1 listopada 2018, Wojciech Kulik

Dobry voicebot jest kobietą

Kategoria: Technologie i Firma, Tematyka: Innowacje w firmie

Voiceboty coraz częściej „znajdują zatrudnienie” w przedsiębiorstwach. To dobry moment na zadanie pytania, czy to, jaką mają „płeć” ma znaczenie.

Chatboty i voiceboty są coraz częściej wykorzystywane w przedsiębiorstwach różnego rodzaju, które odkrywają ich olbrzymi potencjał związany z optymalizacją obsługi klienta. Oczywiście nie jest wszystko jedno,, jakiego zatrudni się „wirtualnego asystenta”.

Boty znajdują się wśród priorytetów inwestycyjnych dla marketerów. Z raportu „State of Branding 2018” firmy Bynder wynika, że zdecydowanie częściej stawia się na asystentów głosowych niż tekstowych. Problem wciąż jednak pozostaje żywy, bo nie każdy voicebot sprawdza się równie dobrze.

Respondenci odpowiedzieli, że wolą, by voicebot był kobietą (takiej odpowiedzi udzieliło 54 proc. z nich), a rozmowę z „wirtualnym mężczyzną” preferuje jedynie 17 proc. Istotne są również takie cechy jak ton i szybkość mówienia. Voicebot powinien być zrozumiały dla klientów niezależnie od wieku, ale też nie może mówić zbyt wolno. 

„Firmy stawiają na wirtualnych asystentów głosowych, głównie ze względu na szybkość obsługi zapytań i transakcji zakupowych z poziomu rozmowy z botem a także jego zdolność do »uczenia« się nawyków i preferencji klienta” – skomentował Maciej Stanusch ze Stanusch Technologies.

A czy dla was „płeć”voicebota ma znaczenie?

Źródło: inPlus Media, Bynder, Stanusch Technologies. Ilustracja: coffeebeanworks/Pixabay (CC0)

Komentarze

  • dariosata, #

    To juz kolejny glupi news!!!

  • forerun668, #

    Przecież Benchmark to taki komputerowy Pudelek albo Pantofelek albo bog wie co. Jak chcesz sie dowiedzieć prawdy o sprzęcie albo o czymkolwiek innym to tylko dobre niezależne testy/kanały yt. Tutaj to tylko reklama sponsoring i wciskanie przepłaconej tandenty 'niedouczonym' i początkującym bądź też zaczynającym od onetu a kończącym na facebooku sebom i karynkom.

Dodaj komentarz

Dodawanie komentarzy tylko w wersji dla PC. Już wkrótce wersja mobilna.

Nie przegap

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.