26 marca 2016, Mateusz Tomczak

Wiedźmin 3: Dziki Gon z widokiem FPP - wypada równie dobrze?

Kategoria: Gry Gry komputerowe, Tematyka: CD Projekt RED, Producenci: CD Projekt RED

Zarówno sami twórcy jak i moderzy dbają o to, aby Wiedźmin 3: Dziki Gon długo nam się nie znudził. Szykuje się rozgrywka w ciekawej perspektywie.

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Chociaż od premiery gry Wiedźmin 3: Dziki Gon minęło już sporo czasu to zapewne jeszcze przez długie miesiące wielu będzie się przy tym tytule bawić. Pomagają w tym nie tylko sami twórcy, ale również fani. Tym razem dają znać o sobie ci drudzy.

Nawet jeśli niektórzy z graczy mają co do oprawy graficznej małe zastrzeżenia, w ogólnym rozrachunku jest ona słusznie bardzo zachwalana. Spore znaczenie na odbiór rozgrywki ma perspektywa, w jakiej wszystko obserwujemy. Doskonale wiemy co oferuje w tym względzie Wiedźmin 3: Dziki Gon. Jak gra prezentowałaby się po przejściu na widok FPP? Odpowiedzi udziela brotherbeck - jeden z użytkowników IMGUR, który dzięki free camera przygotował ciekawą galerię.

Wiedźmin 3: Dziki Gon FPP magia

Wiedźmin 3: Dziki Gon FPP pięści

Wiedźmin 3: Dziki Gon FPP potwór

Wiedźmin 3: Dziki Gon FPP screen

Wiedźmin 3: Dziki Gon FPP walka

Można jednak powiedzieć, że powyższe materiały to jedynie ciekawostka. Twórcy modów dbają jednak o to, aby gra realnie zyskiwała zupełnie nowe oblicze. W przygotowaniu jest już mod, który wprowadzi do gry właśnie widok FPP. Zajmuje się nim SkacikPL, a mały przedsmak zobaczyć możecie na poniższym materiale wideo.


Pamiętajcie o naszym benchmarkowym centrum gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, gdzie znajdziecie wiele ciekawych informacji dotyczących produkcji CD Projekt RED.

Źródło: dsogaming, youtube

Komentarze

  • kubas246, #

    Mam wielką nadzieję, że w następnych grach CDP Red umieści widok TPP i FPP. Będzie wreszcie jakaś alternatywa dla gier TES jeśli chodzi o FPP RPG. Choć alternatywa to może złe słowo, bo Wiedźmin to gra o klasę lepsza od TES.

  • tymczas_dla_TSa, #

    Wiesz, widok FPP nie wszędzie się po prostu sprawdza. Nie sposób po prostu go "umieścić", ale to musi współgrać. ;)

  • kubas246, #

    IMO Redzi spokojnie by sobie z tym zadaniem poradzili i Wiedźmin 4 (o ile taki powstanie ;) ) a tym bardziej Cyberpunk świetnie się nadają do widoku FPP. Nie wiem czemu wszyscy mają jakąś niechęć do dodawania trybu FPP w grach RPG, jedynie Bethesda się tego "nie boi".

    Akurat jednym z niewielu powodów dla których grach w gry z serii TES to właśnie ten tryb FPP. Nie ma praktycznie innej gry RPG z trybem FPP i otwartym światem (oprócz Fallout 3 i NV). Przemierzanie pięknego świata w Wiedźminie 3 to jedno, ale przemierzanie go w trybie FPP to byłoby zupełnie inne doświadczenie. Zupełnie inny stopień immersji.

  • Sharimsejn, #

    Poradzić by sobie poradzili ale pochłonęłoby to trochę czasu, który poświęcić wolą na dodatki i jakiś nowy tytuł. Co prawda robienie modów nie jest tak proste jak w Skyrim ale istnieje taka możliwość więc wystarczy mi, że są fani chętni robić takie mody :)

  • kubas246, #

    Jasne, że pochłonęłoby czasu. Jednak byłoby warto.

  • prime27pl, #

    Stanowczo nie.

  • prime27pl, #

    Nie dla samego widoku z pierwszej osoby , niech będzie jako opcja .

  • kubas246, #

    Nikt nie mówi o only FPP. Niech będzie jak w TES. Oba tryby z możliwością przełączenia się w dowolnym momencie na FPP/TPP.

  • prime27pl, #

    ok tak może byc

  • tymczas_dla_TSa, #

    "Wiedźmin 3: Dziki Gon z widokiem FPP - wypada równie dobrze?"

    Nie widziałem na żywca, ale na screenach jest zupełnie przyzwoicie.

    Muszę ograć i zobaczyć, choć jakoś nie wyobrażam sobie Geralta z tej perspektywy, np gdy grywałem w część pierwszą specjalnie ustawiałem kamerę tak, aby ten widok TPP był jak najdalszy i abym miał wgląd w to, co mi siedzi na plecach.

    ale zobaczę :)

  • kitamo, #

    A ja całe życie mam wiedzmina FPP i dlateg ochetnie gram w tego TPP.

  • Tchorg, #

    W sumie mogło by wyglądać super
    Tylko walki na miecze w wiedźmińskim stylu trochę nie pasują do FPP, pewnie wraz z VR można by było się porzygać od wygibasów Geralta :D

  • kubas246, #

    Oj tam oj tam, zareklamowałoby się to jako ficzer i gotowe :D

  • TheEquinoxe, #

    Chcę zobaczyć jak Geralt robi młynek z tego widoku...

  • BrumBrumBrum, #

    pewnie widok taki sam jak dachowanie w NFS :)

  • Dooku, #

    Dla mnie bomba, jak to wyjdzie to wracam do Wieśka, nie wiem jak się sprawdzi w praktyce, ale "wczucie" się w świat gry na pewno będzie większe. Choćby przy samej eksploracji to fajnie by się takiego widoku używało.

  • hrabin1, #

    popieram... lecz technika walki, uniki obroty i piruety trzeba by było adaptować do widoku z pierwszej osoby i zastanawiam się czy to nie zburzyłoby mechaniki rozgrywki... ale sama eksploracja z kuszą w ręku ;)

  • veluk, #

    Do widoku pierwszej osoby musi być totalnie inny system walki. Sam mod nie sprawdzi się przy takiej ilości obrotów, uinków i rzucaniu się po ziemi :/
    Ogólnie preferuje FPP, bo jest po prostu realistyczny, można bardziej się wczuć w postać, bo widzisz z jej oczu, a nie jak jakiś puppet master, zza pleców i dwa metry nad ziemią.

  • hrabin1, #

    do każdego protagonisty w grach z widokiem tpp dron gratis...

  • michcio2706, #

    Oj tam u mnie FPP samo się robi :P : https://youtu.be/s6H9JYSZfGQ?t=11m9s

  • Gniewoj, #

    Dlaczego jeszcze mnie tu nie zbanowano?! Wszedzie mnie banuja, co jest kurwa? :D

  • Gniewoj, #

    Dlaczego jeszcze mnie tu nie zbanowano?! Wszedzie mnie banuja, co jest kurwa? :D

  • Kynareth, #

    Dobrze jak gry RPG mają możliwość widoku z pierwszej osoby. Ja jestem za.

  • darios, #

    Dajcie z pokój tym widokiem w FPP! Teraz prawie każda gra ma widok FPP i już rzygać mi się chcę z tego powodu! Wszystkie horrory są w FPP a wy jeszcze do RPG chcecie ten widok dawać!
    Gdzie te czasy gier jak Silent Hill, Max Payne, Hitman, Splinter Cell, Gothic itd, gdzie królował widok TPP!!!
    Z za pleców to był zawsze najlepszy widok!!! Twórcy gier się rozleniwili się, bo widok TPP jest znacznie trudniejszy do realizacji w grze!

  • Kynareth, #

    Kiedyś królował widok TPP, bo twórcy gry nie chcieli aby gracz zobaczył słabą geometrię i tekstury z bliska - wyglądało by to źle.
    Dzisiaj gry prezentują się z bliska dużo lepiej i dlatego widok FPP jest bardziej sensowny.

  • darios, #

    Nie prawda. TPP jest trudniejszy do zrobienia! Trzeba stworzyć całą postać która składa się z kilkudziesięciu tysięcy wielokątów, wyposażyć ją we wszelkie ruchy chodzenie, bieganie, skakanie, kucanie, pływanie itd. Do tego nałożyć ubranie czy włosy.
    A co masz w FPP. W strzelankach tylko lufa ci wystaje i czasami widzisz kawałek ręki i to wszystko. Zdarza się że jak się schylisz i popatrzysz na nogi to zauważasz że postać nie ma nóg!
    Po prostu FPP jest tańszy do zrobienia i tyle. Fakt w czasach PS2 postacie w TPP składały się z co najwyżej kilku tysięcy wielokątów. Wczasach PS3, Xboxa 360 postacie składały się z kilkunastu tysięcy wielokątów a w czasach PS4 i Xboxa One muszą się już składać z nawet 100 tysięcy wielokątów, więc ogrom pracy o wiele większy. Ale jak się da widok FPP, to nagle można z części pracy zrezygnować i tańszym kosztem zrobić grę. Dlatego widok FPP jest coraz popularniejszy a cierpią na tym jak zwykle gracze, bo wszystkie gry zaczynają wyglądać tak samo! Jak np nowe horrory w których FPP ostatnio króluje.
    Koszty panie! Dokładnie cięcie kosztów! Kapitalizm pełną gębą! Bo po co się wysilać skoro będzie dobry marketing i miliony much nie będą się mylić!

Dodaj komentarz

Dodawanie komentarzy tylko w wersji dla PC. Już wkrótce wersja mobilna.

Nie przegap

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.