27 czerwca 2018, Mateusz Tomczak

Bethesda przybliża świat Fallout 76

Kategoria: Gry Gry komputerowe Gry na konsole Gry Xbox One Gry PlayStation 4, Tematyka: Gameplay Bethesda RPG Fallout, Producenci: Bethesda

Świat Fallout 76 ma być czterokrotnie większy od świata Fallout 4. Wedle zapowiedzi, gracze liczyć mogą na sporą różnorodność terenów.

Zapowiedź Fallout 76 nie przyniosła wielu informacji. Nieco więcej ujawniono podczas prezentacji na E3 2018 i wygląda na to, że producent chce już systematycznie przypominać o swojej nowej produkcji.

Opublikowany został materiał wideo, który przypomina, że akcja Fallout 76 rozgrywać będzie się na terenach Wirginii Zachodniej. Podczas rozgrywki gracze odwiedzą sześć regionów, które wedle obietnic cechować będą się bardzo dużą różnorodnością.

Każdy z regionów to nie tylko inne widoki, ale również odmienne zagrożenia i aktywności do wykonania. W ogólnym rozrachunku, świat Fallout 76 ma być czterokrotnie większy od świata Fallout 4. Powinien też lepiej wyglądać, twórcy mocno akcentują podniesioną szczegółowość, lepsze oświetlenie i renderowanie.


Poza tym warto wspomnieć o materiale prezentującym rozgrywkę wieloosobową. To właśnie na niej skupiać ma się Fallout 76.


Dodajmy, że premiera Fallout 76 odbędzie się 14 listopada tego roku. Na zabawę szykować mogą się posiadacze PC oraz konsol Xbox One i PlayStation 4.

Źródło: Bethesda Softworks

Komentarze

  • Pawlus, #

    Dla mnie oczywistym jest, że przejście z czysto singlowego doświadczenia na multi ma za zadanie wyeliminować masowe piracenie tak popularnej serii jaką jest fallout. Fallout 4 niedługo po premierze był dostępny na torrentach i tu bym dopatrywał się głównej przyczyny "online only" dlatego śmieszą mnie tłumaczenia jakoby głównie chodziło o to aby umożliwić zabawę w coopie.

    Szkoda tylko, że największym ciosem będzie dostępność modów. Dla mnie takie gry jak fallout3/4 czy elder scrollsy to głównie zabawa w modowanie. Praktycznie po instalacji poświęcam dobre 2-3h aby dobrać mody które mnie interesują. Dlatego też mimo zapewnień, że mody będą jestem szczerze zaniepokojony tym co zaoferować mi będzie mógł ten nowy fallout.

    Zobaczycie, że TES6 też będzie wykonany w podobnym stylu za te 2/3 lata. Wielka szkoda. Jakby to multi było dodatkiem, osobnym trybem po odpaleniu to spoko. Jakbym mógł sobie swoją własą offline'ową wersję pomodować do granic absurdu, a dodatkowo mieć to całe doświadczenie w multi to byłoby idealnie, a tak.. tak nie wiem jak będzie.

    Oczywiście jeśli źle myślę i tą wersję multi będzie się dało modować jak poprzednie to dajcie mi znać, może czegoś nie doczytałem albo nie dooglądałem. :)

  • taki_jeden, #

    A co ma to czy gra jest online czy nie do modów?

    Jedyne co by się przydało to sensowny "sklep" z modami coś jak workshop na steamie. Wtedy wszystko wewnątrz platformy.

  • Pawlus, #

    A ma to, bo jeśli dobrze rozumiem to serwer na którym grasz będzie musiał mieć te mody a nie Ty, tzn ten cały coop przecież tak działa. NO chyba że czegoś nie wiem tak jak napisałem w dolnym akapicie. To jak to w końcu jest z tym?

  • taki_jeden, #

    Co znaczy server będzie musiał mieć te mody?

    Serwer nie musi ingerować w to jak wygląda Twoja gra. Może trochę jak się zachowuje. No bo np musi być zgodność, że jak jeden sobie ustawi, że jest mniejsza grawitacja to inni gracze też muszą tego doświadczać, więc to jest zależne od serwera. No, ale graficzne zmiany są tylko po Twojej stronie.

    Jeżeli chcą mieć jakąś kontrolę i uniknąć problemów z niezgodnością między graczami, to wyjścia są dwa. Hostem jesteś Ty i to do Ciebie łączą się gracze i tak jak będziesz miał ustawione tak też będą mieli inni, przynajmniej jeżeli chodzi o ustawienia stricte serwerowe. Czyli wszelkie modyfikatory mechaniki i praw fizyki w grze.

    Druga opcja to wewnętrzny market modów ala workshop na steamie, gdzie będą mieli kontrolę nad tym jakie mody się pojawiają i czy nie psują gry za bardzo.

    Jako przykład gry multi z różnymi modami masz World of Tanks. Gra multi 15vs15 i każdy może mieć inne skórki na czołgach, dźwięki, hud, dodatkowe opcje, kamery itd. Oczywiście nic wpływającego na faktyczną rozgrywkę, brak manipulacji statystykami itd. Jako że to gra competitive to są ograniczenia, żeby zachować równe szanse.

    A tu jak ma być tylko coop to nie ma to przecież znaczenia, bo grasz z kolegami na swoich własnych warunkach.

  • Pawlus, #

    To wszystko co opisujesz to kropla w morzu prawdziwego modowania. Zobacz sobie co oferuje np taki nexus mods dla FO4. Dla mnie wydawało się oczywistym, że nie mówię o jakichś pierdółkach graficznych tylko konkretnych modach ingerujących w działanie gry, dodających nową zawartość itp. Mówię, że to zniknie w znakomitej większości i to będą musieli mieć wszsycy na serwerze przez co będzie się to odbywało w bardzo ograniczonej formie.

  • taki_jeden, #

    No to do takiego czegoś, będziesz musiał mieć swój serwer. Albo ty będziesz serwerem albo sobie będziesz musiał wykupić i po IP. Jak zrobią to nie wiem. Aczkolwiek możliwości modyfikacji, bez udostępnienia możliwości postawienia swojego własnego serwera, na pewno ulegną sporym ograniczeniom.

  • Pawlus, #

    To co na końcu napisałeś to są właśnie moje obawy i coś co może ostatecznie zniechęcić mnie do zakupu. Oto właśnie mi chodziło w poście głównym. :)

  • taki_jeden, #

    Tylko widzisz, ten Fallout 76 będzie miał zgoła inną rozgrywkę. Myślę, że jak nastawiasz się na grę offline to dalej możesz sobie z grą zrobić co chcesz.

  • Finear, #

    tutaj raczej wszystkie serwery będą hostowane przez bethasde.
    co oznacza brak modów albo ten ich poroniony creation club którego nikt nie chce.

  • Pawlus, #

    No i to już właśnie nie jest ok. Oby tak nie było bo efektywnie oznacza to koniec dowolności modów.

  • BeeTrain, #

    No tak tylko mody do Fallout to nie skórki a np. nowe rzeczy, nowe mechaniki itp. Jak zainstalujesz sobie ENB to nic się nie dzieje bo to tylko wyświetlanie obrazu z innymi parametrami , ale jeśli będziesz chciał wgrać nowe rzeczy, mechaniki czy lokacje to gra Ci na to nie pozwoli bo inni uczestnicy nie mają tej zawartości. Zapewne mody będą teraz na zasadzie overhaul. Czyli zbiór różnych modów, pasujących do siebie. Tak by każdy mógł pobrać raz a nie bawić się w pobieranie kilkudziesięciu plików by móc zagrać

  • FluffyTails, #

    Jak czytam tego typu komentarze to mnie ściska.

    Jak by mieli zamiar stworzyć Singleplayer'owego fallout to by się nazywał Fallout 5 a nie Fallout 76.

    Zawsze marzyłem o oficjalnym support'cie dla gier bethesdy. Potencjał jest ogromny, zwłaszcza potem z modami.

    F76 to jest seria poboczna, i piractwo to nie problem bo Fallout4 i Skyrim sprzedał się w ogromnych liczbach.

  • Guczi04, #

    Weź przestań. Single w Falloucie jest mega. Misje, scenariusz, historia... A w multi to co? Sieka bez wyższego celu i tyle.

  • Foxy the Pirate, #

    >Misje XD
    >Scenariusz XDD
    >Historia XDDD

  • czerwonyznajomy, #

    W Falloutach od bethesdy nie ma takich rzeczy

  • MakankoBzykankoPukanko, #

    Wydanie Fallouta 76 jako gry online prawdopodobnie łączy się z mikropłatnościami na których będą doić od graczy pieniądze a nie tam jakimś piraceniem.

    Myślisz że po co sie robi gry MMO po to żeby postawić serwery które trzeba utrzymać,prąd za który trzeba zapłacić i po to żebyś ty kupił raz grę i grał na koszt firmy?

    Gry MMO robi się dla pieniędzy,mikropłatności itd.

    Moim zdaniem to całkiem z fallouta już zrobili totalnego babola i czwarta część to najlepiej obrazuje.

  • Pawlus, #

    Nie kwestionuję tego, że online only to kolejny sposób na monetyzację gry jednakowoż walka z piractwem to kolejny, chyba temu nie zaprzeczysz?

    Poza tym ja tylko wyrażam moje obawy w stosunku do zabawy z modowaniem gry co w mojej ocenie zniknie, a przynajmniej w takiej postaci jakiej jest to obecne w FO4, co do samej gry tak była dla mnie rozczarowaniem pod pewnymi względami ale mimo wszytko dobrze się bawiłem w ostro zmodowanej wersji gry.

  • Pawlus, #

    Głównie tego ostatniego, zawartości oferowanej do tej pory w każdej grze z cyklu tes czy FO (3/NV/4). Mody graficzne to drugorzędna sprawa gdyż to raczej nie wpływa na środowisko gry dla pozostałych graczy. Mi głównie chodzi o szeroko rozumianą zawartość jak misje, npc, modowane tryby gry etc.

  • Chong-li, #

    @Pawlus nie ma tutaj żadnej walki z Piractwem bo jak widzę nie wiesz że haker o nicku Voksi od 2010 roku wydaje łatki które pozwalają grać w gry online za darmo nawet ma własną stronę co tydzień nowa łatka i specjalne bonusy dla donatorów,chodzi tylko o mamonę a nie o żadne piractwo przestań pierdoły opowiadać i dlatego owszem ale ja ci zaprzeczam bo wydanie MMO Fallouta ma na celu tylko i wyłącznie nabijanie portfela.

  • Pawlus, #

    Zależy o jakich grach mówimy. Jeśli chodzi Ci o gry "online only" gdzie gra jedynie ma się połączyć z serwerem a wszytko i tak jest robione po stronie klienta to nie o tym mówię. Chętnia poznam jakieś przykłady bo owszem przyznaje że nie znam tego hakiera i jego możliwości :)

  • Satanski, #

    Poza tym, to jest gra z gatunku survival, czyli bez fabuły, dialogów itp. Czysty zysk.

  • stach122, #

    fabuła włąśnie ma być ale jaka bedzie nie wiadomo (albo wiadomo, słaba xD)

  • xbk123, #

    To jest ten tytuł, który zdecydowanie pominę bo na mój gust to będzie takie Fallout 4.1, a zainteresuje się dopiero kolejnym, tym z serii TES.

  • Blackshadow, #

    Klimatyczna muzyka, i nic poza tym. Zastanawia mnie, jakim cudem świat 20 lat po wojnie wygląda lepiej niż 200 lat po wojnie.

Dodaj komentarz

Dodawanie komentarzy tylko w wersji dla PC. Już wkrótce wersja mobilna.

Nie przegap

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.