21 listopada 2014, Mateusz Tomczak

Dragon Age: Inkwizycja - porównanie grafiki z PC oraz konsol PS4 i Xbox One

Kategoria: Gry Gry komputerowe Gry na konsole Gry Xbox One Gry PlayStation 4, Tematyka: Dragon Age BioWare Zwiastuny gier, Producenci: BioWare

Czy wersje na konsole mocno odstają od tej przeznaczonej na PC?

Dragon Age: Inkwizycja gra

Chyba najbardziej wyczekiwana w tym roku gra z gatunku RPG trafiła wreszcie na rynek. Mowa rzecz jasna o Dragon Age: Inkwizycja, a wiec tytule, który od wczoraj dostępny jest także na półkach sklepowych polskich sklepów. O nowym dziele studia BioWare będzie głośno jeszcze przynajmniej przez kilka dni, ale raczej nie powinno to nikogo martwić.

Producent spełnił bowiem bardzo liczne obietnice składane przed premierą, w efekcie czego w ręce graczy trafił produkt naprawdę dobry. Dragon Age: Inkwizycja zbiera naprawdę świetne recenzje i właściwie spierać można się nie o to, jakie mamy tutaj wady, ale co jest największym plusem tego tytułu.

Z pewnością nie wypada zaprzeczać temu, iż twórcy postarali się o naprawdę duży świat. Co więcej, chyba nie wygląda on najgorzej, prawda? Gra zadebiutowała na PC oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One, a także PlayStation 3 i Xbox 360. Z oczywistych względów najładniej prezentuje się na 3 pierwszych. Czy wersje na konsole mocno odstają od tej przeznaczonej na PC? Odpowiedź na to pytanie, w pewnym stopniu, poznać możecie poniżej.


 


Sięgnęliście już pod Dragon Age: Inkwizycja? Jeśli tak to na jakiej platformie podziwiacie świat gry?

Źródło: segmentnext, youtube

Komentarze

  • riddick1992, #

    Co do grafiki myślę że każdemu przypadnie do gustu a gra zadowoli sama sobą poprzez fabułę i świat więc grafika przejdzie na 2 plan :)

  • trybcio86, #

    czy tylko ja mam taki slideshow jak ogladam to porownanie czy na konsolach tak to kiepsko chodzi ??

  • robgrab, #

    To zawsze jest slideshow bo po pierwszą chcą żebyś dokładnie mógł się przyjrzeć, a po drugie wolniejsze wyświetlanie klatek jest też po to, aby kompresja zdołała przywrócić jak najwięcej detali w czas wyświetlania statycznego obrazu. Właśnie z tych powodów porównania są robione w zwolnionym tempie.

  • trybcio86, #

    tak 30 kl/s w konsolach i 60kl/s w pc golym okiem widac a ty pierdzielisz farmazony o kompresjach zwalnianiu itd ...facepalm

  • RazTOO, #

    Robgrab dobrze napisal .... ale niedoprecuzował że chodzi o UPLOAD filmu na youtube, który pogarsza jakośc obrazu który jest dynamiczny.

    Jak konwertujesz film na gorsza jakośc którą wymaga youtube to statyczne obrazy wyglądaja ładniej :)

    O TO MU CHODZIŁO :]

  • kbrbabzbtb, #

    Chyba wzieli sobie do serca równość wszystkich platform.

  • hasati, #

    A to jest złe. Bo jeden sprzęt ogranicza drugi. Każdy sprzęt powinien być wykorzystany według swoich możliwości. Skoro PS4 wyciśnie więcje powinno tak być. Nie nasza wina że ludzie kupili XO i będzie gra gorzej wyglądać, chciał XO to ma. A tak samo PCtowcy kupili GTX 970/980 i teraz GPU się tylko marnuje. :D Ale gra i tak spoko wyglądam, lecz na PC mogła by wyglądać dużo ładniej. Ale cóz trzeba się cieszyć z tego co jest :) Jak ktoś wyżej napisał akurat w rpg grafika ma raczej drugorzędne znaczenie.

  • kitamo, #

    sprzet niczego nie ogranicza, robia to developerzy.

    To jest na zasadzie takiej ze okreslili z góry jaki poziom detali chca uzyskac i robia takowy dla wszystkich platform i tyle.
    Taniej wychodzi budowa swiata mniej skomplikowanego niz takiego naszpikowanego detalami.
    Pozniej dodatkowo masz jeszcze efekt jak w ACU - gra nabita obiektami, do tego katująca najmocniejszy sprzet, a wiec jest i problem z odpowiednia optymalizacja.
    Sprzet nie ma tu znaczenia tylko to co developer ma do zrobienia i za jaka kase.

  • marcinik, #

    To jest multiplatformowość i jedność

  • marcinik, #

    Monitory z AMD FreeSync już w marcu przyszłego roku. AMD rządzi

  • prime27pl, #

    Jeśli stabilne 30 fps to ok.

  • PrestoEnzo, #

    Bardzo kiepska wydajność kart nvidii w tej grze. Radeon r9 270x bez problemu zamiata o wiele droższego gtx 760. Natomiast r9 290 ma wydajność taką samą jak droższy gtx 970. Kolejna gra po far cry 4, call of duty advanced warfire itd., w której nvidia prezentuje się słabiutko. No ale tak to jest, jeśli zamiast dopracowywać sterowniki, skupiają się nad dopracowywaniem zabijania wydajności w grach poprzez jakieś idiotyczne nvidia game works, a później wychodzi taka tandeta jak w assassin's creed unity, gdzie właściciele gtx 970 aby grać z włączonym vsync bez spadków wydajności, muszą grać w najniższych możliwych detalach albo nawet dodatkowo w niższej rozdzielczości niż fullhd. Jedyna przewaga nvidii, to najmniejszy segment kart graficznych czyli za ponad ~1400 zł, które na ogół wypadają lepiej od AMD, natomiast cała reszta kart za poniżej 1400 zł, odstaje od AMD jeśli chodzi o wydajność w porównaniu do ceny.

  • Kieresz, #

    porownania na YT = fail to raz....dwa, 30fps na konsolach w tej grze bardzo rani oczy...trzy...wersja pc wyglada znacznie lepiej

  • trybcio86, #

    nie pisz ze 30 kl to roznica i ze obraz tnie bo cie pojada jak mnie :D

  • prime27pl, #

    W gta 5 na ps4 tez jest 30 fps i nie tnie , chyba że spadnie poniżej co sie zdarza i wtedy jest lipa.

  • SzybkiSasza, #

    Nie wiem, gdzie Ty masz oczy, ale ja oglądam to właśnie na 46 calach i przy tej kompresji na YT nie widzę praktycznie ŻADNEJ różnicy, poza drobnymi różnicami w renderingu (niedeterministycznymi)...

    Jak dla mnie - naprawdę wspaniały przykład multiplatformy :)

  • SzybkiSasza, #

    Ok, przyznam, że po przyjrzeniu się - obraz z XBONE wydaje się nieco bardziej rozmyty (pewnie sub-1080p), natomiast PS4 i PC on par :)

  • Pawlus, #

    Możesz mieć rację dlatego ponieważ mój starawy HD7870 ciągnie wszystko na ultra przy pełnym HBAO (i5-4,4GHZ, 14GB RAM, SSD). Także rzeczywiście ps4 powinno dawać radę, ale dla mnie to tylko świadczy o tym, że grafika mogłaby być jeszcze lepsza i sporo mocnych pieców będzie niewykorzystana :)

  • cichy81, #

    Jeśli nawet różnica między jedną a drugą konsolą jest to jest to tak mała różnica że podczas grania nikt nie zwróci na to uwagi. Tak więc podniecanie się tym która konsola jest super och i ach a która ble jest bez sensu i stratą czasu.

  • marcinik, #

    Konsola stałe 30 fps a PC ma stałe 60 fps a gdzie jest freesync :-)

  • Pawlus, #

    Producenci gier raczej nie będą robić gry od podstaw na każdą platformę aby wykorzystać maksymalne możliwości każdej z nich. Są ku temu co najmniej dwa bardzo ważne powody. Po pierwsze i najważniejsze nie jest to opłacalne, a po drugie nie jest dobrze gdy produkt znacząco odbiega jakością w zależności od platformy. Wiele osób nie chce po prostu grać w "gorszą wersję" dlatego marketingowo lepiej jest gdy dany produkt wygląda w miarę jednakowo dobrze na wszystkich docelowych platformach z ewentualnymi niewielkimi różnicami.

    W mojej ocenie to są główne powody dla których nie odnotowujemy w ostatnich latach jakiegoś większego postępu w oprawie wizualnej gier wideo.

  • HeavyRay, #

    Chcę coś powiedzieć co mnie wręcz irytuje :P
    Nie mam Gamingowego DeskTopa :P
    Nie mam Żadnej konsoli... Ludzie podniecają sie tą grafiką na PC że jest lepsza Od konsolowych, że to konsole opóźniają rozwój Gier na PC.. Ale ludzie kochani konsola kosztuje 1500 zł a Gry na nie wyglądają cudownie jak na taka cene chce zobaczyć kogoś kto za 1500 zł złoży komputer który pozwoli mu grać w 1080p przy 30 fps w nowe tytuły przynajmniej przez kolejne 3-4 lata na ustawieniach przynajmniej WYSOKICH... Oczywiście mowa o nowych częściach a nie używanych. Konsola Jest i Zawsze Będzie lepsza od PC ze względu na Cene. Racja Gry na Konsole są drogie... A gracz z PC wejdzie sobie na TPB no ale kurde... Czy każdy tryska kasą żeby przynajmniej dać te 3-3,5 na średni pc? wątpie -,-

Dodaj komentarz

Dodawanie komentarzy tylko w wersji dla PC. Już wkrótce wersja mobilna.

Nie przegap