8 grudnia 2017, Marcin Jaskólski

Jakie gogle wirtualnej rzeczywistości? | TOP 5 gogli VR

Kategoria: Mobile Akcesoria Mobilne, Tematyka: Najlepsze produkty Samsung HTC Oculus VR rzeczywistość wirtualna Gogle VR, Producenci: Samsung HTC Oculus VR

Jakie gogle wirtualnej rzeczywistości wybrać? Przedstawiamy 5 najlepszych modeli przeznaczonych zarówno do komputerów, konsol jak i smartfonów.

Przedstawiamy zestawienie Top 5 gogli wirtualnej rzeczywistości. Znajdziecie tu najdroższe i najbardziej zaawansowane gogle podłączane do komputera, konsoli jak i konstrukcje wykorzystujące smartfony. Technologia VR dopiero wkracza do naszych domów i warto rozsądnie wybrać najbardziej przydatny dla nas model. Które z rozwiązań jest najbardziej przyszłościowe? Zapraszamy do naszego zestawienia!

Oto lista 5 najlepszych modeli gogli VR:

 

HTC Vive

96% Ocena benchmark.pl

HTC Vive to obecnie najbardziej zaawansowane technologicznie gogle wirtualnej rzeczywistości podłączane do komputera. Czujniki umożliwiają poruszanie się po określonym obszarze, a kontrolery pozwalają operować dłońmi w wirtualnej rzeczywistości. Olbrzymim plusem jest również wsparcie Steam. Niestety to wszystko ma swoje odbicie w cenie. Przyda się też komputer wyposażony w wydajną kartę graficzną.

Ważne dane:
Typ gogli VR:
do komputera PC

Pełna specyfikacja

Oculus Rift

90% Ocena benchmark.pl

Ufundowane na Kickstaterze gogle Oculus Rift (podłączane do komputera) praktycznie przywróciły wirtualną rzeczywistość do łask i spowodowały wysyp innych konstrukcji. Oferują doskonałą jakość obrazu (rozdzielczość 2560 x 1200). Marka Oculus Rift jest obecnie własnością Facebooka, więc należy się spodziewać dalszego rozwoju tego projektu. Gogle oparte są na systemie Oculus, który jest wykorzystywany również w Samsung Gear VR.

Ważne dane:
Typ gogli VR:
do komputera PC

Pełna specyfikacja

Samsung Gear VR z kontrolerem

96% Ocena benchmark.pl

Najnowsza wersja gogli Samsung Gear VR - które są przeznaczone dla smartfonów od Galaxy S6 wzwyż - to kilka mniejszych usprawnień (np. powiększone pole widzenia) oraz kontroler ruchowy, co przenosi zabawę w VR na zupełnie inny poziom. Wersja z kontrolerem jest 100 zł droższa od poprzedniej, ale naprawdę warto się nią zainteresować.

Zobacz recenzję

Ważne dane:
Typ gogli VR:
do smartfonów

Pełna specyfikacja

Samsung Gear VR (Lite)

100% Ocena benchmark.pl

Samsung Gear VR to obecnie najlepsze gogle VR wykorzystujące smartfony. Niestety są ograniczone jedynie do modeli Samsung Galaxy od S6 wzwyż (również Note 5). Wyposażone w touchpad, przyciski sterujące oraz własny żyroskop napędzane są przez system Oculus. Są bardzo wygodne w użyciu, wystarczy jedynie zainstalować smartfon w goglach, by cieszyć się wirtualną rzeczywistością - cała kontrola przebiega poprzez gogle.

Zobacz recenzję

Ważne dane:
Typ gogli VR:
do smartfonów

Pełna specyfikacja

Sony Playstation VR

80% Ocena benchmark.pl

Sony Playstation VR to świetna propozycja dla posiadaczy konsoli Playstation 4. Charakteryzują się 5,7-calowym wyświetlaczem OLED o rozdzielczości 1920 x 1080.  Cena gogli Sony nie jest specjalnie wygórowana, chociaż trzeba również zainwestować w kontrolery i kamerkę. Sony dobrze wspiera swoje gogle i można na nich zagrać w takie hity jak Resident Evil VII.

Ważne dane:
Typ gogli VR:
do konsoli Sony Playstation 4

Pełna specyfikacja

Jakie gogle wybrać?

Jeśli chcecie zakosztować wirtualnej rzeczywistości na konsoli wybór jest właściwie tylko jeden, czyli gogle Sony do Playstation 4 (Pro). Użytkownicy Xboxa One (X) na razie muszą obejść się ze smakiem. Na gogle PSVR znajdziecie sporo ciekawych tytułów. W przypadku smartfonów bezkonkurencyjne są gogle Samsunga - głównie dzięki wsparciu systemu Oculus - ale niestety działają one tylko z flagowcami Samsunga. Jeśli chodzi o gogle do komputera mamy do dyspozycji dwie konkurencyjne konstrukcje o zbliżonych możliwościach - czyli HTC Vive i Oculus Rift. Warto jednak zauważyć, że firma HTC zapowiedziała już bezprzewodową wersję swoich gogli o nazwie Focus.

Może Cię zainteresować:

Komentarze

  • HomeAudio, #

    Trochę nie zgadzam się z oceną poszczególnych gogli przez benchmark.pl - a mianowicie chodzi mi o to że niby Vive lepszy od Rifta (ilość gwiazdek na to wskazuje). Vive ma tylko jeden faktyczny plus - bardziej precyzyjne śledzenie W DUŻYCH pomieszczeniach (obszar 2x2m Oculus Rift radzi sobie wyśmienicie).

    Natomiast Oculus ma masę innych plusów:
    - jest tańszy (łącznie z rewelacyjnymi słuchawkami w komplecie) niż HTC Vive
    - jest lżejszy niż HTC Vive
    - ma mniej sztywny kabel do headsetu niż HTC Vive
    - ma ZDECYDOWANIE najlepsze kontrolery ruchowe na rynku
    - jest zauważalnie mniejszy Screen Dor Effect niż w HTC Vive - przez co obraz wydaje się ostrzejszy (dlatego wszyscy wybierają Rifta do zabawy w Elite Dangerous albo wyścigach samochodowych)
    - Sweet Spot soczewek jest większy niż w HTC Vive - więc aby złapać ostrość nie musimy aż tak precyzyjnie pozycjonować headsetu na głowie
    - bez kombinowania działa podstawowy sklep Oculusa ORAZ bez kombinowania działa Steam - co sprawia że wybór gier jest ogromny (nawet dla laika)
    - Core 2.0 i Oculus Dash !!!
    - dzięki zastosowanym materiałom - headset nie sprzyja tak intensywnemu parowaniu soczewek jak w HTC Vive
    - łatwiejsze podłączenie i konfiguracja niż HTC Vive

    Wg. mnie Oculus RIft jest zdecydowanym numerem jeden na rynku. Przemyślcie oceny ;)

  • Marcin Jaskólski, #

    Wiele zależy od osobistych preferencji. Ja na ten moment chyba wybrałbym Vive - gdyby ceny wciąż mnie nie odstraszały

  • HomeAudio, #

    A jakieś argumenty?

  • HomeAudio, #

    "Warto jednak zauważyć, że firma HTC zapowiedziała już bezprzewodową wersję swoich gogli o nazwie Focus."

    No tak... zapowiedzieli... a o Oculus GO dostępnym już od początku 2018r zapomnieliście? A o Project Santa Cruz dostępnym pewnie od połowy 2018 też nic nie piszecie? Tylko HTC coś tam sobie "zapowiada"?

    BTW: A gdzie w zestawieniu jakikolwiek model od Microsoftu? W tej chwili są 5 producenci: Acer, Dell, HP, Lenovo i Samsung. Ceny też mają bardzo konkurencyjne jak również zapewnione wsparcie platformy Steam. tez warto rozważyć przy świątecznych zakupach.

  • Marcin Jaskólski, #

    W tym przypadku oddzieliliśmy gogle VR od AR. Myślę, że o wszystkich wspomnianych przez Ciebie modelach pisaliśmy w naszych newsach. Gdy trafią w nasze ręce możecie też liczyć na testy i polecenia. Wspomniałem akurat o goglach HTC, bo wydaje mi się, że mają spore szanse na popularyzacje.

  • HomeAudio, #

    "Mixed Reality" od Microsoftu ABSOLUTNIE nie ma nic wspólnego z rozszerzoną rzeczywistością (AR). To zwykłe gogle VR z Inside-Out trackingiem (działające dokładnie tak samo jak zapowiadane samodzielne gogle HTC czy tez Oculus GO/Project Santa Cruz - wszystkie też mają Inside-Out tracking).

  • Yamaraj6, #

    Rozumiem że nie każdy musi się znać na wszystkim ale jak już się pisze o czymś artykuł wypadałoby poczytać na ten temat i dowiedzieć paru rzeczy.
    Np. tego że Microsoft Mixed Reality to gogle VR a nie AR, że oferują w tej chwili najlepszą jakość obrazu w najniższej cenie oraz że nie trzeba rozkładać 2 kamer na 2 końcach pokoju żeby w ogóle ich używać.

    Poza tym po co umieszczać 2 razy te same gogle od samsunga, przecież można umieścić też Daydreamy, które działają z większą ilością smartfonów różnych producentów.

  • HanJammer, #

    Przewaga techniczna Vive nad Riftem CV1 polega na wbudowanej kamerze i trochę lepszym rozwiązaniu roomscale (nie są wymagane kable do 'latarni'). Poza tym CV1 ma same zalety. Działa równie dobrze z aplikacjami przeznaczonymi dla niego jak i tymi ze Steam VR. Poza tym o jakim "systemie Oculus" mowa?
    A wstawianie w grudniu 2017 renderu Oculusa z 2013 (?) roku - który nie przypomina w niczym CV1 czy nawet wersji DK1/DK2... No nie wiem czy śmiać się czy płakać.

    Słowem też nie wspomnieliście o headsetach MR (w praktyce VR) od Acera, Della, Samsunga itd.

  • HomeAudio, #

    "Poza tym o jakim "systemie Oculus" mowa"

    Pewnie chodzi o Oculus Store i ich platformę do uruchomienia aplikacji.

Dodaj komentarz

Dodawanie komentarzy tylko w wersji dla PC. Już wkrótce wersja mobilna.

Nie przegap

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.