3 listopada 2018, Marcin Jaskólski

Fallout 76 - testujemy betę na PC [AKT.: ostatnia szansa na grę przed premierą]

Kategoria: Komputery Podzespoły Gry Gry komputerowe Karty graficzne, Tematyka: Nvidia Turing

Pierwsza pecetowa beta Fallouta 76 wystartowała. Sprawdzamy jakość grafiki i wydajność na karcie GeForce RTX 2080 oraz na... zintegrowanej grafice Intel UHD 620.

Aktualizacja, 3 listopada 2018: Przypominamy, że dziś (sobota) od 22:00 do 2:00 w nocy trwa przedostania beta, a jutro (niedziela) od 20:00 naszego czasu również do 2:00 w nocy, trwać będzie ostatnie spotkanie z betą Fallouta 76. Czy na sali jest ktoś zdecydowany na zakup lub osoby które zamówiły już grę w przedsprzedaży?

Fallout 76 - obciążenie CPU

Korzystając z okazji zajrzyjcie jeszcze do Atomowego Sklepu. Podczas wędrówki po świecie Fallouta znajdziesz lub wytworzysz różne elementy garderoby, ale kostiumy dostępne są też w Atomowym Sklepie. Znajdziesz tu również inne rzeczy, takie jak skórki broni, skórki pancerzy, gesty, dekoracje i nie tylko.
Atomowy Sklep ponoć nie będzie oferował żadnych elementów dających przewagę w grze

Aktualizacja, 1 listopada 2018: Bethesda musiała wykonać szybkie czary, bowiem kolejna beta Fallouta 76 działa znacznie szybciej. Zresztą zobaczcie sami jak działa gra w rozdzielczości 2560 x 1440 (ultra) na karcie graficznej NVIDIA GeForce RTX 2080 FE.

News z 31 października 2018

Fallouta 76 to prequel online, w którym każda ocalała osoba jest prawdziwym człowiekiem. Zrobienie z Fallouta gry multiplayer online nie zostało przyjęte zbyt entuzjastycznie, ale też przed ograniem nie ma co narzekać - może faktycznie to się sprawdzi. Przypomnijmy, że niedawno Bethesda zdradziła wymagania sprzętowe Fallout 76, jak i zaprezentowała trailer z prawdziwymi aktorami.

Tymczasem nastała pierwsza beta wersji PC - krótka, bo krótka, ale zawsze coś da się sprawdzić. Korzystając z okazji sprawdzamy jak gra działa na karcie NVIDIA GeForce RTX 2080 (bez Ti) oraz na... laptopie Acer Swift 3 wyposażonym w zintegrowaną grafikę Intel UHD 620 (procesor Core i3-8130U). W pierwszym przypadku gramy w rozdzielczości QHD (2560 x 1440) na najwyższych możliwych ustawieniach, a w drugim w FHD (1920 x 1080) na najniższych możliwych ustawieniach. Jakie efekty?

RTX 2080 w akcji

Jest słabo, bardzo słabo. Przy użyciu RTX 2080 (QHD, ultra) mogliśmy średnio liczyć na około 30-40 klatek na sekundę. Gameplay nagrywany był za pomocą NVIDIA ShadowPlay, więc w rzeczywistości gra działa minimalnie szybciej (od 1 do 3 klatek na sekundę lepiej).

Zintegrowana grafika Intela w akcji

No, nie da się. Materiał został nagrany za pomocą Action! tylko po to, żeby wam pokazać jak gra źle wygląda w ustawieniach Low. Bez włączonego nagrywania w rozdzielczości Full HD można liczyć na mniej niż 10 klatek na sekundę, a w HD (1280 x 720) mniej niż 17 klatek na sekundę.

Galeria w rozdzielczości QHD

Rzućcie okiem na parę screenshotów w rozdzielczości 2560 x 1440, przy ustawieniach ultra. Generalnie, nie ma na co patrzeć... Gra wcale nie wygląda lepiej niż Fallout 4. Jasne to beta, ale... Czarno to widzę.

Premiera gry w wersji PC, Xbox One i PS4 będzie miała miejsce 14 listopada.

Źródło: informacja własna

Sonda

Jaki będzie Fallout 76?

  • 10
  • 32
  • 61
  • 46
Głosowanie dostępne tylko w wersji PC. Już wkrótce wersja moblina.

Komentarze

  • misiofazi, #

    Szczerze to wszystko wygląda jak mod do Fallout 4, do którego były też zarzuty o to, że gdy wychodził w 2015 r., wyglądał jak przestarzała gra (aspekty graficzne)

    Ja rozumiem że każda gra to przede wszystkim fabuła historia lub dobry game-play ale mamy coraz większe monitory i to po prostu wygląda już źle. Jakość tekstur czy szczegółowość modeli woła o pomstę do nieba
    Bardziej zaawansowane modele były w grze Crysis (dla mniej zorientowanych to produkcja z 2007 roku).

    Nie wiem nie przekonuje mnie ta gra...

  • Zwis88, #

    Wiesz, jeszcze spoko jak gra wygląda źle bo np ma trafić do najszerszego grona odbiorców, a wiadomo nie każdy ma PC z i7 i GTX 1080ti na pokładzie, dominują midendowe karty pokroju RX470 lub jakieś GTX-y 970 i procki typu i5 /FX 8xxx, wtedy fajnie, gra ma brzydką grafikę ale każdy włącza i gra, gorzej jak wychodzi taki graficzny kasztan i krztusi się na sprzęcie za 10 koła, a gracze z i5 i starszym gpu nawet nie podchodzą do tego bo nawet na low się muli. Tak było z falloutem 4, fora zasypane tematami spadki fps highend rig, i faktycznie goście z i7 i 980tkami pisali że dropi, muli a wygląda jak pośladek zza krzaka. Ci co mieli pecha pójść w AMD i mieli FX 8350 + R9 390 albo cos to już płakali że 24-30 fps w ultra, niestety sam na premiere odpaliłem F4 na R9 290 + 4670k, pewny że z taką grafiką jak gra prezentuje to spokojnie high włączę i pogram w 60fps 1080p, pierwsza lepsza osada, słonko zaświeciło, cienie wyskoczyły i 32 fps, i tylko takie looooooool

  • Zwis88, #

    adnotacja: żeby nie było że nie próbowałem się z grą pogodzić, od razu zjechałem na medium, cienie zaczęły mi pod nosem się generować, fps skoczył do średniego 40-55, ale.. No właśnie ja chciałem pograć nie dydolić, by tego było mało na i7 4790k i GTX1070 rok później odpalam F4 w ciemno wbijam ultra, myśłe po poprawkach po takim czasie na 2x lepszym kompie, idę idę i nie wierzę chrupie laguje spadki to 40 fps.. Olałem tą parszywą grę i więcej nie grałem

  • Alovsskyy, #

    Mam taka sama konfiguracje 4790k +16GB+ GTX1070 i mam ponad 70fps spokojnie, ale nie usprawiedliwiajac gry, jeszcze gdyby tylko grafika kulała to okej, ale ta fabuła to tez porażka na całej linii, Skyrim miał bardziej porywająca fabułe. Jak dla mnie Fallout 76 to już dojenie marki i to bardzo nieudolnie.

  • LukisK, #

    Ja myślę że chcą się ratować multi. Jak w multi gra bedzie fajna to trochę pożyje.

  • misiofazi, #

    nie wspomnę, że Fallout 4 nie wspierał monitorów 21:9 (panoramiczne) i jak się okazuje nowa produkcja też tego nie robi. Aczkolwiek grzebiąc w plikach gry niby można było F4 uruchomić w ratio 21:9 tylko wtedy pojawiały się 2 problemy
    1. To rozjechane menu i HUD gry
    2. To taki, że gra uznawała wówczas ze gra jest zmodowana albo spiracona co blokowało np (osiągnięcia w grze)

  • Fenio, #

    Fallout 76 wygląda jak mod Fallouta 4 ale Fallout 4 wyglądał jak zmodowany Fallout 3 lub Fallout 3 Remaster Edition. Odgrzewają kotlet który zrobił się zielony lata temu (F4) a teraz uległ rozkładowi (F76). Niestety nadal jest serwowany jako nowość i zapewne znajdzie (znowu) szerokie grono odbiorców.

  • Zwis88, #

    Ja pamiętam ten deszczowy dzień jak dziś, jak w 2008 roku wróciłem z empiku i trzęsącymi się rękami rozfoliowałem premierową kopię Fallout 3, jako psychofan pierwszych falloutów po prostu już pożegnałem dziewczynę, wziąłem chorobowe i nakupiłem 2 kg kawy, zupek chińskich i papierosów, zasiadłem, pamiętam jak pasek instalacji ciągnął się w nieskończoność a ja blady z przejęcia patrzyłem w monitor i nawet nie mrugałem oczami, potem pamiętam menu główne, wstępniak, pierwsze sekundy w świecie gry, serio fajnie zrobiony tutorial jak na owe czasy grafika mnie zadowoliła. I tak mijały godziny a entuzjazm opadał, zachwyconą fascynację zastępował zawód i niedowierzanie, gra z każdą kolejną godziną okazywała się płytka, banalna, niedopracowana, szukałem plusów, wciągałem się w pojedyncze questy, nawet czasem z uznaniem patrzyłem na wierność uniwersum i na to że klimat udało się zachować, ale całokształt sprawił że nie czekałem już na fallouty od bethesdy, premierę Vegasa niesłusznie olałem bojąc się że tym razem moja dusza tego nie przeżyje (na szczęśćie vegas okazał się godny miana Fallouta) ale i tak już mnie ta seria nie interesuje specjalnie, nadal jestem wyznawcą "Starej Trylogii" wszystko od trójki w górę z wyłączeniem vegasa to dla mnie jest niesmaczne,

  • Zwis88, #

    A tak btw, jak zagrałem sobie w Wasteland 2 to spać nie mogłem potem, z żalu że tak właśnie mógł fallout 3 wyglądać, myślę że gdyby dać ludziom odpowiedzialnym za wastelanda licencję oraz hajs jakim dysponowała bethesda to aż mnie w gardle ściska co wspaniałego by wyszło z tego a nie wyjdzie nigdy

  • raffal81, #

    Wygląda jak gra z 2010 roku. Ja wiem że grafika nie jest najważniejsza, ale wygląda to średnio i takie sztywne, ok zapomniałem o tej grze ;]

  • BariGT, #

    Tu nie chodzi nawet o słabą grafike bo Vegas wygladał podobnie. Problem w tym na takim sprzęcie nie wyglada nawet na 60 klatek w QHD...

  • losiaczek1, #

    A ja zainstalowałem Fallouta 4 żeby jeszcze raz sobie pograć i zaczęło mnie wywalać do pulpitu zaraz po uruchomieniu gry. Zgodnie z instrukcją, którą znalazłem w necie zablokowałem grę w firewall`u i teraz mogę pograć do momentu wejścia do kapsuły kriogenicznej potem dalej mnie mnie wyrzuca do pulpitu. A ta sama gra dawniej chodziła bez problemu. Duże brawa należą się firmie Bethesda :)

  • mesjan, #

    Tekstury w tej grze są odpowiednie dla rozdzielczości ekranu 480p a oni odpalają ją w QHD. Te tekstury wyglądają tak rozmazane jakby malowane były akwarelą. Nawet przedmioty trzymane w ręku które w innych grach mają podwyższoną rozdzielczość tekstury bo są przed samymi oczami tu mają marną teksturę i wyglądają jak plastykowe.

  • misq82, #

    Gram sobie obecnie w RDR2 i gdy tak spojrzałem na te screenshoty to niemal mi kapcie nie spadły.. Poważnie - ktoś dzisiaj jest gotów wydać kasę na grę tak wyglądającą? Bethesda zupełnie nie ma skrupułów oraz wstydu.

  • xbk123, #

    Dodali mod na drzewa do Fallout 4 i topowa grafika od NV wymiękła.

  • patol1984, #

    Takie szpetne a topowego rtxa zajeżdża, może to nie beta a pre-alpha?

  • sabaru, #

    Ta be ta to jeszcze trwa? Pobrałem lancher ale nie widzię możliwości pobrania gry.

  • patol1984, #

    Beta dostępna chyba tylko za preorder

  • sabaru, #

    A zastawiałem się dlaczego dali tydzień przed premierą betę. Teraz już wiem.

  • st4lk3r, #

    F4 było dnem, zarówno fabularnym, jak i graficznym. Do dziś żałuję wydanych pieniędzy. Z nowszych Falloutów tylko NV daje radę.

  • Fenio, #

    Jak na grafikę którą prezentuje ten zabytkowy engine to jest katastrofa pod względem wydajności.
    Niestety ten sam problem jest na konsolach, podobno na xbox one spadki są poniżej 10fps. Ma one s niewiele lepiej ale nawet na one x nie ma stałych 30fps.

  • wizdar, #

    Podobno szybkosc poruszania sie postaci jest powiazania z liczba fps. Taki "ficzer" tego engine.
    O ile w singlu nie razi, to w multi robi sie nieciekawie :D

  • specialboy, #

    Pograłem 10 min, doszedłem do tzw Campu i wyłączyłem. I nie wrócę na pewno!

  • Kaiser, #

    Coś czuje, że gra może odnieść spektakularna klapę, a potem zwalą winę na graczy jak ich koledzy z EA z ich ME4:A.

  • Kenjiro, #

    Oby tak się stało, bo jeśli gracze ją kupią, to producent się nie nauczy, że się takich potworków nie wydaje.

  • MaNiAc, #

    Szczerze to nie rozumiem testowania full hd na integrze, to tak jak testować kabriolet do orania pola.

  • dejot, #

    Tak a propos monitora 21:9, sam mam UWHD 35" i ustawiłem w pliku Fallout4Prefs ini swoją rozdzielczość:

    - H=1440
    - W=3440
    - bFull Screen=1

    Po wprowadzeniu zmian j/w ten plik musi być zaznaczony, że tylko do odczytu. Nie wiem jak z Fallout76, ale u mnie działa na Fallout4, pełny ekran i nic się nie kaszani z obrazem, czy hud, albo menu, gra działa płynnie ok 100 fps (980Ti).

  • dejot, #

    A, i musi być zaznaczone w opcjach gry przy jej odpalaniu "Bez obramowania".

Dodaj komentarz

Dodawanie komentarzy tylko w wersji dla PC. Już wkrótce wersja mobilna.

Nie przegap