6 lutego 2018, Paweł Maziarz

Lenovo ThinkPad X1 Carbon 5 - część laptopów ma usterkę i może doprowadzić do pożaru

Kategoria: Komputery Laptopy, Tematyka: Lenovo, Producenci: Lenovo

Producent już rozpoczął procedurę naprawy wadliwych egzemplarzy ThinkPad X1 Carbon 5 - są to modele wyprodukowane między grudniem 2016 a październikiem 2017 roku.

Lenovo ThinkPad X1 Carbon 5 to niemal laptop idealny. Niestety, chiński producent zaliczył wpadkę i część modeli posiada wadę fabryczną, która może prowadzić do uszkodzenia urządzenia lub nawet pożaru.

Dokładnie chodzi o modele ThinkPad X1 Carbon 5, które wyprodukowano między grudniem 2016 a październikiem 2017 roku – zachodzi tutaj ryzyko odkręcenia śruby, która może uszkodzić wbudowany akumulator i go rozładować. Teoretycznie może też dojść do wybuchu pożaru, aczkolwiek jeszcze nie pojawiły się żadne raporty wskazujące na takie zdarzenie.

Całe szczęście producent przyznał się do błędu i rozpoczął procedurę naprawy wadliwych laptopów. Wadliwy egzemplarz najłatwiej rozpoznać po tabliczce znamionowej, którą znajdziemy na spodzie urządzenia (usterka ma dotyczyć modeli 20HQ, 20HR, 20K3 i 20K4). Następnie należy wprowadzić numer seryjny na tej stronie.

Lenovo ThinkPad X1 Carbon 5 - tabliczka znamionowa

Co zrobić jeżeli jesteśmy w posiadaniu wadliwego laptopa? Producent zaleca wyłączenie urządzenia i kontakt z działem technicznym. Następnie zostanie ono bezpłatnie i możliwie najszybciej naprawione.

Źródło: Lenovo

Komentarze

  • axelbest, #

    A co z użytkownikami, którzy nie czytają benchmarka i takich newsów, oraz tych którzy, kupili lapka i siedzą wiecznie offline?

    Im pożar nie będzie przeszkadzał? W takim wypadku, firma powinna raczej wysłać wezwanie do wszystkich sprzedawców, aby poinformowali swoich klientów, za wszelką cenę.

  • taki_jeden, #

    "A co z użytkownikami, którzy nie czytają benchmarka i takich newsów, oraz tych którzy, kupili lapka i siedzą wiecznie offline?"

    A skąd wiesz jakie kroki podjęło Lenovo? Najlepiej jak taka informacja jest przekazywana możliwie szeroko. Założę się, że wszyscy co zarejestrowali swoje produkty na stronie producenta taką informację dostali, może dostali też Ci co subskrybują newsletter, pewnie też info jest na kanałach społecznościowych. Ale nie sposób jest dotrzeć do wszystkich, jak ktoś jest odcięty od świata, to mu nawet znajomy nie powie.

    Poza tym jak niby sklep ma się ze mną skontaktować jak przyszedłem i zapłaciłem gotówką?

    Kretyński komentarz.

  • sambaverde, #

    Zostawiasz dane na fakturze ;)

  • taki_jeden, #

    Jakiej fakturze? To faktura to jakiś wymóg? Mogę brać paragon i żadnych moich danych sklep nie ma.

  • leto1987, #

    Napewno jest alert w lenovo solution center, to taki program diagnostyczny thinkpadów.

  • patrykSz, #

    Dobrze,że lenovo się ogarnęło i naprawia te lapy. Oni mają naprawdę sprawny serwis, wysyłałem im latopa i wrócił pięknie naprawiony w 14 przepisowych dni kalendarzowych.

Dodaj komentarz

Dodawanie komentarzy tylko w wersji dla PC. Już wkrótce wersja mobilna.

Nie przegap

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.