18 marca 2019, Paweł Maziarz

Ray tracing opanuje rynek gier - technologia trafi do kolejnych tytułów... i kart GeForce GTX

Kategoria: Komputery Podzespoły Gry Gry komputerowe Karty graficzne, Tematyka: Nvidia Unreal Engine Nvidia GeForce Na Topie Nvidia Pascal Nvidia Turing, Producenci: Nvidia

Technika śledzenia promieni w czasie rzeczywistym to oczko w głowie Nvidii. Producent chce rozszerzyć jej dostępność - nie tylko w kolejnych grach, ale też dla posiadaczy tańszych kart graficznych.

Ray tracing w czasie rzeczywistym to jedna z największych rewolucji, jakie pojawiły się w grach w ciągu ostatnich lat. Nvidia widzi tutaj ogromny potencjał i zapowiedziała rozszerzenie dostępności tej technologii. Szczegóły poznaliśmy na konferencji producenta podczas targów Game Developers Conference.

Technika śledzenia promieni w czasie rzeczywistym jest już obecna w silnikach 4A Engine (Metro Exodus) i Frostbite (Battlefield V). Podczas wystąpienia „zielonych” zapowiedziano wprowadzenie jej dodatkowo do Unreal Engine i Unity, a więc dwóch najpopularniejszych, komercyjnych rozwiązań dla twórców gier.

GeForce GTX 1060
Ray tracing dostępny również dla posiadaczy kart GeForce GTX 1060? Od kwietnia będzie to możliwe!

Dużo większym zaskoczeniem może być jednak dodanie wsparcia dla ray tracingu w kartach GeForce GTX z generacji Pascal (od GeForce GTX 1060 6GB) i Turing, a więc niewyposażonych w dedykowane jednostki RT. Użytkownicy będą mogli korzystać z takiej funkcji już w przyszłym miesiącu, gdy zostanie udostępniona nowa wersja sterowników graficznych.

Metro Exodus - wydajność

Battlefield V - wydajność

Shadow of the Tomb Raider - wydajność

3DMark Port Royal - wydajność
Cóż, osiągi GeForce'a GTX 1080 Ti przy aktywnym ray tracingu nie powalają

Posiadacze kart GeForce RTX (z jednostkami RT) nie powinni jednak mieć powodu do zmartwień. Producent zapowiada, że karty ze sprzętowym wsparciem dla ray tracingu zaoferują tutaj 1,6 - 3-krotny wzrost wydajności (w benchmarku 3DMark Port Royal jest to aż 5-krotna różnica). Osiągi kart będą zależeć od jakości efektów oraz rozdzielczości.

Kolejną nowością jest GameWorks RTX, a więc specjalny zestaw narzędzi programistycznych, który pomoże pdeweloperom zaimplementować ray tracing w grach. Biblioteki będą dostępne na licencji open source i zawierają wtyczki dla silników Unreal Engine i Unity.

Dragonhound
Na stoisku producenta można zobaczyć grę Dragonhound - jeden z nachodzących tytułów, który będzie kusić techniką śledzenia odbić i cieni w czasie rzeczywistym

Widać zatem, że Nvidia planuje rozszerzyć dostępność techniki śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Technologia ma być implementowana w jeszcze większej liczbie gier, a ponadto będą mogli z niej korzystać również posiadacze starszych kart. Alternatywą mogą tutaj być rozwiązania innych studiów, jak np. programowa technika Crytek zademonstrowana w demie technologicznym Neon Noir.

Źródło: Nvidia

Sonda

Nvidia planuje rozszerzyć dostępność ray tracingu

  • 51
  • 30
  • 41
  • 19
Głosowanie dostępne tylko w wersji PC. Już wkrótce wersja moblina.

Komentarze

  • Kuciapa, #

    Sztuczna technologia....

  • ncc1701, #

    LoL - napisac ze RT to "sztuczna technologia" to otwarcie przyznac sie, ze nie ma sie absolutnie zadnego pojecia o tym jak powstaje grafika komputerowa.

    Zeby maksymalnie skrocic - bo wszystkie informacje sa powszechnie dostepne - to wlasnie wszystkie dotychczasowe metody generowania obrazu przez karty graficzne byly "sztuczna technologia" - opieraly sie na przeroznych trickach tylko dlatego ze jedyna w zasadzie technika pozwalajaca uzyskac rzeczywisty obraz (czyli sledzenie promieni - Ray Tracing) - byla absolutnie poza zasiegiem ze wzgledu na wymagana moc obliczeniowa.

    Moze to co oferuje obecnie nVidia nie jest idealne - i pozwala tylko na czesciowe wykorzystanie RT przy generowaniu obrazu, ale to tylko kwestia czasu. Kiedy pojawia sie wydajniejsze karty RT bedzie mozna wykorzystac szerzej - az do zastapienia innych "sztuczek" ta technika.

  • KENJI512, #

    Bardzo dobry ruch, Nvidia nauczyła się po PhysX (już prawie martwym i zarówno Freesync, jak i Ray Tracing w dobrym kierunku idą.

  • awesome1337, #

    physx jest teraz silnikiem fizycznym każdej gry na unreal engine, unity i też na cryengine (i jeszcze chyba kilku)

    nie jest martwy, wręcz przeciwnie to najbardziej popularny silnik fizyczny

    choć tak, takiej formie w jakiej oryginalnie się pojawiał już praktycznie nie istnieje

  • BariGT, #

    Znowu musze cie uczyc historii. Physyx wyszedl swego czasu jako genialne dziecko NV ale trzeba bylo kupic specjalna karte. Potem bylo jak zwykle, physx wygladal i dzialal przecietnie, nawet na dedykowanym akceleratorze. Potem NV dodala wsparcie na swoich zwyklych kartach, potem go totalnie uwolnila.

    RT jest juz na tym ostatnim etapie - dziala na kartach Vega, bez niczego specjalnego, a teraz wiemy, ze bedzie dzialal na kazdej innej karcie. Czekamy na przeceny RTXow.

  • loctor, #

    Alternatywnej historii nauczasz widzę. Nvidia nie ma nic wspólnego ze stworzeniem PhysX. To "genialne dziecko Nvidii" jak piszesz (technologia, silnik, sdk jak i hardware) zostało opracowane, wyprodukowane i wprowadzone do sprzedaży przez firmę Ageia. Nvidia, kilka lat później, po prostu kupiła Ageie razem z gotowym PhysXem.

  • BariGT, #

    Troche uproscilem ale zgoda. Ageia zostala kupiona przez NV dla physyxa - bo wczesniej nikt o nim nawet nie slyszal. Dopiero po przejeciu firmy i technologii przez NVidie physyx zostal otrabiony najwiekszym przelomem w realizmie od czasow dodania koloru w TV. Reszta tak jak napisalem.

    @do troli ponizej:
    - Ceny kart NV obecnej genereacjisa najwyzsze w historii i jesli nie czekasz na obnizki to moze pora zaczac?

  • Tomasz Słowik, #

    Ale ten silnik jest nadal wykorzystywany. O czym Ty mówisz? Prawie każda gra korzysta z Physx, które początkowo wymagało dedykowanego akceleratora. Rozumiem, że Twoja definicja "martwa", to taka, która nie pozostała zamkniętym standardem działającym tylko na dedykowanym sprzęcie.

  • BariGT, #

    @Tomek.

    To Kenji napisal ze physyx jest "martwa" z czym ja sie nie zgadzam. Ja napisalem, ze physx jest uolnione i kazy moze go uzywac na kazdym sprzecie. Podobnie sie wlasnie dzieje z G-sync i RT.

  • Tomasz Słowik, #

    @BariGT

    Wybacz, przekręciłem "uwolniła" na uwaliła ;)

  • kok88, #

    Ceny kart są znane. Nie pisz w imieniu innych, a na co czekasz nikogo nie obchodzi.

  • BariGT, #

    Zaciety fan polityki cenowej Nvidii? XD XD Prosze prosze :D

    Mamy 3 opcje:

    - kupiles karte za 7 kafli i juz czujesz pieczenie w posladkach, jak cena spadnie o polowe XD
    - prowadzisz sklep "januszex" z czesciami i wlasnie zamowiles duuuuza partie kart - pieczenie jak wyzej
    - jestes platnym trolem - nuuuuda

  • kok88, #

    Ani zacięty, ani fan. Powtarzam po raz kolejny, pisz w swoim imieniu.

  • BariGT, #

    2 razy napisales, ze ceny kart NV, sa spoko i twierdzisz nikomu nie zalezy na ich obnizeniu. Ciekawe dlaczego?

  • kok88, #

    @BariGT
    2 razy napisales, ze ceny kart NV, sa spoko i twierdzisz nikomu nie zalezy na ich obnizeniu. Ciekawe dlaczego?

    Napisałem jeden raz że ceny kart są znane. Napisałem również że nikogo nie obchodzi na co czekasz. Daruj sobie liczbę mnogą w swoich wypowiedziach.

  • rlistek, #

    @BariGT

    Mamy jedną opcję:

    - jesteś biedny i boli cię tyłek, że inni sobie grają w nowe gry z przyzwoitym fps, zarówno w tytyły z RT jaki i te bez, a ty nie możesz sobie na takią pozwolić, więc jak ostatni janusz będziesz czekał na spadek cen, promocje czy rynek wtórny.

    Ceny nie spadną dopóki nie będzie dla nich realnej konkurencji i to, że RT teraz będzie "działać" na wszystkim tego nie zmieni (w teori, bo nawet nie konsolowy fps "działaniem" ciężko nazwać).

    Sam kupiłem 2080 na premierę i nie żałuję ani złotówki, pomimo, że ani jednej gry RT jeszcze na niej nie odpaliłem, bo to jest po prostu świetna karta, a RT to tylko dodatek.

  • BariGT, #

    Bananowa mlodziez za kasiorke staruszkow? XD

    Jakbym ci napisal, ze jestem kierownikiem laboratorium badawczego w najbogatszym panstwie na swiecie (per capita) to i tak bys nie uwierzyl. Dlatego napisze ci, ze od 25 lat skladam swoje komputery (hobby) i choc spokojnie moglbym sobie kupic jakakolwiek karte, nie robie tego bo placac 2x wiecej, tylko za brak konkurencji czulbym sie zle.

    Mozemy wracac do tematu?

  • kok88, #

    Kto niby czeka? Może tak za siebie się wypowiadaj.

  • Smuga, #

    Następnym razem zanim coś napiszesz i się skompromitujesz - doucz się żeby takich kwiatków nie było.

  • awesome1337, #

    >RT jest juz na tym ostatnim etapie

    no spoko tylko takie było zalożenie z góry wiec w czym problem? nvidia była po prostu z tym pierwsza i ucząc sie na błedach z przed lat własnie z physx nie zamykaja tego standardu tylko dla siebie

    mam wrazenie ze jak nvidia/intel wynalezli by lekarstwo na raka to też bys narzekał (a już sie boje myslec co powiedział by eternal lol)

  • BariGT, #

    NIe zamykaja? Przeciez ile bylo prezentacji, gdzie karty AMD czy 1080Ti nie mogly nawet 3 klatek wyciagnac z RT. Nigdzie nie widzialem, ze chodzi tylko o implementacje w silniku aby dziala sie magia. Gsync tez nigdy przenigdy nie mogl dzialac na monitorach bez "certifikatu" a tu znowu magia.

  • awesome1337, #

    >Gsync tez nigdy przenigdy nie mogl dzialac na monitorach bez "certifikatu" a tu znowu magia.

    co sie w tej kwesti zmieniło? gsync odpalisz tylko na monitorze który ma gysnc moduł

    a freesync to inna technologia i nigdy nie potrzebowała dodatkowego modułu, choć efekt koncowy jest bardzo podobny

    >Przeciez ile bylo prezentacji, gdzie karty AMD czy 1080Ti nie mogly nawet 3 klatek wyciagnac z RT.

    no i znów co w tej kwesti sie zmienia, przecież nawet 1080ti nadal bedzie miał smiesznie niska wydajnosc w obecnych tytułach

    to że RT jest "otwarty" nie znaczy że bedzie działac na starym sprzecie tak dobrze jak na nowym, po prostu brakuje mu mocy

  • szymcio30, #

    Tutaj się zgadzam, ale ciemny lud to łyknie:) RT był dawno odpalany na Pascalach. Tylko jaki sens byłby zastosowania skoro 1080Ti generowała ok 10kl/s

  • rlistek, #

    https://vimeo.com/290465222

    Ładne widzę historyjki wymyślasz BariGT, lmao.

  • BariGT, #

    ty w ogole zrozumiales o co chodzi w tym filiku?
    1080Ti ledwo chodzi bo silnik tego dema WYMAGA jednostek RT obecnych wylacznie w RTX. Jak sie okazuje RayTracing nie wymaga RTXow tylko porzadngo silnika - i o tym jest ten art.

  • awesome1337, #

    >ak sie okazuje RayTracing nie wymaga RTXow tylko porzadngo silnika

    oczywiscie że nie wymaga, ale na nie wyspecjalizowanych jednostkach jakim są RT cores ZAWSZE bedzie działac dużo dużo wolniej

    to nie jest jakaś nowosc

  • BariGT, #

    Tak i nie.

    Gosc wyzej, przeczac sam sobie pokazal filmik, ktory mial udowodnic wszystkim, ze RT jest niemozliwe bez kart RTX, prawda? I do czasu dema na Cryengine wszyscy tak uwazali. Demo od Cryteca dziala w 30kl/s w 4K na Vega56 czyli w okolicach RTX2060. Pewnie sie orientujesz jak wygladalaoby wlaczenie RT w 4K na takiej karcie w takim Metro? Mysle, ze ponizej 30 klatek.

    Naturalnie wyspecjalizowane rdzenie RT, moga byc lepsze w skrojnych na miare silnikach, niestety obecnie jest ich po prostu za malo. Dlatego AMD moze powalczyc zwyklymi SP, bo jest ich po prostu setki razy wiecej...

  • awesome1337, #

    > I do czasu dema na Cryengine wszyscy tak uwazali.

    ale demo to demo, na ps3 też były dema real time ray tracingu i gry z tego nie ma żadnej

    fajnie że crytek coś proboje ale nie oszukujmy sie wydajnosc tej vegi w realnej grze była by komplnie nie grywalna, a samo demo jakosciowo też wyglada gorzej niż np. to star wars

    a 2060 w metro z RTX on na 1440p wyciaga 25fps w 4k to było by pewnie w okolicach 10

  • człowiek-taboret, #

    @BariGT

    Crytek pokazał tylko jakąś swoją implementację w swoim silniku. Do tego to tylko demo. Nijak ma się do faktycznej gry. No i jak sam wiesz wykorzystanie RT może mieć różne pola. Cienie jak np w Metro czy odbicia jak w BF5. Może być też ograniczone do konkretnych powierzchni, które zostały zdefiniowane jako te, które odbijają światło itd itd. Miejsca dla optymalizacji i okrajania dla osiągnięcia zadowalającego efektu jak najniższym kosztem jest bardzo dużo. W sumie są dwa pytania do Cryteka... jak dużo zastosowań RT ich technologia pokrywa i jak złożona musi być optymalizacja aby osiągnąć takie efekty jak pokazali tak wydajnie. Bo to nie jest tak, że wymyślili RayTracing od nowa, a nVidia kłamie, że potrzebne są jakieś dodatkowe jednostki obliczeniowe. Założę się, że w CryEngine faktycznie można osiągnąć cuda, ale poza samym Crytekiem i ich Crysisem nie widziałem gry na tym silniku, która by faktycznie zwalała z nóg, tak jak niektóre ich dema. Nie zaskoczy mnie też to jak żadna gra nie wykorzysta tego co Crytek zrobił przez najbliższe 2 lata. Do tego czasu implementacji i optymalizacji będzie jeszcze cała masa i prędzej zobaczysz coś na UnrealEngine.

  • xbk123, #

    No nie zrobią specjalnie gry po to żeby zaprezentować, że mają w swoim silniku odbicia z wykorzystaniem śledzenia promieni. Takie rzeczy prezentuje się w demie. Ale mają to i nie zdziwię się jak ich kolejna duża gra będzie miała w menu odpowiednie opcje. Dla mnie wygląda to bardzo ładnie i co ważne lata w 4k/30fps na 2letniej karcie, która nawet w dniu premiery nie była królem wydajności. Pewnie, że dla studia robiącego grę łatwiej dostać gotowca od NV. Ale historia dowodzi, że ani to nie chodzi dobrze, a do tego faworyzujemy sprzęt jednej konkretnej firmy.

  • JanuszJestem, #

    @xbk123

    Czy my mówimy o tym samym studiu? Crytek nowa duża gra od nich, z graficznymi bajerami? Oni się ledwo guzdrają ze swoim Hunt: Showdown. A co dopiero duża gra.

    Demo to demo - wiesz ile można optymalizacji zrobić kiedy masz dokładnie zaplanowany każdy ruch kamery. A do tego masz tylko parę obiektów w kadrze? To że to demo nagrali na Vedze 56 w 4k i 30fps to żaden wyczyn.

  • człowiek-taboret, #

    @xbk123

    Czy my mówimy o tym samym studiu? Crytek nowa duża gra od nich, z graficznymi bajerami? Oni się ledwo guzdrają ze swoim Hunt: Showdown. A co dopiero duża gra.

    Demo to demo - wiesz ile można optymalizacji zrobić kiedy masz dokładnie zaplanowany każdy ruch kamery. A do tego masz tylko parę obiektów w kadrze? To że to demo nagrali na Vedze 56 w 4k i 30fps to żaden wyczyn.

  • rlistek, #

    @człowiek-taboret
    > "Założę się, że w CryEngine faktycznie można osiągnąć cuda, ale poza samym Crytekiem i ich Crysisem nie widziałem gry na tym silniku, która by faktycznie zwalała z nóg"


    Kingdom Come: Deliverance wygląda rewelacyjnie, nie licząc drętwych animacji postaci rodem ze Skyrima.

  • człowiek-taboret, #

    Ty, patrz zapomniałem. Dzięki. No to masz jedna dość specyficzna gra. A "RayTraced reflections" to chyba tylko w lustrze wody by można było dorzucić. Tak czy inaczej, prędzej dorzucą implementacje do UE i Unity i ktoś coś na tym zrobi.

  • jeomax.co.uk, #

    Az sie zakrztusilem. Te glupoty dotarly i na benchmark.pl ?

    Rozrozniasz wlasciwie RayTracing od zwrotu "Raytraced reflections" ?

  • awesome1337, #

    > Podczas wystąpienia „zielonych” zapowiedziano wprowadzenie jej dodatkowo do Unreal Engine i Unity

    to już było wiadomo od dawna, w unrealu można było sobie od paru tygodni nawet testować

    a sam ruch bardzo dobry, nvidia jednak się uczy na błędach

  • Yaceek, #

    Poczekam na nowe konsole. Wtedy zobaczymy jaka będzie potrzebna moc, by przetrwać kolejną generację i czy ray tracing na dobre zagości do gier. Do tego wychodzi 7nm, a więc kolejny skok wydajności.

  • devilson131313, #

    Ta... Dobrotliwa Nvidia dzieli się swoją technologią. Dobry żart, gratuluję humoru. Gdybym miał 5 lat to bym w to uwierzył. Zrobili to, bo im Crytek tyłek podpalił i pokazał, że można odpalić ładnie działające efekty RT na średniej klasy Vedze. Pomijam, że mamy tu do czynienia z Gameworksami, które prawdopodobnie będą mieć za zadanie jak najmocniej dusić wszystkie karty nie będące RTX'ami. W końcu trzeba sobie jakoś napędzić sprzedaż kart. Od razu zaznaczam nie mam w domu ani jednego sprzętu od AMD. Więc oskarżenia o fanbojstwo można sobie w 4 litery wsadzić. Oglądam te zapasy firm technologicznych od blisko 20 lat. Początkowo było fajnie, takie wyczekiwanie czym jedni odpowiedzą drugim. Po pewnym czasie Nvidia przestała grać fair play ściągając przeciwnikowi spodnie i pchając celowo palce do oczu. W dodatku dostała syndromu Appla. AMD też bez winy nie jest ze swoim podejściem wypuszczania jakiejś architektury i grzania jej tak długo aż będzie zwęglona z każdej strony i tylko z generacji na generację dodawanie świeżej panierki.

  • Tomasz Słowik, #

    Po co mieliby zdejmować przeciwnikowi spodnie, by wsadzić palce do oczu? ;>

    A na serio, to zgadzam się, Nvidia zrobiła to, bo im się opłaci. Po pierwsze, wszyscy zobaczą jakim to cudem techniki są te RTX-y, bo przecież taki 1080 ti sobie nie radzi. Poza tym nie będzie można już mówić, że RT skierowane jest do promila graczy, bo przecież każdy z GTX 1060 bedzie se mógł odpalić. A że działać będzie fatalnie - kup se pan nową kartę, mamy idealną ofertę!

  • awesome1337, #

    takich decyzji nie podejmuje sie z dnia na dzien, demo cryteka o ile fajne to jest tylko demen na mało popularnym silniku, do gotowego produktu daleka droga

    poza tym pewna otwartosc RT była oczywista dla każdego kto spedził chociaż 5min na dowiedzeniu sie jak to działa

    nvidia od samego poczatku robiła wszystko przez DXR dla DX12 który jest dostępny dla każdego na win10 (i zreszta info o tym znaleziono w prerelease wersji patcha który wprowadził DXR)

    tutaj nie ma podejmowanych na ostatnia chwile decyzji tylko realizowanie planów z przed lat

  • devilson131313, #

    Tu nie chodzi o DXR, tylko Gameworks RTX. Gameworks RTX jest słowem klucz. Nvidii zależy żeby developerzy używali ich narzędzi do RT. Crytekowe demo też prawdopodbnie działa na DXR. To jest analogiczna sytuacja do implementacji symulacji włosów. Hairworksy od nvidii, które działały fajnie tylko na kartach zielonych. TressFX lżejsze i działające dobrze na wszystkim. Albo developer mógł to olać i na własną rękę napisac silnik symulacji włosów, bo i tak wszystko było zgodne z DX11, tylko pisanie własnej implementacji dorabiało pracy i zwiększało koszty.

  • człowiek-taboret, #

    nVidia daje swoją bibliotekę różnych efektów, aby pomóc developerom. Nie widzę w tym żadnego problemu, że oni wypuszczają technologię na swoje karty graficzne i do tego dodają gotowe biblioteki, aby móc z nich łatwo i szybko korzystać. Takie biblioteki są pomocne, do tego optymalizacja nie leży po stronie studiów, szczególnie tych mniejszych które nie mają wielkich budżetów na tworzenie i utrzymywanie swoich rozwiązań.

  • Eyesofthesouth, #

    "pomóc" hahahha dobre mi, ngreedia i pomóc, dobry żart

  • piotreeeek, #

    Skoro nawet DF twierdzi że raytraycing to "game changer", to nic tylko sie cieszyć że bedzie on dostepny w coraz wiekszej liczbie tytułów i i dla wiekszej liczby graczy.
    A na konsolach...póki co nie dla psa kiełbasa :D

  • brigthmight, #

    Wszystko po to zeby na sile udowadniac ze poprzednia generacja jest wielokrotnie slabsza. Chca zachecic uzytkownikow 1080ti do przesiadki na 2080? To jakis zart. Spokojnie mozna tej opcji nie wlaczac,

  • mjwhite, #

    Zieloni myślą, że jak pokażą, że obecna generacje jest 3-5x wydajniejsza od poprzedniej to wszyscy rzucą się na nowe karty.

  • levusek1992, #

    A na co to komu. Te efekty są osiągane bez RT. W dodatku RayTracing w grach wygląda strasznie sztucznie.

  • człowiek-taboret, #

    RayTracing - święty gral grafiki komputerowej..., ale nie martwcie się mamy eksperta: "wygląda sztucznie".

  • BARTOL48, #

    Ciekawe tylko czy to celowe zagrania czy faktycznie poszli po rozum do głowy. Najpierw RT tylko dla nowych kart! Teraz wspaniałomyślnie rozszerzają dostępność (ach jaka ta nVidia jest dobra). To samo z G-sync, dopłacaj przepłacaj za monitory ile się da a poźniej się okazało, że można zrobić też dla innych monitorów i znowu budują swoją wspaniałomyślność i dobroć dając technologię dla wszystkich...
    Poza tym wstydziliby się publikować takie wykresy gdzie TOP karta za prawie 4tys wyciąga ledwo 60 kl/s.

  • stalkerpl, #

    Ray tracing i 20 kl/s to będzie hit, każdy promień będzie można dokładnie obejrzeć i to z każdej strony po zakupie "rtx 2050"

  • pawllaq, #

    Ray tracing będzie tylko fajnyą ciekawostką jeszcze długi czas, tak jak hairworksy. Przyznaje, że wygląda niesamowicie ale wydaje mi się, że jeszcze kilka kolejnych generacji kart nie będzie sobie z nim radziła wystarczająco dobrzye aby stał się standardem.
    Powinna być ankieta "Kto włącza hair works?" To by dało pewien obraz...
    Ja zwykle włączam, żeby zobaczyć jak to wygląda ale potem gram już bez nich na korzyść bardziej stabilnych FPSów.

  • człowiek-taboret, #

    Wiesz, RT w grach wcale nie musi od razu nieść rewolucji. Jak np twórcy będą mogli tego użyć, żeby w łatwy sposób stworzyć prawdziwe lustra w łazienkach to już będzie plus. I np nie będą musieli robić jakichś sztuczek z drugą kamerą i renderowaniem całego pomieszczenia z innej perspektywy. Myślę, że przy takim zastosowaniu to faktycznie będzie działać na każdej współczesnej karcie i ograniczenie tylko do serii RTX nie ma sensu. Pożyjemy zobaczymy. Są narzędzia - teraz od kreatywnych umysłów zależy jak z nich skorzystają.

  • Premek1804, #

    czyli kupiłem rtx 2080 na marne ?

  • xbk123, #

    Tak. Już nie będziesz mógł szpanować na wsi, że tylko w twoim pokoju jest raytracing. Teraz byle peasant z 1060-ką będzie go miał ; - )

  • Premek1804, #

    No będziesz miał całe 9 klatek na tej swojej 1060 leszczu

  • Eyesofthesouth, #

    a na rtx 2080,...20klatek też kozak

  • narutogara, #

    A jak wygląda z awaryjnością RTX? I nowych GTX?

  • awesome1337, #

    nie wyglada w ogóle
    RTX miały problem z 1 batchem, te karty już dawno się sprzedały, zepsuły i ludzie dostali nowe

    można miec jeszcze "farta" kupic jakies złogi z magazynu z tego 1 złego batcha ale generalnie wszystkie problemy już sie skonczyły

  • CyckoNos, #

    Widzę, masz dużą wiedzę dotyczącą statystyk uszkodzonych i wymienionych kart. Z ciekawości zapytam ile ich było?
    Czy masz wiedzę dotyczącą sprzętów RTV i AGD, który lubi się psuć czy został już oddany przez nabywców i wymieniony na taki, który się nie psuje i nigdy nie popsuje?
    Co byś polecił z sokowirówek i lokówek?

  • awesome1337, #

    zachodnie sklepy raportowały oficjalne statystyki zwrotów kart
    to było około 3,5% gdzie standardowo przy każdej premierze gpu (amd czy nvidi) to około 2-2,5% wiec wadliwych kart nie było aż tak dużo wiecej

    poza tym statystyka czy nie, to wiemy już ze problemy miał tylko 1 batch kart, który został już sprzedany i zwrocony

  • Dunny, #

    Buahahahhahaha......marketingowy bełkot . Damy spojler, koła 19 i twoje 0,6 litrowe tico bedzie lancerem Evo :) .Nvidia chce rozszerzyc RT do tanszych kart...pytanie po co i dlaczego? Skoro na najmocniejszych i najdroższych kartach chodzi to ledwo ledwo. No cóż wyobrażam sobie te wspaniałe efekty w RTX 2050 ...15 kl/s w 1920 hahahaahahah. Poza tym Crytek właśnie pokazał, ze ta ,,wyjatkowa'' technologia chodzi na wszystkich kartach..ba nawet na Radeonie Vega i to całkiem sprawnie :)

  • chmielx12, #

    Crytek wyjaśnił działania Nvidii. GameWorks ...

  • Chiny_X, #

    RT od nvidia umarł zanim się narodził...

  • AmigaPPC, #

    Dziękujemy Ci CryTek.

  • awesome1337, #

    co tu crytek ma do rzeczy?

  • Eyesofthesouth, #

    a to że obnażył zieloną ngreedie

  • Adrian Waleczny, #

    Ani to rewolucja, ani nawet ewolucja graficzna, mały ficzer, a co poniektórzy jarają się tym tak, jakby miało to zmienić grafikę w grach w bardzo zauważalny sposób.

  • Eyesofthesouth, #

    RTX ledwo dyszy z tym ray tracingiem a co dopiero te wykastrowane GTX co wychodzą.....

  • PcManiak, #

    Mi się bardzo podoba i ciesze się że zakupiłem rtx 2080 myślę, że jest na co czekać, nawet traki remake starego tytułu jak ten https://www.youtube.com/watch?v=vY0W3MkZFs4 pokazuje że warto było. Co do wpisu Adriana Walecznego "jakby miało to zmienić grafikę w grach w bardzo zauważalny sposób." to po Quake II RT chyba widać różnice ?

Dodaj komentarz

Dodawanie komentarzy tylko w wersji dla PC. Już wkrótce wersja mobilna.

Nie przegap

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.