12 kwietnia 2018, Mateusz Tomczak

Wiedźmin 3: Dziki Gon na PS4 i PS4 Pro wreszcie z HDR [AKT.]

Kategoria: Gry Gry na konsole Gry PlayStation 4, Tematyka: CD Projekt RED przygodowa gra akcji HDR Wiedźmin, Producenci: CD Projekt RED

Gracze korzystający z konsol Sony musieli czekać na tę funkcję bardzo długo. W końcu jednak i na ich platformach Wiedźmin 3: Dziki Gon zrobi użytek z HDR.

CD Projekt RED dotrzymuje danego kiedyś słowa i cały czas pamięta o grze Wiedźmin 3: Dziki Gon. Dziś opublikowana została aktualizacja, która ucieszyć powinna graczy korzystających z konsol PlayStation 4 i PlayStation 4 Pro.

Jeszcze w październiku pojawiła się aktualizacja, dzięki której gra może wykorzystać większe moce obliczeniowe PlayStation 4 Pro. Sporym zaskoczeniem było jednak to, że nie wprowadziła ona wsparcia dla technologii HDR. Braki nadrabia najnowsza łatka.

Warto dodać, że wsparcie HDR to w tym przypadku nie wszystko. Aktualizacja przynosi także poprawę wydajności i stabilności oraz eliminuje błędy w tłumaczeniach. Wprowadza też niewielkie usprawnienia wizualne, chociaż twórcy nie zdecydowali się tego przybliżyć.

Wiedźmin 3: Dziki Gon na PS4 i PS4 Pro

Przypomnijmy, iż Wiedźmin 3: Dziki Gon zadebiutował w maju 2015 roku (także na Xbox One i PC). Jak widać, cieszy się długim wsparciem, co z pewnością cieszy osoby, które zdecydowały się na zakup gry. A było ich sporo, Wiedźmin 3: Dziki Gon ma największy udział w sukcesie całej serii, która przyciągnęła już 33 mln graczy.

AKTUALIZACJA, 12.04.2018

Okazuje się, że nie wszystko poszło zgodnie z planem. Aktualizacja powoduje poważny problem uwidaczniający się w większym stopniu na konsoli PlayStation 4 Pro. Chodzi o roślinność, która pojawia się na ekranie zaledwie kilka kroków przed bohaterem.

W sieci opublikowano już wiele materiałów prezentujących opisywany mankament. Widoczny jest on szczególnie wtedy, gdy bohater przemieszcza się konno.


Trudno sądzić, aby był to celowy zamysł twórców, pozostaje czekać na poprawkę, która przywróci wszystko do normy.

Źródło: thewitcher, youtube - Trish Krish

Komentarze

  • blebleble, #

    Ale do grafiki z PC to jeszcze dużo brakuje.

    https://youtu.be/bwKB1BC0UzE

    https://youtu.be/x4oN6LWQMMY

    https://youtu.be/Z8LrfUDhsEw

  • piotreeeek, #

    Trzeba by zlutować ze sobą ze trzy PS4pro żeby mieć taką jakość.

  • blebleble, #

    Może jak by tak zrobili to trawa w Horizon Zero graficzne Dawn by się nie doczytywała :D

  • Wasek, #

    Po obejrzeniu tych filmów znowu zachciało mi się wrócić do Wiedźmina mimo, że ukończyłem go 3 razy (>600h).

  • Adrian Waleczny, #

    Tutaj ładne porównanie. Różnice sporawe - https://www.youtube.com/watch?v=3kUIC6qR0No

  • bandan, #
  • Zwis88, #

    Ty się słyszysz pałkersonie? Po co grać w to skoro są gry z ładniejszą grafiką? Ty lepiej wracaj do swojej jaskini jak ty grasz w grafikę a nie w gry. Albo se zassaj jakieś demo UE4 z ray tracingiem, odpal se w 4k i się zaspokajaj do tego, powinieneś być w niebie

  • Niepiskoj, #

    Pierwszy filmik to tylko zmiana kolorystyki, w drugim oświetlenie jest tak przesadzone że po paru minutach patrzenia można bólu głowy dostać. Czyli kiepskie przykłady, ale w trzecim wygląda już to wszystko bardzo ładnie. Sam też kilku modów używam, ale co z tego że świat piękny jak po skończeniu podstawki i dodatków nie ma co w nim robić. Mogli by jeszcze jakiś dodatek wydać.

  • chrisu1982gd, #

    czy Ty czasami w ogole czytasz co Ci ludzie odpisują
    Ja Ci juz wiele razy tlumaczylem w jak wielki bledzie jestes
    to ze ktos ma PS4 nie znaczy, ze nie ma peceta!!!!
    kuz.... chlopczyku to ze masz 15 lat i mamusia nie kupila ci konsoli, nie znaczy ze normalny dorosly czlowiek pracujacy ma tak samo
    dzisiaj fakt posiadania konsoli czy dwoch i dobrego peceta nie jest niczym nadzwyczajnym
    ja w perelki graficzne gram na moim piecu i5 6600K ladnie krecony na 4.5 do tego 1060 6gb i narzekac nie moge
    ale za kilkanascie dni z przyjemnoscia ogram god of wara!!!
    i tak samo po pracy lubie posmigac sobie w gerasy albo forze na xboxie
    pomysl czasami zanim cos napiszesz

  • chrisu1982gd, #

    boże a to gimbus dalej swoje :D
    chłopczyku ja już Ci kilka razy tłumaczyłem!!!
    może wreszcie skumasz, to, że mam PS4 PRO nie znaczy, że nie mam innej platformu
    na PS4 gram w uncharted
    na Xbox w Forze i Gearsy
    a na piecu w Wieśka i FPSy
    weź się w końcu zastanów co Ty piszesz, to, że ktoś ma konsole nie znaczy, że nie ma innych sprzętów do grania

  • Ladros, #

    Nie sądzę, żeby zamiarem tej aktualizacji było dorównanie PC ;) Raczej nikt na to nie liczył.

  • piotreeeek, #

    Chcieli wydać kozacko wyglądająca graficznie gre, ale poźniej okazało sie że Sony zamiast prawdziwej konsoli wydało szrota z wysypiska za grosze.
    To co mieli robić...trzeba było dawngrade'ować grafike do poziomu tego sztrucla PS4BidaStation.

  • blebleble, #

    Tak sobie to tłumacz.

    A programiści z Guerrilla Games są tak super, że nie potrafili zrobić trway która niedoczytuje się z 10 metrów w Horizon Zero Dawn.

    hue hue hue hue :D

  • Zwis88, #

    Ale taka prawda, PS4 już na premierę miało wydajność multimedialnego peceta, właśnie dzięki świetnej optymalizacji, wielu trickom programistycznym w ogóle W3 ruszył w pecetowym medium na tym złomie w tych szarpanych 24-30 fps, dziękuj im że w ogóle zagrałeś

  • Lara-Croft, #

    Tak tak, oczywiście. Największą sztuczką to jest brak otwartego świata. 3 część gry i nadal nie są w stanie otwartego świata zrobić. Też wina konsol :D

  • Zwis88, #

    A ty masz mózg w spreju czy co? Przecież Skellige to wyspa znajdująca się w uniwersum za wielkim morzem, chciałbyś tam móc jakoś dopłynąć wpław? Czy z buta do Wyzimy w temerii? Jakoś w obrębie Velen nie widziałem loading screenów, to tak jakbyś się czepiał, że w RPG-u dziejącym sie w USA i Europie nie da się dojść z buta z jednej do drugiej lokacji, zastanów ty się czasem, geografia uniwersum wymusiła zrobienie odrębnych lokacji

  • Lara-Croft, #

    To po co wrzucili pływanie łódką? Po za tym Velen graniczy z Białym Sadem a i tak jest loading. Zamek też wgrywa się jako osobna lokacja. To jest śmiech na sali.

  • Zwis88, #

    pływanie łódką jest pomiędzy małymi wysepkami tam gdzie było to do realnego zaimplementowania, a nie że morze całe będziesz przepływał, a wczytywanie zamku - bo zamek jest w Temerii? A temeria jest w uj daleko? Biały Sad graniczy z Wyzimą wiec też kawałek

  • Lara-Croft, #

    Otwórz sobie mapę w grze. Biały sad łączy się bezpośrednio z Velen

  • bullseye, #

    Ja gram w gre a nie oprawe graficzna :D
    Choc wiesiek to nie moj klimat gre kupilem, jest piekna i ma mega fabule.
    Czy jest HDR czy AA czy cokolwiek innego malo mnie obchodzi

  • PSEkskluzyw, #

    Do Horizon ZD jeszcze brakuje w kwestii oprawy i HDR :)

    Avatar w świecie gier

    https://www.youtube.com/watch?v=czMIP79Xr9o

    Najładniejszy sandbox jakie oczy widziały :)

    Druga część na PS5 pozamiata graficznie że hej :)

  • Lara-Croft, #

    Wykonanie postaci : https://youtu.be/cvOll6pJ5r8 ludki w Wiedźminie to kloce przy tym. I jedna gigantyczna, zróżnicowana geograficznie mapa a nie jakieś skrawki. Zniszczalność otoczenia (maszyny tratują drzewostan) efekty cząsteczkowe podczas walki... Globalne oświetlenie przy którym Wiedźminie że wszystkimi możliwymi modami to teleranek.

  • blebleble, #

    Tak, grafika Wiedźmina 3: Dziki Gon celowo została pogorszona. Był jednak ważny powód.

    W rozmowie z serwisem Eurogamer Marcin Iwiński, współzałożyciel firmy CD Projekt przyznał, że downgrade wizualny w grze miał faktycznie miejsce. Jak łatwo było się domyślić, winę za to ponoszą konsole do gier, które mają za mało mocy obliczeniowej, by dać sobie radę z pierwotną wersję oprawy graficznej w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon.
    http://www.spidersw...orsza-grafika.html

  • kitamo, #

    nie ma to jak dopowiedziec sobie cos i wsadzic to jeszcze w inne usta.

    "Czy wersje konsolowe ograniczają PC?
    - Bez konsol nie ma Wiedźmina 3, jakiego znamy teraz - przyznaje Iwiński. - Możemy powiedzieć to otwarcie. Nie stać nas na to, ponieważ konsole pozwalają pójść wyżej w kwestii potencjalnej sprzedaży, ustalić większy budżet i zainwestować w tworzenie tego ogromnego świata.
    - Jeśli tworzylibyśmy tylko na PC to pewnie moglibyśmy osiągnąć więcej w kwestii oprawy. Bylibyśmy skoncentrowani, tak jak przy tworzeniu tylko na PlayStation 4 czy Xbox One. Ale nie stać nas na coś takiego.
    Dlaczego zmieniła się grafika?
    - Jeśli spojrzymy na proces deweloperski: robimy określoną wersję na targi i działa, wygląda świetnie - mówi Iwiński. - Ale jesteśmy bardzo daleko od ukończenia prac. Potem wstawiamy to do otwartego świata, bez względu na platformę, i okazuje się, że to jednak nie działa. Ale już to pokazaliśmy, teraz musimy sprawić, by zadziałało, i to na ogromną skalę. Taka jest natura prac nad grami.
    Badowski potwierdza, że materiały zarejestrowano na PC w czasie rzeczywistym, bez pre-renderowanych filmów. Wiele musiało się jednak zmienić.

    - Nie zamierzam polemizować. Jeśli ludzie widzą zmiany, nie mogę się kłócić - dodaje. - Ale stoją za tym skomplikowane przyczyny techniczne. Może decyzja o zmianie systemu renderowania była naszym błędem. System zmienił się po VGX.
    W grę wchodziły dwa sposoby wyświetlania grafiki. Przeważyła jedna z opcji, ponieważ wyglądała lepiej w całym świecie gry, za dnia i w nocy. Druga propozycja wymagała dużo dynamicznego oświetlenia, „co w tak dużym świecie po prostu nie działało”.
    Podobnie jest z lokacjami, rozmiarami tekstur i przypadkowymi obiektami. Twórcy musieli wybrać pomiędzy ilością, a ich unikatowym, „ręcznie robionym” wyglądem. Postawiono na to drugie. System odpowiedzialny za wczytywanie obiektów nie radził sobie z wszystkim podczas galopowania na koniu.

    A gęsty dym i szalejący ogień z trailera?
    - To globalny system, który zabije PC, ponieważ bez DirectX 12 przezroczystość nie działa zbyt dobrze w każdej grze.
    Pozbyto się więc skomplikowanego dymu i ognia, koncentrując się raczej na tym, by w Novigradzie dało się otworzyć 5 tysięcy drzwi."

    https://www.eurogam...rafiki-wiedzmina-3

  • kitamo, #

    ale nad czym się rozwodzisz skoro Iwiński powiedział wprost dlaczego renderer zmienili - zabił by PC i nie działał by dobrze w dużym swiecie.

  • kitamo, #

    Gdyby nie konsole to W3 nawet by nie powstał na PC - to było główne zródło dochodów i lokowanie budzetu.
    Jesli juz sami twórcy to przyznają to po co polemizowac.
    Cieszyc sie tylko - inaczej W3 mialby pewnie z 5 DRMów zeby zwróciła się kasa.
    Wiem ze jestes trolem ale nawet słabo sie starasz z tymi swoimi bzdurami.

  • Lara-Croft, #

    Konsole mają za mało mocy na biedną grafe Wiedźmina ale nie miały za mało na Batman Arkham Knight z tego samego roku. Grę która pomimo bycia sandboxem wygląda jak demo technologiczne Samaritan. Ale nie - jest tajna umowa Sony by wielcy polscy guru programistycznego fachu obniżyli jakość grafy :D Żałosny jesteś.

  • blebleble, #

    Ale ci się majaczy.

  • Lara-Croft, #

    Nie no, wiedźmin wygląda lepiej co? :D

  • kitamo, #

    To co dalej irytuje mnie w oprawie wiedzmina to te trzęsące sie krzaczki jakby na głodzie alkoholowym były ;)
    wzieli by to w koncu troche zmienili zeby jakos naturalnie to wyglądąło.

  • Adrian Waleczny, #

    Nie ma na to moda ? Wydaje mi się, że jest, ale do końca nie jestem pewien.

  • Detrioux, #

    Do słownie 5 sekund wyszukiwania w Google:
    https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1853/

  • kitamo, #

    no ale to powinno być w grze a nie jako mod. Ja gram na konsoli wiec w mody się nie bawie :)

  • cyberant, #

    heh.. no ale przynajmniej wiemy skąd ten wzrost wydajności z generowaniu grafiki. mniej obiektów na horyzoncie to i więcej klatek na PS4.. ;D

    a jakby tak wycieli te góry domki i trawę.. zostawili Wieśka i potwory, to by dopiero zasuwało ;)

Dodaj komentarz

Dodawanie komentarzy tylko w wersji dla PC. Już wkrótce wersja mobilna.

Nie przegap