20 kwietnia 2017, Karol Żebruń

TIPA 2017 - to co najlepsze w fotografii w ostatnim roku zdaniem profesjonalistów

Kategoria: Foto Aparaty cyfrowe Akcesoria Drukarki i skanery Smartfony Aparaty kompaktowe Lustrzanki Drony, Tematyka: LG SONY Nikon Panasonic SanDisk Canon Epson Huawei Olympus Pentax Vanguard Kamery sportowe galeria Manfrotto DJI, Producenci: LG SONY Nikon Panasonic SanDisk Canon Epson Huawei Olympus Pentax Vanguard Manfrotto DJI

Komentarze

  • HomeAudio, #

    Ja tylko jednego nie rozumiem - kamera za ponad 10 tys Canon XC15 - w 4K nagrywa maksymalnie w 25 klatkach na sekundę (co prawda aż 300MBit/s ale tylko 25 klatek!!!). No rozumiem że standardy itd... ale czemu nie ma 60 kl/s?? I to niby "Najlepsza kamera wideo" ??? Naprawdę nie rozumiem tego... Przecież pomiędzy 25 a 60 klatkami jest przepaść jeśli chodzi o płynność obrazu (i niestety wyraźnie to widać) :(

  • januszb, #

    A bo TIPA to taka coroczna impreza wzajemnych adoratorów. Coś jak FIFA, UEFA itd. W tym roku wygrywasz ty i ty, a ty za rok. Najlepszy plecak... najlepszy bank na zdjęcia... najlepszy Epson drukarka... itd itd...
    A co do tej kamery... gracz chce jak najwyższej ilości FPS. Kinoman chce ten "filmowy look", który wszyscy znamy od dziecka. Pochodzi on z archaicznej technologii ale takie filmy zawsze oglądaliśmy. 24 klatki, migawka 1/48. Daje to znany nam efekt obrazu kinowego ale z praktycznego punktu widzenia nadaje się tylko do ustawianego materiału filmowego. Czyli abstrahując od tego, czy ten klatkaż się kiedyś zmieni czy nie - to wakacji z bardzo ruchliwym dzieckiem w takim standardzie nie uwiecznisz, tak z "przekąsem" zauważam :). Bo w standard wpisuje się jeszcze szybkość panningu w 24p i wiele innych - a sytuacje z życia wzięte nie dbają o takie "wymagania". Więc ta kamera jest kierowana do grupy odbiorców, którzy za to "wow", za optykę, za SLR, za 300MBit/s zapłacą te ponad 10tys.
    99.9% ludzi nawet nie pomyśli by to kupić - ale i ten produkt ma swoich nabywców, którym trudno odmówić racji wyboru.

  • HomeAudio, #

    Zgadzam się - ale to są tylko te "standardy" o których pisałem. Efekt kinowy można fajnie uzyskać przez samo prowadzenie kamery, color grading itp. Ograniczanie do 24kl/s (bo taki standard "kinowy") - to ograniczanie się w ilości ewentualnych kupujących. Kto wie czy nie był bym zainteresowany tą kamerą (i to do "domowych" zastosowań) gdyby nie te ograniczenia szybkości rejestrowanego obrazu.

  • januszb, #

    No Peter Jackson próbował ten standard podwoić i jakoś średnio wyszło ponoć. Nie wiem, nie miałem okazji tego zobaczyć.
    Jeśli o mnie chodzi prywatnie to ja też nie jestem za zabawą w klatkaż 24p i są to moje subiektywne odczucia. Nie przeszkadzają mi nowoczesne TV podbijające płynność animacji obrazu ani kamery 50p. Nie nagrywam w 24p ale używam profili kolorystycznych, staram się prowadzić kamerę wg pewnych zasad, wybieram możliwości zapisu z jak największą ilością bit/sek oraz nagrywam w wyższym klatkażu. Potrzebujesz motion blur? Zrób go z poziomu NLE - tak jak gry komputerowe. W grach klatki nie podlegają "naświetlaniu" - są renderowane błyskawicznie i nawet ponad 100FPSów jak uciągnie komp to super. Jak zrobić motion blur? Zrobić go sztucznie, nałożyć na wyrenderowaną klatke -proste.
    I tak jak mówisz - można tutaj bardzo fajnie oddalić się od amatorskiego "looku" materiału wideo kręconego przez tatusia na łikendowym wyjeździe. No ale w holyłud Ci tego footage nie przyjmą :DDDDD

  • Mirkowaty, #

    P10 jako najlepszy smartfon fotograficzny, mowi wszystko o rzetelności tego zestawienia

Dodaj komentarz

Dodawanie komentarzy tylko w wersji dla PC. Już wkrótce wersja mobilna.

Nie przegap