29 września 2018, Wojciech Kulik

Asseco Poland ma system do przewidywania zachowań klientów w sieci

Kategoria: Technologie i Firma, Tematyka: Internet w firmie Big Data Innowacje w firmie

Asseco Customer Intelligence to system do prognozowania zachowań klientów w Internecie. „W dzisiejszych czasach firmy muszą nadążyć za stale rosnącymi oczekiwaniami konsumentów” – przekonuje producent.

Asseco Customer Intelligence to system, który ma być pomocą dla przedsiębiorstw, chcących skutecznie wykorzystywać potencjał drzemiący w Big Data. Dzięki niemu możliwe ma być dokładne prognozowanie zachowań klientów w świecie cyfrowym.

ACI służy do analizy zachowań klientów oraz przewidywania, jakie produkty lub usługi mogą ich interesować obecnie i w najbliższej przyszłości. System ten ma sprawiać, że możliwe będzie tworzenie odpowiednio dostosowanych kanałów komunikacji oraz spersonalizowanych ofert opartych na „zwyczajach i potrzebach zakupowych klientów”, jak podaje Miłosz Posyłek, Dyrektor Działu Systemów Analitycznych Asseco Poland.

W jaki sposób ACI może pomagać w opracowywaniu dobrej strategii marketingowej? Przede wszystkim wykorzystuje dane bieżące i historyczne do przewidywania zachowań w przyszłości. Fundamentami są zatem duże zbiory danych (Big Data) oraz sztuczna inteligencja (a w tym przypadku konkretnie uczenie maszynowe).

„Rozwiązanie pracuje w oparciu o mechanizmy uczenia maszynowego bazujące na modelach analitycznych. Posiada informacje o produktach i treściach marketingowych, a także jest zintegrowane z systemami dostawców reklam. To wszystko umożliwia szybką weryfikację zachowań klienta. W konsekwencji system pozwala na właściwe przygotowanie oferty” – dodał Miłosz Posyłek.

Według wyliczeń ekspertów z Forrester Research do 2020 roku zyski ze skutecznej weryfikacji Big Data wzrosną do 1,2 biliona dolarów. Nie da się więc ukryć, że drzemie tutaj olbrzymi potencjał. ACI ma pomóc go wykorzystać firmom ubezpieczeniowym, bankom czy też sklepom internetowym i nie tylko zwiększyć ich zyski ze sprzedaży, ale też poprawić efektywność relacji na linii firma-klient.

„Media społecznościowe, działania na stronach www, czy poprzez aplikacje mobilne są cennym źródłem informacji o zachowaniach klientów. Można je wykorzystać z powodzeniem do planowania kampanii marketingowych oraz jako wsparcie procesów sprzedażowych. […] W dzisiejszych czasach firmy muszą nadążyć za stale rosnącymi oczekiwaniami konsumentów” – podsumował Jarosław Bryl, Dyrektor Pionu Business Intelligence Asseco Poland.

Źródło: Asseco Poland. Foto: rawpixel/Pixabay (CC0)

Komentarze

  • sabaru, #

    Pewnie nie jedną noc ktoś przesiedział żeby napisać na to kod, a ktoś inny wydał kupę kasy, a ja sobie zainstaluje odpowiednią wtyczkę do blokowania reklam i tyle z ich programu do wyświetlania reklam o_O.

  • zuzannator, #

    To świetnie! Wspaniała wiadomość!

  • BariGT, #

    Zawsze jak czytam takie artykuły zastanawia mnie kiedy ktos ogarniety wpadnie na pomysł, aby zamiast kase inwestowaną w naukowe opracowywanie nowych metod spamowania przeznaczyc na obniżenie ceny i tym zachęcać do zakupów.

  • rahl_r, #

    analiza Big Data i tyle.

  • eMGi27, #

    Pitu, pitu, nic tylko kreowanie rzeczywistości i popytu. Mówienie ludziom co dla nich lepsze :/

  • Kropeczka, #

    A wystarczyłyby rozsądne ceny i jakość towaru...

  • piotr.potulski, #

    Paru państwowym spółkom pewnie uda się to sprzedać.

Dodaj komentarz

Dodawanie komentarzy tylko w wersji dla PC. Już wkrótce wersja mobilna.

Nie przegap

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.