21 marca 2018, Wojciech Kulik

World of Tanks 1.0 już jest - wirtualne walki czołgów wypiękniały

Kategoria: Gry Gry komputerowe, Tematyka: Wargaming MMO Zwiastuny gier gra sieciowa Kiedy premiera

Dziś premiera aktualizacji World of Tanks 1.0 – jednej z największych i najważniejszych w historii rozwoju tego popularnego MMO. Przejście na silnik graficzny Core jest najważniejszą, ale nie jest jedyną zmianą, jaka została wprowadzona.

W 2010 roku zadebiutowała gra World of Tanks, będąca dziś jednym z najważniejszych MMO na rynku. Twórcy z ekipy Wargaming przez lata dopracowywali swoją produkcję i dziś wreszcie uznali, że są gotowi, by udostępnić milionom graczy World of Tanks 1.0.

(Zapowiedziana pod koniec 2017 roku, a udostępniona właśnie dziś) wersja oznaczona numerem 1.0 jest otwarciem nowego rozdziału w historii gry, mogącej pochwalić się ponad 160 milionami zarejestrowanych graczy. Co konkretnie przygotowano dla tych ostatnich?

Co nowego w World of Tanks 1.0?

Najważniejsze jest przejście na nowy, rozwijany od ponad trzech lat silnik graficzny Core. To oznacza, że gra World of Tanks wypiękniała, między innymi dzięki wykorzystaniu technologii globalnej iluminacji, sprawiającej, że światło odbija się i załamuje zgodnie z ukształtowaniem terenu. 

World of Tanks 1.0 screen 1

World of Tanks 1.0 screen 2

Silnik Core to także ładniejsze elementy przyrody, bardziej realistyczna woda, ulepszony system dynamicznych cieni, zaawansowana destrukcja obiektów (za sprawą Havok), większa czystość detali (dzięki renderingowi opartemu na fizyce obiektów), a także efekty przemoczenia, niebo z realistycznymi chmurami i widoczne wyniki kontaktu pojazdów z roślinami oraz dużo, dużo więcej.

World of Tanks 1.0 screen 3

World of Tanks 1.0 screen 4

Oczywiście nowy silnik to jeszcze nie wszystko. World of Tanks w wersji 1.0 to także (będąca owocem półtorarocznych prac) ścieżka dźwiękowa nagrana przez przez Praską Orkiestrę Symfoniczną i 50 kompozytorów z całego świata oraz 29 odświeżonych map i 1 zupełnie nowa (Lodowiec). Pojawił się też nowy czołg: francuski Somua SM.

World of Tanks 1.0 - premierowy zwiastun gry

Współpraca firm Wargaming i Intel

Wróćmy jednak do silnika, bo – co warte podkreślenia – Wargaming chwali się, że dzięki współpracy z firmą Intel, udało się osiągnąć świetną optymalizację. Gra ma być więc teraz nie tylko ładniejsza, ale też mniej wymagająca.

World of Tanks 1.0 screen 6

„Aktualizacja 1.0 ulepsza technologię bazową gry zmieniając silnik graficzny na stworzony przez nas wewnętrznie Core. Dzięki temu możemy możemy podnieść znacząco poziom gry i zapewnić, że World of Tanks będzie świetną rozrywką przez najbliższe lata” – powiedział Milos Jarebek, dyrektor rozwoju World of Tanks na PC. 

World of Tanks 1.0 screen 5

„Intel jest przywiązany do wspierania innowacji na rynku gier PC. Zaawansowane technologie stworzone przez Wargaming w nowej odsłonie World of Tanks reprezentują nową generację doświadczeń grania na komputerach osobistych” – dodała  Michelle Chuaprasert, dyrektor programu relacji z twórcami i inicjatywami w firmie Intel.

World of Tanks screen 7

Czołgi w rzeczywistości rozszerzonej

Wraz z nową wersją gry udostępniona została (stworzona we współpracy z Google) aplikacja World of Tanks AR Experience na systemy Android i iOS. Pozwala ona zobaczyć bitwę czołgów tak, jakby było się jej świadkiem – w rzeczywistości rozszerzonej. W taki sam sposób można poznać historię i budowę wojskowej maszyny.

„Cieszymy się, że możemy współpracować z Google i dostarczyć unikatowe doświadczenie rozszerzonej rzeczywistości milionom użytkowników na całym świecie. Wraz z najnowszą premierą World of Tanks 1.0, aplikacja może rozszerzyć doznania z wirtualnych bitew czołgów” – powiedział Matt Daly z projektów specjalnych z Wargaming.

Źródło: Wargaming

Komentarze

  • Finear, #

    cieszy fakt że gra wydana w 2011 roku nadal jest rozwijana
    silnik powinni wymienić już dawno no ale w końcu się doczekaliśmy

  • Sharimsejn, #

    No ja czekam aż zmienią silnik w WoWie ale chyba złudne me nadzieje xd Tłumaczenia, że WoW straciłby swoją bajkową oprawę do mnie nie przemawiają.

  • Finear, #

    w wowie nie ma potrzeby zmiany silnika

  • Bastruk, #

    Jest potrzeba, makaron w kodzie nakręcony przez te lata daje się we znaki jak np. spadki FPS na wielosobowych raidach (do poziomu niegrywalności przy najniższych ustawieniach bez względu na konfigurację komputera) przez wykorzystanie tylko jednego rdzenia, dom aukcyjny z kolei ma 10x więcej funkcji jako aplikacja na telefon z 2014 niż to co jest obecne w grze lub problemy z powiększeniem podstawowego plecaka (nawet takie błahostki teraz wychodzą). Nie ma natomiast środków i czasu bo dłuższa przerwa w dostarczanej zawartości i milionowe straty od ubywających subskrypcji jak było przez ostatni rok Mists of Pandaria lub krótko po premierze Warlords of Draenor. Jest natomiast mała nadzieja, ponieważ ma się pojawić wsparcie dla DX12 w nowym dodatku i wiele nowinek graficznych. Być może krok po kroku silnik z Warcrafta3 (na którym po modyfikacji jest WoW) dostosują do obecnych standardów.

  • Sharimsejn, #

    Kiedyś była nawet wypowiedź, że obecny silnik jest już prawie w pełni wyeksploatowany.

  • Bastruk, #

    Dodam jeszcze, że nikt nie chiałby znaleźć się w sytuacji gdzie spotyka się jedna frakcja z drugą, w jednym miejscu z ilością przekraczającą powiedzmy 20 osób na stronę, bo pokazom slajdów nie byłoby końca (z czym inne MMO na rynku radzą sobie bez problemu). Dlatego Blizzard wprowadził "sharding" który gdy w jednym miejscu jest zbyt dużo graczy wywala niektórych na "podserwery", żeby sobie gra poradziła. Niestety powoduje to, że biegając po świecie możemy zapomnieć, że wogóle gramy w MASSIVELY Multiplayer Online.

  • Sharimsejn, #

    Intel pewnie posypał groszem i podejrzewam, że ich innowacje to jednocześnie softwarowe utrudnienia dla AMD bo w końcu po co robić grę pod dwóch graczy na rynku jeśli jeden pazerny zapłaci odpowiednio dużo. ;]

  • taki_jeden, #

    Weź spie... idź stąd. Masz oddzielne artykuły na te wojenki i teorie spiskowe w komentarzach.

  • Sharimsejn, #

    To nie jest wojenka. Mając takie zaplecze i przychody powinno im zależeć by dotrzeć do ludzi posiadających sprzęt czerwonych i niebieskich. W końcu to by się dobrze na nich odbiło. Może się mylę ale ile jest akcji z AMD, a ile z Intelem(w negatywnym znaczeniu), a jakoś nigdy nie słyszałem by AMD oponowało przeciwko podjęciu wspólnej współpracy nad dopracowaniem jakiegoś produktu dla użytkowników.

  • taki_jeden, #

    Czy Ty człowieku potrafisz sam siebie przeczytać? Po zdaniu o współpracy Intela z Wargaming "PODEJRZEWASZ", że na sprzęcie od AMD będzie gorzej chodzić? I o te swoje chore i urojone podejrzenia opierasz jakiekolwiek argumenty? Nawet nie wiesz na czym ta współpraca polegała i czego dotyczyła.

    Prezentację silnika Core, na którym teraz będzie chodził WoT, można sobie było pobrać i przetestować swój sprzęt już od paru miesięcy. Nigdzie nie widziałem żadnej wzmianki w mediach, aby ów benchmark chodził gorzej na którejkolwiek z platform. Ale oczywiście Ty podejrzewasz, więc napewno tak jest. Idź się leczyć, powtarzam.

  • Sharimsejn, #

    Nie dość, że przekręciłeś moją wypowiedź to ciągle pokazujesz brak kultury zachowując się jak niedojrzały buc. Więcej nie odpowiem na twoje marne zaczepki dziecko drogie.

  • Balrogos, #

    Wszystko ładnie wszystko pięknie ale grafika to nie wszystko liczy sie gameplay a my nadal mamy gre typu Pay 2 Play czy tez Freemium, male wrecz klaustrofobiczne mapy w stylu moba bez mozliwosci chociaz by objechaia wrogich jednostek.

  • Kas1978, #

    Placzesz jak czerwony noob....

  • Balrogos, #

    Gram od Open Bety gralem w SBP ;)

  • dziks, #

    Ale w zamian jest lepsza dynamika. Wole male mapy i szybkie rozgrywki, niz kampienie po katach i czekanie na okazje...
    A objechac mozesz zawsze - jak juz zlamiesz linie przeciwnika :)

  • usuniety_0cf2b982c173, #

    Taa szybkie rozgrywki 15:0, przecież ten ich mm jest tak ułomny że to był jeden z powodów przez którego usunąłem konto w wocie. Teraz będzie jeszcze większa kampa, w tym patchu tak usprawnili krzaki że stojąc w nim wróg nie może cię wyspotować z 50m.

  • wasptak, #

    Bzdury piszesz... Zainstalowałem WoT'a wczoraj - po raz pierwszy od 2 lat - tylko po to żeby zobaczyć jak to teraz wygląda.

    Stojąc w krzakach moim e-25 z 4-tier'owa załoga jakoś normalnie zostałem wyspotowany przez light tanka przeciwników który wcale nie był 50 m ode mnie ;-)

  • usuniety_0cf2b982c173, #

    Masz jakiś film na potwierdzenie swoich słów bo ja mam: https://www.youtube.com/watch?v=gPgo1DuuwF4

  • kombajn, #

    Przy czym ten ich "nowy" silnik graficzny to żaden cud. Sprawdzałem jak to wyglądało na PTS i szczerze mówiąc nie wiem o co tyle zamieszania. Gra jak była paskudna, tak jest nadal. A tak jak mówisz ułomnej mechaniki rozgrywki to nie poprawiło.

  • kombajn, #

    Przy czym ten ich "nowy" silnik graficzny to żaden cud. Sprawdzałem jak to wyglądało na PTS i szczerze mówiąc nie wiem o co tyle zamieszania. Gra jak była paskudna, tak jest nadal. A tak jak mówisz ułomnej mechaniki rozgrywki to nie poprawiło.

  • usuniety_0cf2b982c173, #

    Chciałeś napisać Pay2Win a nie Pay2Play, gold ammo dalej jest, czołgi premium lepsze niż czołgi drzewkowe.

  • wojta68, #

    Wszystko fajnie, ale po zaktualizowaniu nie można gry uruchomić puki co.

  • Finear, #

    u mnie działa bez problemu
    może coś zepsułes

  • taki_jeden, #

    Może to karma wie, że z polskiego masz braki i nie będzie grania, PÓKI się nie nauczysz?

  • FennPL, #

    Jest lepiej, ale nawet nie umywa się pod względem graficznym do konkurencji sprzed dwóch lat.... dwa lata w plecy są za WT.
    przynajmniej pod względem graficznym

  • chrisplbw, #

    Biorą pod uwagę nową aktualizację w WT, to na pewno :)
    WOT zmienia grafikę, WT poszedł jeszcze dalej: nowy silnik graficzny i nowa oprawa dźwiękowa robi wrażenie. Miło usłyszeć w tle m.in Walkirie Wagnera.

  • wasptak, #

    Niestety WT pod względem grywalności jest niestety 100 lat za murzynami...

  • chrisplbw, #

    Masz rację skilla i myślenia nie da się kupić :P

  • FennPL, #

    Dlaczego sto? Bo nie ma złotych łusek?
    Bo nie ma sztucznego paska życia, tylko normalna symulacja krytycznych obrażeń?
    Czy może dlatego że robi mniejszy szum i ma mniejszą bazę graczy?

  • pawluto, #

    No i jest tak jak przewidywałem !
    Zmiana na gorsze !
    Ten sam komputer a ustawienia musiałem zmniejszyć z wysokich na średnie a nawet niżej.
    Spadł FPS a miała być poprawiona optymalizacja.
    Teraz muszę grać na gorszych ustawieniach.
    Poprzednio grało się idealnie - grafika była naprawdę super i wszystko chodziło idealnie.
    Teraz grafika gorsza , musiałem zjechać w ustawieniach.
    Mało tego że spadł FPS, to teraz jak wchodzę w bitwę to ładowanie nie nadąża z czasem.
    Poprzednio wchodziłem , szybki loading i czekam na rozpoczęcie i widzę odliczanie czasu ( przeważnie 28 sekund ) !
    Teraz ładuję się w bitwę i widzę ładowanie mapy oraz słyszę odliczanie a do bitwy przystępuję po 3-4 sekundach po rozpoczęciu ! Tak wygląda ta ich mega zmiana...na gorsze !
    Niech nikt mnie nie krytykuje za słay sprzęt - To jest ten sam sprzęt kiedy grałem w wersje 0.9 - Grało się idealnie a grafika i efekty były naprawdę świetne.
    Teraz to szkoda gadać...Wspaniała poprawka...Nie ma co...!

Dodaj komentarz

Dodawanie komentarzy tylko w wersji dla PC. Już wkrótce wersja mobilna.

Nie przegap

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.