9 kwietnia 2013, Damian Szymański

Konsola Xbox 720 podobnie jak PS4 zostanie wyposażona w układy firmy AMD

Kategoria: Konsole do gier, Tematyka: AMD, Producenci: AMD

Agencja informacyjna Bloomberg informuje, że nadchodząca konsola Xbox zostanie wyposażona w układ x86 AMD.

microsoft xbox 720 konsola procesor amd x86

W ostatnich miesiącach głośno było o niemalże całkowitym zdominowaniu obecnych generacji konsol przez koncern AMD. Niedawno już oficjalnie dowiedzieliśmy się, że w konsoli Sony PlayStation 4 znajdziemy układ Advanced Micro Devices. Teraz potwierdzenie znalazły także wcześniejsze plotki dotyczące konkurencji, zdaniem agencji prasowej Bloomberg w konsoli Xbox 720 znajdzie się układ AMD.

O konsoli Sony PlayStation 4 wiemy już dużo, wprawdzie wciąż pozostają nurtujące nas kwestie, jednak dzięki oficjalnej zapowiedzi poznaliśmy większość szczegółów. Obecnie wielką niewiadomą jest konsola Microsoft Xbox 720, w której przypadku pewne jest jedynie to, że powstaje. Nie wiemy jeszcze, kiedy konsola trafi na rynek, ani nawet kiedy zostanie zaprezentowana.

Również specyfikacja techniczna i pozostałe elementy są nam nieznane. Co prawda w ostatnim czasie pojawiały się nieoficjalne doniesienia o specyfikacji technicznej jednak, wciąż nie wiadomo nic oficjalnie.

Według przypuszczeń i nieoficjalnych informacji w konsoli Microsoftu podobnie jak w przypadku PlayStation 4 ma znaleźć się układ firmy AMD. Taką informację podaje agencja informacyjna Bloomberg, którą można uznać za wiarygodne źródło.

Zdaniem Bloomberg nadchodząca konsola Microsoft Xbox zostanie wyposażona w procesor x86 dostarczony przez koncern AMD. Ta wiadomość jest tożsama ze wcześniejszymi plotkami i nieoficjalną specyfikacją. Nie wiadomo jeszcze, jakiego rodzaju układu należy się spodziewać w konsoli Microsoftu. Jednak jeśli skonfrontujemy tę wiadomość z wcześniejszymi informacjami można przypuszczać, iż będzie to podobny układ do tego zastosowanego w PS4.

Zastosowanie procesora AMD ma pozwolić Microsoftowi zredukować koszty produkcji konsoli Xbox, ale i również uczynić konsolę znacznie atrakcyjniejszą dla twórców gier. Zastosowanie procesorów AMD o podobnej budowie w obu konsolach może sprawić, że programiści będą mogli zauważalnie szybciej i w nieco prostszy sposób tworzyć swoje produkcje dla obu platform, a także i dla komputerów PC. Dzięki podobnej budowie układu będzie możliwe wprowadzenie optymalizacji, które mogą znaleźć zastosowanie zarówno w konsolach, jak i PC, co być może pozwoli na lepsze dopracowanie gier i wydajniejszą pracę na konstrukcjach AMD.

Dla Microsoftu to możliwość zredukowania kosztów, a dla AMD to okazja do zarobku, tym bardziej że oprócz konsoli Xbox 720 i PS4 układ graficzny AMD trafił także do konsoli Wii U. Oprócz korzyści finansowych AMD może zyskać sporo na rynku PC, jeżeli twórcy gier na konsole i komputery będą starali się je optymalizować pod układy AMD, mogą one zacząć radzić sobie znacznie lepiej w grach komputerowych.

Według nieoficjalnych informacji Microsoft swoją konsolę może zaprezentować już 21 maja.

Źródło: Sweclocker, Bloomberg

Komentarze

  • SmokSmog, #

    AMD właśnie tworzy sobie inwestycje na przyszłość i kto wie może nawet intel będzie drugi.Jedno jest pewne od 2014 GPU intela zaczną przyspieszać AMD dostanie prawdziwą optymalizację.

  • KoEnu, #

    I bardzo dobrze!
    Amd podbuduje się finansowo, zainwestuje i wyprowadzi procki które zmiota buldozery.. moze tak... nucleusy ;D
    A tak serio, bardzo,ale to bardzo dobrze, ze M$ i Wiśnia'ki zdecydowali się na amd..

  • BariGT, #

    Ktos spróbuje merytorycznie?

  • shakal84, #

    To tylko grafika w procku nic wiecej :X Czego tu sie podziewać :P

  • DerDevil, #

    Oby to na zdrowie wyszło AMD. A NVIDIA zieleniała jeszcze bardziej z zazdrości.

  • SoundsGreat, #

    Zapominacie, że dla NVIDII biznes nie kończy się na gamingu.

  • racedriver, #

    Dla AMD również.

  • kitamo, #

    no wlasnie AMD w ostatnim czasie poza gamingowymi produktami wypada raczej blado, po wprowadzeniu nowych ukladow tesla firepro raczej nie ma duzej sily przebicia, przynajmniej nie od strony marketingowej. Brak konkretnego wsparcia dla GPUG w tych typowo przemoyslowych aplikacjach powoduje ze Nvidia robi sobie co chce.
    Mam wrazenie ze AMD w pelni profesjonalny rynek nieco sobie odpuscilo i dobrze rzadzi sie w strefie gamingowej wlasnie.

  • DyndaS, #

    Ja tam czekam na możliwość odpalania gier z konsoli na PC np. takie GT5
    ...choć czuję że sobie jeszcze sporo poczekam...

  • Maciej Lewczuk, #

    Sądzę, że przy takim układzie różnice między PC a konsolami powinny się "zacierać". Dzięki temu tytuły konsolowe i PC powinny pojawiać się w tym samym czasie i do tego być w podobnej cenie! Ale czy tak będzie pokaże czas...

  • hrabin, #

    no drodzy Panowie, może ja za dużo wypalilem dzisiaj, ale wydaję mi się, że jest szansa na prawdziwą rewolucję. zastanawiałem się przez chwilę czy "rewolucja" to nie za mocne słowo, ale stwierdziłem, że w obliczu tego marazmu nowych technologii jaki oglądaliśmy i nadal oglądamy przy produkcji gier, problemów z wersjami, oddzielnych patchów itd. mogę go użyć.
    natomiast, coś gdzieś popiarduję w głowie, że to zbyt piękne aby było możliwe hehe..
    dzieci śpią, idę grać ;)
    miłego

  • Maciej Lewczuk, #

    Może Havok będzie w cenie, a PysX podupadnie... Nie życzę źle Nvidii, ale Huang może dostać po nosie... Nie lubie monopolu, aleeeeeee...

  • Szymon331, #

    Ja też nie przepadam z physXem bo tak naprawdę nie wnosi fizyki do gier. Wnosi detale, latające papierki i więcej iskier, jakąś tkaninkę czy flagę na wietrze.

    Wolałbym żeby physX umarł na rzecz innego ale prawdziwego silnika fizyki. Takiego żeby zamiast większej ilości liści na wietrze silnik wprowadzał 100% niszczące się plansze. Prawdziwe uszkodzenia (nie takie zaprogramowane tylko powstające z wyliczeń na podstawie działających na materiał sił)

    Jak do tej pory z tych wszystkich filmików physX się tylko śmiałem. BO ledwo dodawały jakieś zbędne detale, zdejmując około 50% średniego FPSu...

  • TotallyNormal, #

    Błędna perspektywa. Physx w zaawansowanej wersji ma wszystkie moduły symulacji niezbędne do tworzenia takich elekentów rozgrywki, jak dynamiczne zniszczenia. Problem jest jedynie w implementacji, bo nikt nie zrobi gry, która do działania wymaga najmocniejszych GTX'ów - zero możliwości odpalenia na radeonie, brak możliwości przeportowania na ps3, x360. Ze względu na to physx w zaawansowanej wersji można podziwiać jedynie w postaci latających trójkątów, które nia mają żadnego związku z rozgrywką. Po prostu nic poza opcjonalnym efektem.

  • kamaleon, #

    Przeciez PhysX juz upadl. Raptem kilka gier rocznie na tym wychodzi.
    Teraz nie beda wychodzic prawie wcale.

    Ja NV nie zycze tez zle, ale PhysXowi jako zamknietemu standardowi juz tak, bo jednak Havoc dzialajacy na GPU AMD i NV jest lepszy.

  • hrabin, #

    ha, a ja wczoraj zamiast grać właśnie zapodałem gtx450 do phsyx (przesiadłem się ostatnio z amd na intela) i o ile na amd chodziło wszystko elegancko to wczoraj za cholerę nie mogłem odpalić.. dzisiaj spróbuje jeszcze raz. jestem ciekawy jak wypadnie ten gtx z tym procem i nową kartą.. przy phenomie II @ 3,6 Mhz i hd6950 w mafii 2 przy extremalnej fizyce zestaw dostawał zadyszki 25-50fps..

    dzisiaj nie będę palił to może się uda, wczoraj mogłem coś przekombinować.. ;)
    miłego

  • hrabin, #

    a poprzedni zestaw mam do sprzedania jak by który chciał. mobo+proc+4GB ram+6950 modowane do 6970 asusa... tanio
    nie będę tu robił targu fajn.brajn@gmail.com jak by co po szczegóły.
    dzieki i sorki za prywatę

  • Kobrar, #

    czyli wszędzie 200zł za 8 godzin fabuły?

  • BariGT, #

    8h to w wersji GOTY, limited, ze wszystkimi DLC

  • zaraza, #

    Raczej nigdy nie odpalisz-na konsolach jest inny system. Nawet na PSis nie odpalisz gry z XBoxa.

  • eysmond, #

    To sobie poczekasz na GT5. Żeby emulować architekturę konsolową potrzeba taktowania procesora około 20x większego od platformy emulowanej. Do tego oczywiście musi być zoptymalizowany kod emulatora a obecny emulator PS3 potrafi odpalić zaledwie niektóre homebrew. W przypadku PS2 sytuacja wygląda zupełnie inaczej, dobry emulator z dobrą kompatybilnością aczkolwiek do grania potrzeba przyzwoitego sprzętu.

  • SmokSmog, #

    CPU intela nie GPU sorry:)

  • Varso, #

    U la la.
    A na koniec na blaszakach pod Linuxem będzie można odapalać gierki Xboxa i PS ... bye bye Windows.

  • Ladros, #

    Jak będzie wymagane stałe połączenie z internetem to ja podziękuję.

  • AxtoN, #

    Bo niekiedy internet może ''urwać'' ?

  • Szymon331, #

    Poza tym z jakiej racji konsola czy PCt ma mieć stały dostęp do internetu. To znaczy że jeżeli grę chcę odpalić na laptopie w pociągu to nie mam takiej możliwości.

    Jeżeli konsolę chcę zabrać na wieś to też nie pogram. Kolega ma rację, wymagany stały dostęp do internetu to jedna z największych patologii jakie wprowadzają producenci gier.

    Sam często kupuję oryginał i go crackuję bo chcę grać kiedy ja mam na to ochotę a nie wtedy gdy mam dostęp do sieci.

  • kitamo, #

    ale to bedzie na zasadzie weryfikacji dzialalo, tak jak obecnie konsola sprawdza czy masz plyte w napedzie mimo ze cala odpala sie z HDD.
    nie bedzie wymagane uber hiper lacze z pingiem 1ms.

  • ALEKS_D_RAVEN, #

    U ans w Polsce to właśnie leży. Mój kumpel mieszka 5km od poznania ale wciąż nie poprowadzili w pobliżu światłowodu, wiec ma przekichane.

  • endriu98, #

    W Polsce nie każdy ma dostęp do internetu bez limitów. Wiem coś o tym bo bo przez kilka lat musiałem korzystać tylko i włącznie z internetu z limitem transmisji danych.

  • Mulciber, #

    A np wyjeżdżając na działkę czy na inną imprezę gdzie bierzesz konsole pod pachę i grasz z kumplami. Będziesz tam utrzymywał internet przez cały rok żeby pograć przez tydzień albo męczył się z przerywającą bezprzewodówką?

  • pocio, #

    Jak jadę na działkę to w celach rekreacyjnych, żeby odpocząć itd, a nie grać na konsoli/laptopie. Nie wyszukuj minusów na siłę, a jeżeli już to sobie udostępnię łącze ze smartfona po wi-fi.

  • kitamo, #

    Poprzewracało sie w łbach - jedziesz na działke, to palisz ognisko, chodzisz nad wode, do lasu czy nawet dziewuchy w pobliskiej wsi poogladac a nie ku...a siedziec przed TV i na konsoli łupac. Litosci.

  • hrabin, #

    a czemu nie, ja lubię te wszystkie rzeczy. co więcej, uważam, że gra na działce jest bardzo fajna.. :)

  • raffal81, #

    Chyba ze w butelke z kolezankami to owszem haha ;P

  • AndreoKomp, #

    Nie chce mi się wierzyć, że jak w konsolach będzie procesor z grafiką AMD, to gry na PC będą lepiej chodzić na procesorach AMD i grafikach od AMD. Fajnie jak by w tych kwestiach wypowiedziały się osoby, które tworzą gry i wiedzą jak to wygląda, bo moim zdaniem gra na konsole, a na PC to dwie różne bajki nie mające ze sobą nic wspólnego, dlatego gry z konsoli nie chodzą na komputerach i żadne emulatory w tym nie pomagają, bo gry chodzą katastrofalnie. Gdyby to było tak mocno powiązane, to nie lepiej by było wydać grę tylko na konsole, a na komputer stworzyć odpowiedni emulator lub jakiś podsystem?. Tak przynajmniej mi się wydaje.

  • Gi-zas, #

    Widać czytanie ze zrozumieniem nadal powoduje kłopoty u Polaków...
    Dlatego właśnie chcą montować podzespoły AMD które pozwolą na uproszczenie kodowania gier... Jeśli natomiast wszystkie gry na konsole będą tworzone z kodem od AMD będzie łatwiej stworzyć grę pod procesor AMD w PC umieszczony. Co za tym idzie procesory AMD będą faworyzowane i ulepszane oraz gry będą tworzone z większym naciskiem na AMD bo prościej... Geeez jakie to trudne...

  • maker, #

    Już się dawno nie programuje w ten sposób optymalizacje wykonuje kompilator.

  • KoEnu, #

    Tu chodzi o to, ze gdy amd się wypromuje, to twórcy gier będą przychylniej programowac i optymalizowac dla amd.. Oczywiscie w teorii.

  • kbrbabzbtb, #

    Jakie dwie różne bajki, oferta tytułów konsole/pc to jedno i to samo. Nie masz podziału na gry z konsoli - gry z pc, ponad 90% to multiplatformy, latają na wszystkim. Niedobitki jak Uncharted nie wychodzą na pc ze względów biznesowych, as w rękawie SONY.

  • TotallyNormal, #

    Już od wieków gry na pc, ps3 oraz x360 tworzy się z jednego projektu. Każdy build ma tylko odpowiednio przycięte tekstury, shadery pod konkretne GPU oraz wszelkie biblioteki dla konkretnej platformy.

  • Klasik, #

    Pewnie u AMD to było właśnie priorytetem- żeby gry wychodziły pod modularną architekturę, co popchnęło by wydajność Buldków i Visher znacznie do przodu. Więc się nie martwcie, niemożliwe to jest, że AMD mając takową możliwość wyda coś o zupełnie innej architekturze, która nie pozwoliłaby rozwinąć skrzydeł również FX'om

  • szatkus, #

    Fajnie, to jak wytłumaczysz, że proc w PS4 nie jest modułowy?

    Nie ma czegoś takiego jak optymalizacja pod budowę modułową, można wyskalować program na 6/8 rdzeni, ale moduły nie mają nic do tego.

  • Ezio21, #

    Dokładnie, nie ma czegoś takiego jak optymalizacja pod moduły. 4 wątki to obecnie już niemal szczyt możliwości optymalizacyjnych programistów gier. Buldki zawsze będą w nich słabe ale dużo tańsze od mocnych intelów z racji słabego wątku. Proste i trudne dla fanów AMD.

  • Danketch, #

    skoro układy w playstation oraz w xboxie będą "podobne" a w w zasadzie będzie to architektura x86 to...czym właściwie będzie różnić się sama gra wydana na konsole xbox, playstation, oraz pc?

  • freju97, #

    gra? niczym. a konsole? tytułami ekskluzywnymi? trochę bez sensu, nieprawdaż?

  • szatkus, #

    Z tego co wiem to Xbox ma istotnie różnić od PS4. Niestety koleś nie chciał podać więcej szczegółów.

  • kitamo, #

    A czym dzisiaj rozni się granie na AMD od grania na Nvidii ?

  • d i l, #

    Sony będą się anonizować następne miesiące, a M$ może wypuścić konsolę na rynek zaraz po prezentacji i będzie powtórka z sytuacji jaka miała miejsce przy obecnej generacji.

  • Andreneus, #

    ... Oraz nie będzie monopolu ze strony intela. Procesory będą w przyzwoitych cenach. Marzenie ;)

  • Jozio, #

    Pytanie, czyli jeżeli jest ten sam układ w 2 konsolach, podobne systemy ( chyba że ps zastosuje unixowy ) to jest możliwość że gry z PS bd można przekonwertować na xboxa i odwrotnie ?

  • szatkus, #

    Nie, bo każda konsola ma własne SDK.

  • wdowa94, #

    AMD nowym masterem po Nvidii i Intelu?

  • Ezio21, #

    Ta, chyba jak sobie narysujesz. Rozwaliłeś mnie teraz do łez, bye bye marzenia o Photoshopie na Linuxie.

  • pocio, #

    Wymagane stałe połączenie to wcale nie jest zły pomysł bo skutecznie można walczyć z piratami. Jakoś nie wydaje mi się, ze microsoft przejmuje się sytuacją w krajach drugiej kategorii takich jak Polska, że internetu nie ma itd. Żeby jechać na torentach i ściągać gry to się łącze znajdzie, ale, że kabelek trzeba wpiąć do konsoli to już bariera nie do starcia. Druga sprawa, że tylko w garstkę gier na steam można gra offline i też trzeba mieć połączenie z netem, ale o to nikt nie płacze. Target microsoftu to kraje rozwinięte, a nie Polska gdzie konsola kosztuję więcej niż najniższa krajowa, a gra to 1/5, 1/6 pensji i za to trzeba dziękować ludziom odpowiedzialnym za gospodarkę tego chorego kraju. Microsoft tworzy konsole dla ludzi 21 wieku, a nie średniowiecza.

  • szatkus, #

    Taaa, w USA na zadupiach jest podobny problem z netem jak u nas.

  • pocio, #

    Redneck z USA na prerii pilnuje dobytku i zbiera na nowy kombajn, a jego dzieciaki bawią się w łapanie węży i rzucanie kamieniami do puszek, a nie konsole.

  • pocio, #

    Chyba, ze mówisz o gettach w LA, gdzie lepszą zabawą jest strzelanie do prawdziwych ludzi o każdej porze dnia co i tak już ucichło, albo o plemionach amiszów;)

  • foxu23, #

    amd co raz częściej górą, jak widać dobrze kombinują i oby wyszło graczom to na dobre

  • jaguarpl, #

    AMD APU Kaveri podobnie tak jak konsola Jaguar z układem GCN ma własne SDK

  • vekio, #

    I tak gry będą chodzić lepiej na układach Nvidii i Intela, ze względu że procesory amd są słabe i tyle. Wiec przestańcie marzyć o potędze amd, bo się tylko ośmieszacie.
    Jak płace to wymagam wydajnośći a tylko Intel+Nvidia jest to wstanie zapewnić. Jak chcecie to wybierajcie amd ale później na forach nie płaczcie, że wam gry na minimalnych ustawieniach się tną.

  • kikos, #

    sorki ale o co ci w ogóle chodzi? Chcesz to kupuj te swoje intele+nvidie ale inni może wolą zapłacić mniej ( i co prawda mieć trochę gorsze parametry) i w ogóle to porównywałeś sam obie marki? Miałeś kiedyś procesor/grafę od amd?

  • foxu23, #

    tak
    po premierze bf3 geforce dupe smarowały samymi aktualizacjami bo nikomu nic nie chodziło, do dzisiaj są problemy i a procek amd dawał sobie rade

  • jaguarpl, #

    Wystarczy pomyśleć HSA AMD APP (Accelerated Parallel Processing) zawiera dziesiątki ulepszeń dla języków OpenCL, Aparapi i C++ AMP, które zapewniają znacznie większą wydajność w porównaniu do APP SDK 2.7 – średnio nawet 2,3-krotnie szybciej w dziewięciu kluczowych benchmarkach. Ponadto zawiera on wstępną wersję nowych, otwarto-źródłowych bibliotek C++ o nazwie kodowej „Bolt”. Ułatwiają one wykorzystanie właściwej wydajności i sprawności energetycznej przetwarzania heterogenicznego dla programowania kart graficznych i procesorów. Zorientowany na produktywność środowisk deweloperskich „Bolt” umożliwia programistom uzyskiwanie wysokiej wydajności na współczesnych platformach obliczeń heterogenicznych, a zarazem pomoże zwiększyć wydajność i ograniczy zużycie energii przy wykorzystaniu tego samego kodu na platformach zgodnych ze standardem HSA w przyszłości.

  • jaguarpl, #

    Heterogeneous System Architecture (HSA) Defined Tu jest cała odpowiedż HSA w przyszłości powiedział Manju Hedge corporate vice president, Heterogeneous Applications and Developer Solutions w firmie AMD. „Od współczesnych ultraprzenośnych i drobnych rozwiązań do najpotężniejszych superkomputerów, nasze najnowsze narzędzia i rozwiązania pomagają deweloperom wykorzystać możliwości obliczeń heterogenicznych i czerpać większe korzyści rozwiązań obliczeniowych firmy AMD.

    http://www.youtube....dded&v=Me0g_FsgU0U

  • jaguarpl, #

    Nowa Era Enabling Parallel Processing Through Silicon and System Solutions with Themis Computer Systems czyli mamy ewolucję techniki AMD Solution APP Technology.

    http://www.youtube.com/watch?v=TmhgQ3F2LCc

  • jaguarpl, #

    Mieliśmy okazję rozmawiać z Michałem Lisieckim z firmy AMD, który opowiedział nam co nieco o nowej generacji układów APU (czyli procesorów ze specjalnie zintegrowaną jednostką graficzną). Nazwa kodowa tej generacji to Richland. Będzie ona następcą wydanego w ubiegłym roku Trinity i zaoferuje między innymi ok. 20% wzrost wydajności względem poprzednika, ale także kilka innych ciekawostek. Data premiery z przyczyn formalnych musi pozostać naszą słodką tajemnicą, ale możemy zdradzić, że będzie to naprawdę niedługo...))))

    AMD Richland w szczegółach: już niedługo kolejna generacja APU

    http://www.youtube.com/watch?v=J_GfzYtcMBo

  • jaguarpl, #

    Lepiej kupić PCta niż konsola. dlaczego?

    - Tańsze gry na PC.

    - Procesor AMD APU Kaveri z Soket FM3 podonie jak konsola AMD Jaguar przyniesie nową technikę.

    - DDR 4 2133mhz szyna 51.4gb/s

    - Układ architektury GCN

    - Rdzenie Steamroller super multicore

    - HSA Heterogeneous System Architecture (HSA) Defined

    - Nowa Era PC Enabling Parallel Processing Through Silicon and System Solutions with Themis Computer Systems czyli mamy ewolucję techniki AMD Solution APP Technology.

    Powodzenia.

  • silentpa100r, #

    Troche to dziwne ze 2 rywalizujace konsole beda mialy podobne bebechy. Troche tak jakby Microsoft i Sony to dwa oddzielne kraje a AMD sprzedaje uzbrojenie obu:D ciekawe co z tego wyjdzie

  • adrian846, #

    Myślę że przy takim układzie graficznym róźnice między konsolami a pecetami będą niewielkie.Brawo dla Amd to inwestycja w przyszłość która napewno im się wzróci.

  • dadulek, #

    Jak dla mnie super wiadomość! W końcu gry PC będą optymalizowane pod proce AMD, a co za tym idzie ceny zakupów stacji roboczych pójdą w dól (jak wiadomo AMD ma niższe ceny od intela i to sporo)... no chyba że koncern z Sunnyval będzie się chciał zrównać cenowo z intelem...

  • MERAd3, #

    Intel odblokuje Procki i sie zacznie gonitwa :) Spoko AMD da rade oby ceny spadły deko .

  • wii u troll, #

    xbox360>ps3>xbox>pc

Dodaj komentarz

Dodawanie komentarzy tylko w wersji dla PC. Już wkrótce wersja mobilna.

Nie przegap

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.