27 września 2016, Wojciech Kulik

PlayStation 4 Pro i 4K w praktyce, zdaniem DigitalFoundry

Kategoria: Gry Sprzęt do gier Konsole do gier, Tematyka: SONY 4K, Producenci: SONY

Czy oko gracza zauważy różnice? I czy skalowanie do 4K daje dobre rezultaty? Odpowiada DigitalFoundry.

PlayStation 4 Pro zapowiadana była przez Sony jako pierwsza konsola, która pozwoli grać w 4K. Rychła premiera i niska cena urządzenia budziły jednak pewne wątpliwości i szybko stało się jasne, że do osiągnięcia tej rozdzielczości wykorzystywane będą narzędzia skalujące, a same materiały źródłowe (w tym przypadku: gry) faktycznie oferowały będą rozdzielczości rzędu 1440p. Pozostawało pytanie: czy ludzkie oko dostrzeże różnicę?

Na swój warsztat konsolę PlayStation 4 Pro wzięła ekipa DigitalFoundry. Otrzymała ona do testów grę Call of Duty: Infinite Warfare. Uruchomiła ją na „starej” i nowej PS4, po czym porównała jakość grafiki. Werdykt: narzędzia skalujące są tutaj naprawdę dobre. Obraz 4K robi bardzo dobre wrażenie – szczególnie statyczny. W ruchu pojawiają się już niewielkie artefakty, ale siedząc na kanapie, w odpowiedniej odległości od telewizora, raczej nie zwrócimy na nie uwagi.

Ekipa DigitalFoundry ma także krytyczne uwagi. Po pierwsze, różnice w grafice pomiędzy konsolą PlayStation 4 i tą z dopiskiem Pro, są bardzo małe i przeciętny gracz raczej ich nie dostrzeże. Wadą mocniejszej konsoli może też być płynność animacji – spadki liczby klatek na sekundę są bardziej zauważalne. W Call of Duty: Infinite Warfare powinno być 60fps – poniżej możecie zobaczyć jak wygląda to w praktyce:

Źródło: Eurogamer, DigitalFoundry

Komentarze

  • Foxy the Pirate, #

    Śmiechnął bym, ale niektórzy już wystarczająco wycierpieli :v

  • AntySyjon, #

    to ja śmiechnę, bua ha ha ha ha

  • blebleblee, #

    Kupić 65 calowy telewizor 4K i siedzieć od niego 10 metrów żeby nie widzieć skalowanej kaszany?

    Nie mam słów żeby określić jak konsolowcy mogą mieć tak zryte banie.

    Ja kupiłem 65 cali po to żeby mieć IMAX w domu a nie żeby oglądać obraz jak na 4 calowym telefonie.

  • mesjan, #

    Widzę wojaka trzymającego oręż PC. Poziom merytoryczny jaki prezentują twoje wypowiedzi nie służą chwale użytkownikom PC. Lepiej się nie wypowiadaj.

  • blebleblee, #

    Za to ty masz merytoryczne. Napisałem fakty.

  • PogromcaPCMR, #

    Takie twoje fakty jak fakty TVN ;)

  • blebleblee, #

    Więc człowieczku o rozumku dżdżownicy. Co według ciebie oznacza to zdanie:

    "ale siedząc na kanapie, w odpowiedniej odległości od telewizora, raczej nie zwrócimy na nie uwagi."

    Tu masz te fakty TVN

    https://zapodaj.net/b22feb0190c23.jpg.html

    hue hue hue hue :D

    4K na konsoli

    hue hue hue hue :D

  • Yaceek, #

    To już tyle faktów w dzisiejszych faktach. Więcej faktów w faktach po faktach.

  • kryspin34, #

    Słuchaj, nikt nikogo nie zmusza do kupowania czegokolwiek. Nie odpowiadają ci konsole, telefony danej marki czy laptopy albo cokolwiek na świecie = nie kupujesz tego. Co nie znaczy, że inne osoby, które to kupią będą niezadowolone, tak? Nie rozumiem skąd nienawiść do osób, które podejmują inne wybory niż ty - bez znaczenia czy są one dobre czy nie. Chyba nie oczekujesz, że wszyscy na świecie będą zachowywać się tak samo?

  • Roller Mobster, #

    To wynika z kompleksów i z faktu bycia typowym polaczkiem-cebulaczkiem.

  • PogromcaPCMR, #

    blebleblee to taki spec od jakości to jest grafik od siedmiu boleści gdzie pluję na oprawę w Uncharted4.
    Taki z niego spec jak z koziej dup... trąbka ;)

    Najlepszy sprzęt do gier w tej cenie a to co pokażą w exach to nawet nie będzie o czym dyskutować i to wszystko w HDR.

    Idealna maszynka TV do PS4 PRO w HDR.
    U4
    https://www.youtube.com/watch?v=JwmxkBnNuhc
    Horizon ZD
    https://www.youtube.com/watch?v=pyqEXCddWJc

    HDR nie jest się wstanie zobaczycie na filmach to trzeba zobaczyć na własne oczy koniec przekazu.

    A tu HDR w akcji z HDTVPolska
    https://hdtvpolska....-xbox-one-s-wideo/

  • LuckyNumber8, #

    HDR to pewnie w odróżnieniu od PC będzie wspierany na potęgę w grach już zaraz po wyjściu ps4 pro, więc HDR będzie olbrzymią zaletą (oczywiście dla osób posiadających taki TV)

  • jonny2003, #

    Ten cały HDR to żadne nadzwyczajne osiągnięcie, skoro do starej PS4 wprowadzili go patchem oprogramowania.
    Myślisz, że na PC jest to nie osiągalne i nie będą powstawały gry z HDR jeśli okaże się to coś warte i godne zainteresowania?
    Przecież to PC jest królem technologii i dobrej grafiki. Takie 4K to gdzie najpierw było?

  • Roller Mobster, #

    "PC królem technologii i dobrej grafiki" - ha ha lol, bo to w grach na PC uświadczymy pionierskiego systemu oświetlenia jak w "Tommorow Children", To na PC zagramy w racera z fotorealistycznymi warunkami pogodowymi, to na PC zagramy w najpiękniejszą gre TPP, to na PC ogramy "Until Dawn" w którym to wykonanie postaci wyprzedza wszystko co do tej pory stworzono...

  • raffal81, #

    Do tego będziesz potrzebował odpowiedni odbiornik HDR, czytaj TV. A niedawno krzyczeli tutaj co niektórzy, że konsole tanio nie wychodzą bo trzeba dokupić telewizor ;))

    mam TV z HDR, mam parę sampli w HDR i trzeba przyznać że robi to wrażenie, fajnie jeżeli HDR stanie się czymś normalnym w bliskiej przyszłości, niż tylko rozdzielczość i rozdzielczość.

  • LuckyNumber8, #

    Co do jeszcze PC i zawartości HDR, to jonny2003 masz rację i np. już takie pascale są już pod to przygotowane co było podkreślane w czasie ich premiery. Ja po prostu biorę jednak pod uwagę, że ta technologia znacznie szybciej wystartuje na konsolach. Na PC określona ilość osób wpierw musi wpierw kupić pascale, a później producenci muszą zacząć robić pod to gry, podczas gdy na konsoli miliony posiadaczy xboxaOne S, ps4/pro będzie miało pod to już wkrótce multum gier.

  • Chochlik, #

    A myślisz ze wszyscy posiadacze Xboxa i PS4Pro będą mieli telewizor HDR, żeby w ogóle skorzystać z tej "super" technologii? Bo wydaje mi się, że patrząc na to że konsola to jest raczej budżetowy sposób na posiadanie sprzętu do gier, że wielu ledwo uciuła te półtora kafla na samą konsolę a co dopiero pare tysięcy na telewizor.
    Niedługo pojawią się monitory z HDR i będzie wszystko git. To HDR to nie jest żadna kosmiczna technologia. I to nie jest kwestia czy to konsola czy pc tylko jaki masz ekran.

  • blebleblee, #

    PogromcaPCMR podaj mi gdzie pluję na Grafikę w Uncharted 4.

    Ty nawet nie wiesz o czym sam piszesz a co dopiero o czym ja pisze. Takie brednie twoje to jeszcze nie czytałem wcześniej.

    To ty plujesz na grafikę na PC a ja pokazuję ci tylko porównania.

    Tu cytat z moich wypowiedzi: " Uncharted 4 to przy tym dno i metr mułu."

    Ale to trzeba mieć mózg zamiast styropianu żeby to zrozumieć.

  • Kieresz, #

    ktos kogo stac na dobry tv z hdr ma kompa za 10 kół a nie konsole dla biedaków.....

  • Fiona, #

    Roller Mobster
    -1 2016-09-27 18:33
    To wynika z kompleksów i z faktu bycia typowym polaczkiem-cebulaczkiem.

    Jak Ci polskość śmierdzi to powiem po staropolsku:
    poszoł won na swoje krajowe forum.
    Ops Kolega sam polaczek cebulaczek ???
    Sam na siebie plujesz ?
    Ops inteligencja powala - ze śmiechu, bo nie na kolana....

    Skąd się tacy biorą to Bóg raczy wiedzieć.....

  • kitamo, #

    "paszoł won" jak już chcesz posługiwać się rusycyzmami to choć nie pisz ze to po staropolsku,

  • Snake73, #

    To teraz zajrzyj do manuala i sprawdź ile jest rozdzielczości dynamicznej w tych 65 calach pseudo 4K.

  • LuckyNumber8, #

    Wpierw trochę sam marudziłem na wieść o podzespołach ps4 pro (bo oznaczało to tyle, że prawdzie 4K będzie tylko w nielicznych tytułach), ale jeśli za małe pieniądze (100$+ więcej) mogę kupić konsolę oferującą znacznie lepszą jakość obrazu (a taka różnica jest w ocenie digitalfoundry), to mnie coś takiego przekonuje (oczywiście wszystko przy założeniu, że wersja na ps4 pro nie będzie miała gorszej płynności jak 1080p na zwykłej ps4)

  • mesjan, #

    Czytałeś ten artykuł?
    "Ekipa DigitalFoundry ma także krytyczne uwagi. Po pierwsze, różnice w grafice pomiędzy konsolą PlayStation 4 i tą z dopiskiem Pro, są bardzo małe i przeciętny gracz raczej ich nie dostrzeże"
    Z artykułu wynikają 3 rzeczy:
    1. Rozdzielczość będzie większa (1440p) niż na ps4 lecz nie 4K
    2. Poprawienie jakości grafiki będzie prawie niezauważalne
    3. Będą spadki poniżej 60fps
    A co to znaczy dla użytkownika TV FullHD? że jest nie warta zakupu.

  • LuckyNumber8, #

    https://www.youtube.com/watch?v=pUb63Dc7-Bw

    Oglądałem cały 30 minutowy filmik digital foundry, to opinia była taka, że zysk rozdzielczości jest bardzo widoczny pomimo skalowania do 4K i stąd też ostateczna ocena (23 minuta filmiku) to zachwyty na temat ps4 pro. 1440p vs 1080p to blisko dwa razy tyle pikseli, więc to nigdy nie będzie mała różnica, a tym bardziej, że ps4 używa tu tych ciekawych technik skalowania polepszających jakość skalowanego obrazu.

    ""A co to znaczy dla użytkownika TV FullHD? że jest nie warta zakupu.""

    Kwestia indywidualnych wymagań użytkowników. Ktoś z tv fullHD i bez HDR mając do wyboru te dwie wersje konsoli, to może nie być zainteresowany wersją pro (choć też przeskalowane 1440p do fullhd też swoje poprawi gdy chodzi o jakość AA), natomiast ktoś mający TV 4K i mając do wyboru konsolę oferującą 1080p vs 1440p, to raczej wybierze wersję ps4 pro oferującą lepszą jakość obrazu na takim telewizorze, zwłaszcza, że dopłata jest mała. PS4 to dużo szybsze GPU i możliwość odpalania tych samych gier w lepszej jakości to tylko 100$.

  • kitamo, #

    Kwestia wyciągania prawidłowych wniosków - akurat DF wypowiada się bardzo optymistycznie w aspekcie ps4pro.

    Jeśli idzie o problemy z framerate to tak jak to widać w filmiku jest to baaardzo wczesna wersja, a wiec jest możliwe ze problemy ze stałym framerate lub prawie stałym będą poprawione.

    Na dzień dzisiejszy wygląda to naprawdę dobrze a przy normalnej odległości od TV artefakty naprawdę będą na tyle nieistotne ze większość nawet nie będzie wiedziała o ich istnieniu.

    inna kwestia - już teraz masz 1799 wszędzie, a po nowym roku podstawowy zestaw będzie za 1600zł a wersja z 2 kontrolerami + 2 gry za 1999zł by później spaść jeszcze nizej.

  • blebleblee, #

    A cena akcji ASSECO CENTRAL EUROPE A.S. po ile będą bo chce zainwestować.

  • kitamo, #

    handluje sprzętem, nie akcjami

  • blebleblee, #

    Przewidujesz przyszłość to może akcje Asseco Central Europe też mi przewidzisz.

  • kitamo, #

    wczoraj przewidziałem że o tym napiszesz i widze nie pomyliłem się.
    Mnie to zawsze zastanawia dlaczego sa na tym swiecie ludzie którzy mysla ze sprzedawcy ceny produktów którymi będą handlowac dostają od producentów w dniu premiery :)

  • Chochlik, #

    Już to wcześniej pisałem. Póki nie będziesz miał porównania na ekranie obok, to zawsze będziesz twierdził, że jest super.

  • kitamo, #

    A ja mowie Ci ze wiem jak wygląda skalowanie za pomocą checkerboard rendering i miałem takie porównanie na 2 ekranach obok siebie.
    Ludzie z DF także podkreślają że różnica jest bardzo duża na korzyść tej formy upscalingu.

    Jeśli nie wiesz o czym chcesz pisać to po prostu lepiej nie pisz.

  • Chochlik, #

    Ale co ty miałeś za porównanie jak jeszcze nie było premiery konsoli? To jak ten checkboard rendering będzie zaimplementowany to zobaczysz dopiero jak będziesz miał konsole. Ba i założę się, że będzie lepiej bądź gorzej działał na różnych grach.

  • kitamo, #

    a przeczytałeś co napisałem ? chyba nie.

    wyraźnie napisałem ze widziałem jak działa checkerboard rendering który właśnie będzie w ps4pro. Nie ważne jaki to będzie sprzęt jego działanie sam możesz sprawdzić.
    Działanie jest takie samo w każdej grze, niezależnie od tego jaki silnik będzie. To jest sposób upscalingu już w fazie renderowania i jego działanie jest stałe.

    po drugie - ps4pro już jest - przecież DF samo go sobie nie zrobiło.
    Obejrzyj cały 30 minutowy filmik na ten temat i posłuchaj co mówią.
    Pózniej zagraj np. w Rainbow Six bo tam możesz sprawdzić checkerboard rendering (na xbone) i to w niższej rozdzielczości. Efekt jest bardzo dobry.

  • Chochlik, #

    Czytałem wyjaśnienie jak działa chessboard rendering do R6. I to jest po prostu algorytm. A algorytm można zaimplementować na różne sposoby. I nie w każdej grze musi efekt być taki sam. Bo to zależy od obrazu, który renderujesz. W niektórych grach może się pojawiać więcej artefaktów niż w innych, w zależności od renderowanego obrazu. Pamiętaj, że to tylko algorytm, który estymuje jak ma wyglądać piksel obok. A wiadomo, że nie będzie to równie proste we wszystkich przypadkach. Mogą się pojawić w grze efekty, z którymi sobie algorytm nie poradzi i będą wyglądały brzydko.

  • Roller Mobster, #

    Za tą cene najlepsza platforma do gier. Amen.

  • blebleblee, #

    Tylko przez to grafika w grach na PC jest do tyłu o jakieś 7-8 lat.

    Amen.

  • PogromcaPCMR, #

    I będzie jeszcze przez najbliższe 10 lat takie uroki prowizory pc ;)

  • blebleblee, #

    Przez konsolowy złom będzie.

  • Roller Mobster, #

    "Grafika na PC jest 7-8 lat do tyłu" - zgadzam sie. Przy takim Until Dawn, Uncharted, DriveClub, to nawet 15 lat. A premiera Forzy 3 pokazała gdzie miejsce PC - w biurze. Trzykrotnie droższy od konsoli PC by móc pograć w jakości Xone. Gratuluje.

  • Prototype1982, #

    Brawo idioto.Tylko ze na pctach pisze sie gry na konsole.a po drugie gdyby w kazdym kompie siedział i7 i powiedzmy gtx 1070 i gry były by zoptymalizowane pod ten sprzet to by zadna z konsol takiej grafy nie uciągneła.szkoda czasu na pisanie z 16 letnimi matołami.

  • Roller Mobster, #

    Na PCtach sie pisze? To po co konwersja? Skoro każda gra de facto działa najpierw na PC? O devkitach słyszałeś kretynie?

  • kitamo, #

    Skoro na PC pisze się gry to po co robić porty ? :)

    Gdyby w każdym PC był I7 i gtx1070, i gdyby robili optymalizacje na PC, to wtedy miałbys konsole a nie PC.
    Cała magia PC w tym że nie każdy PC musi mieć I7 oraz GTX1070 a optymalizacje sa jakie są.

    Gdyby w maluchu montowali fabrycznie silnik od porsche to byłby szybszy od 90% aut obecnie dostępnych na naszych ulicach, ale .... tak nie jest.
    Tak więc gdybać to możesz sobie śmiało co nie zmienia faktu że rynek gier na PC jest jaki jest i pod wieloma względami zawsze będzie przegrywał z rynkiem konsol które to są dedykowane do grania. I nie chodzi tu o żadne specyfikacje sprzętowe.
    Ja mam bardzo mocnego kompa i dalej gram w gry które nie wykorzystują jego potencjału albo są zle zoptymalizowane.

  • Chochlik, #

    Czytanie ze zrozumieniem leży i kwiczy...
    Gry na konsole są tworzone z wykorzystaniem pecetów. W tym nie chodzi o to, że one najpierw są pisane na pecety a dopiero potem przystosowywane do konsol. Co ma DevKit do wiatraka? Tekstury, dźwięk, modelowanie 3D, sztuczna inteligencja i fizyka jest robiona na jakimś devkicie? PC jest wykorzystywany do tworzenia gier. Często o wiele mocniejszy PC niż jest potrzebny potem do odpalenia tej gry w wersji finalnej. A tym bardziej jakichś popierdułkowatych zabawek zwanych konsolami. Na devkicie to sobie możesz co najwyżej przetestować grę.

    Kitamo, a co do tych i7 i 1070 w każdym PC też nie zrozumiałeś o co chodziło. Nie chodziło tu o wydajność a jednolitość platformy, na którą się tworzy gry. W przypadku konsol jest to jedna konfiguracja. Gdyby PC też miały jedną możliwą konfigurację to w wiele łatwiej byłoby zadbać o optymalizację. Na konsolach nie ma możliwości zmian ustawień graficznych. Bo są jedne jedyne, które są dostosowane pod sprzęt. Gdyby na PC gry były tworzone tylko z myślą o jednej konfiguracji też by mogły być zoptymalizowane lepiej.

  • kitamo, #

    matko chłopie, jednolitość platform właśnie powoduje ze pecet byłby jak konsola. Ta jednolitość platofmowa jest wlasnie obecnie w konsolach - to jest to co odróznia pod względem optymalizacji pecety od konsol.
    Na konsoli możesz bez problemu korzystać z low lvl API a na pececie wszystko smiga pod Directx i to 11 gdzie narzut samego API jest bardzo duzy i dlatego optymalizacja na PC często lezy i kwiczy.

    Konsola obecnie to pecet w jednej i niezmienionej konfiguracji. To API robi tu duża róznice i powoduje ze gry na konsole zoptymalizowane są znacznie lepiej.

    Serio tak ciężko to zrozumieć ? do tego nie trzeba być wybitnym znawcą tematu.

  • PogromcaPCMR, #

    Nie tłumacz gimbusom bo nawet nie wiedzą tego i nie chcą wiedzieć.
    Zleją to ciepłym moczem dla nich najważniejsze aby pod każdym news'em o konsolach napisać "konsolowy złom" "4thefrajers" "kupa i tona mułu" buhahahaha hue hue hue sraty taty dup... w kraty.

  • Chochlik, #

    Jaki głąb, napisałem Kitamo dokładnie co Ty wyżej, a ty to przepisałeś innymi słowami i jeszcze piszesz, że ja nie rozumiem. Człowieku naucz się czytać ze zrozumieniem. Wróć do szkoły albo zacznij do niej chodzić zamiast grać na swoich super konsolach.

    PogromcaPCMR - aż żal coś odpisywać, pod każdym komentarzem kogoś kto choć próbuje nawiązać jakąś merytoryczną polemikę dopisujesz jakieś bzdury. Ogarnij się. Jak chcesz wyrazić aprobatę do tego co ktoś napisał, to użyj przycisku w kształcie łapki w górę i lepiej nic nie pisz, bo ewidentnie nie masz co.

  • darioz, #

    Czyli najlepsze wyjście to kupić monitor 1440p i odpalać na nim gry z PS4 Pro, bo FullHD to za mało a 4K to za dużo.

  • Kieresz, #

    trafnie watsonie!

  • mgkiler, #

    1:03: V-Sync is enabled too.

    A jak mówiłem o V-Syncu na konsolach to mnie minusowali i gadali, że na konsolach nie ma V-Sync...

  • blebleblee, #

    Roller Mobster

    Tommorow Children? Weź już się nie kompromituj.

    Konsole zatrzymują rozwój grafiki na PC, ale do konsol owców bez mózgów można pisać 100 razy i dalej będą pisać bzdury.

    Zobacz sobie technologie CryEngine 2 z 2007 roku.

    https://youtu.be/yG1ZUSCrgqM

    Później Crysis pojawił się na Playstation 3, ale musieli obniżyć o połowę jakość grafiki żeby Playstation 3 było wstanie wygenerować 30 klatek w 720p ponieważ wszystko jest tam liczone w czasie rzeczywistym a nie oskryptowane jak na konsolach.
    Więc z czym do ludzi.



    Screeny z gry Earth 2160 wydanej w 2005 roku która została stworzona tylko na Pixel Shaderach.

    http://www.miastogi...popup,pc,1676.html

    http://www.miastogi...popup,pc,1687.html

    http://www.miastogi...popup,pc,1686.html

    http://www.miastogi...popup,pc,1675.html

    I kawałek recenzji z CD-Action z Października 2004 roku.

    "Nie poświęcilibyśmy jej jednak Tematu Numeru, gdyby nie ten jeden szczegół.

    GRAFIKA!!!

    Opiewać jej nie ma potrzeby, po prostu spójrzcie na screeny.
    Nie widzicie tu typowych obrazków, a tylko jakieś prerenderowane artworki?

    Pomyłka - to SĄ obrazki z gry.

    Tak, dokładnie tak będzie ona wyglądać w akcji. Wszystko za sprawą napisanego od podstaw dla gry silnika Earth-4 który bazuje na Pixel Shaderach."

    Na konsolach wtedy nawet nie wiedzieli co to jest Pixel Shader.

    Hue hue hue hue hue :D


    Tak wyglądały by gry dzisiaj gdyby nie konsole.


    Adam - imponujące tech-demo na silniku Unity 5.4

    ""Adam" został wykonany za pomocą wersji beta Unity 5.4 i jego głównym przeznaczeniem jest prezentowanie, jakie możliwości daje wspomniany silnik. Całość wspierana jest przez zaawansowany symulator fizyki CaronteFX. Z tego powodu nie jest to oczywiście zwykły pre-render, a animacja generowana w czasie rzeczywistym. Co jednak najlepsze, całość renderowana jest w rozdzielczości 1440p za pomocą pojedynczej karty GeForce GTX 980."

    https://youtu.be/GXI0l3yqBrA




  • LuckyNumber8, #

    Na xboxie 1 (tym pierwszym "classic") miałeś pixel i vertex shadery i gry robiły wówczas olbrzymie wrażenie.

    W kwestii demek technologicznych, to one nie zawierają często mechaniki gry, a co innego jest odtworzyć jeden pokoik z fotorealistyczną grafiką, a cały świat gry wypełniony różnymi obliczeniami związanymi z gameplayem. Np. takie demka unreal engine, wiele z nich ma fotorealistyczną grafikę, podczas gdy same gry na tym silniku nie wyglądają nawet w połowie tak dobrze (o ile nie powiedzieć, że wprost słabo). Na konsoli co trzeba obiektywnie przyznać, to powstają gry zamiast tych demek. Ja mogę oczywiście narzekać na konsole w kwestiach jakości obrazu, ale mimo to w grach na konsolach też robią ładne gry (np. tomb raider), a które gdy wyjdą później na PC, to wyglądają jeszcze lepiej :)

  • piotreeek, #

    Na PS4 Bieda Station jedyne co wygląda dobrze to fotomode :D

  • Roller Mobster, #

    A co, już nauczyłeś sie go obsługiwać?

  • LuckyNumber8, #

    Piotrek, moim zdaniem tomb raider na pc to obecnie najładniejsza gra jaką widziałem, a mimo wszystko została napisana wpierw na konsolę. Konsole mają swoje ograniczenia, ale nie zmienia to dla mnie faktu, że tam powstają gry wykorzystujące nowe technologię, a nie demka technologiczne. Co chwilę czytam jakiś news o demku technologicznym u4 na takiej strocne jak DSOG, ale gier na tym silniku (choć w połowie) tak wyglądających nie ma i pozostaje podziwianie grafiki głównie w multiplatformach. Jak uważasz że nie mam racji, to pokaż mi choć jedną pełną grę na silniku unreal engine 4, która miałaby start do tomb raidera czy uncharted 4? Ja nie widzę takiej gry jeszcze, a dopiero gears of war 4 zaprojektowany właśnie pod konsole ma szansę to zmienić.

  • PogromcaPCMR, #

    Już się zaczyna i pokazuje tech dema nie mające nic wspólnego z grami i gameplayem.

  • blebleblee, #

    Taka grafika była by na PC w grach gdyby nie ten konsolowy złom.

    Wiem, że trudno ci to przyjąć do świadomości, ale to fakt.

    hue hue hue hue :D

  • Roller Mobster, #

    A czemu nie ma takiej grafiki jaką mam w DriveClub, The Order, Uncharted, Until Dawn, Tommorow Children? W trakcie jak ja gram w najpiękniejsze gry na rynku, ty oglądasz filmik na youtube. Gratuluje graczu. Aha i wystarczy jeno komp w cenie trzech xboxów by pograć w Forze 3 :D

  • HomeAudio, #

    "hue hue hue hue"

    Orangutan? Odgłosy godowe? Walczysz o teren?
    ...dobra - wygrałeś. Wszystkie samice Twoje.
    Pozdrawiam.

  • prime27pl, #

    Niech dadzą fullhd i 60 fps a nie jakieś 4k naciągane.

  • kitamo, #

    ale skoro robi to roznice wizualną to czemu mają nie dac ? FHD i 60fps będzie i tak dostępne.

  • prime27pl, #

    A niech dają , dla mnie bezużyteczny tryb.60 fps w pełni mi wystarcza.

  • HomeAudio, #

    PS4 jest jakie jest (kilka błędów zrobili.. np.: szkoda braku nowszego czytnika płyt UHD...). Ci co będą chcieli - to i tak kupią. Niestety konkurencja z Xbox'em zaczyna się wyrównywać.

  • lowcinematic24fpsps4, #

    Kolejna konsola, która na starcie zostanie grubo w tyle niż przeciętny komputer.
    4thefrajers pełną parą.

  • kristof080, #

    Moim zdaniem ta gownoburza zaczela sie od profesjonalnego redaktora, ktory nie do konca zrozumial, o czym mowia na DF, albo nie chce byc obiektywny. Brawo.
    A grafika na PC jest taka jaka jest, bo NVidia za karte, ktora nie moze wyswietlic stabilnych 60 fps w 4K, krzyczy sobie 1200$.

  • piotreeek, #

    Juz za chwile premiera Playstation 4 PROteza 4K :DDDD
    4thefrajers

  • kristof080, #

    I ja kupisz, 4thefrajers hehehe

  • Kieresz, #

    czyli w skrocie.... 1440p z detalami medium-high PC......nie zeby cos...jak na sprzet za 1799 to i tak wypas.....moze gdyby nie fakt ze kupilem 1070gtx to bym sie skusil....

Dodaj komentarz

Dodawanie komentarzy tylko w wersji dla PC. Już wkrótce wersja mobilna.

Nie przegap

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.