8 listopada 2018, Mateusz Tomczak

Red Dead Redemption 2 rozchwytywane - sprzedaż przekroczyła już 17 mln egzemplarzy

Kategoria: Gry Gry na konsole Gry Xbox One Gry PlayStation 4, Tematyka: Rockstar przygodowa gra akcji, Producenci: Rockstar

W niespełna dwa tygodnie od premiery Red Dead Redemption 2 osiągnęło wynik, na jaki Red Dead Redemption musiało pracować aż 8 lat.

Na długo przed premierą Red Dead Redemption 2 pojawiało się wiele głosów sugerujących, iż gra pobije kilka rekordów sprzedaży. Można już stwierdzić, że nie były to głosy przesadzone.

Pisaliśmy o rewelacyjnym starcie sprzedaży Red Dead Redemption 2 i wygenerowaniu 725 mln dolarów przychodów w ciągu pierwszego weekendu obecności na rynku. To jednak nie wszystko. Take-Two pochwaliło się, iż sprzedaż najnowszej produkcji ekipy Rockstar po zaledwie 12 dniach od premiery przekroczyła 17 mln egzemplarzy.

Warto nieco doprecyzować, iż wynik uwzględnia sprzedaż cyfrową oraz wydania fizyczne dostarczone do sklepów. Nie umniejsza to jednak skali sukcesu. Wystarczy przypomnieć bowiem losy Red Dead Redemption, w przypadku którego osiągnięcie omawianego wyniku zajęło... osiem lat.


Więcej o Red Dead Redemption 2 dowiecie się z naszej recenzji gry.

Źródło: polygon, Rockstar Games

Sonda

Kupiłe(a)ś już?

  • 6
  • 3
  • 35
  • 7
Głosowanie dostępne tylko w wersji PC. Już wkrótce wersja moblina.

Komentarze

  • mutissj, #

    Nie ma gry na PC = gra nie istnieje

  • kitamo, #

    serio nie mozesz choc pod jednym artykułem o tej grze nie trolowac?

  • HardCorak, #

    ma ból dupy bo gra jest tylko na konsole proste. chociaż z drugiej strony zmuszanie do grania na padzie i brak więcej niż 30fps na ps4 pro i xbox one x nie jest fajne.

  • xGatki, #

    Nikt Cie nie zmusza, nie musisz grać. :]

  • KORGAN, #

    Ja kompletnie nie widzę nic złego w tych 30fps a tak się tego bałem kupując w tym roku konsole.

  • raffal81, #

    Bo problemy z 30fps mają CI co na oczy konsoli nie widzieli.

  • HardCorak, #

    Odwrotnie. Problemy mają ci co grając na pc się do 60fps przyzwyczaili.

  • kitamo, #

    problem maja Ci ktorzy na widok liczby fps dostają palpitacji serca.

    Kiedys grało się w 20fps w dooma czy nawet mniej.
    Jak kupiłem voodoo to ludzie przychodzili zobaczyć tomb raidera w oszałamiającej predkosci 30fps.

    Ja wiem ze czasy się zmieniły i teraz wszystkiego jest więcej, ale ludzie dalej są tacy sami i jeśli kiedyś dało się grac w 30fps to mysle ze i teraz można.

    Z resztą wczoraj splatynowałem spidermana i nawet do głowy nie przyszło mi żeby myslec nad tym ze on jest w 30fps.

    w 30fps ciężko gra się myszką - to jest fakt. Wiec na PC + myszka 30fps daje się odczuć. Kontrolerem na PC gra się znacznie wygodniej jak jest taki framerate.

  • LuckyNumber888, #

    To akurat racja, na padzie 30fps jest naprawdę ok, w odróżnieniu od myszy, ale to też zależy jakie gra ma lagi. W dodatku na tv z nanowszej serii samsunga można włączyć interpolację klatek z rekordowo niskim lagiem (ten lag jest niższy niż w innych telewizorach nawet bez interpolacji klatek) i wtedy to już nawet wizualnie nie widać, że gra jest w 30fps, bo obraz wydaje siè idealnie płynny.

  • HardCorak, #

    @kitamo kiedyś nie było wyboru teraz jest między wieloma wersjami konsol a pc.

  • Kuciapa, #

    Dobra rysiek ale kiedy to było :O

  • sabaru, #

    Dokładnie. Odpaliłem sobie tą samą grę na PC i na Konsoli to kto przez kilka lata grał na PC w 60FPS to ciężko przywyknąć do tych 30FPS i to jeszcze nierównych.

  • BariGT, #

    Ale mialo byc tak pięknie i 4K/60 i jednak przyjdzie się pogodzić z FHD -DO 30 klatek?

  • raffal81, #

    WIPEOUT jest w 4K/60fps ;]

  • BariGT, #

    Rafał, no nie wygłupiaj sie. 720p rozciagniete do 4K to nie to samo co natywne 4K. Swoja droga trzeba być serio ignorantem bo to tylko matematyka. Skoro konsole nie sa w stanie utrzymac stabilnych 30klatek w FHD to 4k wymaga teoretycznie przynajmniej 4-krotnie wiekszej mocy (w praktyce 5-6x). Więc jako mozna wierzyć w takie bzdury?

  • kitamo, #

    a grales w wipeouta?
    ma 2 tryby i jednym z nich jest natywne 4k/60 fps

  • raffal81, #

    Jesteś sam mega ignorantem, bo nawet nie sprawdzisz a piszesz głupoty ;]

  • kitamo, #

    a kto mowil ze będzie 4k/60? to raczej były życzenia ludzi a nie obietnice producentów. Z resztą w 2013 roku to nawet na PC można było marzyc o 4k i 60fps.

  • Smuga, #

    Pograłem już kilka godzin w nowego RDRa i jestem grą zachwycony. Wygląda obłędnie, ale te 30 FPSów odbiera sporo frajdy. Może ktoś kto nigdy nie miał sprzętu który uciągnie najnowsze gry w 100 FPS na pełnych detalach nie będzie aż tak wyczulony (a laicy to pewnie w ogóle nie zauważą, ale to tak jak z jedzeniem - możesz jeść ścierwo całe życie i nie czuć potrzeby zjedzenia czegoś wartościowego bo tego nie znasz). Specjalnie pod RDR2 kupiłem jakiś czas temu PS4 Pro, i nie żałuję bo nie chce mi się czekać na wersję PC jęcząc w komentarzach jak ten na górze. Mimo to jednak mówienie, że 30 FPS jest dobre - to jak gadanie, że Polonez jest świetnym samochodem bo do roboty jakoś dowiezie. Żeby to chociaż 45 było... to już ogromna różnica.

  • chrisu1982, #

    to działa w dwie strony, mnie np. w grach pecetowych denerwuje aktualizacja sterów, patche, naciąganie wydajności chęcią rozwijania rynku, co by się ram i grafiki odpowiednio sprzedawały, może i na konsolach gorzej to wygląda, może i w większości jest 30fps (choć dla mnie to nie problem, zobacz spidermana na filmikach, wygląda i chodzi genialnie, a to tylko 30fps) ale przynajmniej walczą o każdy fps
    ps. odpaliłem kiedyś F1 2017 na pieca, podpinam pada od PS4 (no bo nie powiesz mi, że we wszystko grasz na klaiwe ;) co się okazało, totalny brak automatycznej obsługi, konfiguracja, dostosowanie, płynność skrętów, kur.... mać 20min. kombinowania, żeby to zaczęło działać jak na konsoli, ok grafika ładniejsza, ale sterowania tak dokładnego jak na PS4 nie uzyskałem, albo nadsterowny, albo podsterowny, ehhh giery pecetowe :(

  • chrisu1982, #

    Rockstar to tym ciosie się chyba nie podniesie, albo specjalnie dla Ciebie jeszcze w tym roku wyjdzie wersja PC

  • LuckyNumber888, #

    Na grze już teraz zarobili dużo, ale zarobią jeszcze więcej w przyszłośc jak wydadzą wersje na PC i PS5/xbox 4.


    https://youtu.be/iM_DqP5DG7w

    Patrząc na specyfikację PS5 z leaku PDF'a sony to skoro nowa konsola sony ma wykorzystywać raytracing to pewnie dadzą kilka nowych efektów z tym związanych. Swoją drogą bardzo ładnie wygląda te PS5 i mam nadzieję, że nie zmienią tego wyglądu.

  • kitamo, #

    stary nie wierz w takie rzeczy :D
    Takich wyciekow widzialem kilkanaście przed premierą PS4 :)

  • LuckyNumber888, #

    Czemu mam nie wierzyć? Specyfikacja wygląda dokładnie tak jak ludzie przypuszczali, bo od dawna mówiło się w leakach o 12tflops'ach, a konsola ma mieć 11.2tflops, proc zen 2 i jedynie obecność raytracingu i DLSS może zaskakiwać, ale to akurat jest coś, czego należy się spodziewać po przyszłej generacji kart od AMD, bo na pewno postarają się o odpowiedniki implementacji tych technologii u siebie (i pewnie tak jak Nv pracowali już nad tym od lat, co sugeruje ich zaintersowanie radeon rays). Ja zwróciłem uwagę na to, że w tej prezentacji wszystko opisali dokładnie, a sam render konsoli bardzo profesjonalnie wykonany i nie wygląda na amatorszczyznę, którą byłby w stanie wykonać zwykły żartowniś.

  • kitamo, #

    właśnie dlatego ze specyfikacja wygląda tak jak ludzie przypuszczali i tego by chcieli.
    Zobacz ze tu w tej specyfikacji jest wszystko to o czym mowilo się w ostatnich 3 miesiącach.

    Jestem w stanie uwierzyć ze PS5 będzie miało ponad 10tflop i dysk 2tb i to na tyle.

    Nie licz na przyszłe karty od AMD zbyt szybko bo tutaj to oni akurat leżą, a premiera ps5 będzie gdzies w 2020 zapewne albo 2021 max czyli już dziś byśmy słyszeli o nowym GPU.
    Raczej na raytracing to bym nie liczył za bardzo.

  • LuckyNumber888, #

    https://youtu.be/rem7S6U7fkY
    Powyżej prezentacja AMD na temat ich implementacji real time raytracingu. Co ciekawe mowa o tym, że ich obecna architektura też to wspiera i procesory na kartach są w stanie obliczyć ten raytracing, podczas gdy Nv musiała trochę zmodyfikować swoje rdzenie cuda i nazwała je RTX. Moim zdaniem droga którą wybrało AMD jest lepsza, bo w sytuacji gdy gra nie używa raytracongu szkoda będzie aby tyle procesorów na GPU się marnowało i było nieużywane. Moim zdaniem Nv pośpieszyła się trochę z wprowadzeniem raytracingu, a AMD czeka na odpowiedni moment. Nowa konsola sony będzie wreszcie doskonałą okazją do wykorzystania raytracingu na ich GPU.

  • matmatmat, #

    mutissij - Nie ma gry na PC = gra nie istnieje

    biorac pod uwage twoj nick to moze moglbyc mi mlasnac pytonga zamiast popierdywac radosnie bzdury na lewo i prawo

    i dalej

    idac twoim tokiem rozumowania to nie masz mozgu tak wiec nie istniejesz :))

  • chrisu1982, #

    dobra gierka, to i sprzedaż na dobrym poziomie, w sumie dziwne byłoby gdyby taki tytuł słabo się sprzedał

  • Balrogos, #

    Ja wiecej gier od Rockstara nie tykam po tym jak kupilem bubel w postaci GTA 5

  • DragonRed, #

    Firma , która dokonała tego dzieła pokazała polskiej firmie Farm51 jak się robi gry.Oni dalej wczesny dostęp do gry WW3 i więcej z tym problemów niż korzyści.Ludzie po sprzedawali mieszkania by zarobić na akcjach a tu mamy problem bo kurs zaraz zaliczy taką wtopę i wszystko już się zaczęło.

  • AMJck, #

    No to "macie problem"... BZDURA.. ludzie mieszkania sprzedawali żeby akcje kupić - weź się rozpędź i zakończ na jakimś poważnym murze tym pustym łbem.

Dodaj komentarz

Dodawanie komentarzy tylko w wersji dla PC. Już wkrótce wersja mobilna.

Nie przegap

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.