30 listopada 2018, Mateusz Tomczak

Tak wygląda Prodeus - FPS dla tych, którzy ponad grafikę przedkładają klimat

Kategoria: Gry Gry komputerowe, Tematyka: Zwiastuny gier strzelanina

Prodeus to gra, która może wywoływać wspomnienia. Zwłaszcza u tych graczy, którzy przygodę z gatunkiem FPS zaczynali wiele lat temu.

Co najbardziej liczy się dla Ciebie w grach? Jeśli jak najbardziej dopracowana, fotorealistyczna oprawa wizualna to Prodeus raczej ominiesz szerokim łukiem. Jeśli jednak cenisz sobie przede wszystkim klimat i z nostalgią wspominasz strzelanki sprzed lat to najprawdopodobniej powstaje gra, po którą chętnie sięgniesz.

„Osiąga jakość, jakiej oczekujesz od gier AAA, przy zachowaniu wybranych wizualnych ograniczeń technicznych charakterystycznych dla starszych urządzeń” - tak Prodeus opisywany jest przez samych twórców. Brzmi intrygująco, ale jak wypada w praktyce? Najlepszą odpowiedzią wydaje się poniższy materiał wideo.


Co sądzicie? Na oficjalnej stronie gry można znaleźć informację, iż czuwają nad nią Mike Voeller oraz Jason Mojica. To akurat powód do optymizmu, obydwaj mają bardzo duże doświadczenie w pracach nad strzelankami.

Prodeus trafi na PC. Premiera gry planowana jest na przyszły rok.

Źródło: Prodeus Game

Sonda

Kiedy zacząłeś przygodę z nimi?

  • 76
  • 24
  • 11
  • 4
  • 1
  • 5
Głosowanie dostępne tylko w wersji PC. Już wkrótce wersja moblina.

Komentarze

  • raffal81, #

    Pixele pixelami, ale albo film tak nagrany albo brak w tej grze ostrości która by zabiła moje oczy ;]
    Ok, po włączeniu w 4K już jest lepiej :D

  • sn00p, #

    Ta gra wygląda tak w każdej rozdzielczości. Gdy w 1996 pojawiły się gry Quake i Duke Nukem 3D jakoś grafiki bardzo przypominała to co widzisz na tym filmiku (na moim 486DX 4-100 było o wiele gorzej) Nie było wtedy jeszcze akceleratorów graficznych. Voodoo mimo że premierę miało też 1996 to w sklepach pojawiło się rok później. Grafika na Voodoo wyglądała bajecznie ale mało kogo było stać na takie cudo. Poza tym lista gier ze wsparciem voodoo była bardzo krótka. Ja dopiero w 1998 kupiłem pierwszą kartę z akceleracją. Karta nazywała się Nvidia Riva TNT. Miała potężną moc i wspiera MiniGL, standard który królował przez kilka kolejnych lat dzięki nakładce do Quake i Quake ||.

  • raffal81, #

    Chodziło mi o film, włącz sobie 1080p na monitorze 4K, to będziesz miał nie za ostry obraz.

  • mesjan, #

    Gra jest robiona na styl starych gier w niskiej rozdzielczości a owe rozmazanie jest wynikiem kompresji filmu youtube.

  • kombajn, #

    mesjan na moje oko gra jest zrobiona normalnie, choć pewnie obiekty 3D nie są super szczegółowe (bo i po co), a na koniec jest nałożony filtr graficzny dający efekt pixelolozy

  • mesjan, #

    To nie ma kompletnie sensu. Tylko niepotrzebnie obciążasz sprzęt by obliczył grę w normalnej rozdzielczości by potem zastosować dodatkowy filtr obniżający rozdzielczość.

  • kombajn, #

    Tylko że inaczej musieli by tworzyć wszystkie tekstury, obiekty itd sami od podstaw, zamiast korzystać z gotówców od twórców silnika i/lub własnych zasobów. A poza tym kiedy ostatnio widziałeś żeby ktoś się przejmował "niepotrzebnym obciążaniem sprzętu" na PC? Na konsolach i smartphonach to i owszem, ale niestety na PC pradawna sztuka optymalizacji zdaje się być wiedza tajemną i utraconą dla większości developerów :(

  • mesjan, #

    Widzę że nie wiesz nawet czym jest silnik gry, on nie ma w sobie tekstur ani obiektów.

  • raffal81, #

    Nie masz co mi tłumaczyć, bo moja pierwsza karta graficzna to był trident 512 jak dobrze pamiętam ;] więc pamiętam jak to wszystko się rozwijało. A voodoo 1 i 2 mam do dziś ;]

  • tomaszkarla, #

    A tam, moja pierwsza karta z 3D to była RIVA 128 z 4 MB ram :D Przesiadłem się na to z karty S3 Trio cośtam 1MB. Wtedy to był szok jak mogłem uruchamiać gry w Direct3D ;D

  • Aktyzm, #

    Ciekawe jakie będą wymagania, i5 wystarczy?

  • kitamo, #

    Dzizas jak te konsole ograniczają rynek pc :D

  • Zwis88, #

    A nie rynek PC sam się ogranicza? Ceny takie z kosmosu na części do PC-ta, a konsole tanie jak zupa w proszku, jakieś samo 16GB ramu DDR4 -3200 kosztuje 500-600 zł PS 4 pro widziałem za 1600 zł, O czym my mówimy - w czasach gdzie do grania nie wystarczy złożyć PC-ta za 2500 zł a raczej 2500 zł to tyle kosztuje karta graficzna która zapewnia jakiś tam komfort grania, wymagania gier coraz większe bo twórcy gier w ogóle nie zakładają, że przeciętny człowiek ma coś poniżej GTX 1070 w obudowie. Zawsze chodzi o kasę - nie opłaca się robić gier na wyłączność PC, nie dlatego że gracze komputerowi są złodziejami i nie kupują gier, tylko dlatego że komputer to bardzo droga rzecz zwłaszcza teraz, czasy gdy i5 kosztuje 1200 zł, ja kupowałem w 2012 roku 4670k za 780 zł i to mi się wydawało drogo!

  • sedarpl, #

    O taaak, właśnie tak, o to chodzi..! :-))

  • Balrogos, #

    Scale Resolution 20% serioooooooooo?

  • MaNiAc, #

    Doom + Quake nie wiem czy to połączenie przyniesie sukces tej produkcji, hektolitry krwi zalewają ekran, a z tą nostalgiczną pixelozą mogl dać sobie spokój, lepiej by zrobili to samo z wygladzonymi krawędziami tylko optymalizacja na najwyższym poziomie, tak żeby nawet stare lapki z Intelem udźwignęły...

  • secfury84, #

    Gatunek retro FPS widać, że przeżywa swoją drugą młodość. Teraz doskonale się wpasowuje w dzisiejsze czasy, gdzie trudno odróżnić rzeczywistość od wyrenderowanej grafiki. Niektórzy chcą zagrać w grę, która ma prawdziwą, surową grafikę komputerową. Prodeus obok PROJECT WARLOCK, prezentuje się wyśmienicie. Uwielbiam strzelać pixelami w pixele goniąc po pixelowym labiryncie

Dodaj komentarz

Dodawanie komentarzy tylko w wersji dla PC. Już wkrótce wersja mobilna.

Nie przegap

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.