17 listopada 2017, Wojciech Kulik

Tesla - nowy, jeszcze szybszy Roadster i e-ciężarówka Semi

Kategoria: Ciekawostki, Tematyka: Na Topie Motoryzacja Tesla Samochody elektryczne

Firma Tesla zaprezentowała dwa nowe pojazdy i trudno stwierdzić, który robi większe wrażenie: sportowy Roadster czy ciężarówka przyszłości – Semi.

Może i firma Tesla ma pewne problemy, które nie pozwalają jej nadążyć z produkcją tysięcy egzemplarzy Modelu 3, ale najwyraźniej lubi mieć dużo roboty. Zaprezentowała właśnie dwa pojazdy, na które popyt może być niewiele mniejszy – o ile bowiem „trójka” jest samochodem „dla każdego”, nowy Roadster ma być jedną z najszybszych czterokołowych maszyn na drogach, a Semi – ciężarówką przyszłości.

Tesla Roadster 2. generacji - superszybki samochód produkcyjny

Elon Musk zapowiadał niespodziankę i wywiązał się z tej obietnicy w sposób, na który nikt chyba nie będzie narzekać. Zaprezentował bowiem drugą generację samochodu, od którego firma Tesla rozpoczynała swój podbój rynku, czyli sportowego „elektryka” o nazwie Roadster.

Tesla Roadster 2 przód

Nowy Roadster ma pokazać wyższość samochodów elektrycznych nad tymi konwencjonalnymi. W wersji podstawowej przyspieszać ma od 0 do 100 km/h w 1,9 sekundy, a prędkość maksymalna przekroczyć ma 400 km/h, ale Musk nie podał konkretnej liczby. 

Tesla Roadster 2 środek

Dodajmy jeszcze, że samochód jest wyposażony w trzy silniki (1 z przodu i 2 z tyłu) i akumulator 200 kWh, który naładowany do pełna zapewniać ma możliwość przejechania około 1000 kilometrów. Auto ma też napęd na wszystkie koła.

Tesla Roadster 2 kierownica

Jeżeli wszystkie obietnice zostaną spełnione, nowy Roadster może być najszybszym i najszybciej się rozpędzającym samochodem produkcyjnym na rynku, a także mieć największy zasięg wśród „elektryków”. To niezłe cacko ma być gotowe na 2020 rok i kosztować 200-250 tysięcy dolarów. 

Tesla Roadster 2 tył

Tesla Semi - (długo zapowiadana) ciężarówka przyszłości

Ten pojazd firma Tesla zapowiadała już od dłuższego czasu. Producent twierdził, ze pokaże nam elektryczną ciężarówkę przyszłości i… oto ona: Semi. Jej wygląd jest dość futurystyczny, ale skoro mówimy o „przyszłości”, to jest to chyba całkowicie uzasadnione.

Tesla Semi przód

Producent zapowiada, że Semi przejedzie 800 kilometrów od ładowania do ładowania, a sporą część tej trasy pokona samodzielnie, dzięki systemowi Enhanced Autopilot. Postarano się również o szereg innych rozwiązań technologicznych, takich jak czujniki do wykrywania martwych stref i systemy zapobiegające odłączeniu przyczepy czy rejestrujące dane do zarządzania flotą.

Tesla Semi tył

Musk twierdzi, że utrzymanie takiej ciężarówki będzie tańsze niż tych, które są wykorzystywane obecnie. Jazda nią ma być zaś wygodniejsza dzięki przestronnej kabinie z kierownicą i 2 tabletami. 

Tesla Semi kabina

Tesla Semi ma pokonywać konkurentów (a są nimi między innymi Daimler, Toyota i Volvo) osiągami, ale też szybciej trafić na drogi. Produkcja ruszyć ma najpóźniej za dwa lata. Na koniec zaś dodajmy, skoro mowa o osiągach, że ciężarówka rozpędzać ma się do „setki” w zaledwie 5 sekund lub w 20 sekund, gdy będzie miała jakieś 30 ton załadunku.

Tesla Semi jazda

Źródło: The Verge, Engadget, Tesla

Komentarze

  • Q'bot, #

    Przytuliłbym taki wehikuł chętnie... Ciężarówkę przerobić na campera i wio w świat ;>

  • eltar, #

    :-)
    "...Jazda nią ma być zaś wygodniejsza dzięki przestronnej kabinie z kierownicą..."
    Oczywista oczywistość, że jazda ciężarówką w kabinie bez kierownicy jest mniej wygodna...

  • eltra, #

    1000km ? O to by było coś:)

  • Fenio, #

    Jeśli we wczesnej fazie projektowania obiecują 1000km to należy podzielić to przez dwa. 500km byłoby dobrym wynikiem który w zimie może jednak spaść do 300km i okaże się że sprzęt jest nieprzydatny tam gdzie występują ujemne temperatury zimą.

  • roman106, #

    Nie wiesz co piszesz. To zapowiada Musk, a nie ktoś bujający w obłokach.

  • Fenio, #

    Musk miesiąc w miesiąc liczy gigantyczne straty. Tesla jest bliska bankructwu o ile model 3 nie zostanie szybko wypuszczony a fabryki nie zwiększą wydajności produkcji. Tesla cały czas na minusie, ta firma istnieje tylko przez dotacje.

  • Dudi4Fr, #

    Nie powiem Roadster 2 mi się podoba, design Tesli ale bardziej "agresywny", do tego jeśli dotrzymają tych 1000km będzie bardzo ciekawie. W te 1.9s 0-100 wierze patrząc na to że 2 tonowy model S robi obecnie 2.34.

    Tylko ta cena O_o

  • jaredj, #

    Ciekawe jak wyjdzie porównanie do tego ogłoszonego Lambo - Terzo Millennio. Ale kiedy to się pokaże i czy w ogóle, to już inna sprawa. Tesla ma tę przewagę, że .... już jest ;)

  • benutzer, #

    Coś czuję, że w nowych Carsach czy Forza Horizon na tych telsach zaczną padać nowe rekordy a nie pagani zonda czy jakimś kopciuchu R18 :/

  • Koriolan, #

    Zamienimy elektrycznośc w domu i motoryzację opartą na paliwach kopalnych na elektryczne samochody i oświetlanie domów świecami ewentualnie z generatorów?
    Bo jeżeli dziś co 20 samochód miałby byc elektryczny, to infrastruktura tego nie wytrzyma.

  • baca130, #

    O ile nie rozbudowywaliby jej. Ale nic nigdy nie stoi w miejscu.

  • Fenio, #

    W Polsce wszystko stoi w miejscu, infrastruktura z PRL'u i elektrownie oparte na węglu. Zmarnowany potencjał energii atomowej której mogliśmy używać już na początku lat 90'tych (Elektrownia Żarnowiec).

  • Lister, #
  • czarnobrody, #

    Trollu, w newsie o awarii w OVH jeden użytkownik trafnie cie podsumował, taki jesteś zawsze bystry, a tam argumentów brakło :D

    Aha, poczytaj co to deklinacja januszu języka polskiego.

  • Lister, #
  • smar.n, #

    A gdzie miejsce dla autostopa?

  • Fenio, #

    Jest przecież prycza :->

Dodaj komentarz

Dodawanie komentarzy tylko w wersji dla PC. Już wkrótce wersja mobilna.

Nie przegap

Psst... Chciałbyś przetestować naszą nową stronę? :)