23 grudnia 2017, Wojciech Kulik

Star Citizen - Squadron 42 nie dla posiadaczy słabych pecetów [AKT. - gameplay]

Kategoria: Gry Gry komputerowe, Tematyka: Wymagania sprzętowe gier Cloud Imperium Games Zwiastuny gier gra akcji

Komputer musi mieć na pokładzie przynajmniej 16 GB pamięci RAM, żeby w ogóle uruchomić Star Citizen - Squadron 42.

Aktualizacja, 23 grudnia 2017: Wiemy już, że do poznania historii opowiadanej w Squadron 42 potrzebny będzie mocny pecet, a teraz twórcy pokazują nam dlaczego. Podczas wydarzenia Holiday Special 2017 ekipa Cloud Imperium Games pokazała fragmenty rzeczywistej rozgrywki.

Już teraz wygląda to naprawdę dobrze, a można się domyślać, że będzie jeszcze lepiej. Dlaczego? Ponieważ widzom pokazano fabularną część Star Citizen w wersji pre-alpha. Największe wrażenie robią tekstury oraz zaawansowane modele głównych bohaterów i ich mimika – zresztą sami zobaczcie (start w 32:30):

Oglądaj Star Citizen: ATV Holiday Special 2017 (12/22 @ 12pm PST) od użytkownika Star Citizen na www.twitch.tv

 

News, 21 grudnia 2017: Ekipa Cloud Imperium Games opublikowała minimalne wymagania sprzętowe, jakie trzeba będzie spełnić, by uruchomić Squadron 42, czyli fabularną, przeznaczoną dla jednego gracza część gry Star Citizen.

Twórcy nigdy nie ukrywali, że ich celem jest stworzenie gry nie tylko o ogromnej skali i oddającej graczom pełną swobodę, ale też naprawdę dobrze wyglądającą. Wysokie wymagania nie mogą więc dziwić, ale… są naprawdę wysokie.

Żeby zapoznać się z kampanią fabularną, w której zobaczymy i usłyszymy między innymi Marka Hamilla, Gary’ego Oldmana i Gillian Anderson, będzie trzeba mieć komputer z przynajmniej (!) 16 GB pamięci RAM i kartą grafiki z 2 GB pamięci wideo (przy czym twórcy „wyraźnie rekomendują” taką, która ma 4 GB).

Minimalne wymagania Star Citizen: Squadron 42

  • 64-bitowy system operacyjny Windows 10 (Anniversary), 8.1 lub 7 (SP1)
  • karta graficzna z 2 GB VRAM (zalecane – 4 GB), obsługująca DirectX 11
  • czterordzeniowy procesor
  • 16 GB pamięci RAM
  • szybki dysk SSD

Jeśli jesteście zainteresowani tym tytułem, poniżej możecie zobaczyć fragment:

Sama gra natomiast prezentuje się aktualnie tak:

Źródło: Dark Side of Gaming, IGN, BoardGamer

Komentarze

  • davidoff, #

    Hmm no to sobie pograłem mam 8GB RAMu i GTX 1070, najlepsze jest to że podali minimalnie 16GB co może świadczyć że optymalnie to 32GB.....

    przyznać się ,kto z Was ma 32GB Ramu ;)

  • mesjan, #

    Raczej tanie to teraz nie są. Ceny wzrosły dwukrotnie.

  • kitamo, #

    pamiec tania?!
    kupowałem pamiec 1,5 rok temy i za 16gb ddr4 zaplacilem 279zl a dzis za tą samą pamięc musze zaplacic ponad 300zl ale za 8gb

  • mgkiler, #

    OK. Nie siedzę w cenach.

    Bo ja nie sprawdzam cen jak nie kupuje.

    Dawno nic nie ulepszałem na moim PC bo wszystko mi działa.

  • davidoff, #

    wiec po co się odzywasz jak nie wiesz i dawno kupowałeś ?

  • krzemien95, #

    Bo: "Nie wiem, ale się wypowiem, bo nic nie wiem, ale może coś fajnego powiem, ci ludzie z 4gb ram będą mi zazdrościć"

  • drcocaina, #

    To ja też spróbuję być fajny: Ta gra to jedna wielka lipa finansowa. Wyszło mi? Na marginesie - piękna zima nastała w GTA :)

  • X.X.X, #

    ja jakieś pół roku temu kupowałem coirsair lpx 2400mhz 1x8gb za 320 a teraz 430 zł nw co jest z tymi cenami ale to nie jest normalne teraz na święta chciałem kupić gtx 1060 plus ram ale ram sobie odpuściłem

  • Mandalorian, #

    Ta, pamięć bardzo tania... Ceny DDR3 takie same jak pięć lat temu. Crucia Balistix Sport 2x4GB 1600MHz kupowałem jakies 4-5 lat temu i zapłaciłem za nówki 320zł, miesiąc temu kupiłem drugi taki zestaw ale już używany bo ceny nowyh to dalej 320zł.

  • DanyGee, #

    i7-6700K na stockach
    ASUS GTX 1080 też na stockach
    32GB ripjaws 4

    Ale to komp do montażu wideo i prac graficznych, więc miałem pretekst, by takie podzespoły kupić ;)

    Gry łyka wszystkie bez przepity w 1080p na ultra, w 4K na ultra tylko dobrze zoptymalizowane (PES2018, FIFA18, FORZA7, TEKKEN7, ROCKET LEAGUE, WARTHUNDER, SF5, CS:GO, TITANFALL2).

    Wyszło 10 patoli, zbierałem mozolnie przez okrągły rok i nie żałuję, bo wydatek na kompa już się zwrócił z nawiązką.

  • kaylo, #

    Litości z tym 4K. Posiadam GTX-a 1080 i w niektórych grach nie jest wstanie utrzymać 60 klatek w 1440p. W 4K to można grać w gnioty graficzne typu FIFA, CS:GO.

  • kaylo, #

    Litości z tym 4K. Posiadam GTX-a 1080 i w niektórych grach nie jest wstanie utrzymać 60 klatek w 1440p. W 4K to można grać w gnioty graficzne typu FIFA, CS:GO.

  • Snack3rS7PL, #

    Podał przecież nazwy tych gier odpalanych w 4K :D

  • kero8, #

    64GB DDR4 ECC ;)

  • labik, #

    szybki dysk ssd, hehe dobre

  • mesjan, #

    Pewnie jak zobaczyli ile czasu się gra ładuje na HDD złapali się za głowę i polecają dyski SSD.

  • KrzychuG, #

    Ona sie i na SSD kosmicznie dlugo laduje a i nawet po tym ciagle doladowuje w reszte w trakcie rozgrywki co bywa dosc mocno widoczne.

  • Dudi4Fr, #

    "szybki dysk SSD"

    Tego jeszcze w wymaganiach nie widzialem...

  • mgkiler, #

    w grach od ID Software jest polecany szybki dysk SSD.

    np w Rage, nowym Doomie, czy nowym Wolfenstainie.

  • Dudi4Fr, #

    Dlatego że id tech używa techniki strimowania tekstur w czasie rzeczywistym więc szybki dysk tutaj dużo pomoże.

    Ale S42 jest pisany na CryEngine, obecnie na jakieś wersji Amazona.

  • Ghola, #

    Obserwuję ich od samego początku, Jeszcze nic nie kupiłem. Chyba w 2013 czy 2014 już powiedzieli że SSD będzie potrzebny do tej gry.

    O! nie wiem skąd to stwierdzenie że SZYBKI SSD jak nic takiego niema:

    HDD: TBA (SSD strongly recommended)

  • kitamo, #

    hahah
    Ludzie teraz pukają się w łeb bo zamiast wrzucać swoje talary do jakiejś skarbonki bez dna mogli dawno temu uzbierać na pamięc i grafe :D
    Star citizen przejdzie do historii jako prawdziwa legenda :)

  • Gatts-25, #

    Po za pamięcią operacyjną nic nie znacząca zmiana ponieważ już dawno powinny być gry ,który do minimalnych wymagają 8wątków a jak chcesz pograć na 4wątkach CPU to musisz obniżyć rozdzielczość z FULL HD na HD.

  • wojciechu15, #

    Od kiedy wyższa rozdzielczość niby mocniej obciąża CPU?

  • kitamo, #

    co ma CPU do rozdzielczosci?

  • Gatts-25, #

    Co jak co SSD i to jeszcze w opisie ,żeby był szybki to coś nowego.
    Ciekawe ile będą się momenty gry dogrywać na HDD.:D

  • raffal81, #

    O tej grze to już krążą legendy, a ludzie naiwni, płacić, płacić ;]

  • Chiny_X, #

    Nie jest to jakaś "naprawdę dobrze wyglądająca" grafika.

  • XaRaDaS, #

    Nie wiem, ale chwilę ten gameplay oglądałem i żadnej rewelacji tutaj nie widzę, tekstury mizerne, ludzie stoją na ławkach i przy poręczach. Nie rozumiem tych wymagań, że świat duży ? Bez przesady, nie cały świat musi się ładować od razu ;)

  • Pilotino, #

    Wymagania sa dla Star Citizen: Squadron 42 single player a to demo co ogladales to jest Star Citizen mmo. Do tej pory nie pokazali zadnego gamepley ze Squadron 42. Gwoli scislosci dzisiaj maja pokazac :)

  • kombajn, #

    To ktoś jeszcze wierzy że ten bubel ujrzy światło dzienne?

  • brigthmight, #

    Date premiery niech podadza to porozmawiamy o wymaganiach. Dzisiaj 16gb moze duzo, ale za 10 lat... A moze zamiast gry wypuszcza zmontowane filmiki ze znanymi aktorami, bo zapomnieli o dobrej fabule wiec chociaz znane twarze i glosy beda. To wszystko kupy sie nie trzyma.

  • Eternal1, #

    Gra widmo która pochłonęła setki milionów dolarów, prace trwają od lat, teraz wiemy że wymaga min. 16GB RAM...

    ... a dalej siedzi na starym, 8-letnim DX11 który większość obliczeń (~80%) wykonuje na 1 rdzeniu X86.

    Gdy nie wiadomo o co chodzi... chodzi o pieniądze.

  • zeniu, #

    Niebawem ogłoszą "gra jednak ruszy na 8 GB RAM, ale potrzebujemy dodatkowego czasu na optymalizację".

  • kitamo, #

    i piniądzófff.... dużo piniądzófff plizzz !!!!

  • solasoft, #

    No wyglada bardzo ladnie jak na demo.
    Jestem mile zaskoczony.
    Gra jest robiona na rok 2018 + wiec niema sie co dziwic ze 16gb ram to minimum.

  • kombajn, #

    "Development of Star Citizen began in 2011 and was originally planned for a release in 2014, and again in 2016. As of 2017, there is no official release date" Na produkcję tej gry zebrano rekordową ilość pieniędzy na Kickstarterze w 2012 roku i gra miała być gotowa! w 2014 roku. Do pierwszego terminu pracując z CryEngine 3 a nie zaczynając od zera! wyrobili się żeby stworzyć model lotu myśliwca... no normalnie szał chyba po godzinach i w weekendy musieli harować. Dla porównania przez te lata kiedy podobno w pocie czoła powstaje Star Citizen, małe polskie City Interactive dało radę stworzyć Sniper: Ghost Warrior 2, przesiąść się na CryEngine 4 i stworzyć Sniper: Ghost Warrior 3. A naszym chłopakom nikt nie dał 150 milionów dolarów (stan z maja tego roku). CI ma kapitał zakładowy niecałe ~1,4 mln zł.

  • Pilotino, #

    Dlatego CIG stworzylo Star Engine... https://starcitizen.tools/Star_Engine

  • Snack3rS7PL, #

    Hahaha no tak porównuj Sniper Elite do tej gry :D Błagam...

  • kombajn, #

    Mówiłem o Sniper: Ghost Warrior i Snajper wygrywa bo jest fizycznie dostępna dopracowaną, gotową grą. A nie tech demem za absurdalnie duże pieniądze która najpewniej okaże się największą klapą w historii branży o ile oczywiście kiedykolwiek zostanie wydana, w co osobiście wątpię.

  • kbrbabzbtb, #

    Dzisiaj często demo wygląda lepiej niż finalna bo później się zaczyna optymalizacja żeby chodziło. A tu widać, że jest co robić bo nawet na jakiejś firmowej bestii chodzi to tak sobie. Poza tym gra robi wrażenie ale nie jest to już takie wrażenie jak rok temu lub wcześniej. Czas ich pokona i gra się zestarzeje zanim wyjdzie.

  • kosiarz007, #

    Na pewno będą cięcia graficzne. Przy większej ilości obiektów frame rate widocznie spada, np. w miastach.

  • Snack3rS7PL, #

    Przypomina mi się stary dobry StarLancer : )))

  • marcol, #

    A mi freelancer:)

  • zeniu, #

    Owszem wygląda ładnie, ale nie widzę tu nic co by usprawiedliwiało tak duże wymagania. Zwłaszcza w porównaniu do Crysis 3 , na którego silniku ta gra powstaje.

  • Snack3rS7PL, #

    A ja widzę - ogromny świat. Tak serio, to warto by się zastanowić czy to tylko jedna gra czy kilka w jednej.

Dodaj komentarz

Dodawanie komentarzy tylko w wersji dla PC. Już wkrótce wersja mobilna.

Nie przegap

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.