13 lipca 2018, Wojciech Kulik

Samsung Q7FN - telewizor (nie tylko) do gier

Kategoria: RTV Telewizory, Tematyka: Samsung QLED, Producenci: Samsung

W sklepach dostępne są już telewizory Samsung Q7FN. To 55-, 65- i 75-calowe modele, które zainteresować mają przede wszystkim graczy, ale sprawdzić się też podczas oglądania filmów i seriali.

Jeśli chodzi o telewizory, dla firmy Samsung najważniejsza w tym roku jest rodzina QLED TV. Niedawno południowokoreański producent przybliżył najważniejsze cechy najtańszej serii Q6F, a teraz w swojej nowej notce zwraca uwagę na plasującą się nieco wyżej Q7FN. Z jego słów wynika, że sprawdzi się w domach graczy i miłośników seriali.

Samsung Q7FN - QLED-owy telewizor do gier

Dlaczego mają to być dobre telewizory dla graczy? Między innymi ze względu na rozdzielczość 4K, duże przekątne i wysoką jasność (sięgającą 1500 nitów). Przede wszystkim jednak za sprawą bardzo niewielkich opóźnień – w trybie Gra input lag ma wynosić około 15 ms. 

Samsung Q7FN TV

Do tego dochodzi jeszcze upłynniacz Game Motion Plus poprawiający ostrość ruchomych obrazów. – „Wszystko to sprawi, że rozgrywka będzie niezwykle płynna, realistyczna, pełna koloru, szczegółów i światła”, zachwala producent.

Co jeszcze cechuje modele spod znaku Q7FN?

Do wyboru są trzy warianty – o przekątnych 55, 65 i 75 cali. We wszystkich przypadkach mówimy o płaskich ekranach. Samsung zwraca również uwagę na to, że te ostatnie zostały pokryte specjalną powłoką, której zadaniem jest ograniczanie odbić światła.

Rdzeniem każdego z nowych modeli jest procesor Q Engine mający odpowiadać za optymalizację kolorów i kontrastu. Jest też oczywiście HDR, a konkretnie „Q HDR 1500 powered by HDR 10+”.

Samsung Q7FN Ambient

Producent twierdzi jednak, że nie tylko obraz będzie się dobrze prezentować (a testy pokażą czy to prawda), ale też same telewizory – dzięki smukłym ramkom, jednemu „prawie niewidocznemu” przewodowi oraz trybowi Ambient (w którym urządzenie staje się częścią otoczenia).

Ile kosztuje telewizor Samsung QLED Q7FN?

Ceny nowych telewizorów to:

  • Samsung QLED 55" Q7FN (QE55Q7FN) – 8499 zł
  • Samsung QLED 65" Q7FN (QE65Q7FN) – 11 999 zł
  • Samsung QLED 75" Q7FN (QE75Q7FN) – 17 999 zł

Dodajmy, że w ramach trwającej aktualnie promocji Samsung Zwrot Gotówki, przy zakupie każdego z tych telewizorów można liczyć na zwrot 1000 złotych.

Źródło: Samsung

Komentarze

  • taki_jeden, #

    "dzięki smukłym rankom"

    chyba smutnym...

    Tak czytam i sobie myślę, kto to napisał... i pierwsza myśl, kto wali newsy bez przeczytania przed publikacją? Oczywiście, że Wojtuś :)

  • Wojciech Kulik, #

    Czyta, czyta, ale jest tylko człowiekiem. :P

    Dzięki, poprawione

  • taki_jeden, #

    Ja bym powiedział, że jest AŻ człowiekiem. W końcu to człowiek stworzył maszyny, które w teorii się nie mylą.

    Na takie błędy jest tylko jedna rada - czytanie na głos. Wtedy bardziej się skupiasz nad słowami i można wychwycić takie literówki.

  • xchaotic, #

    ogolnie TV fajne, ale ceny z kosmosu - za 2 lata bedzie 1/3 tego, w koncu to nie jakas nowowsc tylko zwykly LED

  • Zircon1987, #

    8,5K za najtańszy model? Dla kogo są te ceny? Ja podziękuję. Kupiłem w kwietniu br. Samsunga 4K UE50MU6102 za 1999zł i jestem bardzo zadowolony.

  • bodziokrak, #

    Mam tv 65" teraz mi się marzy 75" albo nawet 85" mam miejsce rozstawie głośniki szerzej i tyle, tylko te ceny nigdy nie będą niższe. Nawet jeśli będą klepać te panele milionami zaraz wymyślą jakiś nowy element, który jest top i musi być w tv a dzięki temu pozwala utrzymać cenę na tym samym poziomie. Technologia dalej ta sama czy to oled czy klasyczny lcd z tymi samymi wadami. Szkoda że tacy wielcy producenci jak LG czy samsung nie wchodzą w projektory krótkiego rzutu, ustawia się od ściany pół metra i już, przypuszczam że nie chcą zagrażać sprzedaży swoich tv.

  • fransisso, #

    Przynajmniej według mnie cena trochę za duża. Co do tego czy spadnie, to bym wolał nie wybiegać aż tak myślą wprzód. Bo to różnie bywa. A cena pewnie dlatego wyższa, bo to już 55 cali.

  • osolinski, #

    Wydaje mi się, że różnica pomiędzy 49 a 55 cali, jest niewielka, ale osobiście lepiej chyba mieć trochę większy tv. Przynajmniej ja tak uważam. A za te cenę która tutaj jest można kupić równie fajny telewizor.

  • TR0CKY, #

    Przyznam, że mi by było szkoda wydać prawie 8,5 tysiąca na telewizor, ale jak kogoś stać, to kto mu broni. Jakiś czas temu szukaliśmy telewizora dla kuzyna, bo postanowił nowy zmienić, to za połowę ceny znaleźliśmy na Matrix Media SAMSUNG QLED QE55Q6FAM. Może nie jest tak smukły jak ten QFN7 ale przyznam, że też całkiem nieźle się prezentuje

  • Kieresz, #

    "sięgającą 1500 nitów"......wecie te bzdury se wsadzcie....1500 to on moze na testowej osiaga....po 10 sekundowym rozgrzaniu

Dodaj komentarz

Dodawanie komentarzy tylko w wersji dla PC. Już wkrótce wersja mobilna.

Nie przegap