13 listopada 2013, Damian Szymański

Valve samo chce produkować kontrolery nowej generacji do gier Steam

Kategoria: Kontrolery do gier, Tematyka: Steam Valve Steam OS Steam Machines

Firma Valve zapowiedziała, że nie planuje licencjonowania kontrolerów Steam. Otóż firma zamierza sama zająć się produkcją padów.

steam kontroler wygląd pad produkcja valve

Firma Valve zapowiedziała, że kontrolery Steam, będące nieodłącznym elementem komputerów do gier Steam Machines, nie będą wytwarzane przez innych producentów sprzętu. Ich produkcją Valve zajmie się samodzielnie.

Firma Valve niedawno zapowiedziała trzy nowe produkty mające sporo namieszać w branży gier komputerowych. Sprawcami rewolty w grach mają być komputery Steam Machines, wyposażone w specjalnie przygotowany pod kątem gier system Linux Steam OS oraz kontroler nowej generacji, którym w wielu grach da się zastąpić mysz i klawiaturę.

Zgodnie z zapowiedziami jeszcze w bieżącym roku do testerów powędruje pierwszych 300 prototypowych modeli zestawów, składających się zarówno ze Steam OS, komputerów Steam Machines oraz kontrolera.

W przypadku systemu operacyjnego sytuacja jest prosta, firma Valve ma jeszcze w bieżącym roku udostępnić wersje instalacyjne do dobrania tak, aby każda zainteresowana osoba mogła dokonać jego samodzielnej instalacji na własnym komputerze. Dodatkowo jak przystało na system z rodziny Linux, twórcy zamierzają udostępnić również jego kod źródłowy. System Steam OS według informacji Valve, nie będzie w 100% bazowany na żadnej konkretnej dystrybucji Linuksa, najprawdopodobniej będzie wykorzystywał mocno zmodyfikowaną wersję Debiana, zawierającą kilka elementów z Ubuntu.

steam machines controller wygląd render

W przypadku komputerów do gier Steam Machines sytuacja jest nieco inna, gdyż Valve odda pole do popisu producentom sprzętu, którzy mają zająć się całym procesem ich tworzenia. To od nich będzie zależało, jakie podzespoły znajdą się w konstrukcji, jaki pojawi się system chłodzenia, jakich wymiarów i kształtów będzie obudowa oraz w jakiej cenie produkt trafi do sprzedaży. Firma Valve opracuje jedynie wytyczne, których mają przestrzegać producenci w przypadku konstruowania zestawów.

Inaczej sprawa będzie się miała z kontrolerami Steam, które nie będą licencjonowane zewnętrznym producentom tak jak komputery Steam Machines. Firma Valve zamierza zając się ich produkcją samodzielnie, a następnie będzie je dostarczać producentom zajmujących się montowaniem Steam Machines. Mimo wszystko ekipa Gabe Newella nie spodziewa się osiągnąć z produkcji kontrolerów Steam zysku, ich zdaniem będą to tak zwane koszty decyzyjne, które w perspektywie czasu przyniosą większe korzyści.

Źródło: VG247, Engadget

Komentarze

  • gural23, #

    Podoba mi się ten kontroler, ciekawe czy jest wygodny ?

  • Next_Gen_1987, #

    Do tej pory niemal wszyscy mówili, że brzydki ale za to bardzo wygodny... Ty mówisz odwrotnie ;-)

  • d i l, #

    Ważne, żeby soft miał dopracowany. Na filmie z jego użyciem widać było brak możliwości płynnego obrotu jak w analogu na padach. Jeśli będzie możliwość ustawień "pod siebie" to rzeczywiście ma szanse zastąpić muchę w fps-ach.

  • moorell, #

    "ma szanse zastąpić muchę w fps-ach"

    Prawdę mówiąc w to akurat kompletnie nie chce mi się wierzyć. Pożyjemy, zobaczymy, ale jak na razie jestem przekonany, że o ile może być to usprawniony pad to jednak w dalszym ciągu mysz będzie sporo wygodniejsza. Róznież w strategiach nie zastąpi to myszy.

  • kbrbabzbtb, #

    Cieszę się, że Valve wkracza do akcji ale ten kontroler to może być wielka porażka. Widziałem ten kontroler w akcji na znanym materiale video i szczerze powiem, że jest to najgorsze obecnie rozwiązanie na rynku. Ten obrót postacią w FPS przy pomocy krótkich przesunięć palcem po powierzchni przedzielonych oderwaniem palca od powierzchni.... naprawdę ktoś chce wmawiać, że to jest rozwiązanie na przyszłość? Litości. Ono może ujść jedynie w Portal, jak wiemy jest tam zatrzęsienie przeciwników, atakujących z każdej strony. Chyba, że Valve planuje wydawać jeszcze bardziej uproszczone gry niż wychodzą dzisiaj... Panie miej nas w opiece.

  • Boncorek, #

    Dokładnie, moim zdaniem rozwiązania dotykowe nigdy w 100% nie będą tak dobre jak analogi jeśli chodzi o gry, tym bardziej jakieś shootery bez auto aima :) Porównajcie sobie Vice City stories na PSP i VICE City na iPada.

Dodaj komentarz

Dodawanie komentarzy tylko w wersji dla PC. Już wkrótce wersja mobilna.

Nie przegap