3 sierpnia 2016, Karol Żebruń

Polacy liderami blokowania reklam - czy spasują tak jak dzieje się to w USA?

Kategoria: Technologie i Firma, Tematyka: Przeglądarki Internet w firmie

Internauci powoli poddają się w walce z reklamami na stronach. Tak jest w USA, w Polsce między innymi za sprawą Cloud Technologies tak może się stać.

Temat walki z blokowaniem reklam jest ważki nie tylko dla użytkowników wszelkiego typu systemów usuwających reklamy z treści wyświetlanych na stronach, ale również firm, które na wyświetlaniu tych reklam zarabiają.

Ci pierwsi boją się o przegraną w boju o świat bez reklam. Ci drudzy boją się, że brak możliwości blokowania reklam zniechęci internautów do odwiedzania ich stron, na rzecz innych witryn skaże ich biznes internetowy na porażkę.

Wiadomo, świat pełen reklam nie jest piękny, ale gdyby nie te reklamy do wielu treści internauci nie mieliby nigdy dostępu. Bo reklamy to dla wielu firm ważne źródło utrzymania, a perspektywa pobierania opłat zamiast reklam nie jest korzystna dla żadnej ze stron. Internauta, który woli mieć wszystko szybko i za darmo, prędzej przejdzie na inną witrynę, niż zapłaci.

Reklamy Times Square
Reklamy na Times Square to element popkultury, z Internetem już tak nie jest

Poza tym, lubimy mieć możliwość wyboru. Chcemy korzystać z więcej niż jednego źródła informacji w internecie. A płacić za dostęp do każdego, po to by przekonać się, że za każdym razem inna witryna spełnia nasze oczekiwania, raczej nikt nie chce.

Wydawcy treści internetowych zaczynają wygrywać

Wygląda na to, że w tej walce szala zwycięstwa zaczyna przechylać się w stronę firm. Za sprawą kilku czynników.

Po pierwsze techniki programistyczne pozwalają dziś bardzo skutecznie wykrywać mechanizmy blokujące reklamy, a potem uniemożliwiać dostęp do strony, gdy blokery reklam są aktywne.

Po drugie firmy, które oferują treści w internecie zrozumiały, że nie można uciekać się do najprostszej metody - całkowitego zakazu. Zamiast twardych nacisków na samodzielną deaktywację blokerów, na stronach pojawia się miękki wariant takiego zakazu - przycisk, który pomaga wyłączyć narzędzie do blokowania reklam.

Po trzecie, internauci są z natury leniwi, ale i rozsądni. Cenią swój czas i zamiast szukać lepszej strony są skłonni pogodzić się z reklamami. Szczególnie gdy zrozumieją, że znalezienie witryn z treściami na wysokim poziomie, które są bez reklam, lub takich, w których prosto zablokować reklamy, jest dziś praktycznie niemożliwe.

Po czwarte, pojawiają się sposoby deaktywacji blokowania reklam, a zarazem dostarczania ich w postaci dopasowanej do oczekiwań internauty. Jednym z takich rozwiązań jest UnBlock nad którym pracuje polska firma CloudTechnologies

Badania w USA to potwierdzają - z blokowaniem reklam da się walczyć

Badania przeprowadzone przez Związek Pracodawców Branży Internetowej (IAB) w USA wskazują, że wśród byłych użytkowników blokerów reklam prawie 1/3 zrezygnowała z blokowania reklam ze względu na skuteczność skryptów przeciwdziałających narzędziom blokującym reklamy na stronach internetowych.

Znacznie mniej niż 20% przekonało się do reklam bez perswazji ze strony dostawców treści internetowych. Niecałe 10% z kolei przestało korzystać z mechanizmów blokujących przez przypadek.

Podsumowując - prawie trzy czwarte użytkowników stacjonarnego  Internetu w USA nie blokuje reklam. Mniej więcej jedna czwarta z tej grupy to osoby, które zrezygnowały z blokowania reklam. Nieco mniej osób rozważa blokowanie reklam, ale nie stosuje jeszcze tej techniki.

Ci, którzy blokują są znacznie mniej tolerancyjni wobec reklam. Dlatego jeśli chce się ich przekonać by jednak nie korzystali z blokowania, należy udostępnić reklamy w sposób, który nie naruszy wygody przeglądania strony. Nie wolno blokować całej treści na stronie, trzeba dać możliwość wyboru.

Branża mobilna to kompletnie inna historia. Jej inna natura i inny sposób dostarczania treści (mowa tu o mobilnych wersjach stron) i trudniejsze uruchomienie narzędzi blokujących reklamy sprawia, że unikanie reklam jest zjawiskiem dużo rzadszym. Tylko 15% respondentów przyznało się do blokowania reklam. Ci, którzy to robią jako podstawowy argument wymieniają znaczne spowolnienie przeglądania sieci przez reklamy na stronach.

A jak wygląda blokowanie reklam w Polsce i jak z nim się walczy

Według badań Cloud Technologies, polskiej firmy, która pracuje na technologią UnBlock, która pogodzi oczekiwania internautów z oczekiwaniami wydawców treści internetowych, Polacy to liderzy blokowania reklam online na świecie.

Aż 60% internautów w wieku 18-24 lata blokuje reklamy. Pokolenie 25-34 latków jest mniej skore do blokowania, ale nadal połowa nie chce reklam w komputerze czy smartfonie. Im starszy użytkownik tym rzadziej blokuje reklamy. Można to połączyć z mniejsza świadomością technik blokowania reklam wśród starszych użytkowników. Średnio jest to 38% wszystkich internautów czyli 7 milionów osób.

Polski internauta blokowanie reklam

UnBlock jest rozwiązaniem, które łączy już znane systemy reklam kontekstowych, ze wspomnianą możliwością deaktywacji reklam i silnym narzędziem do detekcji blokerów reklam i omijania ich działania.

Docelowo UnBlock ma zadowolić internautę , który uważa, że sieć jest przeładowana reklamami spowalniającymi działanie stron, a także wydawców internetowych, którzy będą mogli osiągnąć spodziewane zyski z udostępniania reklam swoich witrynach.

Rozwiązanie Cloud Technologies jest już wstępnie chronione przez polski UP, a w przyszłości ochrona ma zostać rozszerzona na cały region Unii Europejskiej oraz Stany Zjednoczone.

Źródło: IAB, Cloud Technologies 

Komentarze

  • sn00p, #

    Blokujemy w Polsce reklamy to nas nie stać na to, co jest w tych reklamach.

  • Adriian, #

    Ja bym poprosił o zestawienie w którym będzie podane na jakim miejscu na świecie jest Polska pod względem ilości reklam. Pewnie u nas jest tak, że jak ktoś ma możliwość dodania reklamy na stronę, to od razu jest nasr__ne ich ile się da, więc musimy blokować.

  • r_e_s_e_t, #

    Dokładnie. Bardziej chodzi o to, że polskie firmy nie mają żadnego umiaru i są Januszami reklamy, a nie Polacy liderami blokowania. Z niektórych stron trudno korzystać bez blokowania reklam lub całych skryptów za nie odpowiedzialnych.

  • BrumBrumBrum, #

    powodów blokowania reklam i co jest pomijane zbierania statystyk jest wiele:
    1. to co jest w reklamach to niepotrzebny szmelc
    2. reklamy zżerają limity danych
    3. reklamy zapychają pasmo
    4. reklamy zapychają procesor i RAM
    5. reklamy są bardzo inwazyjne na ekranie
    6. reklamy są b.często totalnie niezwiązane z zainteresowaniami
    7. reklamy spowalniają przeglądarkę

  • radas210, #

    To wszystko wina TVN i Polsatu, że tak nienawidzimy reklamy człowiek powoli ma dość oglądania telewizji bo co 30-45min filmu blok reklamowy po 20-30 min. Więc idzie sobie do internetu a tam BOOM reklama etopiryny którą widział przeszło 100 razy nowy passat kia i cholera wie jakie jeszcze gówno. I co robi statystyczny Polak? Nie klika w reklame oj nie tylko szuka krzyżyka do zamknięcia okna jeden, drugi, trzec(a te skur@#$%y są coraz mniejsze)i. Aż nareście możemy się cieszyć treścią strony, a co bystrzejsi założą adblocka.

  • podnietek, #

    Proste: nie oglądaj telewizji. Od 8 lat nie oglądam niczego "jak leci", ale tylko wybrane programy, a filmy mam na VoD.

  • Eternal1, #

    W rzeczy samej.
    Niestety - telewizja ogłupia.

  • r_e_s_e_t, #

    Media ogólnie ogłupiają. Ludzie niestety bardzo chętnie pochłaniają spreparowane interpretacje wydarzeń, które dają tanią iluzję wiedzy i poznania bez najmniejszego wysiłku dla mózgu.

  • podnietek, #

    Czasem jak już wdam się w dyskusję na temat, przykładowo, polityki, to włos się jeży jak zmanipulowani są głównie starsi ludzi, którzy biorą informacje z mediów "publicznych". Argumenty, że było tak, czy tamten zrobił i powiedział to i to, w ogóle nie dociera, bo przecież "o tym nie mówili"...

  • Krzychu2009, #

    Ja już dawno tv nie oglądam. Tam nic nie ma. Jedynie Mecze polski obejrzałem. Szkoda psuć sobie nerwy.

  • Krzychu2009, #

    Ja już dawno tv nie oglądam. Tam nic nie ma. Jedynie Mecze polski obejrzałem. Szkoda psuć sobie nerwy.

  • mordimer, #

    Stacje telewizyjne, z tego co wiem i zaobserwowałem, mają limit do 20 min reklam na godzinę, więc to już jest dużo lepiej niż kiedyś. TVN często tak robi przy ciekawych, długich filmach, że jest reklama raz na godzinę, a na Polsacie z reguły 2-3 reklamy, ale mieszczące się w limicie (kiedyś sprawdzałem z zegarkiem). A co martwi, to jeżeli stacja przedstawia swoją ofertę programową, to to nie jest reklama, a więc Polsat często nadaje rzeczywiście 20 min reklam, plus 10 minut chwalenia się serialami typu "przyjaciółki"...

  • radas210, #

    A są jeszcze ludzie którzy twierdzą "płace za internet i nikt dodatkowo na mnie zarabiać nie będzie wiec blokuje"

  • rlistek, #

    No głupich ludzi akurat na tym świecie nie brakuje, co zrobisz..

  • Himoto, #

    wbrew pozorom to nie jest głupota, pomyśl w ten sposób płace za wodę/ścieki/gaz i się kąpię więc na cholerę ma ktoś jeszcze korzystać po za mną z tego za co sam zapłaciłem? Albo jeszcze lepiej płacę za paczkę cukierków więc jedynie czego reklamę mogę na nich zobaczyć to firmy która je wyprodukowała a nie tysiąca firm innych.
    Nadal mało?
    Przykład trzeci, bierzesz do parku dzieci kupujesz im po lodzie [w końcu mamy lato] i zaraz się okazuję że nim zdążą dzieci dobrać się do zakupionegosmakołyku ten się roztopi gdyż jakiś imbecyl zapakował lody w 100 opakowań [niczym cebula] z plastiku a na każdym inna reklama.
    Jeszcze mało?
    [Ostatni przykład bo już mam dosyć jak ludzie z zanikiem własnego rozumowania zaczynają obrażać innych]
    Kupujesz bilet na koncert idziesz posłuchać pobawić się ale nim ten się zacznie masz 30 minutową litanie reklam, następnie kapela zagra dwa 4-5 minutowe kawałki po czym przerwa na reklamy 30 minut gdzie reklamują ci tabletki na prostatę, menopauzę, ból migdałków i maść na ból tyłka, by za chwilę zareklamować pięknie pachnące łąką pieluchomajtki.
    Jeszcze mamy jakiś problem ze zrozumieniem że reklam w internecie nie powinno być? [a przynajmniej nie w takiej formie jakiej są dzisiaj]

  • TheEquinoxe, #

    Przykłady niestety masz nie trafione, zwłaszcza ten z lodem w 100 papierkach...

    Płacisz za dostęp do Internetu i hajs dostaje jedynie twój dostawca. Strony internetowe z tego nic nie dostają, a koszt ich utrzymania jednak jakiś też jest. Więc co, wolałbyś płacić stronie za możliwość wejścia na nią czy mieć dwa obrazki na górze i z boku strony? (nie mówię o jakiś nachalnych reklamach, to akurat trzeba tępić).

    To jest tak jakbyś kupił sobie samochód i nie chciał płacić podatków, z które budowanie i remontowane są drogi bo przecież już raz za samochód zapłaciłeś.

  • Himoto, #

    Widzę pan z tych po 2005r, nie pamięta się jak działały strony internetowe jeszcze przed nagminnym wciskaniem reklam? Strony mieli albo ci co mieli kasę albo ci co używali maluśkich reklam co nawet nie rzucały się w oczy. Fora i wiele innych podtypów stron istniało często w strefie wolnej, koszta utrzymania? w tamtych czasach niby dużo wyższe niż aktualnie a jednak dużo stron istniało właśnie dzięki pasjonatom. Nie lubię używać tego sformułowania ale widzę użytkownicy BMK już realnie mają wyssaną propagandę z mlekiem matki. Propozycja na dziś - jako test kosztów utrzymania:
    Znajdź serwer hostingowy bez reklamowy [nawet darmowych jest cała masa -niestety nie polskich].
    Załóż własną stronę, obojętnie jaką, może być i o grach.
    Aktualizuj ją codziennie, prowadź rzetelnie i bez reklam.
    Po miesiącu się przekonaj jakie miałeś koszta utrzymania strony - pewnie w milionach bo przecież prowadzenie strony kosztuje miliony!?
    Ludzie obudźcie się wreszcie że prowadzenie strony bez wszędobylskich reklam może być tanie i przyjemne, tak było kiedyś i jest teraz, to wy decydujecie ile coś jest warte a nie jakaś tajemnicza siła z kosmosu. Sam pamiętam pierwsze strony związane z modelarstwem, crackami i kodami do gier, często to były mikro witrynki które często ważyły mniej niż aktualnie jedna podstrona z reklamą. Koszty utrzymania nie przekraczały 10$ miesięcznie a jak ktoś robił to z pasją i miał oddanych czytelników lub nawet użytkowników [np. fora] to koszt utrzymania często był zerowy bo ludzie/użytkownicy chętnie sami wspomagali autora strony różnego rodzaju dotacjami lub po prostu opłacając za niego miejsce serwerowe. Najwięcej kosztuje prowadzenie Audio/Video i Flasha na stronie bo one same w sobie dużo miejsca i transferu na stronie pożerają, a i zapomniałbym o domenach które aktualnie osiągają ceny z kosmosu :) Specjalnie nawet wszedłem by popatrzeć ile aktualnie kosztuje Hosting na nazwa.pl co prawda promocja na rok jest ale ludzie koszt 4,80PLN/miesiąc to jest śmiech a nie koszt utrzymania strony która ma miejsca aż do 100GB. Realnie duże koszty utrzymania mają molochy [nadal mowa o witrynach web] a nie zwykłe strony hobbystyczne.

    Żebym ja musiał dzieci uświadamiać o kosztach utrzymywania stron eh....

    Bez reklam byśmy wrócili do wielu małych stron zamiast codziennie odwiedzać jedną wi

  • rlistek, #

    Już ci tłumaczę twoje ekstremalne braki w logicznym myśleniu.
    Płacąc za dostęp do internetu, płacisz swojemu ISP tylko i wyłącznie za transmisję danych do internetu, w tę i z powrotem, nie natomiast za treści, które ktoś własnym kosztem w tym internecie umieszcza.

    Przykładowo, twoje porównanie z parkiem jest idiotyczne, bo to o czym ty mówisz to bardziej sytuacja, że jak płacisz za przejście przez jeden z prywatnych mostów, które pozwalają by dostać się do tego parku, to oczekujesz, że wewnątrz tego parku wszystko m.in. lody dla twoich pociech, należą ci się za darmo. Co jest oczywiście ekstremalnie głupie, ponieważ osoba, której zapłaciłeś za przejście przez most, jest właścicielem i administratorem wyłącznie tego mostu. Każde stoisko wewnątrz parku jest natomiast osobnym biznesem, prowadzonym przez zupełnie niezależny od właściciela mostu podmiot.
    Teraz w tym parku, występuje sytuacja, że są dwa rodzaje stoisk. Pierwsze to takie, gdzie faktycznie ktoś rozdaje lody za darmo, ale zawinięte w papierki z reklamami i na swoje koszta monetyzuje nie poprzez pobieranie od ciebie bezpośrednio opłaty za dobro które otrzymałeś (loda), a za pomocą umów z reklamodawcami, którzy płacą właścicielowi stoiska za to, że te darmowe lody są zawinięte w papierki z ich logo itd. Drugim rodzajem stoisk, są klasyczni sprzedawcy lodów, którym dajesz "piątaka" a oni ci wręczają lody bez reklam. Sytuacja jest prosta - chcesz lody bez reklam idziesz do drugiego stoiska, gdzie za nie płacisz sprzedawcy. Koniec. Wyrywając loda z ręki sprzedawcy z pierwszego stoiska, zanim on zawinie je w papierek z reklamą, jesteś zwyczajnym januszem i tyle.

    Reszta twoich porównań jest równie głupia, bo gdy kupujesz produkt zawierający reklamy (cukierki, koncert), to oznacza, że zapłaciłeś za niego mniej, bo część jego kosztów pokryli reklamodawcy.

    Więc jak mówiłem wyżej, głupich ludzi na tym świecie nie brakuje. Pozdrawiam o/

  • Himoto, #

    odsyłam do odpowiedzi wyżej jeśli nie rozumiesz działania stron internetowych. Bo wy się nauczyliście że wszystko macie za frajer ale z toną reklam, ba aktualnie treści są dużo gorszej jakości niż kiedyś bo własnie dzięki rynkowi reklam promuję się strony o niższej jakości a nie jak kiedyś gdy człowiek szukał potwierdzenia jakiejś info przekopywał kilka małych witryn i nawet w zakładkach miał zaznaczone która strona ma bardziej wartościowe info. Nie na darmo dużo osób aktualnie narzeka na coraz to gorsze jakościowo dziennikarstwo sieciowe. Kiedyś jak onet czy wp podała info było ono napisane spójnie, wręcz profesjonalnie, teraz obie witryny to synonim szydery z profesjonalnego dziennikarstwa. Ja pamiętam strony do których miałeś dostęp tylko po zalogowaniu płaciłeś mały datek w postaci 1-5$ na kwartał/miesiąc ale informacje w nich podane były bez reklam i w pełni profesjonalnie. Dziś wszyscy chcą wszystko za free, najlepiej jak wam jeszcze dopłacą, a reklamy? a co mi tam że zapłacę więcej za połączeni internetowe bo załaduje się w tle filmik o tamponach którego i tak nie oglądam bo czytam info o samochodach itd. Wbrew pozorom płacisz za dostęp, o ile to nie jest stałe łącze to właśnie płacisz dodatkowymi MB danych które przechodzą przez twoje łącze. Zapominacie także o informacjach które są droższe od tych wszystkich reklam które codzień przewijacie/wyłączacie, numer ip i historia odwiedzin, firmom nie są te dane potrzebne tylko do dawania wam reklam lecz do profilowania użytkowników co często przekłada się na działania czysto marktingowe już w samym produkcie, np. nowa słuchawka Samsunga będzie miała większą rozdzielczość ekranu i 1GB więcej ramu reszta może być taka sama jak w wcześniejszym modelu bo ludzie i tak kupią, bo to wynika z profilu danej grupy konsumentów [spłyciłem specjalnie].

    Przypominacie mi te trole z for co krzyczą że produkt wspaniały ale za drogi, gdy obniża się cenę do ich wymogów krzyczą że nadal drogi, gdy daje im się za free z reklamami to kręcą nosem bo reklamy im przeszkadzają.

    Pytanie za sto punktów asie internetów jaką grę kupisz masz Wspaniałą grę MMO wszyscy będą się zagrywać w nią ale w dwóch modelach płatności
    1] kupujesz grę z abonamentem miesięcznym [5-10$]
    2] granie F2P ale z reklamami co 30minut które trwają jak na polsacie 15-20minut?

  • Himoto, #

    z rozpędu napisałem F2P chodziło o B2P w końcu "płacisz za dostęp" wiec w obu wpierw musisz zakupić grę a następnie wybierasz model :) przecież z czegoś serwery gry musza się utrzymać ? :)

  • rlistek, #

    Widzę nawet jak tak prosto ci to rozrysowałem nie byłeś w stanie tego pojąć. Ale spoko, widzę z braku argumentów zręcznie zmieniasz temat, niech ci będzie.

    Nikt nie mówi o kosztach hostingu itd, bo to jest zazwyczaj koszt marginalny. Wiem jak wyglądał kiedyś internet, gdzie strony były tworzone w większości przez amatorów-pasjonatów, i nie, nie chciałbym wrócić do takich czasów.

    Tworzenie treści umieszkanych w internecie kosztuje czas. Jeżeli chcesz tworzyć takie treści to masz wybór:
    - albo chcesz zmonetyzować czas poświęcony na tworzenie tych treści
    - albo tworzysz to po godzinach po normalnej pracy
    ..z czegoś przecież trzeba żyć.
    Dwa różne sposoby monetyzacji takich treści przedstawiłem ci już wyżej.
    Jeśli natomiast wolisz amatorsko-hobbistyczne witryny, gdzie ktoś po pracy sida i cośtam sobie skrobie i wrzuca do sieci to przecież nikt ci tego nie zabrania. Dlaczego wchodzisz na przykładowo taki benchmark, który raczej nie jest stroną tworzoną po godzinach przez amatorów, a full-time job dla iluśtam osób? Idź może do swojego szefa i powiedz, żeby przestał sprzedawać to co tworzysz, a rozdawał za darmo, bo twój czas przecież nic nie kosztuje -.-

    "Przypominacie mi te trole z for co krzyczą że produkt wspaniały ale za drogi, gdy obniża się cenę do ich wymogów krzyczą że nadal drogi, gdy daje im się za free z reklamami to kręcą nosem bo reklamy im przeszkadzają. "
    - przecież to jest dokładnie to co ty teraz tutaj robisz oO

    Chyba dam sobie spokój bo mam wrażenie, że i tak znów tego nie pojmiesz. I przykro mi to mówić, ale jak kiedyś babcia czy mama mówiła ci "ależ z ciebie bystry chłopak" to niestety cię oszukiwała :(
    Jak ty w ogóle logikę na studiach zdałeś?! oO

  • rlistek, #

    "Pytanie za sto punktów asie internetów..."

    Prawdopodobnie sprawdzę darmową wersję jak, mi się spodoba to będę płacił abonament, jak nie to nie. Nijak to się ma to twojego argumentu przeciw darmowym stronom z reklamami, bo podobnie jak ja ty też masz wybór. Możesz z tych darmowych korzystać a możesz korzystać wyłącznie z takich co oferują swoje treści po opłaceniu okresowego dostępu. Znów dziura logiczna. Btw poproszę moje 100pkt.

    I powtórzę jeszcze raz. Płacąc za dostęp do internetu w najmniejszym stopniu nie płacisz za treści w tym internecie istniejące i nie, żadna z tych treści nie należy ci się z tego tytułu za darmo. Nie chcesz to z darmowych stron z reklamami nie korzystaj, nikt cię nie zmusza. Ogranicz się do takich co albo są darmowe bez reklam, albo płać okresowe opłaty za dostęp bez reklam. Masz wolny wybór, przestań płakać, nikt cię tu na siłe nie trzyma.

  • mutissj, #

    Polska liderami blokowania reklam?

    , wszystko PRZEZ ZACHŁANNOŚĆ POLSKICH STRON WWW.

    stosowania agresywnych reklam, macie pecha adblock 24/7 włączony

  • misiofazi, #

    100 % racji
    Gdyby nie nachalność reklam to nikt by ich nie blokował jednak jak wchodzi się na portal a tam reklamy stanowią 60% strony to przepraszam bardzo... sami sobie strzelacie w stopę a potem jęczycie wyłączcie Adblocka na naszej stronie

  • BluePandoraBox, #

    to że 3/4 strony to reklamy nie jest problemem, problemem są reklamy które zasłaniają treści lub odpalają filmik gdzie np. siedzę sobie w ciszy wieczorem i nagle z głośników mi się wydziera jakaś zdzira - gratulacje internauto - przy czymś takim to mnie trafia
    jakby reklamy nie były inwazyjne to nikt by nie próbował ich blokować, to przecież proste

    20%+10% wychodzi 3/4 internautów - co to za kreatywna matematyka ? :P

  • Kubba, #

    Mała poprawka, 1/3 (~33%) zrezygnowała przez skrypty, 20% przestało korzystać bo tak, 10% przez przypadek, czyli około 60%, a są jeszcze ci co nie korzystali nigdy. Razem może wyjść faktycznie około 3/4.

    Nie zmienia to jednak faktu, że to statystyki USA, bazujące na tym jak system wyświetlania reklam działa w USA. Polskie portale zalewają nas falą wielkich, głośnych reklam, które całkowicie przysłaniają treść strony.
    Rozumiem, że reklama dźwignią handlu, ale równie ważne, lub nawet ważniejsze jest dbanie o potrzeby klientów, żeby ich do siebie nie zniechęcić, a reklamodawcy są głusi na ich wołania. I nie pomyślą, żeby może warto pójść z użytkownikami na kompromis, na zasadzie: użytkownicy zgaszą adblocka, a my będziemy wstawiać nieinwazyjne reklamy. Lepiej zasypać na dzień dobry internautę reklamami zasłaniającymi artykuł, drącymi się do ucha.
    Ograniczmy reklamy do max 2 statycznych banerów (na boku i spodzie strony) niewydających dźwięków, a "problem" używania blokerów rozwiąże się sam.

  • rlistek, #

    Przecież nikt cię nie zmusza do korzystania z serwisów używających inwazyjnych reklam. Ja tak przykładowo robie - nie korzystam z addblocka w ogóle, ale nie korzystam też ze stron, na których reklamy są dla mnie zbyt inwazyjne. Proste. Spadnie takim serwisom oglądalność, to może się zastanowią co robią nie tak.

  • BrumBrumBrum, #

    nie tylko to. ja na wielu serwisach tolerowałem reklamy, ale serwisy nie mają istotnego wpływu co, i w jakiej formie jest reklamowane. także dotyczy to tego serwisu. wyskoczyło mi parę razy wyskakujące okno przesłaniające wszystko, i .... dla tej strony adblock zaczął działać.
    co do technik blokowania, są b. różne. jak blockery staną się wrogiem publicznym, to pozostaje blokowanie przez odpowiednie wpisy w lokalnym pliku hosts. a jak i to nie pomoże, to konfiguruje się swój DNS który adresy reklam przekierowuje na coś miejscowego. i wtedy reklamodawcy muszą się bawić w IP co jest dla nich mocno uciążliwe.

  • kokosnh, #

    gdyby nie nachalność i waga ( bo strony się strasznie długo ładują ) tych reklam to nikt by ich nie blokował.
    pamiętamy jak reklamy były normalne i nikt ich nie blokował, bo nie było potrzeby.

  • dukakabubu, #

    W moim wypadku nie wynika to z nachalności, czy wolniejszego wczytywania. Robię to dla zasady. Reklamy z założenia są złem tego świata. Gdyby jeszcze miały jedynie charakter informacyjny, że taki i taki produkt istnieje, to byłoby OK. Niestety w dzisiejszym świecie zadaniem reklamy jest za wszelką cenę doprowadzić do kupna. Naginając prawdę, kłamiąc, czarując, stosując socjotechniki. Zapomnieliśmy już o starej dobrej zasadzie, że dobry produkt sprzedaje się sam. Dzisiaj lepiej robić syf i badziewie i oblewać to lukrem marketingu, niż zrobić coś naprawdę zajebistego. Wszystko w myśl maksymalizacji zysków. A owa maksymalizacja to największe gówno naszych czasów.
    WSZELKIM FORMĄ REKLAMY MÓWIMY ZDECYDOWANE NIE!!

  • sabaru, #

    Ja bym blokował nawet jak by jedna była. Kto to widział żeby jakieś okienka tu i uwiedzie się pojawiły. Koniec reklamom i koniec kropka.

  • andrju01, #

    "Po pierwsze techniki programistyczne pozwalają dziś bardzo skutecznie wykrywać mechanizmy blokujące reklamy"

    Odpowiednio skonfigurowany "NoScript" i nic nie wykrywa :P

    Zresztą jak bym chciał oglądać reklamy to nie oddawał bym telewizora dobre 6 lat temu.

  • Hans Olo, #

    Gdy ktoś stosuje takie "techniki programistyczne" w równie upierdliwy sposób, co reklamy, a ja trafię na stronę tego kogoś, to w moim pokoju słychać tylko jedno parsknięcie śmiechu i kliknięcie przycisku wstecz lub ctrl+w.

  • kosq83, #

    Wbijam na bencza, a tu na pół strony wylatuje coś po rumuńsku, produkt, który pierwszy raz widzę na oczy.

    Czemu jak chodzę po sklepach internetowych z audio sprzętem czy sportowymi bajerami, to później jakoś przeglądarka potrafi dobrać mi reklamy na które rzucę okiem..

  • pablo11, #

    Pliki coockies i agresywna polityka szpiegowska Google. Bo te reklamy wyświetla google. Wyczyszczenie ciasteczek zlikwiduje problem z wyświetlaniem reklam splasowanych pod Ciebie. Google po prostu ma więcej kasy z takich reklam. I dlatego właśnie takie stosują. Jako że prawie wszędzie są reklamy google tak więc wiedzą na jakie wchodzisz strony. Niedługo będą na tyle bezczelni że po kliknięciu w reklamę będzie sie pojawiał formularz wypełniony Twoimi danymi do wysyłki. A sam zakup będzie sie odbywał przez kliknięcie w przedmiot...
    Co do jakichś dziwnych reklam na benchmarku to wyskakiwały takie pod androidem. I to nie są reklamy google tylko SCAM który sie pod nie podczepia. Na androidzie zwykle wyskakuje reklama pikająca na ściszonym telefonie i informująca ile to sie ma wirusów i żeby zainstalowac jakiś program. Na benchmarku reklamy są raczej bez agresji. Jest to jedna z nielicznych stron którą mam odblokowaną (z uwagi że mnie zaszantażowali edycją postów). Teraz już tak robić nie można. Jest to niezgodne z prawem.

  • Himoto, #

    akurat opcję czytania dopasowywania reklam przez google da się wyłączyć bez bloków więc narzekaj na swoje lenistwo.

  • rbialo, #

    Rozwiązanie jest proste jak struna - dawajcie reklamy nienachalne (małe - zarówno w cm i kb, statyczne, związane z treścią witryny, nie śledzące każdego kliknięcia na innych stronach) to nikt nie będzie ich blokował.

    Jeśli traktuje swoich użytkowników jak dojne krowy, z których jeszcze odcinacie kawałki mięsa na kotlety, to się nie dziwcie że blokują.


    A takie artykuły to tylko wam wstyd przynoszą. Na portalu technologicznym każdy użytkownik dobrze wie, że wcale nie chodzi o kasę z reklam dla Was, tylko o cały "back end" e-marketingu (profilowanie, tracking, itd). Nie piszcie więc artów "dla idiotów" o tym jak to dziennikarz nie ma co do garnka włożyć, bo ludzie używają Adblocka.

  • pablo11, #

    90% rynku reklam to jest reklama google. Google jest praktycznie monopolistą. Dlatego reklamy same sobie szpiegują gdzie wchodzisz. Głównie google narzuca kształt obecnych reklam.

  • Himoto, #

    Prośba do redakcji by ładnie czerwonym stemplem [grafika] oznaczać artykuły sponsorowane :) Bo czasem są w tych artykułach takie zwroty że mało zorientowani w temacie wezmą je za rzeczywistość :) Jak np. w tym artykule że ludki kochane w USA [królik? :D] sami tak chętnie odblokowują strony internetowe :) co jest lekko rzecz ujmując rozmijaniem się z prawdą, po pierwsze już niedługo w USA blokowanie reklam będzie zabronione, po drugie blokery przestają działać bo używa się inwazyjnego skryptu [przez który także można się włamać do komputera użytkownika]. Ostatnia sprawa że statystyki w USA chyba zawsze należały do tych naginających czasoprzestrzeń i rzeczywistość. Niby wszyscy kochają Obamę w USA a jakimś cudem partia opozycyjna jest na takiej fali że pierwszy raz od dawien dawna maja szanse mieć swojego prezydenta u władzy :) to wierzyć statystyce czy raczej faktom? xD

  • neXt___, #

    Na dodanie do białej listy trzeba sobie zasłużyć. Strona z agresywnymi reklamami i/lub słabymi materiałami zawsze będzie na czarnej liście.

  • DaroBenchmarkPC, #

    Reklamy mogą być ale tylko w jednym miejscu, a nie że na cały ekran wyskoczy jakiś szajs i jeszcze w tle reklama reklamy z dźwiękiem bo można oszaleć!!!

  • kitamo, #

    najbardziej lubie jak w nocy siedze na słuchawkach i gadam sobie z kims przelgadajac net, wchodze na jakas strone a tu jak nie jeb..e z w słuchawkach dzwiek, bo jakis filmik gdzies tam wpadl na pomysl sie uruchomic. I napier... mi reklama produktu ktorego juz zaczynam nienawidzic :D

  • pablo11, #

    No ja nie wchodze już jak widze znaczek ,,video" na sstronach infromacyjnych. Bo autoodtwarzanie faktycznie jest do dupy.

  • Marucins, #

    Polacy coraz częściej sięgają po produkty prozdrowotne - czy spasują tak jak dzieje się to w USA i przejdą na żywienie fast food?
    Tak się poczułem jak przeczytałem artykuł.

    Nawiasem mówiąc reklamy swoją drogą, ale jest jeszcze masa zbędnych śmieci, które niekoniecznie poprawiają responsywność i przejrzystość strony - np. mój benchmark (kończy się wpis i mamy komentarze - nic więcej - bez sklepiku, bez natrętnych wpisów z których treścią mogłem się nie zapoznać, czy socjal-mediowego balastu)
    https://s32.postimg..._2016_00_46_38.png

  • behemot, #

    Kombinacja stylish + ublock rządzi :)

  • behemot, #

    btw, pomijając już tonę zbędnych elementów pomiędzy treścią newsa a komentarzami, najbardziej mnie drażni na benchmarku zwężenie tej ostatniej sekcji w imię reklamy po jej prawej stronie. Efekt jest taki, że bardziej zażarte, wielopoziomowe dyskusje ciągną się w pionie znacznie bardziej niż mogłyby, gdyby nie sztuczne ograniczenie do 600px szerokości.

    To tak w temacie reklamy niby nieinwazyjnej, ale wciąż irytującej.

  • veluk, #

    Gdyby nie strony, gdzie jest nasrane reklamami, tak że treść właściwa ciągnie się przez 3 ekrany, a dodatkowo strony gdzie pierwsze kliknięcie gdziekolwiek wyzwala nową kartę.. ojj nie.

    A jeszcze jak nagle zacznie coś gadać na tej karcie i wyskakuje alert żeby w ogóle móc zamknąć kartę... no poje**ne.

    Staram się nie blokować reklam na stronach, które odwiedzam regularnie, które mają sensowne reklamy, ale czasem się nie da.

    TV jest bez sensu, 50% programów, 50% reklam, pomijając lektorów i dubbing w filmach.. tragedia.

  • Adul0, #

    Proste - skala zjawiska blokowania reklam jest wprost proporcjonalna do ich nachalności.

    Kiedyś używałem jedynie flashblocka (do blokowania tych najgorszych reklam we flashu), będąc świadomym tego, że strony muszą utrzymywać się z czegoś. Ale to podejście skończyło się dawno temu.

  • 7greg5, #

    Drogi Redakcjo.
    Chciałem ostatnio napisać komentarz pod jakimkolwiek postem, ale napisaliście artykuł na temat, więc proszę bardzo: na chwilę obecną blokuje reklamy na waszej stronie korzystając z androida. Dlaczego? Bo jak od razu po wejściu na portal wyskakuje reklama na CAŁY 5.2" ekran, a klikniecie na x i tak powoduje wejscie na daną stronę i jak to samo powtarza się po wejciu na jakikolwiek temat, nie dajecie mi wyboru. Nie mówiąc, ze znalezienie tego x-sa też jest nielada wyczynem. Narazie nie mam tego efektu na PC, ale jeśli stanie się tak, zacznę blokować i tu.
    Zarabiacie na reklamach, to waszym obowiazkiem jest pilnowanie zeby nie byly inwazyjne.
    Pozdrawiam.

  • Otheim, #

    Fakt, sam nieraz w pracy w wolnej chwili chciałem wejść z telefonu na bencha i nie dawało się, czułem się jakbym wchodził na stronę lidla lub biedronki, reklamy na całą stronę.

  • kashpir, #

    O, kolejny artykuł sponsorowany przez UnBlock. No, ale skoro użytkownicy blokują reklamy, to z czegoś się trzeba utrzymywać ;)

  • Krzychu2009, #

    Jeszcze jesteście zdziwieni? Z żadnej reklamy dotychczas nie skorzystałem, wręcz przeciwnie, tylko mnie odpychały i wkurzały.
    Konsument sam przyjdzie, o ile dana firma i produkt będzie coś warty, reklamy nękają ludzi.

  • Krzychu2009, #

    Jeszcze jesteście zdziwieni? Z żadnej reklamy dotychczas nie skorzystałem, wręcz przeciwnie, tylko mnie odpychały i wkurzały.
    Konsument sam przyjdzie, o ile dana firma i produkt będzie coś warty, reklamy nękają ludzi.

  • Krzychu2009, #

    Jeszcze jesteście zdziwieni? Z żadnej reklamy dotychczas nie skorzystałem, wręcz przeciwnie, tylko mnie odpychały i wkurzały.
    Konsument sam przyjdzie, o ile dana firma i produkt będzie coś warty, reklamy nękają ludzi.

  • BluePandoraBox, #

    ta firma która zamierza unieruchomić adblocka i inne tego typu rozwiązania chyba zaczęła kampanie informacyjno-uświadamiającą mającą piętnować użyszkodników korzystających z blokerów reklam
    co rusz pojawiają się gdzieś podobne chyba sponsorowane teksty piętnujące takie rozwiązania tak jakby to było coś strasznego, jeszcze pełne manipulacji i kłamstw bo niby jak 20%+10% daje 3/4
    nie będę zdziwiony gdy za jakiś czas ten cykl zmieni się w podobny sposób jak teksty o piratach - gwałty, kradzieże aut i inne kretyńskie porównania
    do tych ludzi najwyraźniej nie dociera że używanie blokad jest KONSEKWENCJĄ upierdliwych reklam,
    tak jak wcześniej napisałem, reklama może być, nawet spora ale zrobiona w nie inwazyjny sposób gdyż wtedy ma wręcz przeciwny skutek, specjalnie nie kupię produktu którego reklama mnie znerwiła, to co dla wszystkich jest oczywiste to dla tych pacanów jest nie pojęte
    z takim podejściem doprowadzą do wojny w necie i blokowania już nie tylko reklam ale całych serwisów, przecież można zgłaszać że strona zawiera niebezpieczne treści by była zablokowana przez antyvira :P

  • Evolved, #

    Gdzie te witryny z treściami na wysokim poziomie o których mowa w artykule a które są obładowane reklamami? Może autor poda jakieś przykłady?

  • Orlyyyy, #

    Po prostu hamburgery są tak durne, że jak nie ma wielkiego przycisku BLOKUJ to nie ogarną

  • Atak Snajpera, #

    Materiał promocyjmny jak w pysk strzelił. Kogo wy chcecie nabrać tym tekstem. Dostaliście kasę od tej firemki i nawet nie raczyliście dodać informacji tak jak to jest w prasie "Materiał promocyjny"

  • drumlin, #

    Jestem terrorystą blokuje reklamy. Jako terrorysta dodam ze abonamentu także nie płacę bo możliwszy oglądania TV została mi zabrana dzięki pracy. Myślę ze wypada powiedzieć o mrocznej stronie reklam. Aż strach zacząć ale powiem to reklamy i zamulenie jakie powodują w leciwych komputerkach polaków skutkuje znacznie większym obciążeniem procesora i poborem prądu. Reklamy są dla nas kosztem kradną nam czyste pieniądze i czas, zamulają nasz biedny wolny niestabilny internet.

  • Himoto, #

    Prośba do redakcji by ładnie czerwonym stemplem [grafika] oznaczać artykuły sponsorowane :) Bo czasem są w tych artykułach takie zwroty że mało zorientowani w temacie wezmą je za rzeczywistość :) Jak np. w tym artykule że ludki kochane w USA [królik? :D] sami tak chętnie odblokowują strony internetowe :) co jest lekko rzecz ujmując rozmijaniem się z prawdą, po pierwsze już niedługo w USA blokowanie reklam będzie zabronione, po drugie blokery przestają działać bo używa się inwazyjnego skryptu [przez który także można się włamać do komputera użytkownika]. Ostatnia sprawa że statystyki w USA chyba zawsze należały do tych naginających czasoprzestrzeń i rzeczywistość. Niby wszyscy kochają Obamę w USA a jakimś cudem partia opozycyjna jest na takiej fali że pierwszy raz od dawien dawna maja szanse mieć swojego prezydenta u władzy :) to wierzyć statystyce czy raczej faktom? xD

  • Shadow77, #

    No i tak drogi benchmarku ja blokuje wasze reklamy nie dla tego ze nie lubie ale dlatego ze upierd.... az do bolu.
    No chyba ze sie cos zmienilo od roku albo dwuch ;)

  • Renji, #

    Bo w Polsce Janusze od reklam nie mają umiaru, na większości stron. I blokuje jak leci. Z wyjątkiem tego portalu, bo tu jakoś ich ilość mi nie przeszkadza, nie denerwuje nie utrudnia korzystania.

  • Renji, #

    Bo w Polsce Janusze od reklam nie mają umiaru, na większości stron. I blokuje jak leci. Z wyjątkiem tego portalu, bo tu jakoś ich ilość mi nie przeszkadza, nie denerwuje nie utrudnia korzystania.

  • sluka1, #

    Dojdzie do tego, że skrypty będą skutecznie blokowane przez mechanizmy przeglądarek.

  • wojtek_pl, #

    Gdyby nie Adblock to korzystanie z Internetu byłoby bardzo nieprzyjemnym doświadczeniem. Reklamy mnie wkurzają, szczególnie gdy przeglądam Internet przez komórkę. Nic dziwnego, że są potrzebne ośmiordzeniowe procesory w telefonach, skoro na jednej stronie otwiera się KILKA animowanych okienek z reklamami.
    Reklamy to zło !

  • wojtek_pl, #

    BTW, reklamy na benchmark.pl mam w Adblocku odblokowane. ALE mam Noscript i nie pozwalam na uruchamianie skryptów z googlesyndication.com , google-analytics.com , googletagmanager.com i smartadserver.com .
    przerażajace jest to, ile skryptów z obcych stron chce się uruchamiać na zwykłej stronie (nie mówię tu akurat o benchmark.pl ). Masakra. Jedna strona a chodzą skrypty z piętnastu innych. Plus google i twarzoksiążka...

  • Fenio, #

    Reklamy blokuje każdy kto potrafi to zrobić. Nie chodzi o wiek a umiejętności obsługi komputera i przeglądarki.

  • eltra, #

    To prawda statystyka z Du** a doskonałym przykładem jest mój tata i jego pytanie - da się usunąć te reklamy na stronach ? (zaczął swą przygodę z komputerem z pól roku temu jako 52 letni facet- oczywiście mu pomogłem z tym syfem)

    A teraz pomyślcie idziecie ulica a tu wam na twarz wyskakuje gość z odspajsa i krzyczy POPOPOPOTĘGA automatycznie kasujecie gościa tak wygląda reklama w internecie :)

    W telewizji nie jest lepiej a w zależności od dostawcy/kanału nawet gorzej oglądasz film wieczorem cicho a tu JE* reklama głośniej niż oglądany film. Mając małe dzieci weź się nie irytuj jak się budzą automatycznie dusi się MUTE (w rodzinnym domu piloty były wymieniane własnie ze zepsuł się ten magiczny przycisk. A w domu nie oglądam tv wcale choć mam)

    Zakazując blokady reklam Janusze reklamy w naszym kraju dopiero się rozbujają.

    Reasumując won z tym syfem i puki żyje będę blokował/wyciszał reklamy a jak będą za to zamykać - Je*** wszystko i wyjadę w bieszczady :)

  • Himoto, #



    Znowu BMK zrobiło mi psikusa :) i dało odp nie tam gdzie powinna być :}

  • hynio, #

    Ogólnie to jestem przeciwnikiem blokowania reklam, jak serwis można normalnie przeglądać to stronę dopisuję do wyjątków, ale często niestety ale później tego żałuję, dlaczego poniżej dwa przykłady:
    - Jak serwis ma reklamę na całą stronę jako tło strony(to jescze bym przebolał) i przypadkowe kliknięcie w tło odpala inną zakładkę z reklamą to nie dziwcie się że blokuje reklamy. Niejednokrotnie miałem tak że w innym oknie mam komunikator aby przejść na przeglądarkę klikam w tło strony a tu zonk, zakładka z reklamą. Pomimo iż serwis lubię i reklamy poza tą jedną nie są uciążliwe to z powrotem włączyłem adblocka na ów stronie.
    - YouTube też se u mnie faila strzeliło, w zdjęciu reklamy bodajże obrazek jelita się wyświetlał, raz, drugi... przeżyłem ale sory nie będę się gapił ciągle na tak obrzydliwe zdjęcie, nie każdy człowiek potrafi w swoje wnętrzości paczeć - adblock znowu włączony

  • rulax, #

    Korzystanie z internetu bez blokowania reklam przypomina spacerowanie po kolana w śmierdzącym szlamie. Drogi Autorze, podobają się Tobie polskie miasta zasyfione reklamami pod korek? Albo kilogramy ulotek w skrzynce pocztowej? Przekonaj ludzi, że ogromna reklama podpasek kilka metrów od okien ich mieszkania jest czymś dobrym.

  • benutzer, #

    Niech ktoś policzy ile jest reklam na np bbc.com a potem na wp.pl czy onet.pl. Kiedyś zmierzyłem ile prądu pobiera mój komputer. Z adblockiem 28 W bez 37W. Reklamy na portalach dla doba naszej planety powinny być całkowicie zakazane.

  • shoken, #

    Na wp.pl i podobnych są same reklamy,aż czasem przeglądarka sie przywiesza.A treści są pisane prowokująco żeby nabiċ maks ilość kliknięć.

Dodaj komentarz

Dodawanie komentarzy tylko w wersji dla PC. Już wkrótce wersja mobilna.

Nie przegap

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.