8 stycznia 2019, Wojciech Kulik

(Niemal) bezramkowe nawigacje Garmin DriveSmart z funkcjami dodatkowymi

Kategoria: Mobile Nawigacja GPS Ciekawostki Gadżety, Tematyka: Garmin CES 2019, Producenci: Garmin

W firmie Garmin doszli najwyraźniej do wniosku, że minęła już era nawigacji, które tylko pokazują jak dostać się z punktu A do punktu B. Jaki jest więc nowoczesny sprzęt tego typu? Taki jak modele z serii DriveSmart.

Łatwe w obsłudze i takie, na których można polegać – firma Garmin wykorzystała targi CES 2019, by przedstawić światu nową linię nawigacji samochodowych DriveSmart, mających odpowiadać wymaganiom i preferencjom kierowcom w różnym wieku i o różnym dystansie do przejechania każdego dnia.

Garmin DriveSmart 55 i DriveSmart 65 to samochodowe nawigacje GPS, które zgodnie z nazwą mają pozwalać na „sprytną jazdę”. Zapewnią kierowcom dostęp do czytelnych map 2D i wygodnego trybu 3D, a także zagwarantują szczegółowe wskazówki nawigacyjne, które powinny okazać się pomocne szczególnie podczas tych dłuższych podróży.

Wykorzystanie systemów GPS i Galileo zapewniać ma wysoką precyzję działania, a zainstalowana mapa Europy – komfortowe poruszanie się po drogach Starego Kontynentu. Odnalezienie się w nowych miejscach ułatwić mają z kolei intuicyjne wskazówki z informacjami uwzględniającymi punkty orientacyjne w okolicy. Powiadomienia o natężeniu ruchu, objazdach, dostępnych trasach alternatywnych, ostrych zakrętach czy strefach specjalnych stanowią dopełnienie całości.

Garmin DriveSmart GPS 1

Istotną cechą charakterystyczną tych nowych modeli jest też to, że mają duże wyświetlacze, ale nie zajmują zbyt wiele miejsca. Udało się to osiągnąć dzięki konstrukcji niemal bezramkowej. Dodajmy, że DriveSmart 55 ma 5,5-calowy ekran, a DriveSmart 65 – 6,95-calowy. Na liście atutów odnajdujemy też: moduł Wi-Fi, sterowanie głosowe i obsługę powiadomień ze smartfona.

Garmin DriveSmart GPS 2

„Z dumą prezentujemy nową nawigację z bezramkowym wyświetlaczem, który zapewnia kierowcom większy widok w kompaktowej formie. W połączeniu z jeszcze krótszym czasem wyznaczania trasy, intuicyjnym interfejsem oraz wygodnymi punktami orientacyjnymi 3D, ta nawigacja będzie doskonałym towarzyszem w każdej trasie” – powiedział Dan Bartel, Wiceprezes ds. Sprzedaży w firmie Garmin.

Sugerowane ceny to 240 (DriveSmart 55) i 290 (DriveSmart 65) euro. Rynkowy debiut został zaplanowany na pierwszy kwartał tego roku.

Źródło: Garmin

Komentarze

  • PITUCH3, #

    Kto mi po wie a co tam jest w srodku ? czym te nawigacje sa napedzane ?

  • Cacek93, #

    Dla mnie przyszłością (o ile fabryczne samochody tego mieć nie będą) urządzenia wbudowane w lusterko wewnętrzne pełniące funkcję nawigacji, podglądu widoku z rejestratora zamontowanym z tyłu, jednocześnie z tylną kamerą cofania pełniącą też funkcję rejestratora.
    Sensu kupowania osobnej nawigacji dla osoby nie jeżdżącej zawodowo nie widzę.

  • kokosnh, #

    Już lepiej niech HUD-a zrobią z nawigacją, bo są takie. To będzie przyszłość.

  • podkrecony, #

    To ostatnie podrygiwania takich rozwiazan w dobie taniejacych odbiornikow radiowych z wlasnym gps/gsm (montowanych juz seryjnie bo musi byc e-call) i smartfonow w kazdej kieszeni. Do sprzedania dla starszych osob srednio ogarniajacych technologie i kierowcow zawodowych potrzebujacych dodatkowe, niezalezne urzadzenie dzialajace rownolegle jako backup. Powodzenia w reklamie. :)

  • hideo, #

    fajne

  • Lord_Krecitsqa, #

    Pewnie nadal WinCe z 256ram.

    Lepszy tablet z Androidem +program

  • Kropeczka, #

    Nawigacje odchodzą do lamusa jak telewizory kineskopowe.

    Nawigacje jako dedykowane urządzenia, nie nawigacje jako takie.

    Za 500 zł można już kupić smartfon który się lepiej sprawdzi jako nawigacja. A za cenę urządzeń powyżej tablet np. Xiaomi.

Dodaj komentarz

Dodawanie komentarzy tylko w wersji dla PC. Już wkrótce wersja mobilna.

Nie przegap

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.