5 maja 2018, Wojciech Kulik

Jeśli laptop, to jakiej firmy? Ranking Laptop Mag

Kategoria: Komputery Laptopy Technologie i Firma, Tematyka: ASUS Dell Samsung HP Apple MSI Microsoft Razer Acer Lenovo Jaki laptop, Producenci: ASUS Dell Samsung HP Apple MSI Microsoft Razer Acer Lenovo

Jaki jest najlepszy producent laptopów? Z najnowszego rankingu serwisu Laptop Mag wynika, że Lenovo. Dlaczego akurat on i jakie firmy uplasowały się na kolejnych dziewięciu pozycjach? Sprawdźmy!

Aktualizacja 2018: Jest już nowa edycja rankingu producentów przenośnych komputerów. Który z nich tworzy najlepsze laptopy do pracy, który oferuje bardzo dobre laptopy gamingowe, a który ma w swojej ofercie bezbłędną odpowiedź na pytanie o to, jaki ultrabook kupić? Wszystko to, jak co roku, postanowił podsumować serwis Laptop Mag. 

Najlepsza marka laptopów 2018

Jak wybrać laptopa? Przede wszystkim należy uwzględnić swoje potrzeby. I choć niektórzy zdają się nie przywiązywać do tego większej wagi, prawda jest taka, że marka nie jest bez znaczenia. Według rankingu Laptop Mag najbardziej opłaca się dziś postawić na konstrukcję marki Lenovo. Zdobyła ona mniej punktów niż rok wcześniej (86 vs 90), ale wciąż zajmuje pozycję lidera.

Lenovo to obecnie najlepszy producent laptopów

Najmocniejsze strony Lenovo to 1) szeroka oferta, wśród której łatwo jest znaleźć model dostosowany do swoich potrzeb (od biznesowych ThinkPadów, przez potężną kolekcję komputerów uniwersalnych oraz gamingowe Legiony, po konwertowalne Yogi), 2) bardzo atrakcyjny stosunek ceny do oferowanych możliwości i 3) wysoka jakość wykonania (potwierdzana pozytywnymi ocenami w recenzjach). Nieźle wypada też pod względem estetyki produktów i innowacyjności, a największym zarzutem jest dbałość o klienta (która mogłaby być nieco lepsza).

Laptop producent Lenovo

Na podium plasują się również HP i Dell

Solidny awans z czwartej pozycji na drugą zaliczyła firma HP, która przegrała z Lenovo tylko jednym punktem. Świetna stylistyka, dobra relacja cena-jakość i minimalnie lepsza obsługa klienta to właśnie jej atuty. W recenzjach laptopy tego producenta wypadają jednak nieco gorzej, choć na pewno nie można powiedzieć, że kiepsko.

Laptop producent HP

Na najniższym stopniu podium, podobnie jak rok wcześniej, stanął Dell. Jego najmocniejsze strony to innowacyjność i wyśmienite wsparcie klienta. Największym minusem jest zaś nierówność, bo choć ma w swojej ofercie doskonałe laptopy biznesowe z serii XPS i godne uwagi modele dla graczy spod znaku Alienware i Inspiron Gaming, to (głównie w tańszych modelach) zdarzają mu się wpadki w postaci kiepskich ekranów czy klawiatur.

Laptop producent Dell

Acer i ASUS tuż za podium, a Microsoft wygrywa z Apple

Na czwartym miejscu ex aequo uplasowały się marki Acer i ASUS – obie chwalone przede wszystkim za szeroki wybór modeli i atrakcyjny stosunek ceny do możliwości: za nieduże pieniądze można mieć naprawdę solidny komputer do domu, do biura i na podróż. Laptopy Acera lepiej wypadają w recenzjach i są nieco bardziej innowacyjne…

Laptop producent Acer

…ASUS natomiast nadrabia to doskonałą stylistyką i nieco lepszym wsparciem klientów.

Laptop producent ASUS

Ciekawostką mogą być natomiast miejsca szóste i siódme, które zajmują (w tej właśnie kolejności) Microsoft i Apple. Ten pierwszy zdobył o 11 punktów więcej niż rok wcześniej i awansował z 10. miejsca. Drugi z kolei stracił 6 punków i spadł z 5. pozycji (będąc w latach 2011-2016 liderem rankingu). 

Microsoft przede wszystkim dostarcza na rynek dopracowane i innowacyjne laptopy – zdecydowanie za drogie i czasem nienaprawialne, ale jednak bardzo dobre…

Laptop producent Microsoft

…Firma Apple tymczasem zupełnie straciła gdzieś swoją innowacyjność, a nadal wysoko się ceni. Jej mocne strony to natomiast: pierwszorzędna obsługa klienta i nienaganna jakość wykonania.

Laptop producent Apple

Razer, MSI i Samsung zamykają zestawienie

Do kogo należą trzy ostatnie miejsca? To Razer (największe plusy: stylistyka i moc połączona z mobilnością, największe minusy: niewielka innowacyjność i zbyt wysokie ceny)…

Laptop producent Razer

...Następnie: MSI (największe plusy: jakość wykonania i nie najgorsza oferta, największe minusy: obsługa klienta i nieciekawe projekty)…

Laptop producent MSI

...I wreszcie: Samsung (największe plusy: obsługa klienta i stawianie na Chromebooki, największe minusy: stosunek ceny do jakości, stylistyka i ogólna jakość).

Laptop producent Samsung

Oczywiście są to tylko wnioski, do jakich doszli testerzy z serwisu Laptop Mag. Pokrywają się z tym, co sami zauważyliście? Koniecznie dajcie znać w komentarzach, czy macie swoich ulubionych producentów laptopów i jeśli tak, to za co ich cenicie.

Źródło: Laptop Mag, Engadget. Foto: Tomasz Bazylinski/Tookapic/Pexels

Komentarze

  • raffal81, #

    Powiem tylko jedno NIGDY LENOVO, jak działa to ok, jak przestanie to.... koszmar i piekło.

  • tomto, #

    Znaczy chodzi Ci o naprawy gwarancyjne?
    Czy może o to, że sprzęt jest nienaprawialny?

  • patrykSz, #

    Jeśli chodzi o serwis lenovo nie ma problemu. Słyszałem że jeden serwis robił problemy i odbiło się to czkawką całej marce, ale teraz już wszystko działa ok. Mój prywatny laptop był niedawno testerem. Przysłali mi naprawionego w ciągu 14 dni, także złego słowa nie powiem.

  • WhiteDrag0n, #

    Ogólnie to ten ranking nie patrzy na to jakie produkty sprzedają w Polsce, tylko w cywilizowanych krajach. Dlatego mimo że trafia do nas najgorszy sort, a nasz serwis gwarancyjny to koszmar, nie odbija się to na ocenie w tym rankingu.


    I choć całkiem podobają mi się laptopy z serii Lenovo Legion, to prawdopodobnie nie kupię żadnego z nich właśnie ze względu o tej firmie plotki. Choć czasem się zastanawiam czy rzeczywiście jest tak źle, czy po prostu kilka osób robi czarny PR a cała reszta powtarza.

  • mutissj, #

    jak lenovo to piekło, to HP jest rdzeniem piekła

  • niepokorny666, #

    Korzystałeś czy słyszałeś- bo chyba następny hejter co słyszał że ma niestrawność i puszcza teraz pawia gdzie popadnie.

  • hryna1717, #

    Mam Laptopa lenovo. Pod koniec gwarancji dysk twardy zaczął szwankować. W moim przypadku zgłoszenie usterki, wymiana dysku i zwrot urządzenia przebiegł sprawnie i bez jakichkolwiek problemów.

  • sedarpl, #

    Dokładnie tak.
    Ten cały "ranking" to chyba spóźnione żarty z Klientów na 1 kwietnia ;-|

    Rozumiem, że wysoko Asus, Dell, HP o Apple nie wspominając (to całkiem inna liga)..ale

    ..Lenovo na 1 miejscu?! Marka produkująca laptopy z taniego plastiku, psująca się na potęgę bez wsparcia Klienta nie wspominając o zerowej obsłudze gwarancyjnej...
    Co się dzieje ;-(

  • BrumBrumBrum, #

    chodzi o to że lenowo do PL pcha jakieś śmieci, które są dosyć wysoko wycenione. W podobnej cenie już za niemiecką granicą można kupić o wiele lepszy sprzęt Lenovo. Niestety problem dotyczy nie tylko Lenovo, ale wielu innych firm.
    Btw. przydałby się podobny ranking dla telefonów w różnych przedziałach cenowych, tj. jakość, cena, podatność na zniszczenie, koszty napraw, jakość i dostępność serwisu.

  • januszb, #

    Ale dokładnie to samo robi Asus - a nawet jeszcze bezczelniej bo w PL drogo sprzedają ROG'i a oszczędzają na nich jak się da wkładając najtańsze podzespoły, lepszych procków się nie uświadczy, ddry na jeden kanał, gddry w grafice nie pewne samsungi tylko problematyczne microny itd. A zakup słabszego Asusa to porażka. Ostatnio w jakimś artykule ktoś polecał R558. Oglądałem to to w sklepie... kiedyś moje dziecko miało taki plastikowy komputerek. To tak samo się poczułem jak wziąłem to do ręki. Nie żebym chciał oczerniać Asusa bo sam używam ale uważam, że za drogo się cenią. Lenovo nie znam ale nigdy dobrego słowa o nich nie słyszałem, to już nie IBM. Więc jak dla mnie to podium wyglądałoby podobnie jak Pioruna 1) Dell, 2) Asus - ale na temat Lenovo się nie wypowiadam.

  • Qazzy, #

    a serwis asusa jest słynny ze swojego "nastawienia do klienta" (przez grzeczność nie powiem którym otworem...)

  • niepokorny666, #

    Pe...e Hipolicie, serwis naprawił w 10 dni i pomimo,ze była moja wina nie wzieli za to kasy.

  • niepokorny666, #

    Pieprzycie Hipolicie mam 3-y Lenovo od lat i nigdy nie było problemów, Znajmy sam sobie uszkodził laptopa to mu gratis naprawili.

  • Nutaharion, #

    ASUS i gwarancja na poziomie 3/5 xD?
    Polecam cokolwiek do nich zgłosić to w 5 dni będzie odebrane i przywiezione z powrotem już naprawione.
    Powiem, że w moim sercu zawsze ASUS bo cokolwiek się stanie to szybki kontakt, jutro kurier i zaraz sprzęt znowu do użytku.

  • tomto, #

    "w 5 dni będzie odebrane i przywiezione z powrotem już naprawione."
    Ja mam trochę inne doświadczenie. Nie dość, że naprawa trwała ponad 10 dni, to jeszcze otrzymałem sprzęt nienaprawiony. Na szczęście w paczce była też część zamienna, którą we własnym zakresie wymieniłem i sprzęt znowu był sprawny.
    Ja miałem tak tylko raz, więc to nie jest jest reguła, chyba że taki osób jak ja jest więcej.

  • cincin27, #

    Jak miałem laptopa od Asusa kilka lat temu to co jakiś czas padał dysk twardy. Czas naprawy i wysyłki w obie strony zawsze mieścił się w 5-6 dniach roboczych.

  • sjozwiuk, #

    Ja polecam firmę krzak.

  • Piorun, #

    U mnie podium wyglądałoby tak:
    1. Dell
    2. Asus
    3. Lenovo

  • olszi, #

    "Tegoroczny ranking przynosi pewną ogromną zmianę. Firma Apple, która przez ostatnie sześć lat zajmowała pozycję lidera, teraz poleciała ostro w dół – dopiero na piąte miejsce. Powód? Przede wszystkim wysokie ceny, przeciętna innowacyjność oraz nieudany pomysł z eliminacją podstawowych portów w MacBookach Pro."

    Tak jakby w poprzednich latach było inaczej, ten ranking to komedia, tak samo jak wszystkie inne w których produkt apple jest w czołówce.

  • niepokorny666, #

    Bo apple udaje że jest komputerem, nie ma na niego połowy programów a jak są to poobcinane z funkcjonalności.

  • MrOsamaful, #

    Jakaś kpina i nieporozumienie. Lenovo w ogóle powinno być wykluczone z tego rankingu, żeby nie promować tego szajsu.

  • Betonowy Druid, #

    Walczą tym co acer kilka lat temu, cena i pierdyliard modeli, dużo średnich, kilka w miarę dobrych, ale i sporo badziewia.
    Niestety ale na półkach w sklepach najwiecej tego stoi, bo tanie i ładnie wyglada specyfikacja.

    Moim zadaniem to prawnie zabronione powinno być wkładanie dysków 5400 do laptopów, jak to W10 zobaczy to aż się zatrzymuje by podziwiać.

  • piotr.potulski, #

    A ja się zgadzam z tym rankingiem: Lenovo - aktualnie mam P51 i to najfajniejsza maszyna jaką miałem. Apple używałem, niestety z mojego punktu widzenia serwis to śmiech - wzięli potrzymali monitor 2 tygodnie zwrócili niby naprawiony, wada występowała dalej. Pod tym względem dużo fajniejszy był Dell - usterka, następnego dnia serwisant z nową matrycą, wymiana w ciągu godziny i sprzęt sprawny. Jedno zastrzeżenie - nie można porównywać np. biznesowego Della z budżeciakiem Lenovo bo dostajemy to za co płacimy - albo niezawodną maszynę, albo sprzęt "dobry bo tani".

  • WhiteDrag0n, #

    Widzę tutaj sporo hejtów na Lenovo, więc chciałem się spytać - jakie modele laptopów polecacie osobiście? 15,6", możliwie coś z 8GB RAMu DDR4, dyskiem SSD 256GB, procesorem od i3 wzwyż oraz w miarę dobrą kartą graficzną (sama integra to moim zdaniem zdecydowanie za mało). Przedział cenowy 2000-2500zł. Bo co jak co, ale lepszego stosunku możliwości do ceny to chyba żadna inna marka nie ma.

  • derekpl, #

    Ech - w polsce argumentem jest cena a nie jakosc przez co producenci pchaja plastik fantastich aby jak najbardiej zredukowac cene. Ja mam lenovo seria T zlego slowa nie powiem sprzet praktycznie nie zniszczalny wczesniej HP elitebook takze zero problemow. Kiedys mialem budrzetowego Acer'a - nigdy wiecej budrzetowego sprzetu. Praktycznie kazdy producent ma linie biznesowa ktora kosztuje wiecej ale za to materialy jak i gwarancja jest inna ale to kosztuje. Co do Apple - nalezalo im sie drogie a portow jak na lekarstwo fakt wykonanie i materialy bardzo dobre

  • Ethanar, #

    Macbook Pro ma porty USB-C dlatego, że takie są oczekiwania i potrzeby profesjonalistów. Na zachodzie pojawiła się cała masa akcesoriów na USB-C/Thunderbolt.

  • derekpl, #

    Nie ma to jak kupowac lapka z minimalna iloscia portow I rekompensowac to sobie masa przejsciowek. Ani to wygodne ani poreczne.

  • Sander Cohen, #

    Nie wiem co wy robicie z tymi komputerami ale ja mam od 4 lat Lenovo Y580 i zero problemow. Na pokladzie i7, GTX660 i 16GB RAM, jedyne co w nim zrobilem to zamienilem HDD na SSD Samsung 840 PRO, a HDD przelozylem w kieszen napedu DVD. Wszystko pracowalo pod Win 8, a teraz juz od dawna pod Win 10. Bateria trzyma nadal dosc dlugo jak na swoj wiek. Kupiony w PL w Xkom. Wczesniej mialem Toshibe A100 Core 2 Duo T7200, GF 7600 i 4GB RAM pod Win XP a pozniej Win 7. Kupiony w 2008 roku, jako glowny komp dzialal do 2013, pozniej przelezal w szafie i sprzedalem go w 2016 roku jeszcze dzialajacego. Kupiony w Vobis.

  • mati306, #

    Też nie rozumiem tych negatywnych komentarzy w stosunku do lenovo. Swojego Y510P mam już od bodajże 4 lat. Raz upadł na ziemię w torbie, ostatnio przypadkowo wylałem na klawiaturę sok, ale dalej działa bez problemu. Dostęp do części pod pokrywą mógłby być troszkę lepszy, jednak do podstawowego wyczyszczenia w zupełności wystarczy. Jedyny mankament, to jakieś lekkie zwarcia na metalowej obudowie, przez co są szumy w mikrofonie.

  • madzielaa, #

    ja aktualnie do serwisu lenovo nic nie mam, miałam kilka sytaucji w których była potrzebna interwencja serwisu, ale wszystko przebiegło szybko i bezproblemowo

  • madzielaa, #

    ja też nie mogę im nic zarzucić, wprawdzie mój komp psuje się dosyć rzadko, ale kilka tygodni miałam możliwość przetestowania ich usług i wywiązali się naprawdę nieźle

  • robocomp, #

    lubię lenovo nie tylko za sam sprzęt, który jak dla mnie jest jednym z lepszych na rynku ale także usługi serwisowe. Słyszałem, że mieli problemy w kilku oddziałach, stąd te negatywne komentarze, ale ja z niczym takim się nie zetknąłem

  • helganin, #

    Acer za 7200zł od półtora miesiąca czyli od zakupu 2x w serwisie bo przegrzewa się procesor. Wymienili 2x płytę główna nie patrząc nawet że to może być chłodzenie. Wczoraj przyszedł zobaczymy ale sądze że znowu na wysyłke pójdzie :/

  • Artik, #

    Posiadam dwa laptopy firmy MSI z serii GE70 już przeszło 3 i 4 lata.
    Sprzęt może już nie do gier, i do tego nie służy ale i7, 16GB DDR3, GTX 765M, i 256GB SSD.
    Następnymi moimi laptopami będą an 90% znowu modele firmy MSI.

  • helganin, #

    Własnie miałem kupić MSI i teraz pluje sobie w brodę że wziąłem Acera. Choć moja dziewczyna ma Acera rok z 1050ti i działa idealnie a mój nie chce działać. W kompie wszystko MSI zawsze brałem a z laptopem nie wiem co mnie podkusiło :)

  • 1234567890, #

    Mój Msi ma 7 lat, i dalej śmiga włożyłem mu SSD, i 4 rdzieniowego procka. Zawiasy i cała obudowa w super stanie. Za to 3 letni samsung popękany cały na nawiasach.

  • Betonowy Druid, #

    Z biznesowych modeli bardzo lubię Asusy z uwagi na gwarancje on site, dell już troche gorzej, do firmy zamówiłem naprawę bo USB przestało działać, w ciągu 2 dni przyjechał serwisant z nowa płytę, podmienił i gotowe.

    Najszybciej zadziałał serwis Apple, dock belkina z apple store padł, zadzwoniłem, dostałem mailem list przewozowy dla kuriera na zepsuty dock, nowy przyjechał następnego dnia.
    Nawet nie wnikali co nie teges, nie działa, znaczy że nie działa.

  • Sham1, #

    W swoim zawodzie miałem do czynienia z serwisami większości tych firm. HP i Lenovo oddają produkty do naprawy zewnętrznym serwisom, które są certyfikowane wyłącznie po testach online, także serwis różni się diametralnie zależnie od lokalizacji. Dell na przestrzeni lat bardzo mocno spadł ze swoimi usługami, ich obecni technicy to kpina, w firmie często się zdarzało, że naprawiając jedną usterkę tworzyli kilka kolejnych i tak w koło Macieju, bez możliwości wymiany towaru (email do przedstawiciela regionalnego firmy Dell załatwił problem, ale wciąż - porażka na szeroką skalę). Acer i serwis ASPLEX we Wrocławiu, znowu gubienie śrubek, zbijanie urządzeń na chama, słaba kontrola jakości, brak szkoleń dla pracowników wewnątrz firmy. Apple... Błagam, jaki serwis dla firm? Co do reszty producentów się nie wypowiem, bo nie miałem okazji administrować firmy, gdzie znajdowały się w jakieś znacznej ilości.

  • BeeTrain, #

    Również mam Lenovo , model Z510, już leciwy ale mam go ponad 3 lata i nic nie było naprawiane, po roku miałem coś takiego że potrafił się sam wyłączać jakby odcinało zasilanie całkowicie ale nie wiem co to było i jak to się naprawiło, może reinstallem windowsa. Laptop katowany codziennie, czasami granie po kilkanaście godzin dziennie i nic się nie dzieje, żadne pasty ani nic nie wymieniane od zakupu. Jedynie sam dodałem sobie 4GB ramu bo na starcie miał 4GB ale tak poza tym to wszystko okej.

  • helganin, #

    Laptop zakupiony 16.03.18 był już 2 razy w serwisie Acer, przyszedł 4.05 i już dzisiaj (9.05) usterka nadal wystepuje (przegrzewanie procesora). Nawet napisałem kolesią z serwisu na czym powinni sie skupić (tak grzecznie) a oni i tak swoje bo wiedzą lepiej :/

  • fransisso, #

    Wcale się nie dziwie, że Lenovo Legion jest na podium. W zależności od konfiguracji, ma całkiem przystępną cenę. Do tego nieźle się prezentuje. Najdroższa wersja jest chyba za ponad 4 tysiące, a najtańsza za około 3. Czyli laptop dla każdego, kto chciałby pograć i szuka też laptopa na co dzień

  • betho, #

    Ale Dell to też całkiem spoko sprzęt. Może nie jest tak mocny jak Legion, ale na uczelnie, czy jako taki laptop domowy, to w sam raz. W zależności ile chcemy wydać, ale też nie ma jakiś strasznych cen. Jak po necie szperałem, to na Matrix Media znalazłem DELL Latitude za 1399, chyba też tam Legiona widziałem.

  • izaanka, #

    co by tu dużo nie mówić, laptopy to dobra sprawa. Sama teraz szukam, a tutaj mam przynajmniej wszystko w jednym miejscu. Jestem ciekawa co z laptopami Vaio. bo kiedyś było o nich bardzo głośno, a teraz jakby trochę ucichło.

Dodaj komentarz

Dodawanie komentarzy tylko w wersji dla PC. Już wkrótce wersja mobilna.

Nie przegap

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.