29 grudnia 2017, Wojciech Kulik

PUBG - 3 mln graczy w jednym momencie

Kategoria: Gry Gry komputerowe, Tematyka: strzelanina gra akcji gra sieciowa

Udało się osiągnąć kolejny fantastyczny wynik. W pewnej chwili w grę PlayerUnknown’s Battlegrounds grało ponad 10 proc. jej nabywców.

PlayerUnknown’s Battlegrounds bije kolejne rekordy popularności. Jeszcze przed Świętami pisaliśmy o 30 milionach sprzedanych egzemplarzy, a teraz ekipa PUBG Corporation ma powód, by nie czekać z otwarciem szampana na Sylwestra – przekroczona została bowiem kolejna magiczna bariera graczy bawiących się równocześnie.

W pewnym momencie chłodnego w naszym kraju 29 grudnia na serwerach PlayerUnknown’s Battlegrounds równocześnie bawiły się 3 miliony graczy, a nawet nieco więcej, bo w najtłoczniejszej chwili licznik zatrzymał się na liczbie 3 105 063. To wynik, który tak po prostu robi wrażenie, a jest ono jeszcze większe, jeśli weźmie się pod uwagę, że rekord zajmującej drugie miejsce gry Dota 2 to… 1,29 mln.

Gra, która znalazła ponad 20 milionów nabywców w programie wczesnego dostępu, reprezentująca zupełnie nową markę (i to o niezbyt atrakcyjnej nazwie), a do tego niemająca żadnej konkretnej kampanii promocyjnej, bije wszystkie możliwe rekordy w tym roku i bez wątpienia jest największą – pozytywną, dodajmy – niespodzianką. Jedyne pytanie brzmi: jak dużo rekordów może jeszcze ustanowić.

(Tak na marginesie: w kwestii rekordów warto wspomnieć o innej liczbie, mianowicie: zbanowanych użytkowników, którzy dopuszczali się oszustw. Aktualnie w tym gronie znajduje się ich już 1,5 miliona).

Na koniec dodajmy jeszcze kilka słów na temat nowej aktualizacji – pierwszej od momentu premiery wersji 1.0. Łatka poprawia wydajność, infrastrukturę sieciową i mechanizm losowania map, eliminuje sporą część błędów związaną z lokalizacją Miramar oraz udoskonala system powtórek.

Źródło: Dark Side of Gaming, SteamDB, Eurogamer

Komentarze

  • dominiko990, #

    szkoda tylko że ta gra to optymalizacyjne ścierwo i serwery battlefielda w dniu premiery lepiej chodzą

  • GrUbY95, #

    Jak się próbuje grać na integrze intela albo xklocku to posmak kału zostaje.

  • Macieyerk, #

    Gra ma mikro przycięcia cały czas i to czy masz i7 8700k@5GHz z GTX 1080Ti czy tostera nie ma znaczenia po prostu gra słabą optymalizację. Trudno mi szanować tytuł , którego twórcy zaraz jak tylko wyczuli w niej pieniądz i rosnącą popularność zamiast poprawić grę aby utrzymała się długo na rynku to doją krowę póki daje mleko.Tak wypuścili jakieś poprawki ale to było po mikrotransakcjach.

  • pawelox01, #

    Ja na lapku z 4710hq i 970m mam 70-90 fps ze spadkami do 50-60. Teraz po optymalizacji wersja 1.0 trzyma poziom i 144 fps juz na karcie 1060 gtx da rade wycisnac. Na 8700k i 1080ti spokojnie zagra sie w 1440p w 120-144 fps

  • pablo11, #

    FPSy w momencie gdy biegniesz przez pustynie czy tam tą pierwsza mapę nie mają wielkiego znaczenia. Mnie zastanawia moment rozpoczęcia się walki i obrócenia o 180stopni. U mnie przy średnich ustawieniach odległości renderowania w tym momencie gra dosłownie staje w miejscu(10FPSów max). Ponadto jest problem, że jak już się wceluje, to sama gra ma opóźnienie w celowaniu, przez co zanim się wceluje padam. Przyzwyczajony do gier typu CS GO, gdzie dam radę w 1 sekundzie sie odwrócić na stopie i wywalić heada z AK nie jestem w stanie tego zdzierżyć, bo mój czas reakcji jest dużo lepszy niż reakcja gry. W CSie sie obracam i strzelam, często na słuch prosto w głowę, tutaj mam problem, że w momencie gdy w CSie przeciwnik pada, tutaj obróciłem się w zakresie 90-120 stopni. Sensa mam dośc dużego 80-90 ogólnego i 70 od bliskiego strzelania.

    Moim zdaniem to jest wina mojego HDD, bo pozostałe podzespoły mam raczej w miarę, w większośc gier gram na ultra. Tylko PUBG średnio działa.

  • Fenio, #

    To nie wina twojego hdd tylko gry, ona po prostu tak wolno działa pod względem silnika sieciowego. Gra ma cały czas aktywną kompensacje wysokiego pinga co powoduje większość problemów z celowaniem i czasem reakcji gry na działanie gracza. Widać to dobrze na powtórkach z "death cam" w których przebieg akcji nie zawsze zgadza się z tym co gracz widział podczas gry.

  • Tomasz Słowik, #

    Do tego deweloper wie o problemie z lagami i o tym informowali, ale nie za bardzo wiedzą jak sobie z tym poradzić. Dlatego walki zaraz po wyładowaniu to często loteria - gra załapała, że podniosłem pistolet czy nie? Na początku zabawy z grą to nie przeszkadza, ale po kilkudziesięciu godzinach zaczyna drażnić.

  • shrpshtr79, #

    No właśnie jak to jest bo obejrzałem parę ujęć z "death cam" i biegnąc w lewo oponent celował po prawej czyli za mną tak jakby.. no dziwne, powinien chyba wyprzedzać mnie w celowaniu..., czy to jakieś przekłamanie z tej "death cam"?

  • Fenio, #

    W Death Cam widzisz to co "widzi" serwer a nie gracz który do Ciebie strzelał. Kompensacja laga działa właśnie na zasadzie przewidywania gdzie najprawdopodobniej chcesz celować, gdzie się chcesz przemieścić ale to nadal jest gra na wysokim opóźnieniu. Na początku gry były gigantyczne lagi a po ostatnim patchu mam wrażenie że lagi nadal występują tylko zwiększono jeszcze bardziej kompensacje laga gdy na serwerze jest powyżej 80 graczy. Nie wiedzą jak sobie z tym poradzić, wygląda jakby engine sieciowy Unreala nie dawał rady przy tak dużej ilości graczy. Szkoda że gierka nie pracuje na Frostbite :(

  • Kieresz, #

    skonczcie juz pier.....ć......praktycznie non stop 60fps na ultra a to ze kiedys spadnie na sekunde do 47fps to jakos jestem w stanie przezyc...gracie na gownie to macie...

  • GrUbY95, #

    Gra na i5 6600 i gtx działa dobrze na średnio wysokich ponad 70 fps

  • Gatts-25, #

    To prawda jak się gra na INTELWOSKIM CPU z wbudowaną grafiką to później ludzie narzekają ale patrząc na grafikę tego cuda ,które po za grywalnością nic nie wnosi tylko dowodzi ,że na takie gry jest zapotrzebowanie.
    Już wiadome ,że jak pojawi się kolejna gra ,która będzie podobna do tego załóżmy dodatkowo z tunelami pod ziemią czy jakimiś kanałami ale lepszą oprawą graficzną wykorzystującą dzisiejsze nowinki techniczne oparte na niskopoziomowych API to będzie wtedy prawdziwy rarytas.

  • pablo11, #

    Osobiście mam I7 4770k, R9 290X (karta gdzieś trochę poniżej 1060), 16GB ramu, ale hybrydowe HDD. Problemem u mnie było ustawienie odległości renderowania. Ja mysle, że to wina HDD, bo miałem wszystko poza odległością renderowania na najniższe ustawienia(odległośc miałem na średnie), przez co przy walce FPSy spadają do mniejwięcej 4FPSów w momencie gdy ktoś Ci strzela w plecy i chcesz się szybko odwrócić+ opóźnienie w PUBGu ze strzelaniem i nie jesteś sie w stanie odwrócić na nikogo strzelającego Ci w plecy i sie wcelować.
    Wspomne, że Wiedźmin 3 czy Elex działa na ultra bez najmniejszego problemu, nie mówiąc o grach jak CS GO.

  • drcocaina, #

    Dość Early Access - fantazja twórców kończy się w momencie napływu gotówki np.: ARK Survive/Lego Worlds/Conan Exile. Wczesny dostęp powinien być za symboliczną opłatą z gratyfikacją przy dostępnej pełnej wersji.

  • X.X.X, #

    Dajcie sobie już z tą optymalizacją spokój bo tym nowym update mam teraz 60-80 fps na wysokich ustawieniach ,a wcześniej miałem 40 fps na minimum optymalizacja jest spoko gorzej z serwerami bo tu jest teraz tragedia lagi po 10 pod rząd , gram na i3 6100 1x8gb ram i gtx 1060 w full hd .Można powiedzieć że twórcy tej gry to kretyni z jednej skrajności w drugą idą jak poczuli przypływ kasy olali tą grę i zaczęli produkować drugą grę

  • Tomasz Słowik, #

    Ale w zamian nie widać gdzie lecisz na spadochronie, bo nawet na ultra modele doczytują się dopiero od pewnego momentu, co w starszej wersji nie miało miejsca. Wolałem mieć 40 fps w trakcie lotu i widzieć dokładnie całą mapę, niż stałe 60 i zastanawiać się czy dobrze lecę.

    Po aktualizacji jest lepiej, ale nadal spadki są odczuwalne nawet na bardzo wydajnych kartach i SSD.

  • ECRYGIGS, #

    Ta gra ma jeszcze sporo do poprawy i z błędami które ja napotkałem:
    - lagi na początku rozrywki,
    - zdarzyło mi się powrócić do rozrywki po ówczesnym dead na
    mape rozgrzewki ( wszyscy się tłukli a ja byłem na mapie z
    rozgrzewki sam i nie mogłem się poruszać),
    - spadki fps np. z 90 do 34 bez żadnego powodu,
    - zdażyło się raz, by podczas początkowego lotu wywaliło
    wszystkich z samulotu ( słychac było WTF ;D ),
    - zawieszanie się gry podczas rozrywki (oczywiście da się
    czasami powrócić, chyba ze byłeś daleko po za strefą),
    - jak dla mnie dużym błędem jest brak możliwości wyboru
    mapy,
    - zbyt powolne zbieranie przedmiotów i jeszcze gorzej w
    początkowej fazie rozgrywki,

    Błedów jest owiele więcej, może napraią to w przyszłości.
    A tak w ogóle Put Your Hands Up! ;D
    https://www.youtube.com/watch?v=sWoPo5Mhk_I

  • Fenio, #

    Zdarzyło się Wam że gra wywala błąd i wraca do pulpitu z pytaniem czy wysłać raport o "crashu" ?

  • 1zboro1, #

    Na kartach z serii GTX 600 wywala do pulpitu bo coś w jest zrąbane po aktualizacji 1.0 . Wiele uzytkowników się na to skarży, bo pisałem na forum o tym samym problemie.

  • Fenio, #

    Na GTX serii 1000 również wywala.

  • Tomasz Słowik, #

    Też mnie i znajomego wyrzuciło z samolotu :-D

  • Kieresz, #

    biedaki gonna hate

  • pablo11, #

    Biedaki mają tendencję to kupowania sprzętu za całą swoją kasę, ja i wielu innych nie mam takich kompleksów... Najgorzej wydane pieniądze ostatnich lat: PUBG

  • q3sniper, #

    Proponuję przenieść się na Escape From Tarkov. Gra jest również na etapie rozwoju ale sama grywalność jest bez porównania lepsza. Ogólnie gra już bije PUBG na głowę. U mnie na dysku PUBG już nigdy się nie pojawi - mogę komuś odsprzedać konto steam za połowę ceny gry ;)

  • Himoto, #

    Czytam, czytam i aż się płakać ze śmiechu chce :)

    Ci co bronia tej gry chyba mają za to płacone, albo nie grali w nią.

    PUBG ma więcej bugów niż jaka kolwiek gra wypuszczona [mówimy o grach po premierze] w latach 2015-2017.

    Patrzenie na licznik FPS o niczym nie świadczy. Wieczne lagi, mikro przycięcia, w/w problemy z ładowaniem, silnikiem gry i wieloma innymi problemami nie łatanymi od wczesnych Alpha Testów, to przykład dlaczego ta gra nadal mentalnie uznawana jest za Alphę [nawet nie betę], a producent chwali się tym że wyszli z EA [chyba tylko na pokaz].

    Każdy szanujący się gtracz Q3A, CS:Go czy innych sieciowych strzelanek PUBG będzie omijał, bo za dużo przypadkowości związanej z niedoróbkami w tej grze jest.

  • q3sniper, #

    Wiem że PUBG to beta ale jak bym mógł odzyskać chociaż 80% wartości to bez zastanowienie bym ją oddał. Może nawet za 50%.

  • xchaotic, #

    Netkod tej gry to jest dno a cziterstwo to jest drugie dno.
    Owszem pobiegac i gdzies sie przyczaic to gdzies moge, ale jak ja strzelam nawet z bliska to polowa kul nie wchodzi - potem ogladam replay - 1 strzal z bliska na wdechu, z luneta i kule gdzies 'ponosi' a odwrotna sytacja to gdy jade samochodem 90km/h a gosc z drugiej strony planszy strzela do mnie z uzi i wszsytkie strzaly wchodza...

Dodaj komentarz

Dodawanie komentarzy tylko w wersji dla PC. Już wkrótce wersja mobilna.

Nie przegap

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.