21 lutego 2018, Mateusz Tomczak

Powstaje Assetto Corsa Competizione, zagramy jeszcze w tym roku

Kategoria: Gry Gry komputerowe, Tematyka: Zwiastuny gier Kunos Simulazioni wyścigi

Nastawiać trzeba się na realistyczny symulator z dopracowaną oprawą graficzną. Assetto Corsa Competizione latem znajdzie się w programie Steam Early Access.

Ekipy Kunos Simulazioni oraz 505 Games dość niespodziewanie zapowiedziały dziś grę Assetto Corsa Competizione. Ujawniono kilka konkretów, a także pierwszy zwiastun.

Wydana w 2014 roku Assetto Corsa spotkała się z ciepłym przyjęciem, wielu graczy będzie mieć zatem nadzieje, iż twórcy wykorzystają zdobyte doświadczenie i pokuszą się o jeszcze ciekawszą propozycję. Najważniejsze założenia pozostają jednak bez zmian, również w przypadku Assetto Corsa Competizione nastawiać trzeba się na realistyczny symulator z dopracowaną oprawą graficzną.

Gra będzie oparta na licencji Blancpain GT. W związku z tym pojawią się znane z tej serii wyścigów trasy (odwzorowane dzięki technologii skanowania laserowego), zespoły i kierowcy. Oczywiście nie zabraknie też pełnej gamy aut, w tym propozycji takich marek jak Lamborghini, Ferrari czy McLaren.

Assetto Corsa Competizione

Twórcy wykorzystują silnik Unreal Engine 4. Zapewniają, iż zadbają o niezwykle atrakcyjną dla oka oprawę graficzną, szczególnie akcentując realistyczne, zmienne warunki pogodowe.

Przewidywana jest zabawa w pojedynkę oraz w trybie multiplayer, ale w tym przypadku na szczegóły trzeba poczekać. Wspomniano jedynie, że rywalizacja wieloosobowa doczeka się rozbudowanego systemu rankingów.

Na ten moment zapowiedziana została jedynie wersja PC. Assetto Corsa Competizione latem znajdzie się w programie Steam Early Access.


Źródło: Assetto Corsa Official Media Channel

Komentarze

  • PawelSalsa, #

    Panowie, wlasnie jestem po pierwszej w moim zyciu sesyjce Project Cars 2 VR na Samsung Oddyseyu i co moge powiedziec to to ze jest to poprostu zupelnie nowa jakosc! To jest rewolucja przez wielkie R a ludzie ktorzy twierdza ze VR nie ma przed soba przyszlosci poprostu bredza! Jestem zachwycony poziomem integracji i imersji do tego stopnia ze planuje zakup kierownicy zeby tak calkowicie poczuc sie jak kierowca rajdowki. Ale nawet bez niej grajac na padzie poziom immersji jest niesamowity! To naprawdze dziala i to jak! W trybie VR gra dostaje kopa razy 100 a nas poprostu wgniata w fotel z zachwytu! To jest naprawde az tak dobre i dla ludzi ktorzy sie wahaja przed zakupem tak jak ja wczesniej jest to must have. A pomyslec o innych symulatorach ktorych jszcze nie probowalem np x plane 11. Nie ma sie nawet co zastanawiac!

  • HomeAudio, #

    Za darmo jest Project Cars 2 DEMO z trzema samochodami - zagrałem w to na Oculus Rifcie... i już przy pierwszej promocji na Steam nabyłem pełną wersję tej gry. Nigdy nie lubiłem wyścigów samochodowych... ale pod VR to faktycznie inna sprawa, inna jakość i inne wrażenia z rozgrywki - człowiek czuje się jak by siedział w prawdziwym aucie.... no i też już myślę nad zakupem kierownicy do tej gry.

    Na razie nabyłem x52 Pro i będę ogrywał Elite: Dangerous, War Thunder i DCS World - oczywiście wszystkie te gry/symulatory pod VR - bo tylko taka zabawa ma teraz sens. Jest jeszcze w opcji zakup X-Plane 11 i Aerofly FS2... ale to może kiedyś, kiedyś.... ;)

    Nie mniej - jak ktoś lubi wyścigi samochodowe - to naprawdę tylko VR. Na youtube jest sporo filmików jak (prawdziwi) fanatycy wyścigów przesiadają się na sprzęt z VR - i uwierzcie mi: ma to sens. Szczerze POLECAM!

  • KarlosSlim, #

    O Panie, rekami i nogami podpisuje się pod tym jako użytkownik Oculusa i Thrustmastera T300.
    Wyścigi samochodowe na tym zestawie to jest po prostu bajka! Niestety, nie da się już wrócić do jazdy w 2D i nie pomaga nawet ultra panoramiczny monitor 1440p. Na monitorze to jest po prostu gra a w VR naprawdę jedziesz po torze.
    A tak w ogóle chłopaki, zasuwajcie do sklepu po kierownicę bo doświadczacie dopiero polowy funu. Jak dochodzi dodatkowa płaszczyzna imersji w postaci wierzgającej kierownicy w rękach to przekonanie o prawdziwości doświadczanych bodźców jest o rząd wielkości większe! (Słyszałem że ludzie sobie wiatraczki stawiają na biurku żeby jeszcze więcej bodźców doświadczać!)
    Tylko nie dajcie się naciąć na Logitecha złom, to jest droga i archaiczna technologia w ładnym sreberku. Za tą cenę bierzcie Thrustmastera a jak macie więcej kasy to bierzcie Fanateca i do zobaczenia na torze! :)
    Peace!

  • mesjan, #

    Mój zestaw to Logitech Driving Force GT i Oculus na Project Cars pierwsza część i również muszę przyznać że w VR ciekawiej się gra i do tego zero złego samopoczucia jakie potrafi towarzyszyć przy niektórych tytułach można grać z kilka godzin i nic. Najzabawniejsza jazda jest gokartem który w 2D był nudny a teraz bajera jak przy tyłku śmiga asfalt. Można też kogoś wyprzedzić odwrócić się i pokazać mu fakolca hehe.

  • HomeAudio, #

    Jak możesz - to spróbuj demo PC2 i napisz jak wypada porównanie. Słyszałem że pod VR to PC2 jednak lepiej wypada... a nie mam PC1 aby porównać.

  • PawelSalsa, #

    Wlasciwie to jedyna rzecz do ktorej mozna sie przyczepic to wciaz za niska rozdzielczosc okularkow, niby 80% lepsza na samsungu niz oculusie ale to wciaz i tak za malo. Nie jest to jakis wielki problem bo cala reszta czyli odwzorowanie tras i samochodow i realizm rozgrywki sa na najwyzszym poziomie a to wystarczy do komfortowej gry. To troche tak jak pierwsze gry w 3D, przeskok z 2D byl takim szokiem ze nikt nie zwracal uwagi na gorsza grafike, pamietne Gran Turismo na pleja 1. I tutaj jest podobnie, choc grafike ogranicza poprostu slabsza rozdzielczosc okularkow a nie sama gra, natomiast wrazenie z jazdy sa nieporownywalne z graniem na plaskim ekranie, nawet gdyby grafika na nim byla fotorealistyczna.

  • HomeAudio, #

    No widzisz - co człowiek to opinia... Dla mnie rozdzielczość jest ok do grania na Oculus Rifcie CV1. Zamiast zwiększania rozdzielczości ja chętniej zobaczył bym w przyszłości headset z szerszym polem widzenia (coś jak Pimax tylko wyprodukowany przez Facebooka/Oculus'a lub przez HTC). Jeśli kolejna generacja headsetów poprawi tylko rozdzielczość obrazu (a nie poszerzy pola widzenia) - to ja raczej jeszcze pozostanę przy CV1.

  • mesjan, #

    Mnie rozdzielczość na początku trochę trochę zawiodła, jednak zauważyłem że obiekty położone blisko mnie mają jeszcze spoko ostrość, gorzej z obiektami bardziej oddalonymi ode mnie. W grze PC nie odczuwam jednak tej niskiej rozdzielczości, może dlatego że elementy auta są blisko mnie a te daleko szybko się poruszają i zmieniają położenie przez co nie widzę tej niskiej ostrości. A co do szerszego pola widzenia by zachować tę samą gęstość pikseli a zwiększyć szerokość pola widzenia należy też zwiększyć rozdzielczość. Ja wolałbym rozdzielczość od szerokości bo nie odczuwam zbytnio widzenia tunelowego choć w przyszłości i to powinni zwiększyć. Grę PC2 jak sprawdzę to odpiszę ale to w następnym tygodniu.

  • HomeAudio, #

    Uściślę swoja poprzednią wypowiedź - zagęszczenie PPI (Pixel Per Inch) przy obecnie stosowanym typie optyki jest dla mnie wystarczające w CV1 do wygodnego grania. Chętniej zobaczył bym większe pole widzenia (ale przy zachowaniu obecnego PPI i podobnie przybliżających soczewek). Większa rozdzielczość przydała by się tylko do elementów związanych z tekstem - ale tego w VR jak na razie nie ma zbyt wiele więc PPI na obecnym poziomie zupełnie mi nie przeszkadza ;) Ale rozumiem że inni mogą mieć odmienne oczekiwania względem rozwoju VR ;)

  • PawelSalsa, #

    No to teraz znowu sie pochwale bo jestem jednym z supporterow Pimax 8K na kickstarze i czekam na przesylke kolo kwietnia maja. To na 100% bedzie nastepny przelom z 200 stopniowym fovem i lepsza rozdzielczoscia cos kolo 4k. Jak dla mnie parametry bomba. W sumie to zgodze sie z opinia ze 110 stopniowy fov ogranicza granie, ale osobiscie w project cars 2 bardziej od niego dokucza mi niska rozdzielczość, nawet siedzac za kierownica ciezko czasami odczytac wskazania predkosciomierza w starszych autach bez wyswietlaczy. Takze z Pimaxem wiaze duze nadzieje i pewnie wydatki bo bede musial dokupic zewnetrzne stacje sledzace od Viva. Ale to pierw na sucho sprawdze czy bedzie warto. Bedzie sie dzialo..

  • HomeAudio, #

    Jestem bardzo zainteresowany Pimax'em (czytałem/oglądałem wszystko co się dało) - ale uważam że softwarowo mogą polec (nie będzie sensownego wsparcia dla FOV 200 stopni). Sam odpuściłem na razie i wolę poczekać na raporty od pierwszych użytkowników. Osobiście chętniej usłyszał bym newsa o pracach nad headsetem 200stopni w stajni Oculusa - bo software mają naprawdę dopracowany i widać że wiedzą jak tą technologię pchać do przodu.

Dodaj komentarz

Dodawanie komentarzy tylko w wersji dla PC. Już wkrótce wersja mobilna.

Nie przegap

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.