9 września 2016, Paweł Maziarz

Co piszczy we wnętrzu PlayStation 4 Pro?

Kategoria: Gry Sprzęt do gier Konsole do gier, Tematyka: SONY, Producenci: SONY

PlayStation 4 Pro wykorzystuje całkowicie nowy procesor - wzrost wydajności jest potężny, ale czy rzeczywiście wystarczy do grania w 4K?

Wczorajsza konferencja Sony odbiła się szerokim echem w gamingowych mediach – wszystko za sprawą prezentacji konsoli PlayStation 4 Pro, która oferuje znacznie lepszą specyfikację od zwykłego PlayStation 4 i przez to ma pozwolić nawet na granie w jakości 4K. Co piszczy we wnętrzu nowej konsoli?

Co prawda wymiary PlayStation 4 Pro nie są dużo większe od zwykłego PlayStation 4, bo z każdej strony wzrosły one zaledwie o kilka-kilkanaście milimetrów, ale specyfikacja dla niektórych jak najbardziej mogła być zaskoczeniem.

Nieoficjalnie wiadomo, że producent zastosował nowy procesor zaprojektowany przez firmę AMD – procesor centralny nadal składa się z ośmiu rdzeni Jaguar, tyle tylko, że ich taktowanie podniesiono z 1,6 do 2,1 GHz, natomiast układ graficzny wykorzystuje już 36 bloków obliczeniowych na bazie najnowszej architektury Polaris (4. generacja GCN) i ma do dyspozycji 8 GB pamięci GDDR5. Taktowanie rdzenia podniesiono z 800 do 911 MHz, a pamięci z 1375 do 1700 MHz (efektywnie 5500 i 6800 MHz), co oznacza, że moc obliczeniowa samego procesora graficznego wzrosła z 1,83 do 4,2 TFLOPS, a przepustowość pamięci z 176 do 218 GB/s. Ponadto udostępniono pojemniejszy dysk twardy – ten oferuje pojemność 1 TB.

Model PlayStation 4 PlayStation 4 Pro
Procesor CPU 8x AMD Jaguar x86-64 1,6 GHz 8x AMD Jaguar x86-64 2,1 GHz
Procesor GPU 18 CU AMD Radeon GCN 800 MHz
1,83 TFLOPS
36 CU AMD Radeon GCN 911 MHz
4,2 TFLOPS
Pamięć 8 GB GDDR5 256-bit 1375 MHz
176 GB/s
8 GB GDDR5 256-bit 1700 MHz
218 GB/s
Dysk 500 GB 1 TB
Wymiary 275 x 53 x 305 mm 295 x 55 x 327 mm
Waga 2,8 kg ~3,3 kg

Wprawdzie wydajności konsol nie można miarodajnie porównać do wydajności komputera stacjonarnego, ale skok potencjału układu graficznego można przyrównać mniej więcej do przesiadki z Radeona R7 265 na lekko spowolnionego Radeona RX 480 (zerknijcie do rankingu kart graficznych). Robi wrażenie, prawda? A warto przypomnieć, że ciągle mówimy o tej samej generacji konsol.

Sony PlayStation 4 Pro

Jednym z głównych atutów PlayStation 4 Pro ma być specjalny tryb „Pro”, dostępny tylko w wybranych grach – pozwoli on na wyświetlanie ich w jakości 4K, również ze wsparciem dla technologii HDR. Producent deklaruje też pełną kompatybilność z goglami rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR oraz wsparcie dla telewizji HD.

Czy nowa konsola rzeczywiście podoła grom uruchomionym w 4-krotnie wyższej rozdzielczości? Tutaj pojawiają się pewne wątpliwości, bo Radeon RX 480 raczej nie nadaje się do takich ustawień. Z drugiej strony warto mieć na uwadze fakt, iż mówimy o konsoli, gdzie gry są bardziej zoptymalizowane względem wersji wydawanych na PC (często kosztem niższej jakości grafiki). Szkoda tylko, że producent nie zainstalował napędu Blu-ray i przy oglądaniu filmów w wyższej jakości trzeba będzie posiłkować się źródłami internetowymi (chociażby z aplikacji Netflix i YouTube).

Sony PlayStation 4 Pro

Jak będzie w rzeczywistości? Tego pewnie dowiemy się w praktyce, po premierze konsoli – ta została zaplanowana na 10 listopada. Cena PlayStation 4 Pro wynosi 399 euro.

Źródło: Eurogamer, Engadget, inf. własna

Komentarze

  • Alovsskyy, #

    Lekko spowolniony RX 480 ? Trochę za dużo powiedziane.
    RX480 to 5,5TFLOPS, a PS4Pro 4,2TFLOPS. Prędziej to wygląda w Pro na RX480 taktowany przy 911MHz.

    2304 jednostek * 2 * 911MHz = 4 197 888 Flops

    Wtedy by się wszystko zgadzało

  • Mrave20, #

    "Co piszczy we wnętrzu PlayStation 4 Pro?"
    - cewki.

    :x

  • kitamo, #

    omg, niech ktoś zatrzyma tą karuzele śmiechu

  • Niveal, #

    "Śmiechom nie było końca"

  • LuckyNumber8, #

    Co piszczy we wnętrzu ps4? Bida piszczy i tyle. W dodatku cały projekt tej konsoli przypomina mi zupełny chłam i plastikową tandetę. PS3 robiło wrażenie sprzętu high end, a ps4 nawet w wersji pro wygląda jak zabawka dla dzieci.

    Ja z kupnem PS4 czekam na tą wersję neo/pro, ale ps4 to tak czy inaczej pierwsza stacjonarna konsola sony, do której nie śpieszno mi z zakupem. Mimo wszystko jak wyjdzie gran turismo, czy god of war to zostanę do zakupu tego plastikowego szajsu zmuszony, bo co do tych exów, to raczej wątpię, aby najlepsze exy z ps4 wyszły kiedykolwiek na PC i w tym jest cały ból.

  • LuckyNumber8, #

    https://www.youtube.com/watch?v=pUb63Dc7-Bw

    tutaj filmik Digitalfoundry o PS4 pro. Dobrze że go obejrzałem, bo okazuje się, że tu sama rozdzielczość nie będzie tak ważna, jak właśnie HDR. Goście z eurogamera zachwycają się tym HDR'em w grach, a widząc filmy w HDR rozumiem o jakich różnicach mowa. Tak więc dobrze że się wstrzymałem z kupnem ps4, tak na ps4 pro ogram exy z ps4 w prawdziwej z HDR'em.

  • sliski15, #

    A wiesz ze zwykla ps4 tez ma miec hdr?

  • LuckyNumber8, #

    Masz jakieś linka na potwierdzenie informacji, że stare ps4 też będzie miało HDR dodane? Przykładowo xbox one nie ma HDR, bo do tego z tego co pamiętam trzeba najnowszego HDR z metadanymi. Tak samo nawet 980ti nie obsługuje po HDMI HDR, a 1070/1080 już tak.

  • LuckyNumber8, #

    A i jeszcze do HDR dochodzi 10-12 bit BT2020, więc tym bardziej wątpię, aby stare ps4 to obsłużyło. W xboxa S musieli włożyć nowe HDMI i elektronikę aby umożliwić przesył HDR z BT2020. Tak czy inaczej ja starego ps4 jeszcze nie kupiłem, więc i tak kupie ps4 pro które będzie mieć na bank już HDR.

  • LuckyNumber8, #

    Przeczytałem i to na razie są spekulacje, a nie nic pewnego. Nawet po przeczytaniu tych spekulacji nie jestem pewien, czy HDTV jest w stanie odebrać 1080p z uwzględnieniem HDR. Np. w odtwarzaczach UHD jak i w ustawieniach HDTV nie ma takich odebrania przesyłu 1080p z HDR, a tylko 4K z HDR (i tak samo nie ma HDTV z HDR które miałyby tylko rozdzielczość fullhd). Tak więc poza tym majstrowaniem z HDMI konsola ps4 w zwykłej wersji musiałaby w jakiś sposób skalować gry do 4K i dopiero wtedy takie coś można przesłać do tv z HDR. Czy to jest możliwe? Nie wiem, ale gdyby to było tak proste jak w granie nowego oprogramowania, to xbox nie wyszedł by w nowej wersji S specjalnie pod HDR, więc na tą chwilę wiadomość o HDR w podstawowej wersji ps4 traktuje raczej jako plotkę. Tak czy inaczej ja kupie ps4 pro, a więc z bankowym wsparciem HDR.

    Aaa i jest jaszcze jedna ważna sprawa, najnowsze HDMI to też metadane, które sporo poprawiają efekt HDR na obecnych tv z HDR'em. Dzięki takim meta danym obraz z HDR jest doskonale przystosowane pod indywidualne właściwości panelu HDTV, bo na ten moment nie ma jeszcze tak, aby któryś HDTV wyświetlił HDR w 100%, zaś bez metadanych tak właśnie jest to wysyłane i przez to są problemy z obrazem HDR.

  • Czaszka, #

    Żeby HDR(w TV) było postrzegany przez ludzkie oko, potrzebny jest telewizor który jest w stanie wygenerować wystarczającą jasność. Taką jasność są w stanie wyświetlić nieliczne telewizory z z wyższej/najwyższej półki(wielostrefowe podświetlenie direct led lub OLED), więc o jakichkolwiek efektach w telewizorach 1080p raczej możemy zapomnieć.

  • Naleśnik z serem, #

    Kolego 12-bit to obsługiwało juz PS3 (jako pierwsze chyba urządzenie na rynku), x.v color i deep color.
    A co do PS4 to HDR na konfie potwierdził Endrju, nowy firmware wydadzą. Kazde HDMI ma wolne linie sygnałowe, a sam standard tworzy takze Sony i Panasonic (kontroler HDMI jest zawsze w Plejkach Panasonica czyli top-topów bo mają całą technologię Pioneera, bo go wykupili).

  • LuckyNumber8, #

    Zobaczymy jak to będzie, jeśli wyjdzie już oficjalnie HDR na ps4, to wtedy niech ludzie ocenią jak to będzie działać na podstawowej ps4 i czy obędzie się bez jakiś trików (wtedy zobaczymy, w czym będą różnice). Co do PS3 to gdziekolwiek/cokolwiek na szeroką skale wykorzystywało x.v color ? Nawet te płyty Mi4K z x.v color wyglądały dokładnie tak samo na ps3 z tą opcją włączoną jak i bez. Tu natomiast jak ludzie zobaczą w grach te rzeczy jak HDR, 10-12 bit, BT2020, to ludziom szczena do ziemi zleci, bo różnica jest wręcz GIGANTYCZNA na filmach UHD, a tak jest również podobno w grach co opisali redaktorzy digital foundry.

  • maciek0205, #

    Na konferencji ps meeting oficjalnie było powiedziane,że "stare" ps4 poprzez aktualizację otrzyma obsługę hdr-u.

  • LuckyNumber8, #

    W artykule na eurogamerze ludzie z digitalfoundry też doradzają wstrzemięźliwość, bo podejrzewają jakiś wałek z tym HDR'em na zwykłej ps4, więc poczekajcie lepiej z entuzjazmem do właściwej aktualizacji. Trzeba będzie zobaczyć czy będą jakieś różnice między HDR'em na zwykłej ps4 i tej pro, ale jak znam sony zastosowało jakieś triki z tym HDR. Jak natomiast HDR na ps4 pro będzie taki sam jak na ps4 zwykłej, to posiadacze xboxa One zaczną się pewnie dopominać od M$ również takiej aktualizacji :).

  • Moggster, #

    O co tyle krzyku z tym HDR. Czy przypakiem HDR nie byl juz obecny w w takich grach jak TES4: Oblivion czy Half Life 2?

  • PogromcaBlacharni, #

    jest obecny ale tam (i również w dzisiejszych grach) robiony jest tone mapping czyli ostatecznie obraz jest kompresowany do 8 bitów na kanał abyś mógł wyświetlić obraz na tv/monitorze. Wraz z hdr tv zobaczysz prawdziwy hdr bez tone mappingu.

  • Bizarre, #

    http://i.imgur.com/1lp30sQ.jpg

  • LuckyNumber8, #

    Jakiś kretyn zrobił te porównanie, bo HDR w ps4 i xbox oneS to nie jest absolutnie to samo co HDR jakie masz w half life (czy na co dzień w obecnych grach na PC). Trzeba mieć specjalny HDTV pod HDR, który wyświetli znacznie znacznie większą dynamikę obrazu. SDR wyświetla dynamikę do 100 nitów, a HDR 10000 nitów. Nie oznacza to, że obraz ma "walić po gałach", a oznacza ZNACZNIE więcej szczegółów w cieniach i bielach. Np. w sygnale HDR można dać jasność słońcu np. 1000 nitów, a reszcie obrazu np poniżej 300 lub 200 nitów. Sprawi to, że słońce będzie doskonale widoczne, również chmury na jasnym niebie. Na SDR aby wyświetlić tą samą scenę wszystko jest kompresowane pod 100 nitów, znikają więc szczegóły, znika słońce, znikają chmury. Pewnym rozwiązaniem jest obniżenie jasności całej sceny, tak aby się zarysowało słońce i chmury nawet na przestrzeni 100 nitów, ale rezultatem jest płaski obraz bez głębi. Przykładowo w scenie z uncharted redaktorzy digitalfoundry opisują, że na ps4 obraz na levelu z plażą był prześwietlony, nie było szczegółów na piasku, oraz obraz był jakby wyprany z kontrastu, zaś w HDR na piasku detale nie były już prześwietlone i było zupełnie inne wrażenie odbioru grafiki. W filmach UHD dodatkowo dochodzi 10-12 bit WCG razem do HDR, więc gry pod HDR raczej też to będą musiały wykorzystywać, gdyż przy takiej dynamice obrazu potrzeba 10-12 bit bt2020 aby nie było widać widocznych przejść tonalnych. Same wrażenia ludzi z digitalfoundry opisują właśnie widocznie lepsze kolory więc zakładam, że 10 lub 12 bit bt2020 też właśnie jest.

    Oczywiście na PC takie rzeczy też będą, ale dopiero pascale mają odpowiednią technologie umożliwiającą przesył lepszego obrazu (było to zresztą mocno podkreślane podczas premiery pascali)

  • LuckyNumber8, #

    tutaj zamieszczę natomiast takie małe porównanie na przykładzie starego BD i nowego BD 4K z HDR i bt2020 (w grach też będą takie różnice).

    https://s6.postimg.io/mfuh5pjbj/image.jpg

    http://www.hdtvtest...ighlight-large.jpg

    nawet nie będę mówił gdzie jest stare BD a gdzie nowe z HDR, bo to jest aż tak widoczne. Na żywo ta różnica jest jeszcze dużo większa, bo zostało to uchwycone aparatem który nie jest w stanie pokazać dobrze tego co widać, a w dodatku ludzie oglądają te zdjęcie na monitorze SDR.

  • Chochlik, #

    Ty to przynajmniej piszesz z sensem...

  • hasati, #

    Lucky to żeś dał porównanie.... Nie dość że na 2 różnych TV i o różnej wielkości to do tego nie wiadomo czy tak samo skonfigurowane :)

  • LuckyNumber8, #

    Hasati- Dałem możliwie najlepsze porównania, bo nie jest możliwe przedstawienie super obiektywnego porównania HDR, gdyż przecież i tak wszyscy oglądamy takie porównanie na monitorze SDR. Na podstawie zdjęć można natomiast już zauważyć na czym te różnice polegają. Nie wiem jak pierwsze zdjęcie, natomiast zdjęcie z HDTVtestu jest już zrobione na skalibrowanym TV, jak podkreślono w artykule APL jest podobne (average picture level po kalibracji jest będzie podobne tak na BD jak i na UHD).

    http://www.hdtvtest...madmax-2-large.jpg

    to jest natomiast zdjęcie pokazujące rozkalibrowany tv po lewej i widać już bardzo różnice APL. Tak czy inaczej niezależnie od ustawień, to słońca i chmur nie masz w mad maxie niezależnie od tego jak ustawisz ten TV, po prostu słońce zostało wycięte z w klatce filmu na nośniku BD z uwagi na kompresie do 100 nitów.

    A poniżej wrażenia na temat HDR i BT2020 na hdtvpolska.

    https://hdtvpolska....sung-ultra-hd-blu/

    Są w tym artykule zdjęcia pokazujące czego można oczekiwać widząc HDR. Jest tu też podkreślone to co sam napisałem, że efektu HDR na monitorze SDR nie da się ocenić, jedynie można go symulować, aby zrozumieć w czym rzecz i właśnie cały bajer polega na tym, że przy SDR detale w bielach oraz czerniach są wyraźnie wybrakowane względem HDR. Na bluraycom dużo osób ocenia już filmy UHD z HDR'em i takie rzeczy jak brakujące słońce, czy brak chmur są akurat często zauważane i podkreślane w recenzjach, czy przez samych użytkowników. Takie różnice nie powinny być jednak zaskoczeniem, gdy mowa o porównaniu przestrzeni max 100 nitów (SDR) do 10000 nitów (HDR).

  • owatanka, #

    Wystarczy wpisac w google hdr vs non hdr i wejsc w galerie zdjec mozna zobaczyc o co wogole biega ogolnie to obraz jest jasniejszy i bardziej szczegolowy a ciemne plamy na zdjeciach nagle zmieniaja sie w ladne lagodne cienie niektore zdjecia wygladaja jak z photoshopa ale faktem jest ze hdr jest blizsze tego co widzi ludzkie oko niz obraz jakim jest sdr narazie hdr wspieraja karty amd polaris.

    http://cdn.wccftech...12/RTG_Page_11.jpg

  • LuckyNumber8, #

    Te zdjęcie które wstawiłeś jest mi znane, była kiedyś o nim mowa na bluraycom. Te zdjęcie przedstawia dobrze skalę zwężenia dynamiki obrazu, który trafiał na BD w SDR, ale za to symulacja efektu jest źle przedstawione na obrazku (jako różnica w działania SDR i HDR). Czerń jest w HDR dokładnie tak samo smolista jak SDR, a dobry obrazek obrazował by jedynie różnice w ilości szczegółów w tej czerni, a nie że kolor czarny byłby szary. Na tym obrazku wersja z SDR przedstawia obraz zupełnie bez czerni.

  • Czaszka, #

    Masz absolutną racje ale zdjęcia i wszelakie filmy porównujące HDR i non-HDR(SDR) i tak nie są w stanie oddać tych detali, bo wychodzą tu:
    1 - zniekształcenia aparatu/kamery który nie uchwyci pełnego zkaresu
    2- posiadanego monitora który nie jest w stanie wyświetlić tej jasności(nawet jak oglądasz to na nowiutkim DX900 to wciąż masz punkt 1)
    Żeby zobaczyć moc HDR trzeba przejść się do sklepu i zobaczyć go na własne oczy.

  • PogromcaBlacharni, #

    Dokładnie.
    tutaj jeszcze takie porównanie z aparatu, chociaż i tak nie oddaje rzeczywistości
    po lewej tv sony hdr, po prawej OLED sdr z najlepszą konfiguracją obrazu
    http://i.imgur.com/T0hKqIF.jpg

  • elmak, #

    Będzie miało hdr czytałem na portalach growych

  • Marucins, #

    Zmuszony do zakupu konsoli bo wyszły/wyjdą gry?
    :)
    Ten świat musi upaść.

  • hasati, #

    Zawsze podziwiałem ludzi kupujących sprzęt dla 1 czy 2 gier bo nie ma ich na innej platformie. Za to jest masa innych gier, ale żeby dla 2 gier kupować konsole, to naprawdę podziwiam. Trzeba być niezłym maniakiem :)

  • LuckyNumber8, #

    1-2 exclusivy? To był tylko mały przykład gier które najbardziej lubię. Na playstation jest już przecież wiele innych marek, a wyjdzie w niedługim czasie jeszcze parę. W takie natomiast gran turismo, to można grać dość długo, to nie jest gra na weekend i za koszt jednej gry masz miesiące grania. Ja oczywiście mogę narzekać na jakość obrazu gier na konsoli, na płynność, ale lepiej zagrać w te gry tak, niż wcale (a przynajmniej ja tak uważam). Sam tez koszt konsoli nie jest jakiś wielki, 3 dni pracy z dniówką po 100 euro, co jest średnim zarobkiem w takich Niemczech, choć też oczywiście rozumiem, że w PL mamy inne realia i tu często ludzie potrafią zarobić 300 euro dopiero po miesiącu.

  • decorator12, #

    Ok, kiedy wyszła wspomniana ścigałka przez Ciebie? Na PS4 pytam. Otóż - prawie trzy lata po premierze PS4 Gran Turismo jeszcze NIE WYSZŁO.
    Exów pozwalających grać długo po premierze trochę jak na lekarstwo. Killzone, multi Uncharted, Drive Club...

  • LuckyNumber8, #

    ja jeszcze nie kupiłem ps4, więc czy gran turismo jest czy nie ma akurat mi teraz nie przeszkadza. Prędzej czy później konsole jednak kupię, a tym bardziej teraz gdy wiem, że ps4 pro wyjdzie i nie zrobię wtopy.

    Co do jednak gier, które w jakiś sposób mnie interesują już teraz na ps4, to jest to już tego trochę

    Drive Club, Infamous, Uncharted 4, remastery Uncharted 1-3, remaster TLOU, remaster GOW 3, The Order, Killzone shadowfall, a nadchodzi już niedługo nowe god of war, gran turismo, czy parę innych gier, o których wspomnąć zapomniałem.

  • LuckyNumber8, #

    Ta wersja pro jest tylko 100 $ droższa, a będzie miała znacznie większe możliwości. Na tym filmiku z digital foundry redaktorzy obiektywnie ocenili, że wzrost rozdzielczości w grach jest gołym okiem widoczny. Więc może nie będzie to super 4K na miarę tego co mam na PC, ale lepsze takie rekonstruowane 4K niż 1080p bo to i tak będzie widocznie lepsza jakość obrazu. Pewnie tez później takie gry jak Gran Turismo dostaną jakieś dodatkowe ficzery graficzne dostępne tylko pod ps4 pro, a jak już kupuje ps4, to tylko w wersji pro.

  • Blitz007, #

    Pro wygląda całkiem jak Big Mac, a podstawowa jak hamburger w MC'ku.

    A tak całkiem serio, to ostatnio przesiadłem się z podstawowej wersji PS 4 na PC. Mam GTX 1080 i nie wszystkie gry utrzymują zawsze 60 klatek przy ultra (zdarzają się spadki do 50 kilku). Nie wierzę, że ponad połowę słabsza grafika umożliwi granie w 4K (w fps musi być 60 klatek). Pic na wodę, fotomontaż...

  • Alovsskyy, #

    @Blitz007 weź pod uwagę że gry w 4k będą skalowane a nie uruchamiane w natywnym 4k, a na dodatek ustawienia graficzne zostaną obniżone.

  • kitamo, #

    to będzie 2k skalowane do 4k więc pociągnie, z resztą optymalizacja może będzie lepsza niż w przypadku PC więc nie ma co porównywac

  • Djmnich, #

    Porównanie całej konsoli wartej 1669zł do komputera, gdzie sama karta graficzna kosztuje 2959zł chyba jest nie na miejscu.

  • czorcik696, #

    nie doliczyłeś podatków + naszego ukochanego "podatku od nowości". Dodaj to wszystko a wyjdzie Ci grubo ponad 2 koła. Jeśli wyślą do nas taką samą liczbę konsol co do Somalii, to cena będzie jeszcze wyższa.

  • Chochlik, #

    Tak tylko, żeby się tym 4K i HDR zachwycać musisz mieć odpowiedni telewizor, który też do najtańszych nie należy.

  • kitamo, #

    żeby zachwycać się grami na PC tez musisz mieć monitor minimum 27 cali, 4k i 144hz z gsync. Bez tego to sensu nie ma grac na PC przecież.

  • Chochlik, #

    Z tymi 144Hz to przesadzasz. Na konsoli takiej płynności nie zobaczysz jeszcze dlugo. A do jakiegoś singla wystarczy stałe 60 fps.

  • kristof080, #

    Na PC to tez jakos nie jest standard, hehehhe

  • LuckyNumber8, #

    Do monitora 144 Hz nie potrzebujesz koniecznie płynności powyżej 60fps aby odczuć różnice w responsywności, bo już np. sam vsync przy 144 Hz dodaje tylko połowę laga jak przy 60Hz. Różnica jest widoczna na tyle, że właściwie nawet z vsyncem da się komfortowo grać bez narzekania na input lag.

  • czorcik696, #

    da się, jeżeli pozwala Ci na to wydajność komputera. Jeśli płynność spadnie poniżej 60fps to i pińset chercóf nie pomoże jeśli vsync chce nadgonić klatki.

  • LuckyNumber8, #

    Ja ustawiam vsync przy 144Hz i nawet dając później limit na 30 fps w nvinspectorze odczuwam bez trudu poprawę laga w stosunku do 60Hz gdzie dawałem również limit na 30fps. Ja wcześniej o tym bym nawet nie wiedział, ale poradzono mi tak na zagranicznych forach, a później sam to sprawdziłem i rzeczywiście jest poprawa. Oczywiście gdy jest dużo fps, tzn. blisko 144 to już jest totalnie super i różnica kosmiczna w stosunku do 60Hz, ale jednak mimo wszystko nawet przy limicie na 30fps różnica jest. Dziś mając do wybory 60Hz vs 120/144Hz, to nawet bym się nie zastanawiał, tylko brał w ciemno panel z 120/144Hz

  • czorcik696, #

    jakiś efekt placebo zadziałał... 30fps to 30fps. Nadal będzie lagowało. Dopiero freesync G-sync załatwia sprawę, ale też widoczne działanie ma od 45fps+. Jeżeli takie działanie jak piszesz robi Ci różnicę to ok. Ja posiadając monitor 144hz + Gsync różnicę widzę dopiero od 50fps. Wszystko poniżej już jest trochę mniej płynne. Najlepszy efekt daje dla mnie 75fps w górę.

  • kitamo, #

    @chochlik nie wiesz co to jest sarkazm chyba.

    Tak samo na konsoli nie musisz grac pod telewizorek 4k i hdr.

  • Chochlik, #

    Jak kupuje kompa to składam go tak, żeby wszystko do siebie pasowało. Nie kupie sobie monitora 4K jak zamierzam mieć kartę graficzną gtx960. Bo po co. A tu ludzie się podniecają HDRami i tym 4K gdzie, żeby to wykorzystać trzeba kupić odpowiedni telewizor. Więc większość co patrzy na to, że konsola kosztuje mniej od kompa nie będzie miała aż takiego przeskoku w jakości czy to będzie ps4 z pro czy bez pro jak nie mają odpowiedniego ekranu. Więc komputer do fullHD w 60 klatkach mogę sobie złożyć niewiele drożej od tej konsoli i mieć urządzenie bardziej uniwersalne.

  • kitamo, #

    ale wiele osob ma już taki telewizor, bo używanie go dla konsoli to efekt uboczny przecież.
    Ja mam taki TV a konsoli nie mam bo jej nawet jeszcze nie ma.
    Twój argument jest inwalida serio :)

  • codowiec9, #

    Jakoś mnie to nie przekonuje. Chyba lepiej poczekać na Scorpio

  • Yogii26, #

    Tylko na Scorpio nie pograsz w Uncharted 4 czy nowego God of War ale to zależy jakie gry cię interesują. Xbox też ma parę fajnych exclusive' ów (nowe Gears of War itd.), jednak to się zmienia bo jak pokazało Quantum Break wydają je także na PC.

  • Chochlik, #

    Jeden system - wiele platform - do czegoś to obliguje nie?

  • decorator12, #

    Na PS4 pograsz w Halo, Quantuum Brake, Forza?

  • kristof080, #

    Za rok pewnie powiesz, Scorpio za slaby, bo za rok wyjdzie ps4 pro+.

  • Chochlik, #

    Aha czyli argument, że konsola na lata to już w ogóle przestał istnieć.

  • BILI82, #

    Oj to teraz nich policze pierwsza ps4 = 400 Euro , teraz po ilu? nie wazne znow 400euro trzeba wydac za upgrade to mamy juz 800 euro .... za tyle to ja mojego 6 letniego pieca dopieszcze tak ze ta konsola nigdy nie bedzie widziala tylu FPS :D a 4K to przereklamowany shit! ludzie sie nabiareja i napedzaja ten bezmyslny Marketing :D

  • kristof080, #

    A jak robisz upgrade kompa, to wszystko masz za darmo? Sprzedasz stara PS4, dolozysz polowe i masz pro. Ja tak robie z kartami graficznymi.

  • Snake73, #

    Jak po tym dopieszczaniu kompa zainstalujesz na nim Uncharted 4 z płyty BD to szybko zgłoś się do poradni zdrowia psychicznego.

  • projectdarkstar, #

    Moment. Czyli PS4 Pro nie będzie mieć napędu który odtworzy płyty Blueray z materiałem 4k? Zostanie zwykły napęd Blueray?

  • severian, #

    Chyba tylko dzięki Netfilx będziesz mógł sobie obejrzeć cokolwiek w 4K

  • Kenjiro, #

    A mnie zaszokowało, że PS4 Pro ma zużywać do 310W mocy, co jest kolosalnym wzrostem o 60W, czyli 24% (oryginalna PS4 - 250W) i wróży wiele problemów, począwszy od problemów z chłodzeniem i głośnych wiatraczków, a na awaryjności po dłuższym czasie skończywszy.
    Oczywiście owe 310W i 250W to moc zasilacza, a nie TDP samej konsoli, ale przekłada się to na TDP konsoli i wszystko co z tego wynika.

  • Kenjiro, #

    Wcześniej obstawiałem, że Sony nie pójdzie najgłupszą drogą z możliwych i takiego obciążenia nie będzie, gdyż nauczyło się na problemach konkurencji z RROD, które w większości wynikały z problemów z chłodzeniem, mimo że zużycie było dużo mniejsze niż obecnie (zasilacz 203W).
    A trzeba mieć jeszcze na uwadze nie najwyższych lotów (delikatnie mówiąc) serwis Sony w Polsce...

  • hasati, #

    Dla mnie PS4PRO mogłaby zużywać nawet 500W i kosztować z 3000 zł ale w zamian prosiłbym o 60 fps w 1080p i oprawę na najwyższym poziomie. I czekam na taki produkt. Może PS5 będzie w paru wersjach. :)

  • Marucins, #

    I niby to coś "36 CU AMD Radeon GCN 911 MHz 4,2 TFLOPS" ma zapewnić wysokie detale dla rozdzielczości UHD?
    Taaaa jasne.

  • kristof080, #

    A kto ci to obiecal? Nie pisz glupot, bo jeszcze wiecej ludzi w to uwierzy.

  • Chochlik, #

    No tak, bo w tym pseudo przeskalowywanym 4K będziesz miał najwyżej średnie. A fullHD w 60 klatkach dalej nie będzie na full detalach.

  • kristof080, #

    A pewnie nastepna konsola od Sony bedzie juz bez numerka. Zreszta ja jestem pod wrazeniem. W 5,5 litrowej obudowie, w tej cenie, to zajebisty wynik. Choc jestem uzytkownikiem PC, to jeszcze nie widzialem takiego.
    Co do BR4K, to chyba dobrze. Przy tych cenach krazkow, to jeszcze dlugo nie bedzie potrzebny taki naped.

  • KENJI512, #

    4 teraflopsy?
    Czy GTX 1070 nie ma 6/8 teraflopsów?
    Bo mam go w komputerze i o 4K można zapomnieć, chyba że w 30fps to owszem pójdzie.

    No chyba, że 4k przy obniżonych detalach lub małych gierkach ;)

  • LuckyNumber8, #

    https://www.youtube.com/watch?v=pUb63Dc7-Bw

    tu masz filmik digital foundry o kwestii rozdzielczości 4K na ps4 neo. Tak jak napisałeś mowa jest o 30 fps, a w dodatku są to w większości przypadków gry upscalowane, ale co ważne podobno poziom szczegółów jest i tak lepszy niż w 1440p. Według ekipy DF różnica między 1080p i a tym co wypluwa ps4 pro jako rekonstruowane 4K jest wciąż bardzo widoczna. Ludzie z digital foundry byli sceptyczni co do 4K na bebechach ps4 pro, ale gdy zobaczyli finalny efekt, to uznali, że takie kompromisy są do zaakceptowania, bo obraz wciąż jest bardzo dobry, a mowa o tanim sprzęcie, który zapewnia dramatycznie lepszą jakość obrazu względem gołej ps4 i ludzie dostana tanim kosztem jakieś tam doświadczenie jakości 4K.

  • Chochlik, #

    Panie Redaktorze Pawle Maziarzu:

    "Wczorajsza konferencja Sony odbiła się szerokim echem w gamingowych mediach – wszystko za sprawą prezentacji konsoli PlayStation 4 Pro, która oferuje znacznie lepszą specyfikację od zwykłego PlayStation 4 i przez to ma pozwolić nawet na granie w jakości 4K."

    (...) oferuje znaczeni lepszą specyfikację od zwykłego PS4 i DZIĘKI TEMU ma to pozwolić (...)

    "przez to" odnosi się do negatywnych skutków, a jak piszemy o pozytywnych to "dzięki temu"

  • cirenevard, #

    Dodam tylko tyle,że konsola się skończyła wraz z pojawieniem 5K...,a także skończyła się z brakiem blue raya-same gry to lipa a i jakość grafiki nie szczególnie powala w porównaniu do PC.Nie powiem nic nowego ale mam wersję ps3 z emulacją do ps2 i to wersja 60gb jest kultową wersją i nawet dziś bym jej nie sprzedał ani nie zamienił.Filmy wyglądają bajecznie i to czyni z konsoli urządzenie uniwersalne więc sry SONY ale podziękuję i może do następnej wersji z 5K i z bluerayem!dziękuje dobranoc

  • LuckyNumber8, #

    Chodzi jeszcze ten fat bez naprawy? Byłoby to coś po tylu latach. Ja miałem ps3 fata od czasu premiery, raz padł mi laser (wówczas koszt 400 zł), ale cała konsola padła mi rok temu i nie chciałem już tego naprawiać, bo reballing to taka niezbyt pewna naprawa. Kupiłem więc ps3 super slim i jest duża różnica na plus, konsola się tak nie grzeje oraz jest cicha, a PS3 fat grzał się tak, że w zimę bez kitu nie potrzebowałem grzejników włączyć, a w dodatku hałas pracującego wiatraka konsoli przypominał trochę odkurzacz.

    A już swoją drogą, to każda konsola którą miałem psuła się. Uważam więc konsole za bardzo awaryjny sprzęt i z reguły gdy ktoś kupuje taki sprzęcie i planuje na tym grać parę lat, to trzeba się jednak szykować na koszty naprawy, które często oznaczają po prostu kupno nowej konsoli.

  • cirenevard, #

    ja miałem 1 naprawę ( w sumie każdy sprzęt SONY to zawsze ląduje w serwisie-ale to temat na inny rozdział,chociaż podobno jak wracają z serwisu to już się nie psują,mogę to wstępnie potwierdzić);),naprawa 800 zł ale cóż działa bez zarzutu.Fakty są takie,że wiatrak chodzi głośno ale i też się grzeje...co zrobić taki life ;)A FAT z jakiego powodu to mówisz?ps4 to cegła taka,że możesz tym schabowe klepać...i w sumie do niczego innego się nie nadaje.

  • LuckyNumber8, #

    Wszyscy nazywają pierwszy model ps3 "FAT" od czasu wyjścia slimki (i tak to już się przyjęło).

    Ja po zepsuciu ps3 fata wpierw chciałem kupić drugiego fata z przyzwyczajenia. Serwisant jednak powiedział, że teraz już właściwie każdy fat wystawiony na allegro jest po naprawie, gdyż ten model był bardzo awaryjny przez wzgląd na temperatury pracy, więc kupno tego sprzętu to wielkie ryzyko. Mówił, że z reguły takie konsole faty na allegro są po reballingu i taka konsola nie pochodzi nawet kilku tygodni intensywnego grania. Kupiłem ps3 super slim i nie żałuje, a do gier ps2 i tak miałem ps2 slim :), więc akurat wsteczna kompatybilność mnie nie interesowała.

  • Roller Mobster, #

    Nie ma reguły mój fat 60GB z premiery po dziś dzień hula jak złoto. Nigdy nie miałem z nim najmniejszych problemów. Generalnie jak kto dba, tak ma :)

  • LuckyNumber8, #

    Napisałeś, że miałeś naprawę raz za 800zł, wiec jednak się coś tam popsuło. Ja o każdą swoją konsole bardzo dbałem, nie trzymałem ps3 w zamkniętej przestrzeni np. w szafie pod telewizorem, gdzie mogło się to nagrzewać. A już swoją drogą, to o ile na ps2 i xboxie classic grałem latami, to na ps3 aż tak wiele nie grałem, przeszedłem może z 10 gier w pełni przez te 9 lat i z reguły ta konsola stała nieużywana (gdyż z reguły i tak grałem na PC'e). Mimo to i tak popsuła się dwa razy, raz padł laser, drugi raz całość :) (żółta dioda śmierci).

    Tak czy inaczej na pewno są gdzieś jeszcze ludzie, którym fat się nie popsuł od czasu premiery, tak samo jak są tez pewnie ludzie z pierwszymi modelami xboxami 360, które wciąż się nie zepsuły. Reguła jest jednak taka, że niestety posiadając pierwsze modele tak ps3 jak i xboxa360 trzeba się spieszyć kochać te konsole, bo tak szybko odchodzą :D.

  • cirenevard, #

    Chyba nic nie zmieni mojego zdania-konsole to przeżytek już w dniu premiery,także PC górą i tyle w temacie...

  • Fenio, #

    Jaką konfigurację PC proponujesz w cenie PS4 ? Będzie znacznie lepsza od "przestarzałej konsoli" ?

  • cirenevard, #

    ale o co Tobie chodzi...?Jakie Allegro-ja swojej nie kupowałem na Allegro to po 1,po 2 ja nie muszę się do niczego przyzwyczajać-kupiłem raz konsolę w edycji kolekcjonerskiej i jej nie sprzedam,a po 3 nie kupię już żadnej konsoli...wystarczy mi ta jedna-nawet gdyby dopłacali mi za ps4,5,6,7,8,9,9itd-wolę zainwestować w PC albo w odtwarzacz blueraya i tyle w temacie!btw-Konsola była naprawiana 5 lat temu i działa!I jeszcze jedna ostatnia kwestia-moja konsola nie była naprawiana w Polsce po reballingu-został wymieniony cały gpu we Francji a nie tak jak większość ciułaczy naprawiała metodą reballingu bo to gówno dawało!

  • LuckyNumber8, #

    O allegro nadmieniłem, gdyż po zepsuciu mojego fata chciałem kupić drugiego, a jedyne dostępne oferty sprzedaży fatów, to były używane konsole z allegro czy OLX. Tej konsoli nie można już chyba kupić nigdzie nowej, a pewnie gdyby była, to byłaby sprzedawana w astronomicznej cenie jako rarytas.

    Co do naprawy ps3, to jeśli dostałeś nowy chip, to jest to super naprawa. Znasz jednak dziś serwisanta tej konsoli, który miałby nowy chip do tej konsoli? Ja nie znam, a dzwoniłem chyba wszędzie. W grę wchodzi tylko reballing konsoli i na dzień dzisiejszy takie są realia.

    Ciesz się swoją fatką dopóki jeszcze chodzi, ale pamiętaj, że w razie gdy się już coś zepsuje, to lepiej kupić wersję super slim, a nie drugi raz fata, bo teraz już nowej nie dostaniesz, ani nowego chipa do tej konsoli nikt już Ci nie zamontuje.

  • kristof080, #

    Na moim PS3 Fat moja corka czasami pogrywa. A mam ja od 2007 roku. Najbardziej niezawodna konsola ever, w moim mniemaniu.

  • LuckyNumber8, #

    Tak jak napisałem powyżej, nawet parę przykładów długiego żywota ps3 fat, to nie jest reguła i ludzie tak samo czasem też mają pierwszy model xboxa360, który jakoś do tej pory się nie spalił. Reguła jest natomiast taka, że ps3 fat to bardzo awaryjny sprzęt w porównaniu do nowszych modeli, a jak ktoś uważa że akurat przesadzam, to proszę sobie spytać jakiegokolwiek serwisanta tych konsol. O olbrzymiej awaryjności ps3 fat oraz pierwszego modelu xboxa 360 powstało już pełno memów i sam na swoim przykładzie widzę, że ps3 fat zepsuło się dwa razy, a dbałem o tą konsole i nie grałem na niej nawet w jednej trzeciej tak długo jak na innych moich konsolach. Co ciekawe, to o ile zawsze konsole mi się psuły, o tyle jakoś NIGDY przez 20 lat nawet jedna część mi się nie popsuła w żadnym kompie. A już zresztą nawet gdyby już mi się coś tam w kompie zepsuło, to jedną część sam mógłbym sobie nawet wymienić bez oddawania sprzętu do serwisu. Aby naprawić konsole, to już z reguły lepiej kupić nową, bo wszystko jest tak właśnie zaprojektowane, aby nie było to łatwe do naprawy. Nowego chipu już nie dostaniesz do takiej ps3, a są oczywiście reballingi ale to nic trwałego.

  • sosolini, #

    Patrząc na rise of the tomb raider na ps 4 pro i te ustawienia co można sobie przestawiać. Przeanalizowałem kilka faktów i wychodzi że ta konsola to taki komp z czymś trochę gorszym od gtx 970 ( tak w praktyce jeśli chodzi o fps-y ) :p, wiec jak cos dadza w 4k to albo na niskich albo na średnich

  • kristof080, #

    Da rady, bo bo pewnie kazda gra bedzie robiona w 1440p, a dynamiczna rozdzielczosc zrobi reszte. W ruchu nawet sie nie zauwazy.

  • Chochlik, #

    Jak się siądzie daleko, przymruży oczy i wyłączy telewizor to nawet nie zauważysz...

  • HardCorak, #

    1080p 60fps / 4k 30fps i będzie ok

  • kristof080, #

    Dla nie ktorych to malo. I te porownania do kart, ktore sa same drozsze od konsol, a gdzie reszta kompa. I do tego obudowa mniej niz 6 litrow. A ktos tu pisze o 5K, jak jeszcze 1440p nie jest standardem.

  • plewcio, #

    ps4 - można na nim zrobić jajecznice a tył konsoli dodatkowo służy rolnikom do osuszania plonów. ps4 pro przetaktowane ps4 w prawie identycznej obudowie - o fuk otworze w domu hutę szkła, albo stocznię!!
    konsola nie pożyje długo :) już widzę tych Januszów oddających konsole na gwarancji.

  • kristof080, #

    Do tej pory jakos sie nie psuly, januszu wypowiedzi.

  • plewcio, #

    pracujesz w serwisie? przeglądasz forum sony?? trolu wypowiedzi??
    jak nie to polecam lekturę i zapoznanie się z tematem. A dopiero wtedy krytykę.
    http://www.ppe.pl/n...aficzne-bledy.html

    zresztą co ja będę ścierać klawisze i karmić trola. Chłopie sam mam konsolę i bez modingu to po prostu ten sprzęt chodził jak odrzutowiec i piekarnik w jednym.
    Pozdrawiam

  • kitamo, #

    pracuje w serwisie.
    Psują się tak samo jak inny sprzęt i poprzednie konsole, nie ważne czy to od sony czy od Microsoftu.

    Nowe plejaki 1200setki nie psują się. Problemy pewne były z pierwszymi konsolami (afera z hdmi)

  • daro7557, #

    CPU to nadal stary technologicznie paździerz od AMD.

  • rochi, #

    A czy technologia HDR, jest dostępna na pecetach? Czy karty nvidii obsługują taką technologię?

  • Zero-Cool, #

    Więcej rdzeni obliczeniowych, więcej rdzeni graficznych. Czemu od razu nie wsadzą do takiej konsoli jakiegoś procesora 100rdzeniowego z taktowaniem 500mhz i dla jego towarzystwa mogliby wymyślić też jakąś fikuśną grafikę mającą powiedzmy 200 rdzeni, czy wątków, czy czegokolwiek...

Dodaj komentarz

Dodawanie komentarzy tylko w wersji dla PC. Już wkrótce wersja mobilna.

Nie przegap

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.