4 kwietnia 2018, Wojciech Kulik

Oto jak Dark Souls wygląda w wersji Remastered

Kategoria: Gry Gry komputerowe Gry na konsole Gry Xbox One Gry PlayStation 4, Tematyka: From Software Namco Bandai Dark Souls Gameplay RPG gra akcji, Producenci: From Software Namco Bandai

Niespełna dwa miesiące dzielą nas od premiery gry Dark Souls: Remastered – odświeżonej wersji jednego z najlepszych RPG ostatnich lat. Obejrzyjcie nowe materiały wideo i sprawdźcie, jak wypięknieje ta produkcja.

Dobry kucharz nawet ze starego kotleta potrafi zrobić przepyszne danie, a Polacy ze studia QLOC mają właśnie takie ambicje. Przygotowywana przez nich gra Dark Souls: Remastered ma być arcydziełem, a że pierwotna wersja to był już kawał solidnego erpega, nie jest to coś, co miałoby być niemożliwe do wykonania. Czas jednak na konkrety.

Co się zmieni w Dark Souls: Remastered?

Jaki przepis na to danie mają Polacy? Ich „kotlecik” ma się dobrze prezentować, dzięki podniesieniu rozdzielczości – do pełnego 4K (na pecetach), do skalowanego 4K (na Xbox One X i PlayStation 4 Pro) i do 1080p (na Xbox One i PlayStation 4), a posiadacze Nintendo Switch (dla których wersję przygotowuje studio Virtuous) pograją w 720p. 

Dark Souls: Remastered smok

Oprócz zwiększenia ostrości i szczegółowości obrazu twórcy zamierzają również poprawić efekty światła, cieni i wody. Wszystko to, by Dark Souls: Remastered rzeczywiście mogło cieszyć oczy graczy, którzy zdecydują się na powrót do tego świata lub też na rozpoczęcie w nim swojej przygody. Zobaczcie porównanie przed i po odświeżeniu:

Dark Souls: Remastered – porównanie grafiki przed i po

na PC (od Candyland):

i na PlayStation (od DualShockers):

Nie tylko grafika…

Cóż nam jednak po dobrze wyglądającym daniu, jeśli nie będzie smaczne? Takie samo pytanie musiała sobie zadać ekipa QLOC, która postanowiła, że pogrzebie też trochę „pod maską”. Zapowiedziała między innymi poprawki dotyczące balansu rozgrywki oraz trybu zabawy wieloosobowej. Na przykład liczba graczy online zwiększy się z 4 do 6.

Dark Souls: Remastered walka

Infrastruktura sieciowa będzie oparta na serwerach dedykowanych, pojawi się narzędzie do „zapraszania” znajomych, będzie możliwość włączania i wyłączania regionalnego matchmakingu, a to wszystko to tylko część zapowiedzianych cech gry Dark Souls: Remastered, której premiera została zapowiedziana na 25 maja 2018 roku.

Tymczasem zostawiamy was już z trwającym prawie pół godziny zapisem rozgrywki od PCGamesN…

Dark Souls: Remastered – gameplay (PC)

Źródło: PC Gamer, IGN, Dark Side of Gaming, Candyland, DualShockers, PCGamesN

Komentarze

  • thormak, #

    Sprzedaż kotleta level remastered.

  • kabanosek, #

    Przecież to logiczne że dopóki jest sprzedaż i hyperu (nie wiem skąd) na takie pomysły to nie pozbędziemy się (ja tak to nazywam) problemu.
    Podobnie z preorderami gdzie chyba już każdy zdaję sobie sprawę jak niszczy to produkt końcowy.

  • Michał 06, #

    Na ps3 dawała radę :)

  • kombajn, #

    Pal licho serwery i gry sieciowe (choć pewnie to dla większości ludzi ważna sprawa) ja chce wiedzieć czy dostosowali sterowanie do myszki i klawiatury.

  • danieloslaw1, #

    Bardzo lubie ds ale jesli bedzie kosztował 40dolców to podziękuje............ 60zł bym jeszcze dał

  • PITUCH1, #

    remasterom nieee !!!!!!!!! chyba , że za freeeko do orginału :)

  • LukisK, #

    czyli można by to dodać jako HD textur pack za free

  • DreamerDream, #

    Parę info:
    "Co się zmieni w Dark Souls: Remastered?
    dzięki podniesieniu rozdzielczości – do pełnego 4K (na pecetach)"
    Stara wersja też pozwala na 4k, ale wymaga modów ze względu na fatalny port i maksymalną rozdzielczość renderowania 720p.

    Pod względem graficznym dużej zmiany nie ma - tu i ówdzie zrobiono mały lifting oświetlenia i niektórych tekstur i tyle. Wszystkich jednak ciekawi, czy zostanie naprawiona lokacja Blightown, która powodowała ciągłe spadki fps


    Ogólnie można powiedzieć, że to po prostu zwykły port, który lekko pozmieniali, aby dostosować go do wyższych rozdzielczości i pracy w 60fps. Nie ma czym się jarac, choć możliwość grania w ds na switchu to bardzo zachęcający argument do kupna, ale na PC nie warto, skoro można uzyskać podobny efekt dsfix'em i paczką tekstur.

  • Tomasz Słowik, #

    W wersji PC i przy włączonym locku na 30 klatek gra była stabilna nawet tam. Na X360 i PS3 zgadzam się, płynność animacji była tam tragiczna.

    Według mnie podniesienie jasności to źle posunięcie (a na to wygląda na screenach). Również oświetlenie przy ognisku wygląda na foga udając dynamiczne oświetlenie. Dokładnie taki sam zabieg Qloc zastosował w porcie Dragon's Dogma i nie wyglądało to dobrze. Oby tutaj było inaczej.

  • DreamerDream, #

    "W wersji PC i przy włączonym locku na 30 klatek gra była stabilna nawet tam. "
    :O ani razu nie miałem tam stabilnego frameratu na pc. Na filmikach widzę, że ludzie też mają tam zazwyczaj dropy. Musiałeś być jednym z wybrańców, którzy nie mieli problemów :D


    "Według mnie podniesienie jasności to źle posunięcie (a na to wygląda na screenach)."
    Pamiętaj, że można w ustawieniach przyciemnić ;)
    Z resztą wiadomo, że jak zmieniają w grze oświetlenie, to będą różnice.
    Digital foundry już zrobiło wczesną wersję porównania zmian i tam widać jak wygląda zmiana w oświetleniu
    https://www.youtube.com/watch?v=OkF6buGVvyM

  • Tomasz Słowik, #

    Zależy na jakim komputerze grałeś.

  • DreamerDream, #

    Zawsze mnie bawi, gdy ktoś wyskakuje z takim tekstem, pomimo iż problem jest znany. gtx 1060 6gb oraz i5-6500 raczej nie zaliczają mój pc do wooden pc ;)

  • HankaSolo, #

    Masz lepszą kartę niż ja, a mój komputer poradził sobie bez problemu ze stabilnymi 60fpsami w całej grze, a Ty mówisz, że nie masz stałych 30? No to może nie umiesz z komputera korzystać? Bo mnie bez problemu na znacznie słabszym pececie, który ma obecnie 3,5 lat (a grałem niedawno) poszło na 1440p stałe 60 klatek.

  • HankaSolo, #

    Grałem ostatnio na stabilnych 60fpsach i w żadnym momencie gra nie lagowała. Anie w Blighttown, ani w Lost Izalith, ani nigdzie indziej.

    A grałem z usprawnieniami, które dsfix włączał. Rzeczywiście, jeśli wszystko ustawiałem na mega max, filtrowanie, antialiasing i render na 1440p monitor, to nie było stałych 60. Ale wyłączyłem coś tam i już 60 było wszędzie.

    Nie gadajcie więc bzdur, że się nie da, bo się da. Poza tym, to, że się nie dało jest winą From Software, że nie umieją dobrze stworzyć gry, a nie moda, który próbował naprawić błędy pozostawione przez twórców. Stabilność gry też powinna być poprawiona obowiązkowo w jakimś fix updacie. Zarówno multi, jak i stabilność to obowiązek dla twórców gry. A oni za 40 dolców chcą sprzedać update fixa? Niezły mają tupet. Na szczęście większość ludzi nie jest tak naiwna i krytykuje to.

  • Tychus, #

    Grałem niedawno z dsfixem w 1080p z lockiem na 30 klatek i nawet w Blightown nie było spadków. Tylko trzeba wyłączyć w ustawieniach nakładkę Steam podczas gry inaczej będzie stuttering.

  • danieloslaw1, #

    to nie prawda. W wielu miejscach nie trzymalo 60 klatek nawet jak gralem na piracie czy na game for windows czy jakos tak :) Steam to samo

Dodaj komentarz

Dodawanie komentarzy tylko w wersji dla PC. Już wkrótce wersja mobilna.

Nie przegap

Psst... Chciałbyś przetestować naszą nową stronę? :)