10 grudnia 2018, Paweł Maziarz

3DMark Port Royal - nadchodzi benchmark do testowania sprzętu w ray tracing [AKT.]

Kategoria: Komputery Podzespoły Oprogramowanie Karty graficzne Benchmarki, Tematyka: 3DMark

Nowy test będzie dostępny dopiero na początku przyszłego roku, ale już w grudniu overclockerzy spróbują swoich sił w biciu rekordów wydajności.

Ray-tracing w czasie rzeczywistym to rewolucja w świecie komputerowej rozrywki. Firma UL, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, planuje więc wzbogacić pakiet 3DMark o test, który będzie wykorzystywać potencjał nowej funkcjonalności.

Port Royal, bo tak ma nazywać się nowy test, został opracowany we współpracy z firmami biorącymi udział w programie Benchmark Development Program (m.in. AMD, Intel i Nvidia). Benchmark wykorzystuje technologię śledzenia promieni w czasie rzeczywistym i będzie działać na każdej karcie graficznej ze sterownikami zgodnymi z DirectX Ray Tracing API.

3DMark Port Royal

Benchmark pozwoli porównać osiągi różnych konfiguracji sprzętowych, a także sprawdzić jak dany komputer poradzi sobie z działaniem nowych gier z DXR w rozdzielczości 2560 x 1440 px.

3DMark Port Royal

3DMark Port Royal zostanie udostępniony w styczniu przyszłego roku. Wcześniej, bo już 8 grudnia zostanie zorganizowany turniej GALAX GOC, gdzie producent planuje ujawnić szczegóły na temat dokładnej daty premiery i ceny benchmarka. Wtedy też overclockerzy spróbują swoich sił w biciu rekordów wydajności w Port Royal.

Aktualizacja 10.12.2018 10:10

3DMark Port Royal

Zgodnie z zapowiedziami, producent ujawnił szczegóły na temat nowego benchmarka Port Royal. Nowy test oficjalnie zadebiutuje 8 stycznia - będzie on dostępny przy zakupie nowej licencji Advanced Edition za 29,99 dolara, natomiast dla posiadaczy licencji Advanced i Professional Edition będzie można zakupić aktualizację za 2,99 dolara.

Źródło: UL

Komentarze

  • r_e_s_e_t, #

    Bieda straszna.

  • mezon, #

    Racja. Trochę to przypomina Environment mapping z benchmarka Final Reality z 1997 roku :)

  • mgkiler, #

    Tylko, że tam miałaś sfake-owaną statyczną teksturę odbić.

    A tutaj masz liczone na żywo prawdziwe odbicia.

  • brigthmight, #

    no super to teraz nie pozostaje nic innego jak przygotowac sie na t,o ze w grach: budynki, chodniki, ubrania, samochody, wszystko bez wyjatku bedzie pokryte - chromem.

  • Warmonger, #

    Tak może być. Przypomnijmy np. takie potworki, jak Doom 3 czy Unreal Tournament 3, które były raczej demami technologicznymi, bo patrzeć się na nie dało

  • michael85, #

    Popieram przedmówców. Generalnie te nowe Benchmarki są bardzo brzydkie. Kiedyś z przyjemnością patrzył człowiek na to co potrafi jego komputer. Dzisiaj sceny są tak brzydkie i bezsensowne że jedyną przyjemność można czerpać ewentualnie z cyferek po zakończonym teście.

  • tazik21, #

    już lecę do sklepu kupić 2x rtx 2080ti.

  • nevermind, #

    Masz rację, kup dwie bo jak jedna padnie i będzie w serwisie to zawsze jest szansa, że druga będzie działać ;)

  • kombajn, #

    A dlaczego miała by paść? Chłopaki z Hardware Unboxe przetestowali te rzekome awarie pod obciążeniem, zrobili stream na którym komputer z RTXem chodził pod obciążeniem 48 godzin na żywo z temperaturą GPU 85 stopni wykorzystanie GPU 100% i absolutnie nic się nie stało.

  • BonzoCLS, #

    Super, genialnie, fantastycznie, dedykowany benchmark dla 3 kart :D:D:D Świetny pomysł by porównać czy twoja karta jest szybsza czy wolniejsza od drugiej takiej samej karty !

  • mgkiler, #

    No przecież będą powstawać kolejne karty.
    Na 3 kartach świat się nie kończy.

    Zawsze tak było, że wychodził jakiś nowy feature i zaraz nowy benchmark wykorzystujący ten feature

  • Chiny_X, #

    Z edycji na edycję ten benchmark przechodzi regres.

Dodaj komentarz

Dodawanie komentarzy tylko w wersji dla PC. Już wkrótce wersja mobilna.

Nie przegap

Psst... Chciałbyś przetestować naszą nową stronę? :)