8 stycznia 2019, Mateusz Tomczak

Sony świętuje - sprzedaż konsol PlayStation 4 przekroczyła 90 mln egzemplarzy

Kategoria: Gry Sprzęt do gier Konsole do gier, Tematyka: SONY CES 2019, Producenci: SONY

Precyzując mowa o liczbie 91.6 mln egzemplarzy, na którą składają się rzecz jasna wszystkie warianty konsoli - podstawowy, Slim i Pro.

Już od miesięcy wiadomo, że konsole z rodziny PlayStation 4 to ogromny sukces Sony. Japoński producent co jakiś czas chwali się wynikami sprzedaży, które dobitnie to potwierdzają.

Przy okazji trwających targów CES 2019 dowiedzieliśmy się, że sprzedaż konsol PlayStation 4 przekroczyła 90 mln egzemplarzy. Precyzując mowa o liczbie 91.6 mln egzemplarzy, na którą składają się rzecz jasna wszystkie warianty konsoli - podstawowy, Slim i Pro.

Co dla Sony bardzo ważne, wciąż pojawiają się bardzo optymistyczne widoki na następne miesiące. Okazuje się bowiem, że tylko w 2018 roku sprzedaż wyniosła około 18 mln egzemplarzy. Trudno zatem przypuszczać, aby nie udało się przekroczyć bariery 100 mln sprzedanych egzemplarzy.

Jednocześnie Sony poinformowało, iż usługa PlayStation Network może pochwalić się 90 mln użytkowników każdego miesiąca.

Sama sprzedaż daje bardzo wyraźnie do zrozumienia, że na nową generację PlayStation jeszcze poczekamy. Sony najzwyczajniej w świecie nie ma powodów do tego, aby śpieszyć się z jej przygotowaniem.

Źródło: Sony, gameinformer

Sonda

Zdecydował(e/a)ś się na zakup?

  • 4
  • 9
  • 12
  • 9
  • 22
Głosowanie dostępne tylko w wersji PC. Już wkrótce wersja moblina.

Komentarze

  • Chong-li, #

    Mnie tylko ciekawi czy nowa generacja a mianowicie Playstation 5 pozwoli na odpalenie gier z Playstation 4,jeśli było by to możliwe to była by to najlepsza konsola na rynku. Zważając na fakt jak dobre studia które wydają gry Sony trzyma w ręku zapewne nowe produkcję wydane w przyszłości już na nową generację konsol będą rewelacyjne a dodając do tego możliwość grania w gry z poprzedniej generacji to już sukces murowany który przyciągnie miliony użytkowników z całego świata a gdyby jeszcze użytkownicy nowego PS5 mieli możliwość grania z użytkownikami PS4 w gry online to Sony pozamiatało by tym ruchem całą konkurencję.

  • kitamo, #

    raczej za krótkie było życie PS4 by odpuscic sobie kompatybilność wsteczna na rzecz remasterow itp.
    Tak wiec kompatybilność wsteczna raczej będzie.

  • DreamerDream, #

    Mówisz o firmie, która wycofała z ps3 wsteczna kompatybilność PS2 (hackerzy sami sobie ją potem dodali), a ps4 miało wsteczną kompatybilność (ps2, bez jakichkolwiek planów o ps3) na zasadzie "kup grę ponownie". Natomiast gry z PS3 miały się jeszcze gorzej, bo tam postanowiono zastosować "kup grę ponownie" w cenach czasami nawet normalnej gry AAA z ps3.


    Nie ma najmniejszych szans na emulowanie wcześniejszej konsoli (co najwyżej psx). Zacytuje ci coś zresztą to co jakiś czas temu Sony powiedziało

    "When we've dabbled with backwards compatibility, I can say it is one of those features that is much requested, but not actually used much,"
    "That, and I was at a Gran Turismo event recently where they had PS1, PS2, PS3 and PS4 games, and the PS1 and the PS2 games, they looked ancient, like why would anybody play this?"



  • kitamo, #

    Tak mowie o firmie która wycofała tą kompatybilność wsteczną bo musieli do PS3 ładować dodatkowe podzespoły by zachować ta kompatybilność - przecież dokładnie to samo było w PSX > PS2.
    A dlaczego wycofali? bo było ZEROWE zainteresowanie. DOsłownie zerowe.

    Teraz brak kompatybilności wstecznej było by strzałem w kolano gdyż konkurencją ją ma a tym samym konsola na start była by bardziej sensowna niż jak to miało miejsce przy PS4 gdzie wraz z konsolą mogles kupic 2-3 gry i to wszystko.

    PS2 i PS3 startowały z zupełnie innego pułapu niż PS4 i nie ma tu czego porownywac.
    Pozatym kompatybilność wsteczna przy PS5 będzie bezproblemowa praktycznie gdzie przy ps2-> psx byłą trudna i wymagała dodatkowych podzespołów, a także ps2-ps3 dokładnie tak samo.

    Nie mowie nawet o PS4 tu w ogole jest problem i gry są masterowane na nowo (nie remasterowane).
    To nie jest emulacja bo emulacja jest zbedna.
    Potrzebna jest kompatybilność biblioteki wsteczna a nie emulowanie poprzedniej konsoli.

  • DreamerDream, #

    Podaj mi dowody, że posiadały zerowe zainteresowanie. Bo jakoś sobie nie przypominam, żeby modele posiadające hardware'ową emulację miały problemy ze znikaniem z półek (gdy przestano je produkować bardzo szybko znikły ze sklepów).


    "Tak mowie o firmie która wycofała tą kompatybilność wsteczną bo musieli do PS3 ładować dodatkowe podzespoły by zachować ta kompatybilność"
    Po czym po pewnym czasie od złamania ps3 hackerzy wykazali, że się da software'owo emulować. Zresztą SONY też to wprowadziło (ignorujesz ten fakt?) lekko przerabiając obraz gry (co robi to samo MS z grami od xbox 360 na xone).

    Wsteczna kompatybilność jeżeli dobrze zrobiona NIGDY nie jest strzałem w kolano. Bo "stare" nie znaczy złe i jest wiele osób, które by z chęcią zagrały w starsze gry zwłaszcza, gdy konsola miała pełno świetnych gier, a to dodaje kolejny powód do kupna nowej konsoli (zamiast np. kupowania starszej generacji do tego).


    Czasami się zastanawiam, czy ty serio trollujesz świadomie, czy nieświadomie.

  • kitamo, #

    piszesz totalnie od rzeczy wybierając sobie wlasna interpretacje tego co napisałem -
    nie oplacalo się bo zainteresowanie było zbyt niskie w stosunku do kosztów które trzeba by było dorzucić do konsoli bo emulacja psx na ps2 nie była od tak bezproblemowa.
    Mam PS2 z pierwszej serii która ma emulacje psx - SPCH-75xxx

    Spodziewasz się ze ludzie wykupili konsole które miały emulacje tylko dla tego ze była możliwość emulowania na nich poprzedniej wieloletniej konsoli?
    Wiekszosc posiadaczy PS2 nawet nie wiedziała o czyms takim jak emulacja psx'a. Tak bardzo była to istotna funkcja.
    Nie działało to też w 100% - w pierwszych konsolach był układ i/o który później doznał wielu zmian w chwili powstania ps2 slim, a jak pewnie się orientujesz było bardzo dużo płyt ps2 w tamtych czasach.
    Gry nie działały prawidłowo, wiele z nich nie działało w ogole.
    Dlatego sony nie mogło sobie pozwolić na sprzedaż konsoli z opcją kompatybilności wstecznej bo było z nią zbyt wiele problemów.
    To jest wlasnie powód dla którego nie ma kompatybilności wstecznej w ps2 i później z niej zrezygnowano - była bardzo małe zainteresowanie ( w końcu ps2 było już na rynku 2 lata) i sprawiało zbyt wiele problemów.

    Microsoft zrobił kompatybilność wsteczną na dla xb1 i co? zainteresowanie żadne bo też działa to tak jak działa.

    Wracając do kompatybilności wstecznej przy ps4 i ps5 - będzie zapewne takowa a powod jest prosty - będzie wspolna architektura.
    Tak jak była kompatybilność ps4 i ps4pro podobnie będzie i w przypadku następnej generacji.

    To czy będzie zainteresowanie kompatybilnoscia wsteczna będzie zalezalo od tego z jaka biblioteka gier wystartuje ps5. Ps4 miało z tym problem.

    Z reszta większy sens widze w tym by takową kompatybilność zachować w przypadku ps4-ps5 niż w przypadku poprzednich konsol.

    To ze ktoś ma odmienne zdanie od Ciebie nie oznacza ze trolluje, to samo moglbym o Tobie powiedzieć.

  • BrumBrumBrum, #

    dla sony to świetna wiadomość, ale dla konsumentów tak sobie, bo w tej sytuacji sony jest mniej skłonne by realizować potrzeby użytkowników.

  • kitamo, #

    pytanie jakie potrzeby? czy wydawanie co 4 lata nowej konsoli to potrzeba uzytkownikow? raczej nie sądze.

    Druga kwestia - gdyby nie realizowali potrzeb to nie sprzedali by tylu konsol.

  • DreamerDream, #

    Wydają, bo rynek szybko zmienił się.
    W siódmej generacji było 720p a rynek zaczną nagle krzyczeć, że chcą FHD. Wyszła ósma, która była pod FHD to wszyscy 4K! 4K! Wyszła 8.5 typu PS 4 Pro, które nie do końca jest tym czym wszyscy chcieli, więc pewnie dziewiąta generacja będzie pod 4k. W 9 generacji zaraz znów coś wyjdzie jak nie ray tracing (jeżeli się przyjmie), to coś innego i znowu będzie parcie na nową generacje.

  • HomeAudio, #

    A gogle VR dla platformy PC sprzedały się w liczbie 4 milionów egzemplarzy - nie taki zły wynik jak na umierającą technologię ;)

  • Sander Cohen, #

    Co do spieszenia sie z nowa generacja to raczej Sony tak jak Microsoft maja juz probki inzynieryjne nowych wersji i ewentualnie tylko czekają na reakcje na rynku zeby w odpowiednim momencie je zapowiedzieć. Oczywiscie moga one jeszcze ulec zmianom bo raczej kolejne PS jak i Xbox to też będzie x86 i ewentualny upgrade sprzetu jest w miare prosty i szybki

  • Marucins, #

    A co byłoby ze sprzedażą gdyby nie exy?
    Co byłoby gdyby takie PS oferowało to samo co Xbox - tzn to co na konsoli jest i na PC?

  • kitamo, #

    tylko ze na xboxie masz wiele gier których nie ma na pc.

  • dangh, #

    bardzo niewiele. W zasadzie wszystkie ostatnio wydane na xbox gry sa dostepne na PC

Dodaj komentarz

Dodawanie komentarzy tylko w wersji dla PC. Już wkrótce wersja mobilna.

Nie przegap