1 maja 2019, Wojciech Kulik

Gogle Valve Index bez tajemnic

Kategoria: Gry Sprzęt do gier Ciekawostki Gadżety, Tematyka: Valve rzeczywistość wirtualna Kiedy premiera Gogle VR

Valve Index to świetnie zapowiadające się i bardzo zaawansowane, ale przy tym też bardzo drogie gogle VR dla wymagających graczy.

Valve Index to gogle VR, które od tygodni budzą duże zainteresowanie, nawet pomimo tego, że do tej pory wiedzieliśmy o nich niewiele. Teraz to się zmienia i okazuje się, że faktycznie jest to zestaw, na który warto czekać.

Gogle Valve Index – oto co mają do zaoferowania

Gogle Valve Index nie mają już przed nami tajemnic. Ich producent ujawnił bowiem pełną specyfikację. Dowiadujemy się z niej na przykład, że gadżet będzie wyposażony w podwójny wyświetlacz LCD o rozdzielczości 1440 x 1600 pikseli. 

Ma on cechować się wysoką ostrością, co w połączeniu z szerokim polem widzenia oznaczać ma, że poziom immersji będzie pierwszorzędny. Z kolei czas reakcji wahać będzie się w granicach 0,330 – 0,530 ms, a odświeżanie będzie domyślnie ustawione na 120 Hz (ale pojawi się też eksperymentalny tryb 144 Hz).

Valve Index gogle

„Niestandardowe soczewki wbudowane w gogle Valve Index maksymalizują pole widzenia bez utraty przejrzystości na całej powierzchni. […] Zamiast umieszczać wyświetlacze wprost przed oczami użytkownika, nachyliliśmy je pod kątem 5 stopni do zewnątrz. Poprawia to zewnętrzne pole widzenia, równocześnie balansując wewnętrzne” – zachwala producent.

Firma Valve potwierdziła także, że gogle będą podatne na modyfikacje, dzięki czemu każdy użytkownik dostosuje je do swoich potrzeb i preferencji. Ustawić będzie można między innymi odległość między źrenicami oraz odległość od soczewki do oka. 

Również głośniki przyuszne zostały zaprojektowane w taki sposób, by odpowiadać różnym kształtom uszu i głowy. System audio ma przy tym zapewniać dobre i realistyczne wrażenia podczas rozgrywki. Wykorzystane materiały z kolei mają być łatwe w czyszczeniu i przyjemne w dotyku oraz minimalizować problem pocenia się.

Oprócz samych gogli w zestawie znajduje się również stacja bazowa oraz bezprzewodowe kontrolery wyposażone w 6 przycisków i wykorzystujące 87 sensorów do śledzenia pozycji dłoni, palców i nacisku. Ich czas pracy szacowany jest na ponad 7 godzin.

Valve Index kontrolery

„Śledzenie palców o niskim opóźnieniu zapewnia głębszą immersję i szeroki zakres gestów i ekspresji. Każda dłoń jest inna, więc kontroler podlega nieustannej rekalibracji, by dopasować się do rozmiaru twojej dłoni oraz zmiennej pojemności elektrycznej skóry” – tłumaczy Valve, dodając, że kontrolery sprawdzą się we wszystkich grach VR dostępnych na Steamie.

Valve Index – cena i data premiery

Aktualnie gogle Valve Index znajdują się w przedsprzedaży. Ich rynkowy debiut został natomiast zaplanowany na 28 czerwca bieżącego roku. Niestety ceny są bardzo wysokie: pełen zestaw kosztuje mianowicie 4669 złotych. Posiadacze gogli Vive lub Vive Pro mogą wprawdzie nieco zaoszczędzić, ale czy mają je, czy nie, potrzebują jeszcze (w miarę) mocnego peceta. Komputer ten musi spełniać… 

Minimalne wymagania sprzętowe Valve Index:

  • System operacyjny: Windows 10, SteamOS, Linux
  • Pamięć: 8 GB pamięci RAM
  • Karta graficzna: GeForce GTX 970 lub Radeon RX480
  • Procesor: układ dwurdzeniowy z hyper-threadingiem
  • Gniazda: DisplayPort 1.2 i USB 2.0

Valve Index zestaw

Komplet informacji na temat gogli znajdziecie na oficjalnej stronie Valve.

Źródło: Valve, VG247

Komentarze

  • Dudi4Fr, #

    Wszystko fajnie tylko ceny zamiast iść w dół idą coraz bardziej w górę. Liczyłem że cały Index bedzie za max 800€ a Valve przebiło tysiaka.

    Trzeba bedzie poczekać na testy Rift'a S, może i gorszy na papierze ale nawet z kontrolerami kosztuje mniej niż same gogle Index'a...

  • Yamaraj6, #

    Gogle nie posiadają inside-out trackingu, więc trzeba rozstawiać te kostki na 2 wielkich szpecących pałąkach albo przywiercić je do ściany co czyni zestaw całkowicie niemobilnym. Valve powinno ogarnąć, że nie mamy rok 2019, a nie 2015. Do tego cena z kosmosu.

    Jedynym realnym plusem tych gogli są kontrolery, bo czas odświeżania nie zmienia tak wiele (kto grał na PS4VR i np. Oculusie ten wie, o czym mówię). Jednak czy warte są tego, aby dopłacać do nich 2500 zł przy jednoczesnym odebraniu swobody (brak inside-out trackingu) — wątpię.

  • Hans Olo, #

    Kontrolery są przełomowe. Patrząc wcześniej na prezentacje stwierdziłem, że teraz technologia ta jest gotowa na kontakt ze mną, ale gogle rzeczywiście ciągną wszystko w dół, więc ja poczekam na nowsze wersje i polecam to każdemu - szkoda nerw.

  • HomeAudio, #

    Dla mnie jedynym plusem tego headsetu jest FOV 130 stopni. Panele LCD na minus (kto gra w Elite ten wie czemu) a odświeżanie 144Hz wydaje mi się zbędnym bajerem.

    Co do samych kontrolerów - cena mocno przesadzona i ja raczej zaczął bym uważniej przyglądać się kontrolerom PIMAX Sword Sense które też współpracują z LighHouse'ami od HTC a pewnie będą w cenie o połowę niższej niż produkt Valve (sama konstrukcja też wydaje mi się fajniejsza niż w "Knuckles'ach" od Vive).

    Sam posiadam Oclus Rift'a CV1 i dla mnie obowiązkowym zakupem jest Oculus Quest: https://www.oculus.com/quest/

    Aż dziwne że na Benchmark.pl piszecie o horrendalnie drogim Valve Index (które tak de facto skierowany jest głównie do entuzjastów VR) a NIC nie piszecie o headsecie który ceną właśnie ma dotrzeć do szerokiego odbiorcy i który ma na celu popularyzowanie VR. Ech... benchmark, benchmark... POPRAWCIE SIĘ!

  • Ghola, #

    jak dodasz jeszcze do tego że gogle Pimax oferują sporo wyższa rozdzielczość per oko oraz kąt widzenia 200 stopni to w zasadzie Oculus oraz Vavle ma zamiecione.

    https://pimaxvr.com/products/xr

  • HomeAudio, #

    Prawie się zgodzę... niestety:

    1. Oculus posiada znakomite Asynchronous Spacewarp... a Pimax ze swoim Brainwarp jeszcze w powijakach :(

    2. Szeroki kąt w Pimax nie jest jeszcze na tyle dobrze zrobiony (dużo gorsza jakość obrazu na brzegach) aby Pimaxa'a kupić jako jedyny headset

    3. Wciąż są problemy z płynnością dostaw od Pimax'a, dyskusyjną kwestią jest też support i serwis tego produktu

    4. No i cena... Oculus CV1 i Rift S wymaga słabszego PC-ta niż headsety od Pimax'a a i sam headset od Facebook'a/Oculus'a jest sporo tańszy.

    Sam myślałem nad zakupem OLED'owej wersji Pimax'a 5K+ ...ale poczytałem, pooglądałem trochę recenzji... i chyba jeszcze poczekam. Jak dopracują chociażby warstwę softwarową - to pewnie kupię :)

  • Yamaraj6, #

    XD śmieszni są ludzie, co patrzą tylko na cyferki, a nie mieli żadnego headsetu nigdy na głowie i do tego mówią co pozamiata. Powiem tak, pozamiata Oculus Quest, bo 99% ludzi nie ma na tyle wydajnego sprzętu, żeby w ogóle pociągnął on jakikolwiek VR, już nie mówiąc o Primaxach, do których jest potrzebny komputer z RTX 2080 Ti.

    Liczy się wygoda użytkowania, jakość wykonania, cena i wsparcie producenta dobrymi tytułami idealnie przystosowanymi do headsetu i na tych wszystkich płaszczyznach Oculus Quest miażdży inne headsety.

  • HomeAudio, #

    @Yamaraj6

    Przez krótką chwilę Oculus Quest był najlepiej sprzedającym się produktem na Amazonie w kategorii "produkty związane z grami video":

    https://i.imgur.com/XpPY38C.png

    Obecnie Oculus Quest plasuje się na 4 miejscu spośród wszystkich produktów w tej kategorii na Amazonie.

    Będzie hit sprzedażowy. Obstawiam że Facebook szybko złapie zadyszkę z dostawami.

    (ŹRÓDŁO: https://uploadvr.com/quest-amazon-sales-rank/)

Dodaj komentarz

Dodawanie komentarzy tylko w wersji dla PC. Już wkrótce wersja mobilna.

Nie przegap

Psst... Chciałbyś przetestować naszą nową stronę? :)