13 lutego 2018, Mateusz Tomczak

Warhammer: Vermintide 2 w natywnym 4K na Xbox One X (na PS4 Pro już nie)

Kategoria: Gry Gry na konsole Gry Xbox One Gry PlayStation 4, Tematyka: Fatshark Warhammer gra akcji, Producenci: Fatshark

Fatshark nie ukrywa, że z konsol największą wydajność zapewnia Xbox One X. Właśnie dlatego to tutaj Warhammer: Vermintide 2 wyglądać będzie najlepiej.

O pracach nad Warhammer: Vermintide 2 wiemy od dłuższego czasu. Początkowo potwierdzono jedynie wersję PC, w grudniu dowiedzieliśmy się jednak, że gra trafi także na Xbox One oraz PlayStation 4. I tym razem to właśnie konsole znalazły się w centrum uwagi.

Robert Bäckström ze studia Fatshark przybliżył dość istotne kwestie techniczne. Okazuje się, że na najlepszą oprawę graficzną (wyłączając z dyskusji PC) liczyć mogą posiadacze Xbox One X. W tym przypadku gra działać ma w natywnym 4K. W przypadku PlayStation 4 Pro będzie to już tylko 1440p.

„Wprawdzie prace cały czas trwają, pewne elementy mogą się zmienić, ale można być już pewnym natywnej rozdzielczości 4K na Xbox One X i 1440p na PlayStation 4 Pro. [...] Poza tym bierzemy też pod uwagę, aby graczom korzystającym z mocniejszego sprzętu nadać priorytetowy host, ponieważ będą w stanie lepiej obsługiwać serwer.”

Niestety nie dowiedzieliśmy się tego, w ilu klatkach na sekundę działać będą konsolowe wersje gry. Wciąż nie znamy też dokładnego terminu premiery (w przypadku PC mówi się o pierwszym kwartale tego roku).

Źródło: windowscentral

Komentarze

  • kitamo, #

    cholera gram na 32" monitorze 4k z odleglosci 60cm i ciezko mi okreslic czy na ekranie widzę natywne 4k w wiekszosci gier w stosunku tego co oferuje 2k + CR a co dopiero na TV w odległosci 2-3m
    Rzecz jasna najwiekszym problemem przy 2k jest fakt że nie skaluje się prawidłowo na takich ekranach - output musi byc 4k, ale problem ten rozwiązuje CR.
    A moze by tak robić 2k + CR a do tego zapewnić płynniejszą oprawe i brak dropów.

    Jakoś nie czuję tematu by ta gra ruszyła na XBX w 60fps i natywnym 4k.

  • piotreeeek, #

    Po co takim ślepym lemingom takie monitory i telewizory, to do dziś nie wiem.

  • Eternal1, #

    Parcie na 4K przy jednoczesnym braku stabilnych 60FPS jest trochę... głupie.
    Im większa szczegółowość obrazu tym większa potrzeba płynnej animacji by utrzymać liczne detale podczas ruchu.
    Statycznie 4K wygląda super, lecz granie w 4K przy 30 FPS IMO kompletnie mija się z celem.

  • mesjan, #

    W każdej rozdzielczości jest potrzebna płynność. Problemem jest zbyt mała rozdzielczość tekstur która często jest za mała na fullhd a co mówić o 4K. Zamiast poprawiać rozdzielczości tekstur, cieni, jakości oświetlenia i jakości efektów to oni idą w rozdzielczość 4K potem 8K i tak pewnie w nieskończoność a przez to grafikę Crysisa będę wspominał do późnej starości bo nic do tego czasu prócz rozdzielczości obrazu się nie zmieni.

  • kitamo, #

    w niektore gry mozna spokojnie w 30fps grać i nie ma powodu do narzekania, a niektóre potrzebuja więcej tych FPS żeby było przyjemnie. Wszystk ozalezy od rodzaju gry.

  • mesjan, #

    Zgodzę się z tobą, szybkie strzelanki jak najbardziej wymagają 60fps ale takiego już wiedźmina spokojnie można grać w 30 oby niżej nie spadało (mikro przycięcia nie są tak straszne przy uderzaniu mieczem bo jak ma uderzyć to uderzy ale już przy celowaniu z broni palnej brak płynności to brak oddania celnego strzału).

Dodaj komentarz

Dodawanie komentarzy tylko w wersji dla PC. Już wkrótce wersja mobilna.

Nie przegap

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.