11 sierpnia 2018, Mateusz Tomczak

Quake Champions za darmo - gra przechodzi na model free-to-play

Kategoria: Gry Gry komputerowe, Tematyka: Bethesda Id Software Zwiastuny gier strzelanina, Producenci: Bethesda Id Software

Celem jest oczywiście przyciągnięcie do zabawy większej liczby graczy. Czy Quake Champions zyska teraz na popularności?

Zaliczacie się do grona graczy, których przed sięgnięciem po Quake Champions powstrzymywała konieczność uszczuplenia portfela? Dzisiejsza zapowiedź powinna Was ucieszyć.

Bethesda potwierdziła, iż gra przechodzi na model free-to-play. To z kolei oznacza, że jest dostępna za darmo. Chętni na jej wypróbowanie udać powinni się na Steam lub Bethesda.net. Decyzja nie jest zaskakująca, spekulowano o tym od pewnego czasu. Celem jest oczywiście przyciągnięcie do zabawy większej liczby graczy.

Jednocześnie gra wzbogaciła się o kolejną postać. Do rywalizacji dołączył Death Knight, którego poznacie na poniższym materiale wideo.


„Bramy na arenę stanęły otworem. Każdy może dołączyć do dynamicznego fragowego wariactwa z Quake Champions całkowicie za darmo! Właśnie tak – ogłoszone podczas QuakeConu 2018 Quake Champions jest teraz dostępne dla wszystkich graczy za darmo – mogą pobrać grę na [Bethesda.net] i w usłudze [Steam]. To nie jest żaden okres próbny ani oferta ograniczona czasowo. To darmowe Quake Champions!”

Cały czas oferowany jest Pakiet Czempionów, który z okazji trwającego QuakeCon 2018 nabyć można taniej - o 35%, za 85,79 złotych.

Źródło: Bethesda Polska

Komentarze

  • kitamo, #

    Haa. Pisałem o tym juz przy pierwszych wzmiankach. Teraz przynajmniej wiemy co próbują zrobic …. a co im się nie uda.

  • rlistek, #

    O czym ty w ogóle mówisz? Ta gra od początku była planowana jako F2P, a do tej pory po prostu była dostępna jedynie dla ograniczonej liczby ludzi w ramach zamkniętych beta testów i później early access.
    To nie jest "przejście na F2P" niczym jakiś Battleborn czy Evolve żeby się próbować ratować, a po prostu premiera tej gry bo jest na to gotowa, żeby ją wreszcie upublicznić.

    Ja mam dostęp do tej gry od ponad półtora roku i mogę cię zapewnić, że już wtedy, kiedy ledwo co jeszcze działało, ta gra była robiona pod F2P (i oficjalnie przez Bethesde już zapowiadana jako taka) na modelu finansowym podobnym do LoLa.

    Tu nie było żadnych spekulacji czy zaskoczeń. Uznali, że gra jest gotowa to ją wydali, a biorąc pod uwagę datę i miejsce tej premiery - QuakeCon - była ona planowana właśnie na dzisiaj już od dawna.
    Wy tutaj przez swoją ignorancję robicie tylko grze złą prasę.

  • kitamo, #

    nie zrozumiales tego co napisałem kompletnie. :)
    Zobaczysz jakie to będzie f2p, ale wystarczy ze cofniesz sie do pierwszych zapowiedzi i przeczytasz co napisałem :)
    Jakos miałem nadzieje że jednak zmienią model finansowy gry ale teraz widzę że ta gra po prostu będzie dalej niszowa w porównaniu do pozostałych popularnych "f2p". :)

  • raffal81, #

    Żadne quaki, tylko unreal :D

  • Eternal1, #

    Seria UnrealTournamet jest świetna, mam do niej spory sentyment a jej klimat bardziej mi odpowiada niż mroczny Quake.
    Szkoda tylko że ostatnia część pojawiła się 11 lat temu ;/

  • sn00p, #

    W 2011 się z tego śmialiśmy. Dziś to rzeczywistość youtube.com/watch?v=W1ZtBCpo0eU Quake Champions to gra w której dłużej czeka się na wczytanie mapy niż ma się przyjemność z samej rozgrywki.

  • rlistek, #

    No jak w 2018 siedzisz na HDD to faktycznie może być jak mówisz. Lmao.

  • lucullus, #

    Ale co za darmo jak dalej sprzedają pakiet championow? Ja QC dostałem za free, pakiet podarował mi kolega z promo z kart AMD.

  • sn00p, #

    Za darmo dostajesz jedną postać Rangera. Gra w bardzo podobny sposób jak CS Go opiera się na mikro transakcjach. Wszelkiego rodzaju ulepszenia i postacie będzie można zdobyć po przez zbieranie punktów. To będzie bardzo długi i żmudny proces. Albo zapłacisz i dostaniesz co tylko zechcesz od razu. Champion Pack był rozdawany i nadal jest we wszelkiego rodzaju promocjach na sprzęt PC. Dostępny jest też na Steam za około 100 zł.

  • kitamo, #

    COS go nie opiera się na takim samym trybie mikropłatności :D i to jest wlasnie to z czego teraz się smieje :)

  • rlistek, #

    Przecież QC opiera się na bardzo podobnym systemie do LoLa. +masz opcję jednorazowego kupienia całej gry, wliczając w to dodawanych w przyszłości bohaterów, czyli coś jak model Overwatcha. Co w tym zabawnego? Sprawdzony przez inne produkcje i bardzo dobrze działający system. Masz rację, że cię nie zrozumiałem i dalej nie rozumiem. Bardzo chętnie posłucham z czym konkretnie masz w tym modelu problem, bo mnie nawet zaciekawiłeś.

  • kitamo, #

    CS:GO nie opiera sie na takim samym systemie mikropłatności jak QC

    Jeśli chodzi o grę to tak jak dawno temu napisałem - będzie to gra f2p którą będzie jedną z najdroższych już na starcie.
    Dobrze wiesz jaki jest balans miedzy championami jeśli grałeś wiec nie udawaj że wszystko jest OK.
    W darmowej podstawce nie masz tez opcji customizacji i dobrze wiesz ze gracz grający w podstawke ma marne szanse z graczami który champion packa kupili.
    Czyli taki to model f2p wlasnie w tej grze.

    Co innego jak zrobią osobne opcje matchmakingu dla podstawki i dla płatnej wersji ale z tego co wiem to nie jest planowana.


    A zobacz lootboxy które mozesz kupic - tak to prawdziwe f2p mikropłatności bo nie wpływają one tak jak zestaw championow na samą rozgrywkę.

    Komus kto startuje z poziomu f2p i chce zdobyc pozostałych championow zycze powodzenia bo szybciej zirytuje go ten system.

    Tak wiec tak iż QC f2p jak ze mnie papież.

  • rlistek, #

    Model QC nie jest podobny do CSGO. Jest podobny do LoLa. (CSGO przecież nie jest w ogóle grą f2p, lmao).
    Masz Championy które możesz albo kupić albo gridnować.


    Wychodzi na to, że ty po raz kolejny wypowiadasz się na temat czegoś o czym nie masz pojęcia. W Quake Champions gram na co dzień i doskonale wiem jak ta gra i w szczególności balans wygląda.

    Ranger (darmowy champion dla wszystkich) jest i zawsze był jedną z najsilniejszych i najbardziej uniwersalnych postaci. Za przejście tutoriala dostajesz tej grindowej waluty na tyle, żeby z miejsca sobie kupić drugiego championa, jakiego tylko sobie chcesz - wszystkie są w tej samej cenie.
    Jest jeszcze cotygodniowa rotacja darmowego championa, żebyś sobie mógł go wypróbować przez zakupem.
    Także sam sobie wybierasz które championy odblokowujesz, więc nie ma czegoś takiego, że gracze którzy kupili champion packa (który swoją drogą jest śmiesznie tani) mają jakieś lepsze te championy. To są dokładnie te same, a to które, jako gracz f2p, sobie wybierzesz to już zależy wyłącznie od ciebie. Odblokowanie ich to tylko kwestia czasu.

    Walutę i skrzynki (z których również mogą ci polecieć Championy, nie tylko kosmetyka) dostajesz za free za samo granie czy nawet za zalogowanie się do gry (raz na dzień) i jak chcesz farmić za free to spokojnie można tak grać. W żadnym wypadku ten system nie jest bardziej inwazyjny niż w LoLu. Ja gram oczywiście z Champion Packiem ale mogę cię zapewnić, że dropy są na tyle duże, że nie widziałbym najmniejszego problemu grania jako f2p, nie płacąc złotówki, jeśli nie celujesz w najwyższe pozycje laddera. Jak jesteś nowym graczem ("grałem z kolegami w Q3A po LANie" się nie liczy) to zanim się w ogóle nauczysz podstaw to już bardzo dużo wyfarmisz.

    Balans między championami jest bardzo dobry, zresztą te umiejętności i tak są tylko dodatkiem, bo żeby wygrywać skilla i tak trzeba mieć w Rocket Launcherze, Railu i LG. Różnic między championami aż tak dużych nie ma, żebyś nie mógł wygrywać. Nie ma czegoś takiego, że jakiś champion z automatu wygrywa.
    Oczywiście, że jest meta, ale ta ma znaczenie wyłącznie na high elo, także jak nie masz rangi choćby Diament to zupełnie cię ona nie obowiązuje i wygrywać możesz spokojnie każdym championem. KAŻDYM. Jedyne co potrzebujesz to umiejętności. W Quakeu wygrywa lepszy gracz, a nie taki, który ma lepszego bohatera.

  • rlistek, #

    A i co niby masz na myśli przez "W darmowej podstawce nie masz tez opcji customizacji"?

    Przecież jedyna "customizacja" jaka jest w QC to kosmetyka - ustawianie WYGLĄDU twojego bohatera czy broni, do czego zresztą wszyscy gracze mają taki sam dostęp, niezależnie od tego czy cokolwiek kupili czy też nie.
    Znów wymyślasz niestworzone historie.
    Nic w najmniejszym stopniu nie wpływa na żadne statystyki. Żadnych modyfikatorów, żadnych perków, specjalnych broni, amunicji itd. W QC nie ma najmniejszego p2w.

  • kitamo, #

    nie wiesz o co chodzi bo masz champion packa.
    mowie o customizacji gry.

  • rlistek, #

    Tak jasne, ja nie wiem o co chodzi, jak ci przed chwilą rozpisałem jak działa model f2p w QC. Co za ignorant -.-

    Rozumiem, że chodzi ci o możliwość zakładania gier prywatnych. No tak, faktycznie, bo casuale grają scrimy, lol.

    Tak, mam champion packa i dużo gram Rangerem. Wymień mi jedną moją przewagę jak gram Rangerem przeciwko graczowi bez champion packa.
    Podpowiem: nie mam żadnej.
    (nie mam też żadnej grając jakimkolwiek innym championem, bo Ranger jest dobry zawsze i wszędzie i praktycznie nic go nie kontruje)

    PS. Z samych tylko daily questów, grając ze 2 gry dziennie (30min) wyfarmisz kolejnego championa w miesiąc.
    Nie licząc możliwych dropów ze skrzynek, czy waluty premium którą dostajesz za zalogowanie itd.

    Ja rozumiem, że może ci się gra nie podobać, być dla ciebie za trudna czy cokolwiek. Ale narzekanie na model finansowy to jest absurd, bo ten jest dla gracza bardzo przyjazny (nie zawsze był, bo na początku championów nie można było odblokowywać na stałe, a jedynie wypożyczać na 24h i to nie było fajne).

    Zresztą najpewniej nie grałeś w tę grę dłużej niż parę godzin, wszedłeś na serwer, dostałeś baty, to stwierdziłeś, że w żadnym wypadku nie dlatego, że nie masz skilla tylko "omg inni mieli lepsze championy" i stąd taka "opinia". Teraz ma to sens.

  • azxce, #

    Niech ktoś zbanuje tego świra kitamo!O co mu chodzi?!

Dodaj komentarz

Dodawanie komentarzy tylko w wersji dla PC. Już wkrótce wersja mobilna.

Nie przegap

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.