15 maja 2019, Wojciech Kulik

Co zmieni sztuczna inteligencja w e-commerce?

Kategoria: Technologie i Firma, Tematyka: sztuczna inteligencja e-commerce E-commerce i finanse Innowacje w firmie

Branża handlu elektronicznego poważnie odczuje wpływ sztucznej inteligencji. To spora szansa, ale też wyzwanie dla właścicieli sklepów online.

Sztuczna inteligencja znajduje zastosowanie w kolejnych sektorach rynku, ale tym, w którym jej wpływ będzie widoczny najbardziej w ciągu najbliższych dwóch lub trzech lat, jest handel elektroniczny. Tak przynajmniej uważa Devin Wenig, dyrektor generalny platformy eBay.

Wenig twierdzi, że sztuczna inteligencja w e-commerce pozwoli przede wszystkim na lepsze zrozumienie intencji i preferencji zakupowych. Możliwe będzie zaoferowanie klientowi w pełni spersonalizowanego doświadczenia, dla którego bazą będą nie tylko oglądane i kupowane produkty, ale też zgromadzone informacje na temat użytkowników (lub ich grup), zachowań w obrębie sklepu, trendów czy kontekstów.

eBay

„Konsumenci będą mogli poczuć się, jakby tuż obok stał ich osobisty doradca – do tego za każdym razem będzie mądrzejszy i coraz lepiej dostosowany do ich potrzeb” – powiedział Wenig, podając konkretny przykład. Taki ukryty asystent będzie w stanie zaproponować produkty w dostosowanych do klienta cenach, z naturalnych lub sztucznych materiałów. – „Sztuczna inteligencja pomoże konsumentom odnaleźć te odpowiednie [produkty] wśród wszechogarniającego chaosu” – dodał.

To właśnie w systemach rekomendacji wpływ sztucznej inteligencji będzie najbardziej zauważalny. Niemniej jednak technologia ta (ze względu na głębokie analizowanie danych) będzie miała również wpływ na zarządzanie ryzykiem, ochronę przed oszustwami i podróbkami czy optymalizację procesów sprzedażowych (na czele ze skróceniem czasu wysyłki i dostawy).

„Obecnie branża handlu online stoi u progu nowej rewolucji. W ciągu najbliższych kilku lat będziemy świadkami bezprecedensowego zbliżania się technologii oraz oczekiwań sprzedawców i konsumentów – podsumował przedstawiciel eBay. – Dzięki technologii i skupieniu się na potrzebach konsumenta, proces robienia zakupów stanie się bardziej intuicyjny, dostępny i po prostu łatwiejszy”.

Źródło: eBay, inf. własna. Foto: TheDigitalArtist/Pixabay

Komentarze

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Dodawanie komentarzy tylko w wersji dla PC. Już wkrótce wersja mobilna.

Nie przegap