4 grudnia 2018, Marcin Jaskólski

Archiwalne nominacje TOP

Kategoria: Mobile Akcesoria Mobilne, Tematyka: Najlepsze produkty SONY Samsung HTC Oculus VR rzeczywistość wirtualna Gogle VR, Producenci: SONY Samsung HTC Oculus VR

Propozycje z zestawienia: grudzień 2017

Samsung Gear VR (Lite)

100% Ocena benchmark.pl

Samsung Gear VR to obecnie najlepsze gogle VR wykorzystujące smartfony. Niestety są ograniczone jedynie do modeli Samsung Galaxy od S6 wzwyż (również Note 5). Wyposażone w touchpad, przyciski sterujące oraz własny żyroskop napędzane są przez system Oculus. Są bardzo wygodne w użyciu, wystarczy jedynie zainstalować smartfon w goglach, by cieszyć się wirtualną rzeczywistością - cała kontrola przebiega poprzez gogle.

Zobacz recenzję

Ważne dane:
Typ gogli VR:
do smartfonów

Pełna specyfikacja

HTC Vive

96% Ocena benchmark.pl

HTC Vive to obecnie najbardziej zaawansowane technologicznie gogle wirtualnej rzeczywistości podłączane do komputera. Czujniki umożliwiają poruszanie się po określonym obszarze, a kontrolery pozwalają operować dłońmi w wirtualnej rzeczywistości. Olbrzymim plusem jest również wsparcie Steam. Niestety to wszystko ma swoje odbicie w cenie. Przyda się też komputer wyposażony w wydajną kartę graficzną.

Ważne dane:
Typ gogli VR:
do komputera PC

Pełna specyfikacja

Komentarze

  • Yamaraj6, #

    Miałem wszystkie polecane tu gogle na głowie, poza HTC VIVE PRO. Ze swojej strony powiem tylko tyle że:
    - zwykłe HTC VIVE mają dobry tracking, ale ograniczają tak bardzo pole widzenia że czułem się w nich jak w chińskich goglach za 30 zł do których wsadza się telefon, do tego zestaw jest kompletnie niemobliny (nie polecam)
    - Gear VR jak ktoś ma S8, S9 to może sobie kupić używane są dostępne za 100-150 zł, ale ogólne wrażenia są przeciętne
    - Oculus Go w swojej cenie robią robotę, genialny system dźwięku jak ktoś zakłada pierwszy raz to nie wie co się dzieje, do tego duże pole widzenia, dobry ekran (trochę lepszy niż w Rifcie), niby mają to samo co Gear VR ale różnica jest ogromna (polecam, ale...)
    - Oculus Rift - najlepszy zestaw w tej chwili dostępny który podłącza się do kompa, ma dużo exclusivów, w które nie zagramy na innych goglach, HTC Vive przy nim to chińska zabawka,
    - PSVR - spoko są tanie, ale chiński plastik i guma daje średnie wrażenie + tracking jest beznadziejny kompletnie nie da się grać w gry 360 stopni (np. Dooma), jak się obrócimy tyłem do kamery to gubi ona kontrolery i nic nie da sie zrobić.

    Ogólnie jak kogoś interesuje temat i chce sobie w najbliższym czasie sprawić taką zabawkę jak gogle VR to polecam poczekać do premiery Questa, a jak się naprawdę komuś spieszy no to Oculus Go albo Rift jak ktoś ma więcej hajsu.

  • darek79r19, #

    Z powodu jednej gry, źle zoptymalizowanej na leciwe kontrolery, głupotą jest skreślać PS VR. Poza taką wpadką z trackingiem 360 stopni nie ma się do czego przyczepić w tej cenie i jak ktoś już ma PS4, to nie powinien się zastanawiać, lecz wypróbować.

  • Yamaraj6, #

    Tu się zgodzę, szczególnie że Resident Evil Biohazard czy jak on tam się nazywał jest dostępny tylko na PSVR. Grałem w niego jakąś 1h, ale uważam że jest to jedna z lepszych gier na VR. Wrażenia są naprawdę mocne, tylko warto również mieć na uwadze to że jak ktoś ma zwykłe PS4 (nie pro) to gra trochę gorzej wygląda graficznie na VR.

  • HomeAudio, #

    Mam Oculus Rift'a CV1, Samsung Gear VR i Cardboarda. Miałem na głowie Rifta Dev Kit 1 oraz kilka razy HTC Vive (nie wersja Pro).

    Jeśli chodzi o PC to sugerował bym teraz już nie przepłacać (pierwsza generacja powoli dobiega końca) i brać coś z tego:
    - Oculus Rift CV1 (ceny ostatnio oscylowały w granicy 330$)
    - Samsung Odyssey Plus (w USA promocje - 300$)

    Ludzie też chwalą PS VR - i jeśli chodzi o obecną generację headsetów to może być też niezły wybór (sporo tytułów i Sony wspiera tą platformę).

    Oculus Quest też wydaje się być niezłym headsetem dla osób które nie mają mocnego PC albo które chcą być bardziej mobilni (pewnie w sprzedaży od stycznia dopiero).

    Powoli nadchodzi kolejna generacja headsetów z większym polem widzenia, śledzeniem oczu a może nawet z bezprzewodowym połączeniem z PC? Tak więc - to co jest obecnie na rynku zapewni MASĘ doskonałej zabawy - ale też warto mieć na uwadze że nadchodzi "nowe" ;)

    PS:
    Czemu w artykule nie został wymieniony jakikolwiek headset Mixed Reality (np. doskonały Samsung Odyssey Pro?). Czemu nie ma na liście Pimax'a 5K+ (już można składać zamówienia!!) ??

  • Yamaraj6, #

    Mixed Reality za późno weszło na rynek VR i nie jest jeszcze zintegrowane dobrze, poza tym kontrolery trzeba trzymać z przodu cały czas bo jak się np strzela z łuku i da jeden trochę do tyłu to już się głupi (przynajmniej tak jest w tych pierwszych wersjach od lenovo).

    Problem z VR jest taki że nie ma ujednoliconego systemu i do każdego hełmu gra musi być dostosowana osobno, co stanowi dosyć duży problem przy dewlopmencie takich gier. Trzeba dostosować drobiazgi które zajmują dosyć dużo czasu np. Oculus i HTC mają całkowicie inne kontrolery, poza tym systemy loadingu działają inaczej, PSVR nie obsługuje wysokości gracza i trzeba dorabiać system mierzenia gracza. Pełno jest takich detali, przez to że technologia jest nowa i nie została jeszcze znormalizowana.
    Gra jest niby na PC, a trzeba robić jej 3 różne wersje (Oculus, HTC, Microsoft). Przy czym Microsoft ma udział w rynku na poziomie 2% i dostosowanie tej gry do tych gogli jest najczęściej nieopłacalne i wiele firm nawet tego nie rozważa.
    A jak wiadomo jak gra współgra idealnie z goglami to gra się w nią o wiele lepiej (najbardziej widoczne jest to na exclusivach i demach Oculusa), dlatego doświadczenie VR na goglach microsoftu i tych Pimax'a 5K czy nawet 30K zawsze będzie gorsze niż na goglach Oculusa czy HTC, bo nie mają takiego wsparcia softwerowego. Te primaxy w ogóle nie mają wsparcia softwarowego, a rozdzielczość w takich goglach na poziomie 2x4k nie ma sensu bo i tak ŻADEN istniejący komputer nie jest wygenerować obrazu z gier w takiej rozdzielczości w stałych 80 FPSach.

    Co do nowej generacji to wyjdzie najwcześniej w 2020 roku, więc jak ktoś ma dobrego kompa i jest zainteresowany i znajdzie w satysfakcjonującej cenie to niech bierze (najlepiej Rifta) bo kontent wbrew opiniom jest dosyć sporo.

  • Yamaraj6, #

    Mixed Reality za późno weszło na rynek VR i nie jest jeszcze zintegrowane dobrze, poza tym kontrolery trzeba trzymać z przodu cały czas bo jak się np strzela z łuku i da jeden trochę do tyłu to już się głupi (przynajmniej tak jest w tych pierwszych wersjach od lenovo).

    Problem z VR jest taki że nie ma ujednoliconego systemu i do każdego hełmu gra musi być dostosowana osobno, co stanowi dosyć duży problem przy dewlopmencie takich gier. Trzeba dostosować drobiazgi które zajmują dosyć dużo czasu np. Oculus i HTC mają całkowicie inne kontrolery, poza tym systemy loadingu działają inaczej, PSVR nie obsługuje wysokości gracza i trzeba dorabiać system mierzenia gracza. Pełno jest takich detali, przez to że technologia jest nowa i nie została jeszcze znormalizowana.
    Gra jest niby na PC, a trzeba robić jej 3 różne wersje (Oculus, HTC, Microsoft). Przy czym Microsoft ma udział w rynku na poziomie 2% i dostosowanie tej gry do tych gogli jest najczęściej nieopłacalne i wiele firm nawet tego nie rozważa.
    A jak wiadomo jak gra współgra idealnie z goglami to gra się w nią o wiele lepiej (najbardziej widoczne jest to na exclusivach i demach Oculusa), dlatego doświadczenie VR na goglach microsoftu i tych Pimax'a 5K czy nawet 30K zawsze będzie gorsze niż na goglach Oculusa czy HTC, bo nie mają takiego wsparcia softwerowego. Te primaxy w ogóle nie mają wsparcia softwarowego, a rozdzielczość w takich goglach na poziomie 2x4k nie ma sensu bo i tak ŻADEN istniejący komputer nie jest wygenerować obrazu z gier w takiej rozdzielczości w stałych 80 FPSach.

    Co do nowej generacji to wyjdzie najwcześniej w 2020 roku, więc jak ktoś ma dobrego kompa i jest zainteresowany i znajdzie w satysfakcjonującej cenie to niech bierze (najlepiej Rifta) bo kontent wbrew opiniom jest dosyć sporo.

  • hideo, #

    Miałem PSVR przez pół roku, RE7 to było mega przeżycie na VR (walka z piłą mechaniczną w grze to masakra nie wiem czy każdy to nawet psychicznie wytrzyma ;) ale tak ogólnie to nie polecam. Pixele w oczach, problemy z ciemnymi odcieniami (typowa przypadłość OLED) do tego grube męczące kable jak w Matrixie i głowa boląca przy dłuższej grze. Męczący sprzęt do użytku a dobrych gier niewiele. Zaś wszelkie inne zwykłe tanie gogle do telefonów to zabawka na godzinę czy dwie. Lepiej za te pieniądze kupić dobre gry na PS4 albo lepszy tv, słuchawki czy po prostu trzymać na premierę PS5 :)

Dodaj komentarz

Dodawanie komentarzy tylko w wersji dla PC. Już wkrótce wersja mobilna.

Nie przegap

Psst... Chciałbyś przetestować naszą nową stronę? :)