1 listopada 2017, Wojciech Kulik

BLIK zalicza kolejny rekordowy kwartał

Kategoria: Mobile Ciekawostki Internet, Tematyka: e-commerce BLIK

W trzecim kwartale tego roku za pomocą BLIKa zrealizowaliśmy prawie 8 milionów transakcji. Usługa ma już 5,2 mln użytkowników.

Było rekordowe półrocze i pierwsza połowa drugiego półrocza również rozpoczyna się od rekordu. BLIK po kolejnych trzech miesiącach zaliczył wzrosty pod każdym względem.

BLIK – Polacy go kochają

Trzeci kwartał tego roku przyniósł kolejne rekordy. Od lipca do września Polacy zrealizowali prawie 8 milionów transakcji za pomocą BLIKa (to o 1 milion więcej niż w drugim kwartale i o 2 miliony więcej niż w pierwszym). Gdyby zaś porównać wyniki rok do roku, wzrost liczby transakcji wyniósłby 258 proc. 

W trzecim kwartale przybyło też 700 tysięcy użytkowników, co oznacza, że łącznie jest ich już ponad 5 milionów. Najważniejsze liczby prezentują się następująco:

BLIK III kw. 2017

Jak Polacy korzystają z BLIKa?

Zdecydowanie najczęściej BLIK wykorzystywany jest podczas zakupów w Internecie. Te transakcje stanowiły 62 proc. wszystkich w trzecim kwartale. Nieco ponad jedna czwarta „użyć” miała natomiast miejsce przy bankomatach. Rzadziej BLIK jest wykorzystywany do dokonywania płatności w terminalach i do natychmiastowych przelewów na telefon – te formy to odpowiednio 6 i 5 proc. wszystkich transakcji.

„Dane transakcyjne BLIKa za każdy kolejny kwartał pokazują, jak dynamicznie rośnie popularność płatności mobilnych w Polsce” – powiedział Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności. Pochwalił się też, że średnio każdego dnia Polacy wykonywali 91 tysięcy transakcji, a w rekordowym dniu – ponad 112 tysięcy.

BLIK wzrost Q3

BLIK na każdym kroku

Na wdrażanie BLIKa decyduje się coraz więcej e-sklepów i banków. Chętnie wprowadzają one także kolejną innowację PSP, czyli One Click BLIK (płatności na jedno kliknięcie). – „Dzięki One Click BLIK możemy śmiało mówić, że BLIK przyspiesza polski e-commerce” – dodaje Mazurkiewicz.

Nic nie wskazuje na to, by tempo wzrostu miało zmaleć. A wy dołożyliście się do wyniku w trzecim kwartale?

Źródło: PRNews, Polski Standard Płatności. Foto: BLIK na Facebooku

Komentarze

  • Damian_jo, #

    Parę razy zdarzyło się zapłacić blikiem - aczkolwiek dużo prościej dla mnie jest wykorzystać Android Pay, w internecie zaś kartą - Humble Bundle czy bilety na InterCity

  • stalkerpl, #

    blik jest najlepszy jezeli mam za coś zapłacić przez internet i do wyplaty gotówki z bankomatu bez prowizji, tez dobra jest funkcja przelewu na telefon co do reszty bardziej SZYBSZA funkcja to platność zblizeniowa, tego na razie blik nie przeszkoczy

  • Sharimsejn, #

    Do zapłaty przez internet BLIK? Podaję numer karty, kod civ często i podstawowe informacje więc nie wiem czy może być coś prostszego. Piszę cały czas o płatności kartą VISA.

  • Zygfryt, #

    Przy płatności BLIK wpisujesz sześciocyfrowy kod i potwierdzasz na telefonie. Według mnie to jest prostsze.
    No, chyba że zapiszesz informacje o karcie w przeglądarce, to wtedy wystarczy wpisać sam kod CVV.

  • Vendeur, #

    "bardziej szybsza" - polska język, trudna język...

  • gormar, #

    Do stalkerpl.
    Ja ciągle liczę, że BLIK będzie mógł korzystać z NFC. Przecież ten sześciocyfrowy kod nie musi być przepisywany. Ewentualnie niech dodadzą możliwość wyświetlenia kodu w postaci pasków. Wtedy w wielu sklepach, gdzie mają skanery skonstruowane na LEDach (nie laserowe), będą mogli odczytać kod BLIK i przyśpieszyć płatność.

  • Gatts-25, #

    BLIK czy płatności Android PAY nie przyjęłyby się w Polsce jakby nie było "promocji" z tym związanych a najważniejszą z nich jest zwrot pieniędzy na konto przy pewnej ilości transakcji.
    W moim przypadku za 15transakcji BLIKIEM miałem 40złotych zwrotu a przy 15transakcjach Android PAY miałem 60złotych zwrotu.
    Oczywiście jest to promocja zarówno banku jak i sieci komórkowej ,z której korzystasz.

Dodaj komentarz

Dodawanie komentarzy tylko w wersji dla PC. Już wkrótce wersja mobilna.

Nie przegap

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.